Jump to content

Soms Zit 't Mee, Soms Zit 't Tegen

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Hear eens bellen.

Heb ik gedaan.

Het voorstel klinkt goed. Reparatie is vrijwel altijd mogelijk en in het slechtste geval krijg je een nieuw element tegen gereduceerde prijs. Natuurlijk wel een Benz Micro element.

Misschien gaat het wel weer meezitten..

:)

... voor de liefhebbers / behoeftigen, Herr Jacobsen doet niet alleen Benzen maar ook b.v. door hun hoeven gezakte orto's en meer van dat spul.

Hij vertelde mij toch echt, hét adres van Benz in Duitsland te zijn. Wat ik op andere fora las, dat hij zelfs medewerker van Benz in Zwitserland is.

Marc software "kopen?" dat is niet meer van deze tijd. Wat je soms hoort in een platenzaak :o

Moeder tegen dochter "ach schat dat kun je toch beter ff downloaden van het internet"

Let wel in de platen zaak he.... zonder enige schroom :wacko: Lekker opvoedkundig :mad2:

We, of ik ieder geval ik, ben nog ouderwets. Wil gewoon de schijfjes hebben als ik het mooi vind.

Maar inderdaad loopt dat aardig op. Maar wat geeft het? een paar tientjes per keer merk je

meestal niet. :)

Als je mooie hardware hebt staan mag software geen sluitpost zijn, vind ik.

Sinds ik aan het streamen ben ben ik ook aan het spot-netten. B o l punt com kent mij wel maar sinds een aantal maanden bestel ik niets meer. De industrie gun ik het niet langer, als je de artiesten hoort praten en mag geloven dan trek ik mijn conclusie: de industrie heeft voorlopig genoeg aan mij verdiend. Artiesten redden het wel zonder die grote jongens. Daar hebben ze Youtube immers voor.

Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat'ie niet ook wat anders doet.

Hoe dan ook... m'n element is richting Zwarte Woud... Ik ben benieuwd wat het zal worden, repareren of inruilen.

Ik zal eerst een voorstel krijgen. Hopelijk kan hij voor redelijk geld gerepareerd worden, maar een nieuw element is ook prima.

• 2 weeks later...

'n klein vervolg...

Kennelijk was m'n naald versleten (nog geen 500 uur gedraaid), de cantilever krom... en de rubber uitgehard.

Met de schade die er aan het element was, hebben ze een nieuw aangeboden. En daarvan viel de prijs weer tegen.

Ik heb dit allemaal gemeld, en wacht nu maar weer op antwoord.

:confused:

Ik vind Benz Micro eigenlijk maar een typisch merk.

Ernst Benz is mee begonnen. Die man verdient nu kennelijk de kost met dure horloges http://www.ernstbenz.com/. Albert Lukaschek heeft het merk overgenomen en Hr. Jacobsen is z'n collega. Tot zo ver weinig mis dus.

Maar ik correspondeer met hr. Jacobsen op contact@benz-micro.com , terwijl dit email adres volgens enkele site's niet van Benz Micro is. Ook de site http://www.benz-micro.com/ (niks op te zien overigens) is kennelijk niet van Benz Micro (zie o.a. http://www.musicalsu...om/warning.html ). Eigenlijk heb ik geen echte site van Benz Micro kunnen vinden. Wel weet ik dat Albert Lukaschek een Hifi winkel in Neuhausen heeft, In dat dorp worden ook vliegtuigklokjes onder de naam Benz micro gemaakt.

Gelukkig lees ik op diverse analoogfora alleen maar goeds over deze heer Jacobsen. Het zal dus wel goed komen.

'n klein vervolg...

Kennelijk was m'n naald versleten (nog geen 500 uur gedraaid), de cantilever krom... en de rubber uitgehard.

Met de schade die er aan het element was, hebben ze een nieuw aangeboden. En daarvan viel de prijs weer tegen.

Ik heb dit allemaal gemeld, en wacht nu maar weer op antwoord.

:confused:

En waar heeft Hans dat element gekocht?

En waar heeft Hans dat element gekocht?

jij kunt ook niet nalaten steeds dezelfde persoon in een kwaad daglicht te stellen. Ook nog eens nergens op gebaseerd in dit geval want wie zegt dat de naald werkelijk is versleten en het rubber uitgehard e.d.

En als dit het geval zou zijn, dan weet ik zeker dat de door jou zo verguisde winkel dit goed zal oplossen want na 500 uur spelen mag/kan dit gewoon niet met een nieuw element.

want wie zegt dat de naald werkelijk is versleten en het rubber uitgehard e.d.

En als dit het geval zou zijn, dan weet ik zeker dat de door jou zo vergruisde winkel dit goed zal oplossen want na 500 uur spelen mag/kan dit gewoon niet met een nieuw element.

Dat zou hem wel sieren als hij dat zo zou op lossen.

Mijn benieuwen of hij dat Hans ook zal aanbieden.

Groetjes George

Ik begrijp toch niet wat er aan de hand is met dit element. Verdroging van de rubbers zou toch niet moeten kunnen na zo'n korte tijd. Een kromme cantilever zou jezelf verantwoordelijk voor kunnen zijn. Wat Hans verzuimd heeft is onmiddellijk na de verkoper te gaan. Deze is in principe als eerste aan zet. Ik heb indertijd hetzelfde gehad bij mijn Benz Wood en dat is toen netjes afgehandeld. Ik ga ervan uit dat hier hetzelfde gebeurt.

Voor de rest heeft Ruud wel weer gelijk: duur hoeft zeker niet beter te zijn/klinken.Binnen zo'n serie van Benz eigenlijk wel. Hoeveel zouden er trouwens op jaarbasis gemaakt worden?

Die rubbers kan vele oorzaken hebben, hoe oud waren ze al toen ze er in gestopt werden, hoe oud is het element (draaiuren zeggen me niet zo veel) Zijn de rubbers blood gesteld geweest aan UV, aan oplosmiddelen, hoge temperaturen (direct zonlicht) oid?

jij kunt ook niet nalaten steeds dezelfde persoon in een kwaad daglicht te stellen. Ook nog eens nergens op gebaseerd in dit geval want wie zegt dat de naald werkelijk is versleten en het rubber uitgehard e.d. En als dit het geval zou zijn, dan weet ik zeker dat de door jou zo verguisde winkel dit goed zal oplossen want na 500 uur spelen mag/kan dit gewoon niet met een nieuw element.

Leek mij een legitieme vraag, hij had ook tweedehands kunnen zijn, dat jouw achterdochtige geest er een heel verhaal bij verzint kan ik niets aan doen. In het vervolg maar eerst even tot tien tellen voordat je iets aan het forum toevertrouwd, doe ik ook en bevalt prima.

Pfff... wat een gedoe toch weer.

@Ruud,

het gaat om een nieuw element wat ik als uitloopmodel gekocht heb.

Aan het uiterlijk te zien was hij nog nooit gebruikt. Nu is dat wel anders.

@de rest

ik ben vandaag gebeld door hr. Jacobsen. Abgenutzt betekend volgens Benz Micro dat de naald voor 50% versleten is.

De rubber was slechts licht uitgehard. Wat natuurlijk best zou kunnen t.o.v. een nieuw element.

De kromme cantilever is waarschijnlijk ontstaan toen het element losbrak.

Ik krijg nu een nieuw element. Met de prijs was een vergissing begaan. Hij houdt zich aan de afgesproken prijs, en die is heel netjes.

Dussssssss... het zit weer mee.

Pfff... wat een gedoe toch weer.

@Ruud,

het gaat om een nieuw element wat ik als uitloopmodel gekocht heb.

Aan het uiterlijk te zien was hij nog nooit gebruikt. Nu is dat wel anders.

Mag ik dus aannemen dat het element niet zo nieuw was als gezegd?

Leek mij een legitieme vraag, hij had ook tweedehands kunnen zijn, dat jouw achterdochtige geest er een heel verhaal bij verzint kan ik niets een doen. In het vervolg maar eerst even tot tien tellen voordat je iets aan het forum toevertrouwd, doe ik ook en bevalt prima.

Elke vraag is legitiem, die van jou was ook suggestief!

Fatsoenlijk? Ze kunnen niet eens "dimension" goed schrijven... terwijl ze waarschijnlijk "dimensions" bedoelen! :o

Fatsoen is natuurlijk iets anders dan goed taalgebruik. Hans is verder een prima vent maar volgens mij klungelt die zoveel met zijn spulletjes dat hij ieder recht op garantie al snel verspeelt.

Fatsoen is natuurlijk iets anders dan goed taalgebruik. Hans is verder een prima vent maar volgens mij klungelt die zoveel met zijn spulletjes dat hij ieder recht op garantie al snel verspeeld.

Klopt... wanneer ik m'n element midden door breek is dat geen garantie.

:(