hansko Posted 2 februari 2012 Author Report Share Posted 2 februari 2012 Francien van Tuinen, al een paar keer voorbijgekomen met haar cd Muzyka een prachtige referentie cd en uitstekend opgenomen, heeft een nieuwe cd uitgebracht Cool Voice, een eerbetoon aan Rita Reys. http://www.muziekweb.nl/Link/JFX4931 Ook weer met een uitstekende bezetting en weer genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Ze zingt mooi, maar soms denk ik, op de cd Muzyka, te dicht op de mic. En al die zingende dames, ach, ik weet niet, not my cup of tea zeg maar. Geef mij maar Melanie. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 februari 2012 Author Report Share Posted 2 februari 2012 Ze zingt mooi, maar soms denk ik, op de cd Muzyka, te dicht op de mic. En al die zingende dames, ach, ik weet niet, not my cup of tea zeg maar. Geef mij maar Melanie. M rc Last van scherpe s-en? En wat jij hebt met zingende dames heb ik met zingende heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Naarmate een stem geschoolder is, heb ik minder voorkeur; bij klassieke zang kan ik net zo goed genieten van sopranen als tenoren en bassen. En in de jazz heb ik die voorkeur ook niet. Francien heeft best een aardige stem, maar ze moet niet uithalen, dan kijk je meteen achterin haar keel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 februari 2012 Report Share Posted 17 februari 2012 Verbaasde me toch even Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 februari 2012 Author Report Share Posted 17 februari 2012 Verbaasde me toch even Het publiek lijkt wel te bestaan uit bewakers van een jappenkamp. Of is dit zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 februari 2012 Report Share Posted 17 februari 2012 Ik heb het opgezocht op Wikepedia. Zij was een Japanse die opgevoed is in China. Vrij bekend geworden in Oosterse fims. Later nog 18 jaar in het Japanse parlement gezeten. Kwam er toevallig op en vond de muziek erg fraai. Maar het was natuurlijk een Japanse oorlogsfilm. In die zin zijn beelden van soldaten eigenlijk hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 augustus 2012 Report Share Posted 26 augustus 2012 Vasks - String Quartets Ns.1-3 (Navarra Quartet) Nou, niet overdrijven, vandaag eerst naar nr.2 geluisterd, gezien de titel "Summer Tunes". En daarna nr.3 Potver, dat is nog eens muziek! Overweldigend. http://www.opusklassiek.nl/cd-recensies/cd-aw/vasks01.htm Beetje toeval dat deze cd in mijn kast terechtkwam; ik had een andere besteld. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 augustus 2012 Author Report Share Posted 26 augustus 2012 Vasks - String Quartets Ns.1-3 (Navarra Quartet) Nou, niet overdrijven, vandaag eerst naar nr.2 geluisterd, gezien de titel "Summer Tunes". En daarna nr.3 Potver, dat is nog eens muziek! Overweldigend. http://www.opusklassiek.nl/cd-recensies/cd-aw/vasks01.htm Beetje toeval dat deze cd in mijn kast terechtkwam; ik had een andere besteld. M rc En de opname is uitstekend. Prachtige muziek en mooi opgenomen wat wil je nog meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Beste Spido, Verras rbh (ons) eens met jouw muzikale ontdekking? Hallo Hansko, Vrijwel alles wat nu verborgen schijnt te zijn, is ooit al eens ontdekt. En vrijwel alles wat ooit al eens werd ontdekt, raakte weer verborgen. Wat ik zoal ontdekte en mij tevens ontroerde, heb ik voor het grootste deel al vermeld in de "Kippenvel"-rubriek. En waarom zou ik iets vermelden dat ik wel ontdekte, maar mij niet ontroerde? Maar een "ontdekking" van lang geleden was het dat Edward Elgar, naast zijn pompeus/chauvinistische "Pomp and Circumstance", dat we allen kennen van The Last Night of the Proms, en zijn geestigbedoelde Enigma Variaties, ook nog zulke mooie, gedreven, ja bezeten muziek voor cello heeft geschreven. Zijn Cello Concert, uitgevoerd door Jacqueline du Pré (1965) met het London Symphony Orchestra o.l.v. Sir John Barbirolli (NIET de latere versie met haar toenmalige "man" Daniel Barenboim, dus!)... vind ik misschien wel het meest ontroerende stuk ooit. Wellicht mede vanwege het klassieke keurslijf. En te meer, wanneer je de geschiedenis & achtergrond van Jacqueline du Pré kent. http://en.wikipedia.org/wiki/Jacqueline_du_Pré http://en.wikipedia....lary_and_Jackie Zó goed, en tegelijkertijd zó ontroerend... dat het eigenlijk alweer meteen in de "Kippenvel"-rubriek moet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts