VANZOMERENG Posted 5 oktober 2011 Report Share Posted 5 oktober 2011 Wie kan me verder helpen m.bt.onderstaande? Na lang beraad, denk ik er bijna uit te zijn m.b.t. ripping/streaming van digitale audio. Ik wil hierbij: - al mijn CD,s vanaf een harde schijf kunnen afspelen - zo flexibel mogelijk zijn - de kosten beperkt houden - uitstekende weergave - gapless (must) Ik beschik al over de CD-speler Cambridge Audio A740C, ook als externe Dac inzetbaar, echter zonder USB-ingangen. Als oplossing: - aanschaf van een laptop met Windows 7 - rippingsoftware DbPowerAmp - afspeelsoftware Foobar2000 - USB-S/PDIF-converter M2Tech HiFace (zie M2TECH-HIFACE) - Cd,s worden geript in FLAC De laptop wordt via de M2Tech HiFace aangesloten op de S/PDIF-ingang van mijn A740C en vanuit hier naar mijn versterker. Bij aanschaf nieuw, hoop ik hiermee voor < 600 euro (incl. bekabeling) klaar te zijn. Wat vraagjes 1.Voor de M2Tech HiFace moet ik drivers installeren en hierbij kan ik kiezen uit verschillende drivers setup64.exe en setup64.exe. Wat moet ik kiezen en waarom en heeft dit nog invloed op de weergave kwaliteit? 2.Ik moet de PC-configuren (Windows 7) voor KS = Kernstreaming en/of WASAPI=Windows Audio Standaard Audioplayer Interface? Wat moet ik kiezen en waarom en heeft dit nog invloed op de weergave kwaliteit? 3.M.b.t. de M2Tech HiFace wordt gesproken over een Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 oktober 2011 Report Share Posted 5 oktober 2011 Oww, wat een gedoe. Wat een zorgen, wat een gepruts. Een Olive Opus 4 kocht ik voor 700 euro, doet alles wat je wilt, ziet er goed uit, en klinkt via die DAC ook prima. In mijn geval niet eens een DAC meer nodig om ermee uit je dak te gaan. Het leven kan zo simpel zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 oktober 2011 Author Report Share Posted 5 oktober 2011 Oww, wat een gedoe. Wat een zorgen, wat een gepruts. Een Olive Opus 4 kocht ik voor 700 euro, doet alles wat je wilt, ziet er goed uit, en klinkt via die DAC ook prima. In mijn geval niet eens een DAC meer nodig om ermee uit je dak te gaan. Het leven kan zo simpel zijn. M rc Zo,n Olive Opus 4 krijg ik nu voor <500 ook wel mee bij Wifimedia (demomodel) Echter als je mijn topic GOED leest, wens ik flexibiliteit dus ook controle en vrijheid over mijn eigen bestanden. En dit kan met OLIVE niet! --> tenzij je weer met allerlei trucs ingrijpt op de wijze hoe Olive de bestanden opslaat en afschermt en dan blijkt de Olive-wereld niet meer zo simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 oktober 2011 Report Share Posted 5 oktober 2011 Oww, wat een gedoe. Wat een zorgen, wat een gepruts. Een Olive Opus 4 kocht ik voor 700 euro, doet alles wat je wilt, ziet er goed uit, en klinkt via die DAC ook prima. In mijn geval niet eens een DAC meer nodig om ermee uit je dak te gaan. Het leven kan zo simpel zijn. M rc Zo,n Olive Opus 4 krijg ik nu voor <500 ook wel mee bij Wifimedia (demomodel) Echter als je mijn topic GOED leest, wens ik flexibiliteit dus ook controle en vrijheid over mijn eigen bestanden. En dit kan met OLIVE niet! --> tenzij je weer met allerlei trucs ingrijpt op de wijze hoe Olive de bestanden opslaat en afschermt en dan blijkt de Olive-wereld niet meer zo simpel. Veel gebruikers lossen dat op met XBMC. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 oktober 2011 Author Report Share Posted 5 oktober 2011 XBMC In concreto Ik heb alle CD,s geript op de Olive naar zijn eigen harde schijf (Flac) en wil deze nu zodanig op elke andere harde schijf of Nas plaatsen, zodat deze ik op andere systemen dan Olive bruikbaar zijn en dat daarnaast alle meta(Tag) dat intact en bruikbaar blijven en nadien nog bewerkbaar ? hoe gaat dit in zijn werk met XBMC ? Groetjes G.J Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2011 Report Share Posted 6 oktober 2011 XBMC In concreto Ik heb alle CD,s geript op de Olive naar zijn eigen harde schijf (Flac) en wil deze nu zodanig op elke andere harde schijf of Nas plaatsen, zodat deze ik op andere systemen dan Olive bruikbaar zijn en dat daarnaast alle meta(Tag) dat intact en bruikbaar blijven en nadien nog bewerkbaar ? hoe gaat dit in zijn werk met XBMC ? Groetjes G.J Kijk hier eens: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20820070#post20820070 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 november 2011 Author Report Share Posted 16 november 2011 Inmiddels al weken verder en heb ik op dit ogenblik niet alleen een complete werkende streaming-oplossing hiero maar tevens ook binnen 2 weken al mijn ca. 400 CD,s geript en alle meta data geoptimaliseerd Bij deze een update van mijn huidige set Hierbij nog wat verslagen omtrent mijn gedane arbeid, vorderingen, tegenvallers, meevallers en wat tips m.b.t. mijn streamingactiviteiten. Set-up v/d streaminghardware en worstelingen en metadata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 november 2011 Report Share Posted 16 november 2011 Stevige verhalen vanZ. Een ding viel me op "6.bij dubbel CD,s geef het albumnummer een disc-nummer extensie mee (bijv. "Pink Floyd" " Pulse1" en "Pulse2" voor respectievelijk disc 1 & disc 2 en geef of wijzig ook het discnummer mee het aparte Metadataveld "Disc" op het scherm (de voorstelwaarde in dit veld is vaak foutief)" Als je dan toch streamt waarom dan nog onderscheid maken tussen disc1 en 2 (of zelfs twee aparte mappen) voor een dubbel-cd? Waarom niet gewoon 1 t/m 39 tracks? Bij verzamelaars van een CD of 6 wordt dat heel leuk en laat eigenlijk pas goed zien waar het bij een verzamelaar om gaat. Bij klassiek het tegenovergestelde, waarom niet een map per werk (+uitvoerende). @mumsoft is het schema van olijfjes database ergens beschikbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 november 2011 Author Report Share Posted 16 november 2011 Stevige verhalen vanZ. Een ding viel me op Als je dan toch streamt waarom dan nog onderscheid maken tussen disc1 en 2 (of zelfs twee aparte mappen) voor een dubbel-cd? Waarom niet gewoon 1 t/m 39 tracks? Bij verzamelaars van een CD of 6 wordt dat heel leuk en laat eigenlijk pas goed zien waar het bij een verzamelaar om gaat. Klopt, heb ik ook gedaan door ook bij een dubbelalbum =1 titel = 1 map aan te leggen op de tracknummers 01, 02 03 van disc 1, te hernummeren naar 101, 102, 103 en de tracknummers 01, 02 03 van disc 2, te hernummeren naar 201, 202, 203 etc... Alleen dit betekent wel extra werk. Verder ook niet zo spannend, wel als het een dubbellive-cd betreft en je wilt een juiste speelvolgorde afdwingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2011 Report Share Posted 16 november 2011 Bij de Olive kun je een cd een volgnummer geven en bijelkaarhorende cd's dezelfde titel. daarmee wordt het dan één album. De volgorde van de tracks is dan in orde. Dat kun je achteraf ook nog regelen. Voor composities net zo. Die kunnen meer cd's beslaan (bv opera's), of delen daarvan (neem een symfonie waarvan deel1 op cd1 staat en de 2 andere delen op cd2.) De Olive houdt voor klassieke werken een extra schema aan dat zo werkt. Daarnaast kun je de cd's nog draaien zoals ze zijn geript, wat soms handig is als het gaat om een bepaalde artiest, bv Rolando Villazón die aria's zingt uit verschillende opera's van diverse componisten. Die vind je dan bijelkaar op het album, én afzonderlijk onder de diverse componisten. @Seed7 het schema van de Olive ligt in de basis vast, maar is daaronder uitbreidbaar naar wens. Hier zie je bv onder Classical een aantal van mijn sub-genres klassiek, en onder rock/pop net zoiets. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 november 2011 Report Share Posted 17 november 2011 Das niet wat ik bedoelde Marc, olijfje gebruikt toch sqlite? Ik bedoelde of het schema van de onderliggende db ergens beschikbaar is. Het resultaat van onderstaande opdracht, sqlite> .schema Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2011 Report Share Posted 17 november 2011 Das niet wat ik bedoelde Marc, olijfje gebruikt toch sqlite? Ik bedoelde of het schema van de onderliggende db ergens beschikbaar is. Het resultaat van onderstaande opdracht, sqlite> .schema Aha, oke, ik was er al niet zo zeker van dat je dit bedoelde. Ik zal eens kijken, kom erop terug, bedankt voor de tip. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveVai Posted 26 november 2011 Report Share Posted 26 november 2011 Ik stream tegewoordig via mijn Dune 3.0 mediaspeler + Rega DAC, ik ben er wel erg over te spreken. Naar mijn mening veel beter dan via een SBT of via een laptop, wat ik ook heb geprobeerd. Ik kan nu absoluut geen verschillen ontdekken of ik nu via mijn cd-speler draai of stream via de Dune. Komt misschien ook wel door de Coax aansluiting. De usb aansluiting klinkt behoorlijk minder op deze DAC. Nadelen zijn wel dat je moet scrollen via je tv en hij speelt niet gapless. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2011 Report Share Posted 26 november 2011 Nadelen zijn wel dat je moet scrollen via je tv en hij speelt niet gapless. Heeft er nog niemand een webclient voor gebouwd dan? Hij heeft toch IP control. Of vanaf de commandline: curl "http://IPAdress Dune/cgi-bin/do?cmd=start_file_playback&media_url=smb://username:password@ IPAdres Fileserver/Temp/test.mp3" dan hoef je je TV niet meer aan te zetten en kun je de browser van je telefoon of tablet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts