Hans van Liempd Posted 23 januari 2012 Author Report Share Posted 23 januari 2012 Ik vrees dat Hans wat lusten bij mij heeft losgemaakt :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 24 januari 2012 Report Share Posted 24 januari 2012 Hans , als vorige eigenaar van je WP's denk ik een indruk te hebben van wat je zoekt. Is het Nederlandse Real Estate al bij je opgekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 januari 2012 Report Share Posted 24 januari 2012 Real Estate Audio http://www.realestateaudio.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 januari 2012 Author Report Share Posted 24 januari 2012 Er zijn natuurlijk wel 1000 verschillende mogelijkheden. Real Estate is er daar een van. Het is overigens niet voor mij, maar voor m'n broer. En die heeft helemaal geen haast. Rustig wachten tot er wat op z'n pad komt. Mijn Watt Puppy's gaan er voorlopig niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 24 januari 2012 Report Share Posted 24 januari 2012 Ik heb begrepen dat het voor je broer is, uiteraard gaan de WP's er niet uit Maar je zoekt een bepaald soort luidspreker, dan vallen er van die 1000 al een aantal af, Real Estate is dan een kandidaat die vwb prijs/kwaliteit imho ver boven de gerenommeerde merken uitsteekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Ik heb begrepen dat het voor je broer is, uiteraard gaan de WP's er niet uit Maar je zoekt een bepaald soort luidspreker, dan vallen er van die 1000 al een aantal af, Real Estate is dan een kandidaat die vwb prijs/kwaliteit imho ver boven de gerenommeerde merken uitsteekt. Even op de website van Real Estate gekeken, en dat ziet er van de buitenkant goed uit, vooral de RT100. Mooie midden-dome en bandtweeter. Die gaan voor detail en 3D. Als je ziet wat er voor componenten in het filter zitten, dan is dat echt een koopje. Nu maar hopen dat ze ook goed klinken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Die gaan voor detail en 3D. Ja, mooie componenten, maar ga je daar mee voldoen aan de door Hans gestelde criteria, met name het eerste 'homogeniteit' (coherentie)? Zonder daarmee een uitspraak over de hier genoemde luidspreker te doen, in hetverleden heb ik speakers gebouwd met een dergelijk concept. Heel mooi, maar coherent, neen. Als ik homogeniteit zoek is een goede whizzer loze breedbander mijn referentie, bijvoorbeeld de B200 in de Pentaton of een Jorden drivertje. Tussen de 60 Hz en 6KHz (waarbij de ondergrens variabel is afhankelijk van de ruimte) wil je een zo groot mogelijke uniformiteit (verdeling van harmonischen en afstraalgedrag), dan probeer je dat gebied over zo gelijksoortig mogelijke drivers te verdelen. Dat het afstraalgedrag dan niet uniform is is niet zo heel erg als het maar gelijdelijk veranderd. Dat lukt niet echt als je van een conus naar een bandje gaat, of van een conus naar een dome (hoewel we daar inmiddels zo aan gewend zijn), naar een ... Opvallend is dat luidsprekers die wel volgens deze achterliggende gedachte gebouwd zijn relatief erg hoog scoren, zomaar wat voorbeelden Lumen White Silverflame, Klang & Ton Proxima, Klang & Ton CT230, de eerder in deze draad genoemde Pentaton, de diverse Manger constructies, electrostaten etc. (wie kent ze nog, de grote ACR's met de Fostex magnetostaten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Wie heeft de Kef Blade al eens gehoord? Conceptueel een mooi ontwerp. Wel erg duur (te duur imo) http://www.hifichoic...icle.asp?a=8854 Ik heb een kleine twee weken geleden een paar zwarte Blades besteld. Levertijd bedraagt 5 - 6 weken. Ik verheug me er erg op. Nu nog even de dagen aftellen en een beetje doorsparen.... Ik ga ze aansturen met: MBL 5011 voorversterker, Parasound Halo JC1 eindversterkers, Accuphase DP78 SACD en bekabeling van NBS Black Label en Nordost. Als ik ze heb en als ze een beetje ingespeeld zijn, dan zal ik wat ervaringen posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Wat is dat eigenlijk voor term, homogeniteit? Heb ik soms homogene speakers? Verschillende luisteraars hadden al eens opgemerkt dat ze de poorten aan de achterkant niet konden horen. En laatst zei Wol dit: Daar stond een drieweg speaker te spelen ,wollie moet niks hebben van drie -vier of vijfweg systemem. Maar bij Marc stond geen drieweg systeem te spelen ,er stond helemaal geen speaker er was alleen muziek ,muziek en niks anders, Da's natuurlijk wel geluk hebben. Toch eens bij Phonar kijken? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Genesis heb ik een paar keer gehoord. Ook de grote tower system. Dat klonk erg indrukwekkend in ieder geval. De 350SE heb ik nog nooit gehoord. Toch maar 'ns 'n keer richting Hoorn rijden. Bestaat het bedrijf Genesis nog..?? Ik ga 'ns zoeken. Kennelijk wel.. Is er nog een importeur in Nederland..?? Je bent vanzelfsprekend welkom. Een iets duidelijkere foto, waar ondertussen overigens ALLES is gewijzigd wat betreft apparatuur en omgeving (audiospulletjes staan nu in een dedicated ruimte na de laatste verhuizing). Er is geen importeur meer in Nederland, in Duitsland wel meen ik, maar het is al snel aantrekkelijk de spullen rechtstreeks uit de USA te betrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Ik heb een kleine twee weken geleden een paar zwarte Blades besteld. Levertijd bedraagt 5 - 6 weken. Ik verheug me er erg op. Nu nog even de dagen aftellen en een beetje doorsparen.... Ik ga ze aansturen met: MBL 5011 voorversterker, Parasound Halo JC1 eindversterkers, Accuphase DP78 SACD en bekabeling van NBS Black Label en Nordost. Als ik ze heb en als ze een beetje ingespeeld zijn, dan zal ik wat ervaringen posten. Mooie set. Hopelijk matchen ze (de blades) goed me je luisterruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Wat is dat eigenlijk voor term, homogeniteit? Die piano bij de opnamen van Gelber is niet homogeen gestemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Die piano bij de opnamen van Gelber is niet homogeen gestemd. De piano? Of ligt het aan de opname, ik dacht het laatste. Homogeen i.v.m. luidsprekers betekent dus zoiets als gelijkmatig. Geen uitschieters in de frequentiecurve. Als het écht laag moet, vallen mijn zuiltjes af. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Mooie set. Hopelijk matchen ze (de blades) goed me je luisterruimte MIjn luisterruimte is ruim (10 bij 8 meter) met een vrij goede akoestiek. Mijn verwachtingen zijn dus hoog gespannen. Als je een keer in de buurt bent t,z,t, dan ben je welkom om te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Speakers die uitblinken in homogeniteit, dynamiek en mooi laag? Laten we dit keer niet mijn eigen LS noemen en geen geen exotische speakers die niemand kan betalen maar de "Naim Ovator S600" Klinkt geweldig, dynamisch het met zeer fraai laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Op een beurs vond ik het laag met de mooiste dynamiek hiervan komen. Een "krachtig" geluid maar zonder overdrijving van het lage-midden. Tonaal ook heel mooi rond, neutraal, maar misschien niet het laatste woord in detaillering, dat laatste is moeilijk te vergelijken op een beurs met veel achtergrondlawaai: De Von Schweikert VR35. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Dat is inderdaad een hele mooie, redelijk betaalbare luidspreker. @Theo, bedankt, ben inderdaad wel benieuwd, maar ik kom zelden in Nijmegen. Ach wie weet. Ik lees in ider geval graag je ervaringen. Maar een goede luidspreker hoort onopvallend zijn werk te doen (de muziek moet de indruk maken). Ik verwacht dat eigenlijk van de Blade ook, geen spektakel, maar neutraal en onvervormd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2012 Report Share Posted 31 januari 2012 Ook mooi, maar onbetaalbaar is TAD. Hun dual concentric is zeker even mooi als die uit de Blade. Deze afgeleidde verkopen ze bij Stassen en zou best wel eens heel goed kunnen zijn. http://www.shows.soundstagelive.com/shows/avtour2005/ced_showstoppers_2.shtml http://www.stassen.nl/specificaties/luidsprekers/luidspreker/pioneer-s-2ex-w http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/Speakers/EX+Series/S-2EX Helaas door de euro koers ontwikkelingen wel steeds duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 januari 2012 Report Share Posted 31 januari 2012 Uit het paper begrijp ik dat men er vanuit gaat dat iedere speaker afstraalgedrag van een segment ter hoogte van die speaker speaker heeft. M.a.w. de andere speakers die hoger of lager dan je oren zitten hoor je niet. Dit is dus volledig tegenstrijdig met wat we vorige maand hoorden. Dat is alleen zo bij frequenties waarvan de halve golflengte groter is dan de afmetingen van het membraan, dan krijg je min of meer een homogeen afstralende cilinder. Bij hogere frequenties (kortere golglengtes) krijg je verschillende puntbronnen die met elkaar interfereren in een mate die sterk afhankelijk is van de positie van het oor ten opzichte van de verschillende bronnen in de lijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Ja ja, hm, hm, Och Richard 2, waar is je mooie avatar gebleven? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 MIjn luisterruimte is ruim (10 bij 8 meter) met een vrij goede akoestiek. Mijn verwachtingen zijn dus hoog gespannen. Als je een keer in de buurt bent t,z,t, dan ben je welkom om te luisteren. Theo, Ik zou ook eens graag naar die Blades willen luisteren, kan dat ? Met welke speakers speel je nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Je bent vanzelfsprekend van harte welkom. We wonen niet zo ver bij elkaar vandaan, allebei onder de rook van Nijmegen. Op dit moment speel ik met die grote Usher's CP8872, waarbij ik de units voor de hoge en midden tonen geupgrade heb met de beryllium versies. Ze klinken absoluut erg goed, zeker ook in combinatie met de rest van mijn set en mijn goede akoestiek, maar ik wilde weer eens een stapje maken en denk dat met de Blades te doen. Ik zal je een sein geven zodra ik ze heb. Dat zal ergens begin maart worden denk ik. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Je bent vanzelfsprekend van harte welkom. We wonen niet zo ver bij elkaar vandaan, allebei onder de rook van Nijmegen. Op dit moment speel ik met die grote Usher's CP8872, waarbij ik de units voor de hoge en midden tonen geupgrade heb met de beryllium versies. Ze klinken absoluut erg goed, zeker ook in combinatie met de rest van mijn set en mijn goede akoestiek, maar ik wilde weer eens een stapje maken en denk dat met de Blades te doen. Ik zal je een sein geven zodra ik ze heb. Dat zal ergens begin maart worden denk ik. Theo Ok thanks, geef maar een seintje als ze rdelijk zijn ingespeeld ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Doe ik. Neem dan zelf wat eigen muziek. Ik heb zelf wel een grote collectie, maar ik weet niet of die matcht met jouw smaak (75% klassiek). Had jij enige tijd geleden ook niet iets gepost m.b.t. streaming audio? Ik kan je laten horen hoe goed dat tegenwoordig kan klinken. Mijn squeezebox is de deur uit en ik speel nu FLAC's af met een kleine laptop met SSD harddisk (geluidloos dus) met het programma J River Mediacenter, waarbij ik Gizmo op mijn tablet gebruik als remote control app. De laptop is via een Audioquest Diamond USB kabel gekoppeld aan een Zodiac+ DAC met Voltikus voeding. Zelfs als ik mijn Accupahse DP78 SACD-speler digitaal op de DAC aansluit (met een Audioquest Eagle digitale kabel), klinkt dat beter dan via de interne DAC in mijn Accuphase DP78. We keep in touch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Zo nu en dan dwalen we van het rechte pad Maar een speaker vinden die uitblinkt in homegeniteit, dynamiek en laag is ook niet eenvoudig. Ik zou er geen kennen die op alle 3 de gebieden het beste van het beste kan bieden, er is altijd wel ergens een compromis nodig. Von Schweikert unifield 3 wellicht? de middentoner doet 300-4k met 6 db filters (in reviews lees ik zelfs 100hz - 7k ??). Dus kwa homogeniteit zit is dat een goed begin. http://www.vonschwei...echspecs/23.php http://www.ultraaudio.com/equipment/vsa_unifield3.htm Denk dat de dynamiek toch wat beperk wordt door de relatief bescheiden afmetingen van de units. Maar in een niet te grote luisterruimte wellicht goed zat.. Wel prijzig imo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts