Jump to content

Cec Tl 5100 Laten Modificeren

jepe!
 Share

Recommended Posts

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een CEC tl 5100.

Hij speelt via een Musicial Fidelity trivista dac.

Wat een sprong voorwaarts ten op zichte van een Marantz cd 10. (was niets bijzonders als loopwerk)

Of ten opzichte van een Philips cd 882. (toch een van Philips beste loopwerken)

Veel beter soundstage. Veel strakker laag en sprankelend hoog!

En dan zeggen er ook mensen dat het loopwerk niet zo veel uitmaakt en de dac alles bepalend is.

Nou in mijn ervaring dus niet.

Ben er dus erg blij mee.

Nu schijnt het met modificaties nog een stukje beter te worden.

Wie heeft er ervaring mee en waar kan ik het het beste laten doen?

Spido, alles kan altijd beter.

Het streven is tevredenheid, nietwaar? Eenmaal tevreden, hoeft het niet beter.

Wees blij dat je tevreden bent, en laat Jepe rustig vragen naar beter.

M :ph34r: rc

Die Spido, of althans een van zijn andere alter ego's, bouwde toch speakers. Wonderlijk dat hij steeds met nieuwe modellen is gekomen. Dat hij niet zei in, zeg 1980: "dit is de perfecte performer/speaker, niets meer aan veranderen. Een nieuw model is onzin." Nee hij ging kennelijk toch verder. Raar eigenlijk.

Maar goed nu even on topic. Sander heeft mijn Marantz sa 8400 gedaan. Daar heeft hij fantastische werk geleverd. Ik ben wel voor het modden.

Een goed product dat je beter maakt. Waarom niet. Alles bouwsels zijn compromissen. En door een mod neem je daar misschien wat nadelen van al die compormissen weg.

Doet Tube Jack ook modificaties aan loopwerken?

Ik denk namelijk dat mumsoft ongetwijfeld bedoelt dat het streven naar tevredenheid is.

Na het restylen van mijn CD speler door Bas de Vries destijds, wat hij meer dan voortreffelijk heeft gedaan, en later mijn tuner door de ons welbekende KT88 en e.e.a. links en rechts door mijzelf, kan ik je zeggen dat ik tot op de dag van vandaag gewoon tevreden ben. :)

Ja, zo bedoelde ik het, maar Spido wenst dat te ontkennen.

Natuurlijk is het zo dat het niet meevalt die tevredenheidstatus te bereiken, afhankelijk van de eisen die je stelt. De een is al blij met een keukenradio, de ander krijgt pas een glimlach op zijn gezicht als hij neerzijgt in zijn audio-relaxfauteuil voor zijn 200K euro setje. Maar ergert zich dan toch aan iets scherps in de stem van Maria Callas. Misschien gaat zo iemand dan weer op zoek naar contactreiniger of zo, en begint de queeste opnieuw.

In mijn optiek is het dan ook moeilijker om tevreden te zijn naarmate de set beter presteert. Er is namelijk altijd wat te wensen, dat zich steeds lastiger laat vervullen.

M.a.w. je kunt veel gemakkelijker tevreden zijn met die keukenradio, dan met die 200K euro set.

En zo interpreteer ik dan ook tevredenheidsuitingen op dit forum. Waar jij tevreden mee bent, zou ik het niet zijn, waar Spido tevreden mee is, ben ik het vast ook niet, en Jepe heeft ook zo zijn eigen grens.

Jammer voor Jepe dat Sander geen mods meer doet voor particulieren, anders wist ik wel iemand :)

Die Spido, of althans een van zijn andere alter ego's, bouwde toch speakers. Wonderlijk dat hij steeds met nieuwe modellen is gekomen. Dat hij niet zei in, zeg 1980: "dit is de perfecte performer/speaker, niets meer aan veranderen. Een nieuw model is onzin." Nee hij ging kennelijk toch verder. Raar eigenlijk. (...)

Beste jepe!

Heeft hier iemand beweerd dat Spido g

En ik heb nooit de behoefte gevoeld daar ook maar íets aan te verbeteren. Of te modificeren.

Spido is wèl een volslagen neurotische, steeds naar verbeteringen strevende audiofiel.

I 'm lost. :blink:

Een goed product dat je beter maakt. Waarom niet. Alles bouwsels zijn compromissen. En door een mod neem je daar misschien wat nadelen van al die compormissen weg.

Dat is goed omschreven. Denk wel dat het karakter van een apparaat al moet aanspreken voordat de beslissing genomen wordt. Je wilt het al niet meer kwijt, maar inderdaad van de eventuele/onvermijdelijke 'budgetering' laten ontdoen.

Jammer voor Jepe dat Sander geen mods meer doet voor particulieren, anders wist ik wel iemand :)

Daar gaat verandering in komen.

Prima Sander, goed om te lezen. :)

Leuk een loopwerk dat snaar aangedreven is. Heeft iemand het verschil gehoord tussen een "gewoon" top-loopwerk en een snaar aangedreven loopwerk, zoals CEC? Offtopic excuus en na de streaming-ontwikkeling vast niet interessant meer, maar wel interessant voor mij.

Ooh, de KT88-force might be back... :cool2:

ja precies, zoiets zit ik te overwegen :rolleyes: alle beetjes helpen. thx

groet

Ik heb dit lang zitten overwegen en zeg het dan toch maar: oppassen hiermee. Straks kan je alles veranderen als je aan de gehakt gaat. Die (andere) Rob heeft niet voor niks allerlei soorten hout en weet ik wat al geprobeerd, en gooit het dan op resonanties om verschillen te verklaren. Ik gooi het op iets heel anders.

Wees eens kreatief met kurk.

NB Ik heb geeneens een cd-speler :blink:

@marc: ik ga natuurlijk beide doen .... en kurk eronder, en de onderplaat van de cd speler fors verzwaren.

heb al lang geleden zand in de cd speler gezet, in zakjes. ook goed hoorbaar. staat ook in de lijst met tips die je in de linkjes aantreft. kan uit ervaring zeggen dat het een mooi lijstje is, goed begin.

groet

@marc: ik ga natuurlijk beide doen .... en kurk eronder, en de onderplaat van de cd speler fors verzwaren.

heb al lang geleden zand in de cd speler gezet, in zakjes. ook goed hoorbaar. staat ook in de lijst met tips die je in de linkjes aantreft. kan uit ervaring zeggen dat het een mooi lijstje is, goed begin.

groet

Is er in je CD speler dan wel genoeg ruimte voor zandzakken? :confused::P

Plak maar eens een laag loodbitumen buiten tegen de onderkant van je speler en stel vast dat er extra rust in de muziek komt. ;)