Jump to content

Gaande En Komende Leden...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

De beterweters moet je gewoon uitleggen dat je het er niet mee eens bent.

Anders staat hier uiteindelijk alleen maar onzin.

Over ABC testen lees ik gelukkig niet veel meer. Dat is meer het blauwe forum.

:)

Maar die hebben vaak een bord voor hun kop Hans :rolleyes: en denken dat ze met hun ding de ultime heilige graal hebben gehaald.

Terwijl het gewoon flauwekul is, bijna élke set kan muziek maken. Je hoeft het alleen maar aandacht geven.

ABC testen hebben we toch nog onlangs gedaan op de Hear dag? Niets mis mee. Je moet het alleen niet te moeilijk maken

en expres proberen de boel onderuit halen.

Okee , maar het wordt door sommigen wel moeilijk gemaakt , er zijn er zelfs die beweren dat alle CD-spelers hetzelfde klinken , sorry maar dan vind ik het niet serieus meer .

Met deze gasten is dan ook geen duscussie mogelijk , dan houdt het voor mij op , ga ik liever naar mijn nieuwe speler luisteren die toch weer mooier de muziek weergeeft dan de vorige .

Gr Soundlover , en iedereen een erg gezonde en muzikale 2012 !!!! :D

Maar die hebben vaak een bord voor hun kop Hans :rolleyes: en denken dat ze met hun ding de ultime heilige graal hebben gehaald.

Terwijl het gewoon flauwekul is, bijna élke set kan muziek maken. Je hoeft het alleen maar aandacht geven.

ABC testen hebben we toch nog onlangs gedaan op de Hear dag? Niets mis mee. Je moet het alleen niet te moeilijk maken

en expres proberen de boel onderuit halen.

Ach... wat is de heilige graal..?? Die heeft behalve in sprookjes toch nooit bestaan.

De een zweert bij vintage apparatuur, de ander bij buizenversterkers en de volgende bij triplex luidsprekers. En je hebt gelijk, dat kán allemaal muzie maken. Alleen wel stuk voor stuk totaal anders. En dan krijg je de discussies. Die gaan dan nooit meer over een natuurlijke klank, maar over smaak. Hoe is bovenstaande anders te verklaren..?? Wanneer je op een audioshow rondloopt merk je dat ook. Elke set klinkt anders. Maar wat is nou de set die het dichtst bij de natuurlijke klank komt.???

Anders wordt het toch weer myfi.

Guest tubejack

Maar wat is nou de set die het dichtst bij de natuurlijke klank komt.???

Wèlke natuurlijke klank Hans?

Omdat te kunnen beoordelen moet je m.i. minstens zélf een muziekinstrument bespelen of bespeeld hebben.

Ik meen soms het verschil te kunnen horen tussen stalen en nylon snaren van een gitaar en soms wel of niet het gebruik

van een plectrum. Als je dàt verschil hoort ben je volgens mij op de goede weg....

Dat verschil kun je horen met een doorsnee set, type, soort maakt niet zoveel uit.

Veel moeilijker zijn kleine subtiele details, die verdwijnen bij vervorming, versmeering dus kleuring van het geluid.

Geluid door mensen (stemmen) gepoduceert, is volgens mij nooit kil, klinisch, naar of hard.

Mensen zijn warm, van vlees en bloed.

Vandaar dat de meeste transistor versterkers afvallen.... in de jaren 70 snapten ze dat al.

Omdat te kunnen beoordelen moet je m.i. minstens zélf een muziekinstrument bespelen of bespeeld hebben.

[...]

Ik blaas tegenwoordig elke dag wat op mijn mondharmonica, is dat voldoende? :wacko:

Wat zou je ervan zeggen om er een ander criterium van te maken: namelijk dat je regelmatig naar onversterkte muziek gaat luisteren?

Ja, helaas, met die 'versmering' van de concertzaal erbij, dus, of van dat jazzcafé. Of moeten we soms gaan luisteren naar het instrument an Sich? Hoe dan???

Misschien zijn die mensen wel gewoon... tevreden? Is dat een bord voor de kop?

Het kan altijd beter. Moet het altijd beter?

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Dag Marc,

De vraag was allereerst aan Hans, dus :confused:

Ik heb het natuurlijk over een akoestische gitaar ..... maar mondharmonica lijkt me ook prima, helemaal als je fan bent van Toots :rolleyes:

Verder lijkt me dat de ruimte waarin iets gespeelt wordt belangrijk, ik zie dat niet als versmering maar als een onderdeel van het oorspronkelijke geluid.

Een "bord voor de kop" zie ik toch heel anders, dat zijn m.i. vaak rechtlijnig denkende mensen. Hun probleem ;)

Of het àltijd beter moet? is een nieuwe vraag. Nee dat hoeft voor mij niet persé. Maar het is wel bijzonder als je door

2 onderdeeltjes te veranderen. B.v. een voorversterker hebt die 10x zo weinig vervormd en dat je daardoor voor jouw

nog ongekende details hoort. Wat techniek betreft denk ik dat sommige dingen tegen de grens ligt wat mogelijk is.

Jack :)

Edited by tubejack

Ojee , heb weer wat losgemaakt geloof ik :huh: , maar ik ben in ieder geval tevreden , met alles in het leven eigenlijk , dus........................................ geen commentaar dit keer :D

Oja . geluid en muziek is en blijft iets persoonlijks . als jijzelf het maar goed vind , daar gaat het om , je koopt geen set om je vrienden en kennisen te plezieren maar alleen jezelf , en partner natuurlijk , ben ook nog eens gezegend met de ideale vrouw , wat wil een man nog meer ;)

Gr. Soundlover , Happy 2012 !!!!!! met veel liefde en muziek , en niet te vergeten gezondheid!!!!

Hier in huis staat een piano, een eenvoudige Zimmermann, maar die klinkt nog altijd beter dan welke Steinway op welk systeem weergegeven dan ook.

Bovendien luister ik vaak goed naar onversterkte instrumenten tijdens concerten, maar vooral ook bij b.v. een straatmuzikant. Daar speelt de akoestiek meestal nauwelijks mee. Of stemmen die je onversterkt hoort.

Dat is voor mij dus de referentie.

Guest tubejack

Ojee , heb weer wat losgemaakt geloof ik :huh: ,

Daar is méér voor nodig ;)

Maar on-topic , dikke kans dat de vertrekkende leden, gewoon tevreden zijn met hun set.

En weer over gaan, op de orde van de dag.

Vriendelijke groet,

Jack

er zijn er zelfs die beweren dat alle CD-spelers hetzelfde klinken

Ja, het was behoorlijk confronterend om te moeten vaststellen dat twee CD spelers die beide goed functioneren inderdaad hetzelfde klinken. Daar zat ik met een CD speler en een DVD speler die na het gelijktrekken van de uitgangssignalen identiek klonken terwijl de verschillen in de winkel toch echt hoorbaar waren. Voor mij zijn er nog slechts vijf variabelen: Mijn toestand, de akoestiek, de kwaliteit van de opname, het element in de platenspeler en de luidspreker. Ik kies apparatuur alleen nog op uiterlijk en prijs (waarbij ik er even vanuit ga dat het spul goed functioneert). Het kunnen loslaten van dingen die er niet toe doen maakt het luisteren naar muziek een stuk makkelijker en minder neurotisch.

R.A.V.O.N.

Kijk daar gaan we weer , dat bedoel ik dus .

ik wens jou veel sterkte en plezier in je hobby :P .

Maar idd , 2 cd-spelers van de aldi klinken hetzelfde ( in het duurdere segment zijn er wel verschillen , hoef je ook niet aan te sleutelen namelijk ) , en verder ga ik er niet op in , het neurotische gedeelte en het niet kunnen loslaten ben/ doe je zelf , ligt niet aan de apaaratuur hoor , zul je misschien ook wel bij vrouwen hebben dan ;) , de boodschapper heeft nooit de schuld .

dus.................................

En ik had het over ALLE cd-spelers , dus niet 2 bijna indentieke .

gr soundlover

Kijk daar gaan we weer , dat bedoel ik dus .

ik wens jou veel sterkte en plezier in je hobby

in het duurdere segment zijn er wel verschillen ,

Doe ik iets verkeerd?

Ik volg graag het advies van Hans van Liempd op: Jij weet het beter, we zijn het niet eens en ik vind dat geen probleem.

Ik wens je veel succes en plezier met het luisteren naar apparatuur op zoek naar verschillen, ik luister liever naar muziek.

Ha ha@neurotisch, wie begon hier nu over?

Ben tevreden met al mn cd spelers, al weet ik dat de verschillen maar marginaal zijn. Toch, als ik geld zat had, zou ik best nog wel bv een Canatata music center willen hebben (ipv de April Stello combi waarschijnlijk, er is maar beperkte ruimte)

Welkom voor "komende" leden Ravon en Soundlover. Nu nog de Serpentking (en der Kraus, maar ik vermoed dat die standvastiger is), dan zijn we weer komplot, eh -pleet

Ik blaas tegenwoordig elke dag wat op mijn mondharmonica, is dat voldoende? :wacko:

Wat zou je ervan zeggen om er een ander criterium van te maken: namelijk dat je regelmatig naar onversterkte muziek gaat luisteren?

Ja, helaas, met die 'versmering' van de concertzaal erbij, dus, of van dat jazzcafé. Of moeten we soms gaan luisteren naar het instrument an Sich? Hoe dan???

Misschien zijn die mensen wel gewoon... tevreden? Is dat een bord voor de kop?

Het kan altijd beter. Moet het altijd beter?

Ik ben het met je eens, maar ook weer oneens: je hoeft niet zelf een instrument te spelen om je installatie te kunnen keuren. En "live" is niet altijd de referentie. Dan moet de volumeknop op 3 uur en gaat de boel vervormen. Dergelijke dynamiek kennen hifiluidsprekers niet, althans niet de scan-speaks etc. Als er iets tonaal of ruimtelijk niet klopt dan hoor je dat over de gehele linie, en ons gehoor is toch het meest gevoelig met stemmen, en die horen we elke dag...

Wat meer on-topic: dit is een forum en dat betekent dat vaak de meningen tegenover elkaar staan, anders is er niets aan! Men mag m.i. best belerend zijn en soms eigenwijs. Anders kun je beter in de spiegel tegen jezelf gaan praten over hoe geweldig de nieuwe interlink klinkt. Wat frisse wind is altijd welkom en ook de sceptici (& professionals, maar dat gaat meestal samen) moeten vooral blijven komen, want anders gaat het met de hifi wereld net zoals met de beurzen: als je gaat zweven, als de vloer onder je wegzakt, dan kun je diep vallen.

De hifi-industrie moet zich wel realiseren dat door het voodoo-gedoe met vreselijk dure maar simpele alledaagse spulletjes als kabels en onderzetters, je veel potentiele klanten wegjaagt. Een onafhankelijk forum is de enige plek waar je een echte mening hoort, in tegenstelling tot een winkel of audioblad.

Nee, Pjotr ook nog hoor. En dekkersj, en Jitze, en nog véél meer.

En Duck, wel blijven hoor.

Ik heb geen leven, dus ik moet wel.

Peter zit liever op doe het zelf (is ook interessanter iha).

Luister heel tevreden naar mn HP laptop met wat gestroomde klassiek op mn Teufel PC 2.0 setje (tijdens het werk dan wel). Geen laag onder 80hz alleen.

Er zijn er meer die HEAR vaak kwamen, o.a. Gruiter, Lestat, Frank K, Buizenbart, Geerdie, allemaal met hun eigen redenen om HEAR niet meer te komen.

Ikzelf heb de laatste jaren weinig met audio gedaan, ook geen bezoeken meer afgelegd, het laatste dateert alweer van mei 2010. Af en toe kijken, dat wel, maar verder niet. Hangt bij mij ook samen met andere bezigheden.....

Hoi René,

Leuk weer wat van je te vernemen.

Af en toe kijk ik nog wel (niet ingelogd) op het forum, maar meestal geniet ik lekker van een muziekje.

Je bent altijd welkom voor een 3e bezoek als je dit weer gaat oppakken :-)

Groetjes,

Gerald