Jump to content

Contactverbeteraar

Buell
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Contactverbeteraar...

Er is al eens een topic over geweest, ik heb het onderwerp ooit al eens voorbij zien komen,(kan het alleen niet meer terugvinden. :(

Ik ben van plan contactverbeteraar, DeoxIT Gold G100l(voorheen pro gold),te bestellen.

https://www.tweaks4u.com/product_info.php?cPath=44&products_id=1444

http://www.caig.com/

Na het lezen van wat artikelen over dit product, blijf ik nog met een paar vragen zitten.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van contactverbeteraar op buisvoeten/pinnen?

Heeft iemand verder nog positieve/ negatieve ervaringen?

Alvast dank voor de input

Fred.

ps..nog steeds spelend met de EL34, en het wordt nog steeds beter. :D

Een goede spree

daar is niks mis mee! :lol:

Bedankt vriend Spido :P

Ja, contactspray (reiniger)gebruik ik ook, maar het gaat me om de ervaringen met contactverbeteraars.

De firma Naim zegt in zijn manual dat je het niet mag gebruiken omdat er residu film zou achterblijven die het geluid negatief be

Hallo,

Hier een "goedkoop" adres voor deoxit gold g100L

Goede ervaringen met het middel, o.a. de koperen uiteinden van mijn ls-kabels blijven er veeeel langer uitzien als vers gestript.

De rode deoxit vind ik weer een stuk minder, kontakt 60 doet dat een heel stuk beter en is veel goedkoper.

kontaktchemie heeft volgens mij ook een tegenhanger van Caig gold g100L en dat is uit mijn hoofd kontakt gold 2000 effe googelen.

daffy ;)

Bedankt Daffy,

Leuk te horen dat je goede ervaringen hebt, en een adres waar het een stuk goedkoper is, altijd ok.

Heb je ook verschillen in weergave kunnen waarnemen?

Fred

Ja ik heb ook verbetering in de weergave kunnen ontdekken, maar dit was na een complete schoonmaakbeurt van het stopcontact tot aan alle kabels en cinch aannsluitingen,zekeringhouders,zekeringen kabelschoentjes/stekkers in de apparatuur aan toe.

Je verbaasd je er trouwens over hoeveel vuil en oxidatie er aanwezig is in die hele keten,vieze zwarte pijpenragers,wattentips en keukerol niet te kort.

daffy ;)

Hallo Daffy,

Jouw bovenstaande ervaring deel ik ook.

Ik heb vanmiddag de DeoxIT Gold G100l ontvangen(gisteren besteld!)

en ik heb vanmiddag bijna de zelfde operatie gedaan als jij boven beschrijft, maar eerst heb ik de interlinks en LS kabel gedaan, hier hoorde ik al verbeteringen( zoals in de specbladen genoemd), morgen doe ik de rest. Ben benieuwd of dat ook nog wat oplevert.

Aanrader vind ik nu al.

Fred

Eergisteren s,avonds de rest schoongemaakt en behandelt.(buisvoeten en pinnen, stroom)

Het valt niet te ontkennen,het geluid is er weer op vooruit gegaan, met name plaatsing, details en live gevoel.

Zodra de boel weer opgewarmt is en een bekende cd de spits afbijt, hoor je dit direct en wat leuker is, je blijft het horen ook de volgende dagen.

Schoonmaken deed ik altijd al, 1 a 2x per jaar met alcohol en/of contact spray, maar dat heeft nooit een vergelijkbare grote vooruitgang teweeg gebracht.

Ik zou zeggen... DeoxIT Gold, een aanrader, weinig kosten een beetje tijd en als resultaat een vooruitgang waar men blij van wordt :D .

Als jullie het zelfde gaan ervaren hoor ik het graag.

Fred

Fred, klein vraagje.

Maakt die contactverbeteraar nu alleen schoon, of verbetert hij onafhankelijk daarvan het geluid? In dat geval zou er toch iets achter moeten blijven, een soort residu. In het ander geval kan het haast niks beters zijn dat die contactspray die je eerst gebruikte.

Enig idee?

M :ph34r: rc

Fred, klein vraagje.

Maakt die contactverbeteraar nu alleen schoon, of verbetert hij onafhankelijk daarvan het geluid? In dat geval zou er toch iets achter moeten blijven, een soort residu.

In dat geval veranderd het geluid.

en men neemt heel vaak aan dat een verandering ook een verbetering is.

Fred, klein vraagje.

Maakt die contactverbeteraar nu alleen schoon, of verbetert hij onafhankelijk daarvan het geluid? In dat geval zou er toch iets achter moeten blijven, een soort residu.

De praktijk wijst uit dat verandering in veel gevallen juist geen verbetering is. ;) Veel veranderingen, waar men verbetering van verwacht, berusten vaak op wazigheid. :confused:

Fred, klein vraagje.

Fred, klein vraagje.

De praktijk wijst uit dat verandering in veel gevallen juist geen verbetering is. ;) Veel veranderingen, waar men verbetering van verwacht, berusten vaak op wazigheid. :confused:

Twee handen op de buik van Spido.

For all:

Technische info:

http://store.caig.com/s.nl/sc.18/category.238/.f

Schoonmaken is per definitie niet slecht. <_< ........ voor je geluid :D:P

Ik merk verbetering, door.......????

Of het is een hersenspinsel kan natuurlijk ook, ik ben ook maar een mens :ph34r:

Toch heb ik ooit al mijn tweaks en nos buizen verwijderd om te ervaren hoe het orgineel ook al weer klonk, tja....vond het met mijn NOS e.d toch beter, of....nou ja mooier. groter bubble, meer detail (muziek) betere plaatsing, kan toch niet allemaal verbeelding zijn ;)

Nu met Progold ervaar ik ook iets wat blijvend beter is....(lijkt :confused: )

Fred

;)

For Fred:

Ik gebruik al tijden uitsluitend Trollensnot als ultieme contactverbeteraar. Kost niets, doet veel, heeeeeeeeeel veel.

Als je wat leesvoer wilt, waardoor de haren je te berge zullen rijzen: http://forum.audiofr...p?topic=18746.0

M :lol: rc

Schuinekant van 36 graden aan je cd slijpen, daar kan geen trol tegenop :D.

http://my.hifi.nl/index.php?user=15397 zie bij alle setfotos, foto 7.

Dit is direct weer input voor een nieuw topic?, maar dit geeft ook possitieve, verrassende, vooruitgang :D

Serieus het proberen waard, zie mijn zelfgemaakte oplossing(foto7)..kost bijna niets.

Was een tip van een forumlid, hier voor het eerst gehoord was echt :o:o:o:D:D

Levert op: geen/minder laserlicht verstrooiig= minder aanspreken correctie

Uitbalanseren van je cd= idem

Resultaat:rust, meer detail, muziekaler en natuurlijk,...........

Nou daar nog trollensnot overheen en dan kan je niet meer stoppen met luisteren

Fred

;)

For Fred:

Ik gebruik al tijden uitsluitend Trollensnot als ultieme contactverbeteraar. Kost niets, doet veel, heeeeeeeeeel veel.

Als je wat leesvoer wilt, waardoor de haren je te berge zullen rijzen: http://forum.audiofr...p?topic=18746.0

M :lol: rc

Schuinekant van 36 graden aan je cd slijpen, daar kan geen trol tegenop :D.

http://my.hifi.nl/index.php?user=15397 zie bij alle setfotos, foto 7.

Dit is direct weer input voor een nieuw topic?, maar dit geeft ook possitieve, verrassende, vooruitgang :D

Serieus het proberen waard, zie mijn zelfgemaakte oplossing(foto7)..kost bijna niets.

Was een tip van een forumlid, hier voor het eerst gehoord was echt :o:o:o:D:D

Levert op: geen/minder laserlicht verstrooiig= minder aanspreken correctie

Uitbalanseren van je cd= idem

Resultaat:rust, meer detail, muziekaler en natuurlijk,...........

Nou daar nog trollensnot overheen en dan kan je niet meer stoppen met luisteren

Fred

Ja, en dan dat groene randje nog.

Voor mij de aanleiding om te stoppen met cd's, en te starten met hd's (hd-speler/streamer). Dat bleek een schot in de roos. Dan kun je de cd's ongemoeid laten.

groetjes

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, ik moet zeggen dat die techniek top is.

Ik ben ook wel aan het overwegen om die stap te maken, maar ik vind het nog wat zonde van mijn cd speler, in de praktijk ga je die dan echt niet meer gebruiken, denk ik.

Ach, je moet wat te wensen houden, niet dan.

gr Fred

Beste Mumsoft,

Als je geen wensen meer hebt... welke doelen heb je dan nog in het leven?

Is "geluk" niet het gevoel dat je overvalt wanneer het is gelukt een wens tot uitvoering te brengen?

Carmen Sylva schreef het zo: "Het grootste geluk is: geen wensen meer te hebben. Het grootste ongeluk is dat ook."