Jump to content

Hear Bijeenkomst

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

wollie geeft Goodtube gelijk, de klok 24 uur terug draaien en een nieuwe start maken met Hans en Jack erbij.

Het lijkt erop dat die handdoek niet wordt opgepakt.

Net weer terug van een familiedagje... was weer errug gezellig.

Ik zou nog wat verder terug willen gaan... 3 weken of zo.

Even helemaal terug naar het begin zeg maar. Het moment dat ik totaal onverwacht een berichtje van Jack krijg dat er toch een vergelijk gaat komen. Dit terwijl er al een paar keer was aangegeven dat hij dit niet zag zitten.

Ik was dus blij verrast dat Klaas wilde meewerken. En ook de locatie in het hoge noorden is ook prima. Zeker omdat de laatste keer de bijeenkomst redelijk zuidelijk was.

Ik zou op dat punt graag starten en democratisch de dag opzetten. De luidsprekers van Klaas heb ik al een paar keer gehoord en ik ben er van overtuigt dat die heel geschikt zijn voor een dergelijk vergelijk. Ook de ruimte van Klaas is geschikt. We hebben daar al eerder bijeenkomsten gehad en er is voor 10 tot 15 mensen wel ruimte (mits Klaas dat wil natuurlijk).

Ik zou wel graag wat meer inbreng van de deelnemers zien m.b.t. de sets. Zoals de opzet er nu was, werd er twee keer met Array vergeleken. Alsof er geen andere moderne versterkers zijn.

M.b.t. de vintage apparatuur kan ik me wel vinden in de gerestaureerde apparatuur van Jack, maar ik kan me ook voorstellen dat er iemand een super apparaat heeft wat werkelijk de rest van alle apparatuur laat verbleken.

Maar ik vind ook, dat een set passend opgebouwd moet worden. Iedereen heeft hier altijd de mond vol over matchen, en bij dit vergelijk wordt alle apparatuur zo maar willekeurig in een set gegooid. Dit is n.l. eerder ook al aan de orde geweest. De rest van de set bepaald n.l. ook voor een groot deel het karakter. En wanneer een component er niet in past krijgt dat altijd de schuld. Bij het eerder aangehaalde versterkervergelijk was dat in het eerste geval de Musical Fidelity tonnen van Krauss in het tweede geval de Audionoteversterker van Telefunken.

Daarom vind ik luidsprekers die het voor sommige versterkers lastig maken geen goed idee. De luidsprekers van Klaas zijn makkelijk aanstuurbaar en hebben een redelijk rendement.

Om even naar het idee van Arden te gaan. Een andere lokatie kan, maar het noorden of minstens het midden van het land heeft mijn voorkeur. Er is helemaal niks mis met de lokatie in Roermond (integendeel) maar voor sommige wat lastig bereikbaar. Alhoewel de diehards er toch wel komen.

Ik hoop dat jullie hieruit lezen, dat ik voor alles open sta, maar dat de inbrenger van de apparatuur ook de randapparatuur en bekabeling kiest.

Nou de rest nog.

:)

Maar op zo'n heardag is er niet teveel tijd voor allerlei vergelijken. Daarom was mijn voorstel -vlak voordat het oorspronkelijke topic op slot ging- om gewoon de kabels van HvL te gebruiken en te laten zitten.

Dat er niet te veel tijd is, klopt. Maar mijn kabels zijn ook niet in elke set zaligmakend.

De gevlochten kabels van Hans zijn al eerder vergeleken met normale kabels. En ook toen verbonden ze Perfect Performer luidsprekers ("King") met Array versterkers.

Opvallend was dat de helft van het luisterpanel (de rechter helft!) de gevlochten kabels een verbetering vonden, en de andere helft (de linker helft!) een verslechtering. (Die geografische verdeling zou met de akoestiek in de - toenmalige? - werkruimte van Sebastiaan de Vries te maken kunnen hebben.)

Mijn zegsman vond de invloed van de gevlochten kabels rampzalig: "zo iets als stappen op vaste bodem veranderde in wankelen door een dik pak pasgevallen sneeuw...

Ik heb aan Klaas doorgegeven dat het feest op 5 november niet doorgaat.

Hij zei dat-ie dat erg jammer vond.

En hij bromde nog iets over het afbestellen van de achtergrond-danseressen: "Het was al zo moeilijk geweest om een stel goeie te vinden..!"

Guest tubejack

Beste mensen,

Een korte reactie.

Even helemaal terug naar het begin zeg maar. Het moment dat ik totaal onverwacht een berichtje van Jack krijg dat er toch een vergelijk gaat komen. Dit terwijl er al een paar keer was aangegeven dat hij dit niet zag zitten.

Dat klopt Hans, maar je vergeet er alleen bij te zetten waarom.

Ik was dus blij verrast dat Klaas wilde meewerken. [.....]

Hoezo? heb je dan met hem contact opgenomen zoals ik gevraagd heb?

Neem van mij aan, dat het een klein wondertje mag heten, dat hij dat nog wou na jouw uitspraken.

Zoiets zeg je toch niet op een forum? maar doe je netjes per PM.

Ik zou op dat punt graag starten en democratisch de dag opzetten.

Dat is op zijn minst "opmerkelijk" te noemen, je was zo content met de vorige opzet van mij "keep it simpel" zei je nog.

Ik hoop dat jullie hieruit lezen, dat ik voor alles open sta,

Geloof je d

Ik zou op dat punt graag starten en democratisch de dag opzetten.

Dat is op zijn minst "opmerkelijk" te noemen, je was zo content met de vorige opzet van mij "keep it simpel" zei je nog.

Ik hoop dat jullie hieruit lezen, dat ik voor alles open sta,

Geloof je d

De gevlochten kabels van Hans zijn al eerder vergeleken met normale kabels. En ook toen verbonden ze Perfect Performer luidsprekers ("King") met Array versterkers.

Volgens mij hebben we bij Bas hoofdzakelijk met het prototype de SS20 gedraaid (tot diep in de nacht).

Deze zat toen nogal royaal in het hoog en midden, misschien dat jij daarom het groene koper beter vond.

Guest tubejack

Ik vind het een keurige reactie, [....]

De volgende keer beter.

Ik zal zèlf hier en daar ook wel een steek hebben laten vallen.

Mijn oprechte excuus daarvoor.

Vriendelijke groet,

Jack :)

Edited by tubejack

Guest tubejack

Vind ik ook en bovendien waren de voorstellen alleen een "mogelijke Hear bijeenkomst"

Helaas net niet gelukt... je kunt ook zeggen bijna wel!.:rolleyes:

Het is m.i. niet het einde van de wereld.

Over op de orde van de dag.

P.s. Een forum vind ik niet altijd een handig communicatie middel.

Vind ik ook en bovendien waren de voorstellen alleen een "mogelijke Hear bijeenkomst"

Ach hou toch op Jack!

Organiseren is blijkbaar niet je sterkste punt. En verlies nemen ook niet. Jij had de sleutel in handen en flikkert hem gewoon in de put.

GT

Ach hou toch op Jack!

Organiseren is blijkbaar niet je sterkste punt. En verlies nemen ook niet. Jij had de sleutel in handen en flikkert hem gewoon in de put.

GT

Sluit me hierbij aan. Zielige vertoning die gemakkelijk door een persoon kan worden opgelost en daarmee respect zal afdwingen bij iedereen. Zeker bij mij.

Guest tubejack

Jullie zijn véél te voorbarig zelfs aan een oplossing werd al gewerkt.

Ik heb er behoorlijk wat tijd ingestopt.

Maar ik had toch al mijn excuses voor mijn deel aangeboden GoodTube.?

Noem je dat "zwakte" ik niet hoor. :wacko:

Organisatorisch was het voor 100% rond wat mij betreft, Klaas zat vrijwel

op één lijn en Hans dacht ik ook.

Het enige breekpunt was de gevlochten kabels waarbij ik de standpunten

van beide begrijp.

Maar het staat je natuurlijk vrij om zelf zoiets te organiseren.

Edited by tubejack

PFFFFFFFFFfffffff,

Gelukkig ging het organiseren van het vergelijk KT88 met EL34 bij mij thuis heel wat soepeler.

Tjonge, tjonge, het lijkt soms wel een kleuterklasje. ;););)

Leten we maar gaan werken aan een alternatief feestje.

Vraag 1... laten we de datum 5 november staan..??

Ik heb een tijd terug al aangeboden dat het hier ook kan, maar dan moeten we een paar bruikbare luidsprekers hebben. Mijn Watt Puppy's staan op m'n luisterzolder en die sjouw ik echt niet naar beneden. De rest maakt me niet uit, zelfs de Droplet van 30 kg.

Maar ja... dan zitten we weer in het zuiden.