spido Posted 1 november 2011 Author Report Share Posted 1 november 2011 (...) Verder vind ik het vreemd dat je op de rest van mijn posting niet ingaat. Neem jij werkelijk de ''perfectperformer'' als referentie, omdat je die als maatgevend beschouwt? (...) #21 Dus, jij bent bij bijna alle forummers thuis geweest om zo'n uitspraak te kunnen doen, Spido? Of bedoelde je dat Klaas Feenstra jou dat heeft ingefluisterd en neem jij, Spido, de luidsprekers van Klaas in deze als referentie, om te beoordelen of een andere luidspreker wel of niet goed is? Een behoorlijk aanmatigende uitspraak trouwens. Waarbij ik moet zeggen dat Klaas nimmer bij mij thuis is geweest om zich een oordeel te kunnen vormen over mijn luidsprekers. Beste CJ, Je vraagt me dus eigenlijk om serieus in te gaan op het vetgedrukte? Meen je dat werkelijk? Welnu, dat zal ik niet doen. Er is mij wel eens verweten, dat ik te onpas schreef over The Perfect Performer luidsprekers. Maar vrijwel altijd begon iemand anders daar dan over! Dit is nu wéér zo'n geval... Het gaat hier niet over de kwaliteiten van luidsprekers, beste CJ, maar over "Leesblindheid bij Lasers". Als je een topic wilt openen over de kwaliteiten van luidsprekers, doe dat dan maar gerust. Overigens: onlangs schreef ik nog dat de absolute kwaliteit van de luidsprekers niet essentieel is bij het beoordelen van klankverschillen die door andere onderdelen van de set worden veroorzaakt. Maar natuurlijk maken goede luidsprekers die beoordeling wel gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 november 2011 Report Share Posted 1 november 2011 Jack, FF 3.6 is toch al zo oud als de nacht? Ik gebruik 7.0.1 momenteel. Ik werk alleen met stabiele en veilige versies software op deze zakelijke pc. En kennelijk vinden de maintainers van deze uiterst stabiele Linux Firefox versie 3.6.23 goed..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 november 2011 Author Report Share Posted 11 november 2011 Zojuist ontving ik via email van de service-werkplaats het bericht dat de beide Technics CD-spelers (type SL-PG390) zijn getest, en dat werd vastgesteld dat de bijgeleverde CD (de vierde CD uit de Belafonte box) "buiten de specificaties valt". Ik neem aan dat dit klopt. Waarom ook niet? Maar is het dan niet vreemd, dat mijn Philips CD-speler (met hetzelfde loopwerk als de Technics spelers!), mijn Marantz CD-speler, alle "allesspelertjes" (CD, DVD, MP3) en de speler in mijn iMac diezelfde CD dan wèl foutloos kunnen lezen? Vallen die spelers dan allemaal ook "buiten de specificaties"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 11 november 2011 Report Share Posted 11 november 2011 Ik weet niet of het zo is met die Technicsen maar volgens mij werkte technics met een 3 straals laser aftasting terwijl alle Philips loopwerken (al) een 1 straals laser aftasting hadden/hebben. dus bij de Technicsen worden er 2 gebruikt voor de tracking en 1 voor het daadwerkelijk lezen van de cd. misschien kijken ze wel scheel bij die "foute" cd en raken van de rel ? Weet je zeker dat die Philips hetzelfde loopwerk bevat ? edit: zou i.d.d een Philips vam 12.1 loopwerk moeten zijn. Wat een raar verhaal is dit. kortom geen Tegniks kopen dus daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Zojuist ontving ik via email van de service-werkplaats het bericht dat de beide Technics CD-spelers (type SL-PG390) zijn getest, en dat werd vastgesteld dat de bijgeleverde CD (de vierde CD uit de Belafonte box) "buiten de specificaties valt". Ik neem aan dat dit klopt. Waarom ook niet? Maar is het dan niet vreemd, dat mijn Philips CD-speler (met hetzelfde loopwerk!), mijn Marantz CD-speler, en de speler in mijn iMac die CD dan wèl foutloos kunnen lezen? Vallen die spelers dan ook "buiten de specificaties"? Lijkt me niet ...... beetje kritische afstelling misschien. Die zwenkarmloopwerken staan erom bekend dat ze "alles" kunnen lezen. Helaas zijn er niet zoveel mensen die kundig zijn op het gebied van CD speler reparatie. Men zegt al snel dat "de laser wel op zal zijn" terwijl dit zelden of nooit voorkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 november 2011 Author Report Share Posted 28 november 2011 Service-toko vertelde me dat de schijf overvol was, en dat er zelfs info tot in het randgedeelte doorliep: hierdoor verdween het "uit het zicht" van de Technics-laser-lezers. Tja... 't zal wel. Wat mij nu nog verbaast, is dat de fabrieksschijf volgens "Get Info" van de iMac 850.5 MB bevat, en voor beide Technissen leesproblemen oplevert, maar dat het zelfgebrande kopieschijfje "slechts" 840.5 MB bevat (hoewel het een standaard CD-R schijfje van 700 MB is!) en géén leesproblemen veroorzaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts