Jump to content

WanFie
 Share

Recommended Posts

Hans,leg eens rubber tegel op parket dan betonblok dan vloerbedekking ,kogels of spikes,speakers laag vloerbedekking betonblok vloerbedekking en dan speakers mid hoog

gewoon uit proberen .

Gisteren was hier een muziekliefhebber. Iemand die eerst naar Heresy's luisterde en dus niet echt een basfreak is. Hij gaf zelfs aan, dat hij eigenlijk helemaal niet van laag hield. Beter bescheiden dan flubberig is zijn uitgangspunt.

Ik stond er dan ook versteld van dat juist hij het laag perfect in balans vond. Zelfs de muziek van Holly Cole vond hij geweldig. En daar zit me toch een partij laag in.

Je kunt me allerlei blunders aanpraten, maar voordat je iets gehoord hebt is dat niet aan de orde. Om andere oplossingen te zoeken voor een probleem wat er ook in mijn oren niet is, is ook niet aan de orde.

Ik laat het dus maar zo. Mocht er iemand zijn die dit ook eens wil horen, dan is die van harte welkom.

:)

Ruud had over een wijze man met geen fout maken-wat een hoge dunk--geen fouten maken

bestaan niet,daarmee bedoelde ik dat je van fouten -blunders-heel veel kan leren.

en daar is het woordje Hans niet in voorgekomen,zo zie je hoe mensen voelen aangesproken

terwijl hij niet is aangesproken.

Leren doe je met vallen en opstaan. Blunderen kun je dat niet noemen.

Ik vind het eerder een blunder wanneer je denkt iets te weten, over iets wat je niet zelf ervaren hebt.

En om even terug te gaan naar dit topic, door m'n "gedoe met basstraps en speakeropstelling" is het laag er zowel meettechnisch als hoorbaar, sterk op vooruit gegaan.

Ruud had over een wijze man met geen fout maken-wat een hoge dunk--geen fouten maken

bestaan niet,daarmee bedoelde ik dat je van fouten -blunders-heel veel kan leren.

en daar is het woordje Hans niet in voorgekomen,zo zie je hoe mensen voelen aangesproken

terwijl hij niet is aangesproken.

Wol moet iets beter lezen, er staat "als je geen fout maakt".

Ik vind het eerder een blunder wanneer je denkt iets te weten, over iets wat je niet zelf ervaren hebt.

Zoiets als een mening hebben over bijvoorbeeld Miracle Wraps of andere tweaks die door sommigen Voodoo worden genoemd of denken dat een bepaald merk versterker superieur is zonder ooit de moeite te hebben genomen een andere versterker te proberen, bedoel je dat?

Zoiets als een mening hebben over bijvoorbeeld Miracle Wraps of andere tweaks die door sommigen Voodoo worden genoemd of denken dat een bepaald merk versterker superieur is zonder ooit de moeite te hebben genomen een andere versterker te proberen, bedoel je dat?

Wanneer je mij bedoelt, zal ik je uit de droom helpen.

Ik ben bij Mumsoft geweest om de gehakt modificaties te beluisteren, bij Hansko om de Miracle wraps te "beluisteren". Bovendien ben ik lid van een audioclub en hoor vaak andere versterker dan alleen mijn Array's.

Ik stond er dan ook versteld van dat juist hij het laag perfect in balans vond.

Als het laag in balans is, dan hoef je toch niet verbaasd te zijn als een ander dat ook vindt? Heb je eea al gemeten of heb je alleen op het gehoor bepaald dat het laag in sterkte is afgenomen met de veranderde verticale isolatie?

Als het laag in balans is, dan hoef je toch niet verbaasd te zijn als een ander dat ook vindt? Heb je eea al gemeten of heb je alleen op het gehoor bepaald dat het laag in sterkte is afgenomen met de veranderde verticale isolatie?

Soms ga ik denken... ben ik nou gek of de rest van de wereld.....

Terwijl ik nog steeds vind dat het laag zeker niet aan de "dunne" kant is, vond de laaghater het prima in balans. Vandaar mijn verbaasdheid.

Ik heb niet gemeten, maar op het gehoor geconstateerd dat er weinig veranderd is.

... vond de laaghater het prima in balans. Vandaar mijn verbaasdheid.

Deze "laaghater" moet wel een selectief muziekliefhebber zijn. Een beetje zoals meneer Jopie op een ander forum, die allergisch is voor tweeters en toch beweert muziekliefhebber te zijn.

De term laaghater heb ik in elk geval nog nooit gehoord in verband met echte muziek. Ik kan me wel iets voorstellen bij iemand die staande golven haat, maar laag haten :confused:

Nou ja, je hebt natuurlijk overal mensen voor...

Deze "laaghater" moet wel een selectief muziekliefhebber zijn. Een beetje zoals meneer Jopie op een ander forum, die allergisch is voor tweeters en toch beweert muziekliefhebber te zijn.

De term laaghater heb ik in elk geval nog nooit gehoord in verband met echte muziek. Ik kan me wel iets voorstellen bij iemand die staande golven haat, maar laag haten :confused:

Nou ja, je hebt natuurlijk overal mensen voor...

Hij heeft in ieder geval iets tegen boemerig laag.

En Jopie kan ik ook wel begrijpen. Wanneer je vroeger op een gemiddelde installatie naar tweeters luisterde, kwam er alleen een scherp geschetter uit. Alleen maar vervorming zeg maar.

Gelukkig kan dat tegenwoordig beter.

Ik heb wel eens demo's gehoord waar ik het laag overdadig vond. Bij Hans vond ik het niet overdadig. Overigens experimenteert Hans graag op basis van Trial and Error en dat doen we toch allemaal wel eens. Ik ben wel benieuwd waarom hij nooit een echte onderplaat heeft gemaakt opgebouwd uit verschillende lagen zoals Townshend.

http://www.townshendaudio.com/hi-fi-vibration-isolation/stella-stand

en

http://www.townshend...c-sink-platform

Ik heb wel eens demo's gehoord waar ik het laag overdadig vond. Bij Hans vond ik het niet overdadig.

Ligt er maar aan op welk niveau je referentiekader ligt Carl.

Ik vond Hans zijn Infinity's slecht presteren op zijn zolderkamer, kennelijk vond het gros van de luisteraars dat niet, als ik Hans zo hoor.

Hopelijk presteren de Wilson's beter, maar als ik zo Ravon en Thingman hoor :confused: Daar doen al die anderen die Hans erbij haalt, voor mij, niets aan af.

Om eerlijk te zijn kan ik geen Quad ESL in mijn luisterkamer plaatsen Ruud anders had ik ze gehad. Dat laag is voor mij voldoende en men vindt dat vaak te weinig. Jij (en ik) kennelijk niet - maar wie heeft dan gelijk?

Voor de rest ben ik wel zo'n type die denkt in termen van "het glas is half vol"en niet in termen van "het glas is half leeg". Iedereen creeert natuurlijk zijn eigen ideaal binnen zijn eigen akoustische en financiele mogelijkheden. Volgens mij heeft Hans het nog niet zo slecht voor elkaar en vervolgens steeds dat gehamer daarop.

Carl, ik maak geen reclame voor Quad hoor en ik kan ver doorlopend goed laag ook best waarderen hoor, gezien mijn laatste speakers, TDL Reference, ook niet verwonderlijk, maar dat kartonnen bas-reflex laag wat 90% van de speakers laten horen dat is mijn smaak niet.