Jump to content

Gaande En Komende Leden...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik zag... dat er gisteren een nieuw lid is aangemeld... Wolly74... Zou hij...???

Je weet het niet...

Mocht het zo zijn, welkom terug.

aan de andere kant mis ik een paar leden die hier toch wel vaak vertoefden,

Waar ik ook niks van heb gehoord waarom ze wegblijven.

Zoals Pjotr en Mumsoft...

En zo zijn er nog wel meer...

Geen zin meer..?? of ziek...?? of op vakantie...?? of gewoon uitgepraat..??.

:confused:

Tja, ik kijk alle dagen ff hear. Maar de discussies vind ik meestal niet zo spannend. Want ja, ik ben een zelfbouwer, ook al komt er al een tijdje niks uit me handen.

Kan wel zijn dat ik binnenkort een oproep plaats om op zoek te gaan naar mensen die ook niet uit de voeten kunnen met de medische wereld ten aanzien van het probleem burnout, iets dat ik tegenwoordig dus maar het Burnout syndroom noem. Dat zal dan gaan heten "oorlog in de medische keuken" Weer es wat anders dan kookprogramma's.

We zien wel.

Sommige mensen worden nadrukkelijk belangrijker en interessanter gevonden Hans waardoor men vanzelf zijn conclusies trekt.

Denk je echt dat het toeval is dat hier geen enkele rocker meer post bvb? Een kritische noot wordt niet van iedereen aanvaard.

Bijna niemand zal het luidop zeggen, ik zal dan maar mijn nek uitsteken, het ons kent ons gevoel + wel of niet tot het clubje (mogen) behoren is hier sterk beginnen spelen. Dit is mijn antw op je vraag, naar mijn gevoel.

Sommige mensen worden nadrukkelijk belangrijker en interessanter gevonden Hans waardoor men vanzelf zijn conclusies trekt.

Denk je echt dat het toeval is dat hier geen enkele rocker meer post bvb? Een kritische noot wordt niet van iedereen aanvaard.

Bijna niemand zal het luidop zeggen, ik zal dan maar mijn nek uitsteken, het ons kent ons gevoel + wel of niet tot het clubje (mogen) behoren is hier sterk beginnen spelen. Dit is mijn antw op je vraag, naar mijn gevoel.

Klopt,

Alhoewel dit op andere fora in veel sterkere mate heerst

Een kleine selecte groep (die wellicht ook wel eens bij elkaar over de vloer komen)

die met elkaar communiceren wat eigenlijk meer op onderlinge persoonlijke gebrabbel lijkt

en ik me weleens afvraag, ga of lekker twitteren met elkaar of stuur elkaar een persoonlijke mail.

Verder is alles natuurlijk al 100x gezegd en persoonlijk ben ik natuurlijk niet zo technisch

onderlegd als vele anderen hier en moet ik veel topics aan me voorbij laten gaan,

omdat ik hier niks over weet of me niet interesseert.

Maar laten we wel lezen, de meeste fora (inclusief Hear) is meer dan alleen een

een vraag- en kennisbank m.b.t. hifi maar een sociaal medium voor mensen

die blijkbaar tijd genoeg hebben en behoefte hebben om sociaal contact te zoeken,

ergens bij te horen enz. Hier is op zich zelf niks mis mee maar steeds vaker bekruip

me het gevoel, dat de "hifi-gebeuren" zelf steeds minder relevant wordt op de diverse fora.

Wat ik wil is luisterverslagen van elkaar lezen met full-colorfoto,s en de bevindingen lezen

van de gehoorde hardware en software (muziek) en wat vragen kunnen stellen, als ik

met een hifi-issue/probleem zit.

Overige geneuzel en wat voor een drankje er naast je computer staat boeit me niet.

Nadat condensator X in de wisselfilter is vervangen door Y, het geluid met sprongen vooruit is gegaan

boeit me ook niet.

Daarin tegen vind ik het zeer moeilijk om zelf te bepalen, wat voor bijdrage ik persoonlijk kan leveren

om het voor anderen hier interessant te maken.

Ik heb weleens hier mijn set voorgesteld met hierbij de uitnoding, dat mensen welkom zijn om hier te luisteren,

krijg je geen response op. Natuurlijk, ik behoor immers niet tot de vaste kliek hier.

Niet dat ik me hierdoor diep ongelukkig voelt maar dit zijn wel "zaken" welke mooie stukjes kunnen opleveren

voor dit forum.

Het "ons kent ons clubje" begint anders tamelijk klein te worden. Nou zie ik dat op andere fora ook gebeuren, maar hear is het wel extreem.

Ik zie wel dat er erg veel mensen lezen, maar kennelijk niet aan discussies deel willen nemen. Eigenlijk is het net zo druk als vroeger, er wordt alleen veel minder geschreven.

Er komen ook elke dag leden bij, maar schrijven...??

Ik denk dat de forummoeheid heeft toegeslagen.

:unsure:

Ik heb weleens hier mijn set voorgesteld met hierbij de uitnoding, dat mensen welkom zijn om hier te luisteren,

krijg je geen response op. Natuurlijk, ik behoor immers niet tot de vaste kliek hier.

Ho ho... ik ben wel bij je geweest (al is het een tijd geleden).

:)

Ho ho... ik ben wel bij je geweest (al is het een tijd geleden).

klopt,

Daarin tegen kan ik me voorstellen, dat voor dit soort bezoekjes de reisafstand acceptabel moet zijn,

ik zou zelf ook voor dit soort zaken zeker niet meer als > 1 uur willen reizen.

Verder moet de set je ook wel interesseren, dan heb ik met mijn mallepietje-set dus gewoon het nakijken :D

Belangrijkste is, dat een forum niet steeds meer (mis)(ge)bruikt wordt voor enkel periodiek "social-talk"

tussen een beperkt groep/kliek, dit is uitermate storend voor buitenstaanders en stoot potentiele nieuwelingen

af om toe te treden.

Guest tubejack

[....] het probleem burnout,

Er zijn goede mensen die je op weg kunnen helpen, zoals een haptonoom, maar uiteindelijk moet

je het zelf doen is mijn ervaring, door drastisch je leven om te gooien. Ik ben veel gaan sporten in

teamverband en de dingen gaan doen die ik de moeite waard vind. Mijn wereld is daardoor zoveel

rijker geworden. Het heeft wel grote consequenties zoals financiën. Maar het is verbazend hoe weinig

je daar van nodig hebt.

Succes,

Jack

Ik kijk hier elke dag wel even, vind het eerlijk gezegd nogal saai hier tegenwoordig.

Voor mezelf ben ik onderhand tot de conclusie gekomen dat plezier in het luisteren naar muziek

vooral tussen de oortjes zit, er zijn wel verschilen in kwaliteit van audio-apparatuur

maar m.i. worden die vaak schromelijk overdreven.

Zelf bouwen vind ik nog steeds leuk maar heb er niet zo'n haast mee.

Verder valt het me hier op dat een aantal prominent aanwezige forumleden vaak klinken als een plaat die is blijven hangen.

Dat Array Geweeeeldig is, vliezen geen fatsoenlijk laag kunnen produceren, een luidsprekerkast alleen goed is wanneer

deze van speksteen gemaakt is, en je overal snot op moet smeren om je installatie echt goed te laten klinken,

dat "weet" ik nou wel.

Vriendelijke kerstgroeten,

Klaas

Ik denk dat het belangrijk is de hobby met een open mind te bekijken en ook af en toe out of the box. Wat dat betreft is Hans altijd wel actief bezig met uit te proberen. Ik ga er begin januari eens langs conform afspraak.

Een recent voorbeeldje

Ik vroeg of er iemand ervaring had met Rhino records

Hier is 1 enkele reaktie op gekomen van Carl terwijl hier toch een heleboel analoge ervaring huist zou ik denken. Zelfs geen reaxie in de aard van "sorry stef ik ken en heb veel platen zoals je weet, maar geen van Rhino Records"

Als zelfs zo'n reaxies niet meer komen Hans, tja dan denk je op de duur dat het aan jou ligt waarom men niet antwoord en niet aan de vraag ... en zo belanden we bij mijn eerste bijdrage

Verder valt het me hier op dat een aantal prominent aanwezige forumleden vaak klinken als een plaat die is blijven hangen.

Dat Array Geweeeeldig is, vliezen geen fatsoenlijk laag kunnen produceren, een luidsprekerkast alleen goed is wanneer

deze van speksteen gemaakt is, en je overal snot op moet smeren om je installatie echt goed te laten klinken,

dat "weet" ik nou wel.

Het is jammer dat er weinig tegengas gegeven wordt van andere liefhebbers. Zo hadden we in het verleden mensen die gek waren van Marantz, Vincent, Magnepan, Linn enz. Waarschijnlijk zijn die er nog, maar schrijven niet meer. Misschien uit angst niet voor vol aangezien te worden. Het gaat er hier soms inderdaad hoogdravend aan toe, maar dat komt juist doordat er geen nieuwe aanwas is (denk ik).

Wanneer je eens op het groene forum kijkt, dan zie je hoe het ook niet moet. Wel drukker, maar weinig inhoud. Het blauwe is vooral bezig met "bewijzen" dat hun audiohobby nergens op slaat.

Ik denk dat het Twitteren op audiofora is uitgevonden. Maar die Twitteraars zitten tegenwoordig op Twitter (en groen en blauw), waardoor het hear soms ergens over gaat. Maar voor mijn gevoel verpest het haantjesgedrag een hoop. Ik denk dat dit de reden is dat veel serieuze leden wegblijven.

Dat er meer prominenten mogen op staan...

Een recent voorbeeldje

Ik vroeg of er iemand ervaring had met Rhino records

Hier is 1 enkele reaktie op gekomen van Carl terwijl hier toch een heleboel analoge ervaring huist zou ik denken. Zelfs geen reaxie in de aard van "sorry stef ik ken en heb veel platen zoals je weet, maar geen van Rhino Records"

Als zelfs zo'n reaxies niet meer komen Hans, tja dan denk je op de duur dat het aan jou ligt waarom men niet antwoord en niet aan de vraag ... en zo belanden we bij mijn eerste bijdrage

Helaas... het merk Rhino zegt me niks. Bovendien koop ik zelden nieuwe platen. Ik vind het dan inderdaad beter om maar niks te schrijven. Anders krijg je ook maar een onleesbaar topic. Zo zullen waarschijnlijk meer mensen denken.

Ik kijk hier elke dag wel even, vind het eerlijk gezegd nogal saai hier tegenwoordig.

Voor mezelf ben ik onderhand tot de conclusie gekomen dat plezier in het luisteren naar muziek

vooral tussen de oortjes zit, er zijn wel verschilen in kwaliteit van audio-apparatuur

maar m.i. worden die vaak schromelijk overdreven.

Zelf bouwen vind ik nog steeds leuk maar heb er niet zo'n haast mee.

dat "weet" ik nou wel.

Vriendelijke kerstgroeten,

Klaas

Kijk was ik dus niet de enige die array moe begon te worden.

Niet dat ik het slechte apparatuur vind in tegendeel zelfs maar net iets teveel hard voor het merk bij de eigenaren zeg maar.

Verder doe ik zelf ook wat rustiger aan nu om dat ik juist niet van reclame maken beticht wil worden.

Dat is dus een bewuste keuze van mij geweest.

Groetjes George

Guest tubejack

Ach ik maak "reclame" waar ik enthousiast over ben en dat is heel breed met uitersten.

Er zijn namelijk veel wegen naar Rome om muziek te maken.

Het is bijzonder, om je eigen vooroordelen aan de kant te gooien en verder

te kijken dan je neus lang is.

Zijn jullie al Pioneer moe :unsure: Mooi :P

Verder doe ik zelf ook wat rustiger aan nu om dat ik juist niet van reclame maken beticht wil worden.

Dat is dus een bewuste keuze van mij geweest.

Groetjes George

En dat is dus jammer... misschien kun je iets meer laten zien van die prachtige arm van je. Foto's en waarom het er precies zo uitziet. Je kan het geweldig uitleggen. En wanneer anderen er aanstoot aan nemen... ik in ieder geval niet.

Dan hebben we het over stokpaardjes berijden. Ik krijg de schuld met de versterkers, maar wat denken we van het buizenfanatisme, Of het vinyl versus CD syndroom... Waren er nog maar meer van die stokpaardjes berijders. Dan hadden weer wat frisse wind.

Ik mis Wol soms ook wel, met z'n ongenuanceerde wakkermakende teksten.

Zelfs Henrie met z'n onophoudelijke strijd tegen de audiofielen.

Toen ik een topic over de akoestiek in m'n luisterhok opende, kwam er weinig respons. Kennelijk denken we het allemaal wel te weten maar zijn we nog ver van huis.

Ik kom hier puur om over andere dingen te praten dan mijn eigen ding.

Voor mijn ding kan je wel even op de website kijken die net live is maar nog verre van compleet.

Balance-audio.nl

Verhip zit ik nu toch reclame te maken.

Het zal niet meer gebeuren bij deze mijn excuses.

Groetjes George

Het is jammer dat er weinig tegengas gegeven wordt van andere liefhebbers. Zo hadden we in het verleden mensen die gek waren van Marantz, Vincent, Magnepan, Linn enz. Waarschijnlijk zijn die er nog, maar schrijven niet meer. Misschien uit angst niet voor vol aangezien te worden. Het gaat er hier soms inderdaad hoogdravend aan toe, maar dat komt juist doordat er geen nieuwe aanwas is (denk ik).

Wanneer je eens op het groene forum kijkt, dan zie je hoe het ook niet moet. Wel drukker, maar weinig inhoud. Het blauwe is vooral bezig met "bewijzen" dat hun audiohobby nergens op slaat.

Ik denk dat het Twitteren op audiofora is uitgevonden. Maar die Twitteraars zitten tegenwoordig op Twitter (en groen en blauw), waardoor het hear soms ergens over gaat. Maar voor mijn gevoel verpest het haantjesgedrag een hoop. Ik denk dat dit de reden is dat veel serieuze leden wegblijven.

Dat er meer prominenten mogen op staan...

Het valt me gewoon op dat een aantal leden snel klaarstaat om hun voorkeuren of standpunten naar voren te brengen,

ook in draadjes die ergens anders over gaan.

Daarmee verliest iemand in mijn ogen zijn geloofwaardigheid, de ultieme versterker/draaitafel/luidspreker/etc.

bestaat niet in mijn beleving.

Het komt soms op mij ook wat dogmatisch over (daar bedoel ik jou niet mee) en daar hou ik niet zo van.

Ik ben met je eens dat het te maken heeft met het uitblijven van nieuwe leden, of het ontbreken van diversiteit.

Het groene of blauwe forum ? Ik moet er zelfs even over nadenken welke je bedoelt ;)

Ik heb alleen een tijdje een draadje gevolgd waarin KT's gezondheidstoestand centraal stond,

aangezien ik enigzins ervaren ben met het zowel in lichamelijk als geestelijk opzicht in de kreukels liggen,

raakt me dat.

Waarom lees ik hier toch bijna elke dag even ? Ik vind het leuk om te lezen hoe anderen deze hobby beleven,

ook (of misschien juist) wanneer ze er heel anders tegenaan kijken dan ik.

Die Pioneer Über-receiver in het Vintage-draadje vind ik helemaal goed trouwens :)

Prachtig om zo'n "ouderwetse" kolos te zien, die ongetwijfeld de vloer aanveegt met de MediaMarktMeuk

die de meeste mensen tegenwoordig in huis hebben.

Als ik niets te melden heb ( "nee, ik heb geen ervaring met Rhino" ) dan houd ik mijn kop dicht.

Er is al genoeg forumvervuiling en op AF doe ik daar vrolijk aan mee. Dit forum probeer ik wel zakelijk te houden (jaja ik weet).

Ik kom hier puur om over andere dingen te praten dan mijn eigen ding.

Voor mijn ding kan je wel even op de website kijken die net live is maar nog verre van compleet.

Balance-audio.nl

Verhip zit ik nu toch reclame te maken.

Het zal niet meer gebeuren bij deze mijn excuses.

Groetjes George

Heel mooi, nu de carbon versie nog...