stefk Posted 30 september 2011 Report Share Posted 30 september 2011 De "vervelende" Belg komt niet Ben niet thuis dat WE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 september 2011 Report Share Posted 30 september 2011 Een forum is geen ideaal communicatie middel. In het echt zijn de meeste mensen gewoon aardig Stef. Vandaar dat zo'n meeting gewoon al goed is om even bij te kletsen. Wol komt ook en met hem heb ik toch regelmatig "verschil van inzicht" Voor hem neem ik mijn Sony Vfet mee. Dus jammer dat je niet komt, Globaal programma voor zaterdag 5 november. 's ochtends inloop vanaf zeg 10:30 uur start 11:00 Vintage versus High-end deel 1) Luidsprekers PP 1x 16,5 waarschijnlijk Sony VFet TA-4650, Array A2/S-1 en mijn Rotel cd-speler. B.v. 2x 6 stukjes verschillende muziek achterelkaar Pauze ruimte voor eigen muziek, frisse lucht etc..... Hierna gaan Hans en ik de 2e set neerzetten Vintage versus High-end deel 2) Luidsprekers PP SS-30 Sharp Optonica SM-3000 mijn cd-speler en mijn eigen snoeren etc .... De nieuwste M-10 mono blokken een A3 en eigen snoeren etc Weer 2x 6 stukken muziek Pauze ruimte voor eigen muziek, frisse lucht etc etc... E.e.a. kan nog iets anders worden of iets uitgebreider. Er is bewust NIET voor buizen gekozen omdat dat een totaal andere techniek is. Misschien leuk voor een volgende Hear dag. Vriendelijke groet, Jack en Hans (die nu jarig is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 september 2011 Report Share Posted 30 september 2011 Vintage was/is het toch? Waarom dan niet ook een stel oude speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Er is bewust NIET voor buizen gekozen . Geen buizen.... geen Tube 300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Een forum is geen ideaal communicatie middel. In het echt zijn de meeste mensen gewoon aardig Stef. Vandaar dat zo'n meeting gewoon al goed is om even bij te kletsen. Wol komt ook en met hem heb ik toch regelmatig "verschil van inzicht" Voor hem neem ik mijn Sony Vfet mee. Dus jammer dat je niet komt, . Met de familie zitten we die dag nog in het Eiffel gebied, zal ook deugd doen na een zomer hard werken op zolder + de komende tijd. De afstand is idd wel heel ver voor mij Geschreven communicatie kan niet tippen aan lichaamstaal. klopt Jack Wens jullie veel succes en plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Vintage was/is het toch? Waarom dan niet ook een stel oude speakers? Goeie opmerking Ruud. In het kort: "we wilden het simpel en overzichtelijk houden." Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Wanneer er tijd over is kan Klaas misschien de oude DM2a's nog eens aansluiten. Ok moi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Jammer Tube 300 Misschien toch een buizenbakkie in de reserve tijd ? Neem die van mij graag mee hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Wanneer er tijd over is kan Klaas misschien de oude DM2a's nog eens aansluiten. Ok moi.... Ik neem aan het niet die door jouw "gemodificeerde" stel?? Hans, B&W DM2a's zijn altijd oud, dus dat hoeft er niet voor te staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Wanneer er tijd over is kan Klaas misschien de oude DM2a's nog eens aansluiten. Ok moi.... Beste Hans, De DM2A's staan bij Klaas in de serre en zijn constant aangesloten op een vintage Akai set. De harde STC-tweeters zijn overigens wel vervangen door kleine Visaton softdomes, want de originele units waren stuk. De doorzichtige harde domes waren gebarsten. Vrijwel alle STC's die ik de laatste jaren in handen kreeg, hadden barsten (of nog erger) in de domes. Het materiaal wordt kennelijk bros, na enkele tientallen jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Wanneer er tijd over is kan Klaas misschien de oude DM2a's nog eens aansluiten. Ok moi.... Ik neem aan het niet die door jouw "gemodificeerde" stel?? Hans, B&W DM2a's zijn altijd oud, dus dat hoeft er niet voor te staan Volgens mij zijn die van Klaas extra oud. Of het zouden DM2 moeten zijn. Maar Klaas heeft er ook softdomes in gezet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Weet van mezelf dat ik niet zoveel plezier haal uit audiofiele gatherings. Maar volgens mij zitten jullie met een leuk clubje mensen. Veel plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Wanneer er tijd over is kan Klaas misschien de oude DM2a's nog eens aansluiten. Ok moi.... Beste Hans, De DM2A's staan bij Klaas in de serre en zijn constant aangesloten op een vintage Akai set. De harde STC-tweeters zijn overigens wel vervangen door kleine Visaton softdomes, want de originele units waren stuk. De doorzichtige harde domes waren gebarsten. Vrijwel alle STC's die ik de laatste jaren in handen kreeg, hadden barsten (of nog erger) in de domes. Het materiaal wordt kennelijk bros, na enkele tientallen jaren. Eeeeeuuuuuuhhhhmmmmm, typfoutje Spido? Moet daar niet hij staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Beste Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Hierna gaan Hans en ik de 2e set neerzetten Vintage versus High-end deel 2) Luidsprekers PP SS-30 Sharp Optonica SM-3000 mijn cd-speler en mijn eigen snoeren etc .... De nieuwste M-10 mono blokken een A3 en eigen snoeren etc . Een kleine aanpassing... Hansko brengt zijn Astin Trew 3500++ mee. Het wordt dan: Luidsprekers PP SS30 (of SS20??) AT 3500++ A3 + 2x M10 Mijn bekabeling, Omdat de luidsprekerkabels zeer kort zijn, moeten de eindversterkers naast de luidsprekers. Bovendien zijn mijn M10's voorzien van gebalanceerde ingangen en is mijn A3 daar een beetje op aangepast (aarding). Ik zou overigens wel eens willen laten horen wat het verschil tussen mijn gevlochten kabels en standaard luidspreker snoeren is. In een ver verleden hebben we dat ook al eens gedaan waarna er twee voorkeuren ontstonden (zo als altijd).. Ik zal ook mijn netsnoeren meebrengen. Klaas vind dat allemaal maar niks, maar het gaat er tenslotte om of al die nieuwerwetse dingen iets positiefs brengen. Maar... zie rode tekst hierboven... Ik ben benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Beste Hans, Als niet alleen de prestaties van oude en nieuwe versterkers met respectievelijk grote en kleine luidsprekers worden vergeleken, maar dan ook nog in combinatie met respectievelijk standaard luidsprekerkabel en gevlochten kabel, ontstaan er m.i. veel te veel variabelen. Eigenlijk is dat nu (met de grote èn de kleine speakers) al aan de kritische grens. Een vergelijking van standaard luidsprekerkabel met gevlochten kabel zou nuttig en zinvol kunnen zijn, maar dan met de kabels als enige variabele. Wellicht kun jij zo'n hear-vergelijkingsdag eens opzetten? Ik ben overigens erg benieuwd naar de resultaten van de vergelijkingen! Jammer dat ik er zelf weer niet bij kan zijn. Maar ik zal jullie verslagen vreetgraag verslinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 ....... Jammer dat ik er zelf weer niet bij kan zijn. .... Jammer dat je nog altijd je eigen gecreëerde mythe hardnekkig in stand houdt !! @ Jack : Ik ga er niet bij zijn bij deze meeting. Andere verplichtingen helaas. Wellicht de volgende keer weer wel. In ieder geval veel plezier allen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Spido ,ik vindt het wel jammer dat je niet bij KF op de meeting aanwezig kan zijn,geen felle discussie,s ,van Jack had ik toch verwacht, dat die Spido kon overtuigen dat die kon komen en een mini workshop over spiekers kan geven,dan moet Wollie helaas de azijnpisser thuis laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Ik zou overigens wel eens willen laten horen wat het verschil tussen mijn gevlochten kabels en standaard luidspreker snoeren is. In een ver verleden hebben we dat ook al eens gedaan waarna er twee voorkeuren ontstonden (zo als altijd).. Ik zal ook mijn netsnoeren meebrengen. Klaas vind dat allemaal maar niks, maar het gaat er tenslotte om of al die nieuwerwetse dingen iets positiefs brengen. Maar... zie rode tekst hierboven... Ik denk dat het verstandig is dat jij dit even overlegd met Klaas. Bovendien verwacht ik dat met het omvallen van de zendmast Hoogersmilde nauwelijks enige hoogfrequent straling in de buurt van zijn woning. Omdat jouw set als laatste blijft staan samen met Klaas grootste weergevers zou je als extra nog even A/B kunnen vergelijken. Even overleggen dus. Zelf gebruikt ik gewoon standaard betaalbaar spul Vriendelijke groet, Jack P.s. jammer Onno dat je er niet bent. Wol goed nieuws Spido gebruikt dezelfde luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Eigenlijk vind ik, dat het nu meer naar de luidsprekers wordt getrokken. Waarom nemen we de 2x16 niet voor alle vergelijken en pakken we een vintage set en een moderde set. Het gaat er tenslotte om of moderne apparatuur zich staande kan houden tegen de topapparatuur van toen. Dat we later nog wat gaan vergelijken met luidsprekers kabels en weet ik wat.. vind ik prima. Maar om de kwaliteiten van apparatuur door kabels te laten wegvloeien, vind ik jammer. Waar het dan allemaal aan ligt maakt mij niet uit. Ik heb overigens nog vintage "highend"luidsprekerkabels liggen. Het is alleen jammer dat er een kort en een langer stuk is. Het lijkt wat op grijze prikkabel en heb ik gekocht omstreeks 1980. Ik hoorde toen geen enkel verschil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Is het mogelijk op het einde van de rit het twee weg systeem te horen bij Klaas,ik bedoel niet de DAPs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Eigenlijk vind ik, dat het nu meer naar de luidsprekers wordt getrokken. Ik niet, Hans het is m.i. redelijk in balans. 2 set' s high-end Array 2 set' s high-end luidsprekers en 2 vintage versterkers Het is maar hoe je het ziet, met mijn vintage spullen en buizen versterker die ik al thuis laat heb ik eigenlijk een underdog positie. Mijn Array set speelt ook prima met normale lichtnet snoeren van de Handyman, luidsprekerkabel van 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Is het mogelijk op het einde van de rit het twee weg systeem te horen bij Klaas,ik bedoel niet de DAPs Die zetten we zelfs als 1e in, samen met een gerestaureerde Sony Vfet TA-4650 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Er is bewust NIET voor buizen gekozen . Geen buizen.... geen Tube 300 Inderdaad ja. :D Is ook geen vergelijk Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Jack,harstikke leuk ,alvast bedank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts