Jump to content

Handelaars Op Marktplaats

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Vandaag iets bijzonder onbeschoft meegemaakt

Een Sansui TU-X501 tuner http://link.marktplaats.nl/484632178

# Conditie:

# Zo goed als nieuw

P1050814.JPG

P1050814.JPG

P1050816.JPG

De tuner koste maar 25€ dus een klein krasje is niet erg

maar hij zat onder de deuken en krassen.

Toen ik de verkoper om raad vroeg...

Geachte heer,

Ik heb deze tuner vandaag binnen gekregen.

Verkeerd in slechte staat zit onder de deuken en krassen.

Zie foto's

Terwijl u adverteert: "zo goed als nieuw"

Wat te doen?

Vriendelijke groet,

Jack van Brederode

Kreeg ik dit antwoord:

====================================

luister of jij probeert de boel te belazeren of het is bij tnt gebeurt maar dan zou de doos /verpakking ook beschadigt moeten zijn & die mag je dan niet weg gooien

de foto's op internet zijn van de tuner heb hier ook de versterker die is ook in nieuwstaat

als hij geval is kan hij maar aan 1 kant een deuk oplopen deze lijkt wel gestuitert te zijn

ik zit al te lang op marktplaats om hier in te trappen

=====================================

Ik ga mijn uiterste best doen om te zorgen dat dit soort onbeschofte figuren ooit nog iets verkoopt.

Je zou er maar wat duurs gekocht hebben :angry:

Jack

Als eerlijk en behulpzaam mens heb je soms heel wat teleurstellingen te verwerken via Marktplaats.

Toch blijft het fascinerend. Heb meerdere malen een paar honderd euro over gemaakt naar privé personen en daarna ontvang ik keurig gewenste spulletjes. Er zijn zo veel eerlijke mensen.

Af en toe zit er een vervelende tussen, maar dat is meestal zo als ik iets aan te bieden heb, niet andersom.

Een gevalletje zoals jij dat hebt mee gemaakt is mij gelukkig nog bespaart gebleven.

Het vervelendste vind ik dat je soms een afspraak met mensen maakt en die mensen komen gewoon niet opdagen. Zo frustrerend.

Dat vind ik het nadeel van Marktplaats. Er zit zoveel kaf onder het koren, dat je beter de spullen maar kan gaan ophalen. Dan kun je zien wat je koopt. Ik heb al veel tweedehands gekocht maar nog nooit laten versturen.

Overingens kun je de naam Amai in dit geval het best noemen. Bij het scannen zal Google de naam misschien vinden waarbij men b.v. hier terecht komt.

Wanneer de doos kapot is, dien je dit meteen aan de transporteur te melden. De spullen mogen ze nou eenmaal niet slopen.

Voor de Googleaar die hier terecht komt:

Die Amai is kennelijk onbetrouwbaar. Ben dus gewaarschuwd en blijf daar maar weg.

:)

Guest tubejack

Ik haal ook meestal de spullen op. Maar ach het ging maar om 25€

Bij deze mijnheer blijkt dat achteraf niet eens te kunnen.

Zie inderdaad dat andere topic op audiofreaks.

De man is al 4 jaar actief op Marktplaats en het blijkt dat Marktplaats

zelf niets doet, tegen dit soort mensen.

Maar wel bijna wekelijks mail stuurt, hoe geweldig Marktplaats wel niet is.... tja :(:D

in theorie kan je discussieren wie het risico van vervoer draagt.

maar wat ik hier zie (rechterkant).... : lijkt wel alsof er vervorming door hitte is opgetreden? zou TNT het heel warm stoken in de vrachtwagens .... vallen en smijten (TNT is erg grof met vervoer) levert andere beschadigingen op is mijn eerste reactie.

groet

Guest tubejack

Hallo Rob,

Het was zéér slecht verpakt in een dunne kartonnen doos.

Met slechts aan links wat piepschuim en rechts inderdaad niets

hooguit een paar kleine stukjes piepschuim.

Aan de doos zelf iets niets te zien, verder zitten er zoveel krassen én

beschadigingen op dat al zou de doos gevallen zijn dit nooit

alleen door transport gebeurt kunnen zijn.

De claim "zo goed als nieuw" klopt van geen kant.

Ik heb de man 2 dagen de tijd gegeven om e.e.a. op te lossen.

Groet,

Jack

@ Jack,

Ik juich het toe je actie om hier een topic over te openen.

Zulke verkopers zowel op marktplaats als op Ebay zijn er nog gewoon.

Beiden advertenties sites doen niets als je er een klacht over indient bij hen.

Schuilen ze zich achter allerlei regels of ze zeggen gewoon dat ze niets voor je kunnen doen.

(Wat dat betreft zijn het net banken die ook niets voor je doen).

Gelukkig is het maar 25,- € en geen 2500,- € die je waarschijnlijk kwijt bent.

Wat mij mag iedereen hier in dit topic zulke ervaringen posten, zodat men gewaarschuwd is.

Wat ik er niet uit begrijp is of je van hem een foto via email hebt gehad of dat je van de foto die bij de advertentie stond vanuit bent gegaan.

Ik ben zelf ook eens opgelicht via Ebay en dat geintje kostte mij een 500,- €.

Sindsdien ben ik heel voorzichtig geworden met kopen via dat soort sites, maar ook met het verkopen van spulletjes op zulke sites.

Als ik iets koop of verkoop, dan doe ik dat nooit meer bij Ebay.

Als ik iets koop neem ik altijd telefonisch contact en vraag om foto's te sturen via email.

Ook vraag ik altijd om het serienummer en ook daar een foto van.

Omdat je telefonisch contact hebt merk ik al snel of iemand betrouwbaar is of niet.

Met dat serienummer bel ik de importeur en vraag het serienummer na en wanneer gekocht.

Als dat allemaal klopt, maak ik een afspraak met de verkoper dat ik het wil halen en beluisteren thuis en een week respijt als het mij niet zou bevallen wat betreft klank.

Opsturen laat ik niet doen, behalve een kabel dan.

Kan ik het niet ophalen of de verkoper wilt geen foto sturen en geen serienummer geven of 1 van deze dingen, dan koop ik het niet en haak ik af.

Bij verkoop van iets, laat ik eerst het geld overmaken en pas bij binnenkomst op de bankrekening kan de koper het ophalen of de koper kan contant betalen bij ophalen. Men krijgt een 14 dagen tijd om te beluisteren en daarna is voor mij de koop gesloten. Als de koper met mijn voorwaarden niet akkoord kan gaan, dan gaat de koop niet door. Iets opsturen doe ik niet met apparatuur, wel met een kabel. En dan ook altijd verzekerd en men moet tekenen voor ontvangst en track&trace.

Onlangs kreeg ik een goeie tip van een audiovriendje van mij als je iets opstuurt.

Maak een foto (met datum op de foto) van de lege doos, foto van de apparatuur van alle kanten, foto van de apparatuur in de doos en het verpakkingmateriaal, foto van de ingepakte doos met etiket adres, foto van het gehele pakket als de koerier/verzendbedrijf het aanneemt van je op postkantoor of bij je aan de deur.

Zo heb je genoeg bewijzen als men jou iets verwijt, zoals jou nu is overkomen.

Hopelijk heeft men wat aan aan deze tips.

Ik heb veel minder moeite met Ebay. Al een paar honderd keer wat gekocht (vooral lp's, maar ook andere spullen) en eigenlijk pas één keer belazerd. Het systeem met de feedback beoordelingen werkt op ebay erg goed. Die nooit zaken met iemand die een score heeft van onder de 99.5% is mijn advies. Ook het ratingsyteem bij vinyl (mint, nm, ex, very good etc) werkt erg goed en doe geen zaken met iemand die dat niet hanteert en toelicht.

Bij het kopen van lp's heb ik zo langzamerhand mijn vaste adresjes en dan is de service meestal prima. Er zijn er zelfs die de retour kosten van een toch niet zo goede lp vergoeden, zonder dat ze de lp terug hoeven.

Marktplaats is een ander ding. Koop ik nooit (meer) want is niet te controleren.

Guest tubejack

Ikzelf heb eigenlijk tot nu toe altijd goede ervaringen met zowel Ebay als Marktplaats.

In het zeldzame geval dat er iets is, kom ik er meestal wel uit met de verkoper.

Maar overal zijn vage lieden, niet alleen op het WWW.

Ik heb hier en daar geïnformeerd en die mijnheer heeft in het grijze

verleden meer "slachtoffers" gemaakt. En waarschijnlijk is dat slechts het topje

van de ijsberg die klaagt.

Jammer dat er niets tegen te doen is.

Vriendelijke groet,

Jack

Hallo Rob,

Het was zéér slecht verpakt in een dunne kartonnen doos.

Met slechts aan links wat piepschuim en rechts inderdaad niets

hooguit een paar kleine stukjes piepschuim.

Aan de doos zelf iets niets te zien, verder zitten er zoveel krassen én

beschadigingen op dat al zou de doos gevallen zijn dit nooit

alleen door transport gebeurt kunnen zijn.

De claim "zo goed als nieuw" klopt van geen kant.

Groet,

Jack

en wat ga je na die 2 dagen doen?

nu ben ik echt benieuwd :D

Dat werkt helemaal niet Jack, je stelt jezelf zwak op met loze dreigementen.

Guest tubejack

Dat werkt helemaal niet Jack, je stelt jezelf zwak op met loze dreigementen.

Wat moet ik dan doen Tube 300? me verlagen tot hetzelfde niveau van de verkoper?

Kennelijk doet het hem wel iets, ik kreeg net deze fijne "reactie":

[...] ik pik van jouw die grote bek niet dus zoek het lekker uit &zal het niet laten om jou juridisch aansprakelijk te stellen ga klagen bij de TNT misschien is daar wel wat gebreurd daar weet ik iets meer van maar ga het zelf maar uitzoeken ben niet gedient van je grote bek heb niet bij je in de klas gezeten [...]

Inmiddels weet ik, dat deze man al heel wat slachtoffers heeft gemaakt, zoiets aanmelden bij MarktPlaats kan niet eens Ivan.

Wat moet ik dan doen Tube 300? me verlagen tot hetzelfde niveau van de verkoper?

.

Ik was gewoon benieuwd wat je na die 2 dagen ging doen

en volgens mij was hij ook niet onder de indruk.

Bij dit soort tuig heeft dreigen geen zin

ze hopen erop dan kunnen ze een laatste mailtje sturen zoals je nu gehad hebt en ze zijn er vanaf .

Voor die 25 euro zou ik me niet verder ergeren en tijd verspillen je kan het als onderdelen donor gebruiken

als het meer geld was zou ik gewoon langs gaan met het apparaat

face to face en met een goede start is er veel meer mogelijk .

Simpel toch... op alle advertenties een bod zetten van €1.000.000,- die kan hij natuurlijk wel wissen, maar zal hij uiteindelijk toch beu worden. bovendien waarschuw je anderen hiermee.

Je kunt overigens per advertentie aangeven dat de inhoud niet met de voorwaarden van marktplaats overeenkomen. Misschien is daar iets mee te doen.

Guest tubejack

Ik was gewoon benieuwd wat je na die 2 dagen ging doen

en volgens mij was hij ook niet onder de indruk.

Bij dit soort tuig heeft dreigen geen zin

ze hopen erop dan kunnen ze een laatste mailtje sturen zoals je nu gehad hebt en ze zijn er vanaf .

Voor die 25 euro zou ik me niet verder ergeren en tijd verspillen je kan het als onderdelen donor gebruiken

als het meer geld was zou ik gewoon langs gaan met het apparaat

face to face en met een goede start is er veel meer mogelijk .

Ik ben toch héél erg netjes en vooral duidelijk geweest in mijn conversatie?

Maar goed, wat ik me afvraag of je dit soort waarschuwingen wel zo op een forum

neer mag zetten. Het klinkt raar, maar dit soort "boeven" hebben ook rechten.

Ik ga maandag of dinsdag naar een Juridisch loket, want misschien mag dit

wel niet zo.

Vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Je kunt overigens per advertentie aangeven dat de inhoud niet met de voorwaarden van marktplaats overeenkomen. Misschien is daar iets mee te doen.

Dank je Hans, ik ga er naar kijken :)

Ik ben toch héél erg netjes en vooral duidelijk geweest in mijn conversatie?

Ik ga maandag of dinsdag naar een Juridisch loket, want misschien mag dit

wel niet zo.

Vriendelijke groet,

Jack

Dat je netjes en duidelijk bent geweest in je coversatie klopt, maar of daar de verkoper zich iets van aan trekt.

Ik denk zelfs dat zulke verkopers ook niet onder de indruk zijn van schriftelijk gescheld of dreigingen.

Ze lezen het en vervolgens klikken ze op de knop "delete".

En wat dan nog dat zulke waarschuwingen niet op een forum zouden mogen neergezet worden.

Hoe zit dat dan met de sites van oplichting gezocht en radar e.d.

ik zou me er niet druk om maken wat wel of niet mag.

Als het echt niet mag (wat ik mij niet kan voorstellen), dan zijn er nog de moderatoren of het beheer.

Daarbij al zou zo'n oplichter dit lezen, wat wilt hij er tegen doen?

Klagen bij beheer of zo en wat dan nog?

Of stappen tegen jou nemen door aangifte te doen bij de politie? Of bij je langs gaan?

Zo'n verkoper/oplichter heeft net zo weinig poot om op te staan als jij dat tegen hem hebt.

Ik zou het laten rusten en overgaan tot de orde van de dag.

Je blijft ermee rondlopen en dat is slecht voor je gezondheid en je gemoedrust.

En die verkoper/oplichter is alweer bezig met het volgende slachtoffer.

Jack, trek je lering eruit en handel een volgende keer anders.

Haal het voortaan zelf op en wilt de verkoper dat niet, dan geen zaken doen.

Als je het zelf niet kan halen, kan je altijd kijken of iemand van het forum (en die jij vertrouwt) erbij in de buurt woont van de verkopende partij en laat je het die ophalen.

Op het analog-forum doen we het ook zo. Ik heb ook weleens wat opgehaald in het Gooi voor iemand die in Den Haag woonde.

Ik heb net ff op marktplaats gekeken maar hij heeft nog al wat staan.

298 resultaten op zijn naam.

De man is dus gewoon een handelaar die het niet zo heel nou neemt met de omschrijving van zijn producten en zeker het wordt service niet kent.

Jammer dat er zulke gasten zijn.

Jack

Je mag iemand niet in diskrediet brengen of van leugens betichten. Beiden zouden laster opleveren.

Maar je geeft hier slechts een feitelijke situatie weer. Vervolgens blijkt dit soort praktijken nogal eens z'n handelsmerk te zijn, iets wat hij met en door z'n agressieve taalgebruik niet bepaald probeert te ontkennen.

Je zou denken dat Marktplaats dit soort lieden liever weert dan rijk is en dat ze dit soort uitwassen graag gemeld krijgen.

Ik doe niet zoveel met civielrecht maar volgens mij kennen we in nog steeds de verzendtheorie en dat betekent dat verkoper aansprakelijk is voor het vervoer. Als die vent in NL woont zou ik naar de kantonrechter stappen (heb je geen advocaat nodig) puur gewoon om hem het af te leren.

Guest tubejack

Ik heb net ff op marktplaats gekeken maar hij heeft nog al wat staan.

298 resultaten op zijn naam.

De man is dus gewoon een handelaar die het niet zo heel nou neemt met de omschrijving van zijn producten en zeker het wordt service niet kent.

Jammer dat er zulke gasten zijn.

Een "handelaar" niet? zou hij ingeschreven zijn bij de KvK? en bekent zijn bij de Belasting Dienst a010.gif

Nee, dat gaat mij zelfs te ver. Straks moeten de goede lijden, onder de kwaden. Mensen die zo reageren, daar is iets mis meegegaan.

Eigenlijk, in en in tragisch...... triest :(

.....Als die vent in NL woont zou ik naar de kantonrechter stappen (heb je geen advocaat nodig) puur gewoon om hem het af te leren.

Daar moet je maar net de energie in willen en kunnen stoppen .....

Jammer wel dat de "nieuwe hufterigheid" meer en meer terrein wint.

Mensen afbekken en oplichten voor een of twee tientje(s) ....

Zwarthandelaartjes staan uiteraard niet bij de KvK ingeschreven, noch bij de belastingdienst.

Of heb je een keurig BTW bonnetje gekregen Jack? :)

Daar moet je maar net de energie in willen en kunnen stoppen .....

Als burgers nooit protesteren en alles over hun kant laten gaan, gaan sommige mensen/instanties daar wel heel erg op voorsorteren. Ik ga niet tegen alles in beroep maar wel als het me te gortig wordt.Een keer gehad dat mijn zoontje een Halt straf kreeg aangeboden voor iets dat hij bewijsbaar niet had gedaan. Na 14000 euro procederen stonden we voor een trut van een rechter die het hele dossier niet had gelezen. Justitie deze keer wel en ze vroegen vrijspraak. Ik ben daarna stevig achter de betrokken agenten aangegaan. Ze zullen de volgende keer iets voorzichtiger zijn. Dat geld heb ik volledig teruggekregen overigens.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...