JWV Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Ben er een tijdje uit geweest, maar het begint weer een beetje te kriebelen. De nieuwe set die ik voor ogen heb moet gebruikersgemak combineren met high end geluid, in eerste instantie denk ik hierbij aan Thiel 2.4, een Bryston B100SST DA icm met de Logitech SB digitaal aangesloten op de Bryston. Op termijn zou ik de SB eventueel willen vervangen door de streamer van Bryston mits dit een hoorbare verbetering met zich mee brengt (de Bryston buffered de bestanden zodat de jitter vermindert wordt en de SB doet dit volgens mij niet). Zijn er in jullie ogen nog goede alternatieven voor de Bryston zoals de Supernait of nieuwe Plinius, moet geintegreerd zijn met DAC. Zijn er nog vereisten voor de hardware van de computer waar ik de muziek bestanden zal opslaan, evt op een externe hardrive. De muziek zal voornamelijk bestaan uit mijn cd collectie die ik heb omgezet mbh van iTunes, zijn er betere manieren om te rippenof of mogelijke verbeteringen door upsampling? Gr, JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Wat voor soorten muziek heb je? Als de software niet alle soorten muziek even goed aankan, is dat niet erg als je die soort (mn klassiek) niet hebt. In mijn ogen is de gebruikersvriendelijkheid van de software vele malen belangrijker dan de geluidskwaliteit, die immers altijd nog met een externe DAC te verbeteren valt. Maar met die software ben je getrouwd. Als je wilt scheiden moet je de geripte muziek ook kunnen meenemen in de boedel. Lijkt me eigenlijk een topic voor de digitale afdeling hier. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 september 2011 Report Share Posted 23 september 2011 Als de muziek maar Lossless omgezet is (LL of FLAC) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts