Jump to content

Ruis bij platenspeler

swami
 Share

Recommended Posts

Beste Lezer,

Helaas heb ik bij mijn Dual 505-4 en denon avc2800 een beetje ruis uit mijn platenspeler. Uiteraard hoor je dit alleen voor en na de eigelijke nummers maar toch iritand genoeg. Ik gebruik een lossen phono voor versterker en de aardekabel gaat rechtstreeks naar de Amp. Dikkere aarde kabel heb ik al gehoord. Een ander element (wat toch binnenkort moet) heb ik al gehoord.

wat is wijsheid mensen, wat is wijsheid??

Guest Boer Krijn

Mien oma zegt altied:

Knul, ga eens noar de klokkenmaker! Die goeie ouderwetse tijd zull'n we nooit vergeten!

-Drentse wijsheden-

Beste Swami,

De voorversterker van je versterker of een losse phonotrap hebben een veel hogere gevoeligheid.

Daarom ruist het ook meer, probeer maar eens met je platenspeler uit,dus niet aan!

De versterker op de phonoingang althans waar jij hem op hebt zitten, volopen te draaien en luister dan naar de ruis.

Punt 1 zo luid speel je nooit.

Punt 2 je platenspeler is uit dus daar komt het niet van.

Het komt dus uit je phonotrap en gelukkig daar zijn er andere voor leverbaar met een lager ruis niveau en een beter geluid.

Laatste punt je zult altijd ruis horen bij vol open alleen dat gebeurt nooit dus waar maak je je zorgen over.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Bedankt voor je reactie ,

Nou vol open luister ik natuurlijk nooit. Ik hou best wel van m'n installatie dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Inderdaad het zou aan m'n phono trap kunnen liggen en zal dat dus ook gaan onderzoeken. M'n platenspeler uit zetten gaat niet, misschien is 'ie uit als de naald van de plaat haal maar dat weet ik niet.

Groeten,

Swami

Guest Boer Krijn

Mien jong ik zeg maar zo,

klokken sien voak groot en breed,

ploatenspelers sien bloed en leed!

Das een oude spreuk von mien wieze oma

-drentse wijsheden-