conqubite Posted 9 januari 2012 Report Share Posted 9 januari 2012 Ik heb nu een paar keer gehad dat mijn versterker een kapotte zekering had. Vanavond is het denk ik weer gebeurd. Na de eerste tonen kraakt het uit de luidsprekers, de ene hoor ik amper. Na korte tijd is het helemaal gebeurd. Heb het bijna precies zo eerder gehad. Toen was ook een zekering kapot. Heb hem nog niet open gehaald maar dat moet het bijna wel zijn. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En om zelf een oorzaak te noemen. Kan een phonotrap hiervoor zorgen? En waar ligt dat dan aan? En wat kan ik daar aan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 januari 2012 Report Share Posted 9 januari 2012 Da's niet fijn en niet goed. Kan je jammer genoeg niet helpen. De technische mannen onder ons vast, zoals Jack, KT88 en anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 januari 2012 Report Share Posted 10 januari 2012 Welke versterker? Kan iets simpels zijn als een DC spike tgv. slechte solderingen, of een gaar elcootje of transistortje. Dit is als vragen : mijn auto doet het niet, wat kan dat zijn? Veel te algemeen, niets van te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 januari 2012 Author Report Share Posted 10 januari 2012 Sander, Je hebt helemaal gelijk. Had dat niet zo snel zo bedacht. Het geeft, ondanks mijn toch enigszins technische achtergrond, wel ongeveer mijn kennisniveau van electronica weer Ik denk dat ik het nog één poging (lees: zekering) geef. Bij een volgende storing, als die er komt, moet er maar eens beter naar worden gekeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2012 Report Share Posted 10 januari 2012 Beter de zekering dan de eindtrap (of de speakers). Zou wel voorzichtig zijn. Als dit regelmatig voorkomt is er we iets mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 januari 2012 Author Report Share Posted 10 januari 2012 Heb wellicht de boosdoener al gevonden.Ik gebruik de van den Hull The INSPIRATION HYBRID biwire luidsprekerkabel. Ik heb de pluggen daarvan verwijderd omdat die niet goed in mijn versterker pasten en mijn eigen pluggen bevestigd. De kabel stak er echter iets te veel doorheen waardoor ze contact met elkaar maakten. Zelfs met mijn beperkte electrotechnische kennis weet ik dat dit, volgens mij, kortsluiting betekent en dat dit dan niet lang goed zal gaan. Heb ze beter bevestigt en ik hoop dat ik het hiermee heb opgelost. Nu nog de versterker open maken en zekering vervangen en dan kan ik weer verder.... hoop ik. Mijn set klinkt de laatste tijd best lekker met de eeltschuurblokjes onder platendraaiert, cd speler en versterker. Moet alleen de cd speler nog eens goed beoordelen, eigenlijk alleen maar vinyl gedraaid de laatste tijd. Heb de phonopre even op de tape ingang van de HT receiver aangesloten zonder verder naar de instellingen te kijken. Klonk crappy, alsof het niet zo hoorde. Heb het maar snel uitgezet en de boel losgekoppeld voordat er daar ook iets mis ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts