Jump to content

Gaande En Komende Leden...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Als ik niets te melden heb ( "nee, ik heb geen ervaring met Rhino" ) dan houd ik mijn kop dicht.

Er is al genoeg forumvervuiling en op AF doe ik daar vrolijk aan mee. Dit forum probeer ik wel zakelijk te houden (jaja ik weet).

Wil je nu zeggen dat je het melden van "geen ervaring" aanziet als vervuiling ... ? strange

Persoonlijk lees ik liever enkele reaxies, ook als is het geen ervaring, dan totaal geen reaxies waardoor je het gevoel krijgt dat het niemand wat kan schelen wat je post (is een algemene indruk)

Soit ...

Ben benieuwd welke van de gaande "die hard leden" een reaxie gaan posten ...

Er zijn hier gewoon te weinig mensen meer om een breed geintresseerd forum in de benen te houden. Beetje kip en het ei verhaal.

Zo'n vraag over Rhino intresseert mij persoonlijk niet, labels en persingen zijn niet mijn manier van analoog beleven, maar als hier twintig keer zoveel mensen kwamen was er vast een gek die je had geantwoord. En wellicht tzt zelf ook weer een vraag gesteld.

Bij de veelposters hier heb ik wel vaak het idee dat er maar gepost wordt om het posten, puur om er wat leven in te houden. Ik denk dat dit een vruchteloze poging is die wellicht zelfs eerder blokkeert dan stimuleert om te posten.

Ik vroeg of er iemand ervaring had met Rhino records

Jazeker, maar dan in het algemeen als het het meest vermaarde door muziekliefhebbers gerunde re-issue label met louter respect voor muzikale nalatenschap in brede zin. Er is de afgelopen jaren wel wat kritiek ontstaan op techisch minder geslaagde re-masters, en niet onterecht, maar het blijft, met fraaie her-uitgaven met bonus-tracks die wel de moeite waard zijn, een schatkamer aan mooi opgepoetst materiaal. Krijg al vele jaren graag de maandelijkse mailing met nieuwe her-uitgaven etc.

Draai alleen cd's dus kan niet oordelen over kwaliteit van analoog, maar daar zou elders genoeg info over te vinden moeten zijn.

Er zijn hier gewoon te weinig mensen meer om een breed geintresseerd forum in de benen te houden. Beetje kip en het ei verhaal.

Zo'n vraag over Rhino intresseert mij persoonlijk niet, labels en persingen zijn niet mijn manier van analoog beleven, maar als hier twintig keer zoveel mensen kwamen was er vast een gek die je had geantwoord. En wellicht tzt zelf ook weer een vraag gesteld.

Bij de veelposters hier heb ik wel vaak het idee dat er maar gepost wordt om het posten, puur om er wat leven in te houden. Ik denk dat dit een vruchteloze poging is die wellicht zelfs eerder blokkeert dan stimuleert om te posten.

Dat klopt. ;)

Dat klopt. ;)

De kwaliteit van het forum wordt bepaald door de geposte inhoud. Degene die hier veel posten doen daar hun best voor op een prettige wijze. Deze reactie (zoals de meeste die jij post) dragen op geen enkele wijze bij aan deze kwaliteit,

Wil je nu zeggen dat je het melden van "geen ervaring" aanziet als vervuiling ... ? strange

Nee natuurlijk niet, maar reacties in de trant van "me too" of "me neither" voegen toch niets toe?

En als ik echt elke keer zou gaan schrijven hoe ik denk over inspelen, kabeltjes en andere audio-voodoo dan word ik hier gauw uitgekotst. Dus.

Recensies, de zoektocht van leden naar de "ultieme geluidsweergave" zijn onderwerpen die mij (en ik denk vele anderen) altijd interesseren. En dan bedoel ik geen voodoo-achtige zaken, maar nieuwe apparatuur in de set, akoestiek etc. In de beginperiode van mijn deelname aan dit forum waren er meer leden die daar openhartig mee bezig waren. Nu gebeurt er met deze onderwerpen bijna niets en wordt het wat saai.

Ik verander ook niet meer en heb dus ook weinig te melden op dit punt.

Dat kan geregeld worden hoor. Alleen maar meelezen gaat ook weleens vervelen.

Zonder tegengas, geen discussies. Maar helaas zijn veel mensen snel op hun teentjes getrapt en druipen dan af. En 100 keer vertellen dat het allemaal niet uitmaakt is ook geen vorm van discussieren.

:)

En 100 keer vertellen dat het allemaal niet uitmaakt is ook geen vorm van discussieren.

Als het nodig is om 100 keer uit te leggen dat het echt niet uitmaakt omdat daar nu eenmaal goede redenen voor zijn klopt er iets niet. Wat mij betreft moet je daarover kunnen discussiëren zonder dat het persoonlijk wordt. Als discussie over het wel of niet en over het hoe en waarom hier taboe is en blijft en als blijkt dat mensen die deze discussie wél willen voeren hier niet welkom zijn, dan begrijp ik heel goed waarom het hier zo oorverdovend stil is.

Nee natuurlijk niet, maar reacties in de trant van "me too" of "me neither" voegen toch niets toe?

En als ik echt elke keer zou gaan schrijven hoe ik denk over inspelen, kabeltjes en andere audio-voodoo dan word ik hier gauw uitgekotst. Dus.

Mee eens. Maar dat komt ook omdat jij en ik en genoeg anderen, wel in de elektronica wereld zijn opgegroeid!!!!

Als het nodig is om 100 keer uit te leggen dat het echt niet uitmaakt omdat daar nu eenmaal goede redenen voor zijn klopt er iets niet. Wat mij betreft moet je daarover kunnen discussiëren zonder dat het persoonlijk wordt. Als discussie over het wel of niet en over het hoe en waarom hier taboe is en blijft en als blijkt dat mensen die deze discussie wél willen voeren hier niet welkom zijn, dan begrijp ik heel goed waarom het hier zo oorverdovend stil is.

Het glas is halfvol of het glas is halfleeg... voor mij is elke verandering waar een beetje technische redenatie achter zit de moeite waard om te proberen wat het brengt. Ik heb dan absoluut geen behoefte aan mensen die mij dan telkens weer komen vertellen dat het theoretisch niks uit maakt. dat kan best zo zijn, maar soms blijkt de theorie niet helemaal overeen te komen met mijn ervaring.

Ik ben dus helemaal geen "voodooman". Gewoon met beide voeten op de grond, maar wel onderzoekend, zeg maar.

Als voorbeeld,: ik las op verschillende plaatsen dat je om akoestische 45 hz pieken te kop in te drukken minstens 1,7 m dempingsmateriaal nodig zou hebben. Op andere plaatsen las ik dat 60 cm ook al best veel doet. Dus toch maar geprobeerd. En wat blijkt. Het brengt precies voldoende om de piek niet meer op te laten vallen. Wanneer ik me om zou hebben laten praten en het niet geprobeerd zou hebben, had ik twee mogelijkheden 1. niks doen en met de piek leven. Weer een andere (en in ieder geval duurdere) oplossing zoeken.

Of... lange interlinks moet je van dik draad maken. Dit blijkt dus ook gewoon onzin. Ik luister nu door 2 draadjes van 0,2 mm diameter die 5,5 m lang zijn.

(...) Of... lange interlinks moet je van dik draad maken. Dit blijkt dus ook gewoon onzin. Ik luister nu door 2 draadjes van 0,2 mm diameter die 5,5 m lang zijn. :)

Beste Hans,

Heb je wel eens de akoestische output vergeleken tussen - bij dezelfde stand van de volumeregelaar - jouw installatie met dunne signaalsnoertjes en met normale (low-loss) signaalsnoertjes?

(Of anders: de signaalsterkte die via de diverse snoertjes bij jouw eindversterkers terecht komt?)

Als voorbeeld,: ik las op verschillende plaatsen dat je om akoestische 45 hz pieken te kop in te drukken minstens 1,7 m dempingsmateriaal nodig zou hebben.

Het effect van een bepaalde dikte dempingsmateriaal op bepaalde frequenties kun je uitrekenen. Het kan best zo zijn dat die 1,7 meter een kwart van de golflengte van 45 Hz is (voor maximale demping) en dat 60 cm toevallig in jouw geval volstaat om voor jou voldoende demping te krijgen, waarschijnlijk zal 1 meter of 40 centimeter ook een merkbaar effect hebben. Waarom gebruik je breedbandig dempingsmateriaal en geen smalbandige plaatdemper of Helmholtz resonator als het om één frequentie gaat?.

Of... lange interlinks moet je van dik draad maken. Dit blijkt dus ook gewoon onzin. Ik luister nu door 2 draadjes van 0,2 mm diameter die 5,5 m lang zijn.

Lange dunne snoeren zijn voor kleine spanningssignalen waarbij nauwelijks stroom loopt geen probleem en zijn dat ook nooit geweest. Wie heeft jou dat wijsgemaakt?

(...) Lange dunne snoeren zijn voor kleine spanningssignalen waarbij nauwelijks stroom loopt geen probleem en zijn dat ook nooit geweest. Wie heeft jou dat wijsgemaakt?

Op 25 november, 10:11 AM, schreef Hans in topic Audio Gerelateerde Formules En Rekenhulpen (#5) ondermeer: "Ik heb de kabel nog even gemeten. Op 5,5 m meet ik een ohmse weerstand van 2,3 Ohm."

Spanning is nog altijd stroom x weerstand, nietwaar?

En weerstand is nog steeds spanning : stroom, hè?

Is het dan niet redelijk te veronderstellen dat, wanneer er überhaupt weinig stroom loopt, bij zulke hoge weerstand de spanning sterk afneemt?

Is het dan niet redelijk te veronderstellen dat, wanneer er überhaupt weinig stroom loopt, bij zulke hoge weerstand de spanning sterk afneemt?

Nee. De uitgangsimpedantie van de B-10 voorversterker van Hans is 50 Ohm. De ingangsimpedantie van zijn S-10 eindversterkers is 22 kOhm. Het maakt weinig uit of daar een draadje tussen zit van 0.1, 1.0 of 2.3 Ohm. Dat weet jij toch ook wel?

Recensies, de zoektocht van leden naar de "ultieme geluidsweergave" zijn onderwerpen die mij (en ik denk vele anderen) altijd interesseren. En dan bedoel ik geen voodoo-achtige zaken, maar nieuwe apparatuur in de set, akoestiek etc. In de beginperiode van mijn deelname aan dit forum waren er meer leden die daar openhartig mee bezig waren. Nu gebeurt er met deze onderwerpen bijna niets en wordt het wat saai.

Ik verander ook niet meer en heb dus ook weinig te melden op dit punt.

Ik dacht dat ik neurotisch genoeg heb gedaan rond mijn verhuizing Hans :unsure: Overigens is een element en phonotrap en phonokabel nog steeds iets waar ik van kan warmlopen als analoogfan. LS houd ik voor de rest bij als hobby.Niet te zichtbare akoustische maatregelen wil ik ook wel uitproberen als ik kan al ben ik dik tevreden.

• 2 weeks later...

Thuis , bezig met de dagelijkse dingen en muziek luisteren natuurlijk ik lees de forum zo nu en dan nog wel eens , maar ik reageer niet meer eigenlijk .

Er zijn mij wat te veel beterweters en ABC testers <_< , heeft niet meer zoveel met muziek te maken maar alleen maar met gelijk te willen krijgen , ben ik een beetje beu , vandaar .

gr soundlover ;)