Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ach Wol, het zal me verder een zorg zijn. Ze voldoen in ieder geval aan mijn wensen. En homogeniteit, dynamiek en mooi laag is m.i. ook dik voor elkaar. Ga zo weer muziek draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Potjr,ik ben er een paar keer in Breda geweest het is leuk en gezellig en daar zie je ook leuke wat heel interessant kan zijn ,maar ze moeten die speksteen niet zo opblazen dat nou de de enigste juiste speaker is ,er zij een hoop goed klinkende speakers ,zo was ik bij een redacteur van hifi.nl en dat klonk zeer goed die zelfbouw speakers. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ben je daar zelf ook niet debet aan Wol? Je weet toch wat in de reclame wereld geldt: "het maakt niet uit wélke aandacht je krijgt" Negatief of positief àls je maar aandacht krijgt. (vandaar ook die irritante STER spotjes) Doe eens wat leuks en kom de volgende Hear dag met een paar betaalbare luidsprekers die dan wél goed zijn volgens jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Als ik er dan ook één mag noemen, daar gaat dit topic trouwens over "Speakers die uitblinken in homogeniteit, dynamiek en mooi laag?" kennelijk lijkt niemand zich daar aan te storen dat er geen speakers genoemd worden, maar gekissebis de weg er naar toe. De Kef LS50 blinkt uit in voornoemde kwaliteiten. Ik ben nooit weg geweest van mini-monitoren op een enkele uitzondering na, de Celestion SL600(was een crime om hem goed aan te sturen), maar meestal liepen de mini's vast op complexe muziek en gaven een laag wat opgeblazen werd om er toch nog iets uit te krijgen. Deze echter hebben daar totaal geen last van en een (bijna) volwaardig laag die menige vloerstaander in kwalitatief en kwantitatief naar de loef steken. Stereobeeld zowel in breedte, hoogte en diepte, bij een goede opstelling uiteraard, zijn van hoog niveau. En dat maar, voor high-end begrippen, voor de belachelijk lage prijs van 1000 euro een set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Jack ,je moet duidelijk zijn naar de klant vertel gewoon wat een product niet kan en wel kan dan ben je geloofwaardig,dan komen klanten vanzelf via mond op mond reclame en laat het verschil ook horen met feiten en laat de keus aan de klant over en niet aan de verkoper. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ruudje, die verstraler in het hoog die maakt het hoog zo mooi wat niet bestaat en hij breekt open in het hoog. Dat was nou een leuke speaker in speksteen. Manger doet dat ook met een verstraler daar wordt het hoog mooier van maar aan eerlijk gaat die op achter uit. mvg wol Ps Celestion SL600 die hebben naderhand het hoog intern gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Zeg Wolleke, Wil je niet zo denigrerend doen over DIY’ers en amateurs Kom eens naar de jaarlijkse diyaudiodag in Breda. Je zult steil achterover slaan van de geleverde kwaliteit en prestaties van wat velen weten neer te zetten. Dat verslaat met gemak menig voor de meesten onbetaalbare commerciële systemen. Bij menig amateur/hobbyist is meer professionele kennis aanwezig dan bij de commercie. Bovendien helpen amateurs elkaar met hun eigen specifieke vakkennis. Ga b.v. maar eens bij Leobus luisteren. helemaal mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Mee eens en plus een Hoe wil je 16 Hz op plaat uit de speksteen speaker laat komen laat dat maar een horen en meten dat is fobie. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Zeg Wolleke,Wil je niet zo denigrerend doen over DIY’ers en amateurs Kom eens naar de jaarlijkse diyaudiodag in Breda. Je zult steil achterover slaan van de geleverde kwaliteit en prestaties van wat velen weten neer te zetten. Dat verslaat met gemak menig voor de meesten onbetaalbare commerciële systemen. Bij menig amateur/hobbyist is meer professionele kennis aanwezig dan bij de commercie. Bovendien helpen amateurs elkaar met hun eigen specifieke vakkennis.Ga b.v. maar eens bij Leobus luisteren. Zijn niet ale speakerbouwers ooit als amateur begonnen? Sommigen zijn erg goed geworden, anderen beweren dat ze erg goed zijn. Het oordeel ligt altijd bij de consument. Mits je een stukje luisterervaring hebt opgedaan, laat je je dan geen rommel aansmeren. Overigens zit in mijn speakers wel wat van de filosofie van Spido. Dode kasten was ook mijn uitgangspunt. Alleen via een ander concept bereikt. Ik vind echter dat je er nog meer uit kunt halen als je van erg goede units uitgaat. Met de al genoemde hulp van anderen kun je dan tot een erg mooi resultaat komen. Wat mij betreft beter dan een setje spekstenen die ik ooit bij de AVMN hoorde; die vond ik redelijk, maar zeker niet "Perfect". Die van mij zijn trouwens ook niet perfect, want dat bestaat niet. Typisch iets van Spido om zijn speakers zo te noemen. Hij houdt wel een beetje van dat provoseren volgens mij. Wol, je bent welkom om eens te komen luisteren. Wel een eindje uit de buurt, maar ja! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 16Hz weergeven is niet echt nodig een speaker die het van af 45Hz doet is goed genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Leo bus ik stuur je een pm Ik vind dat er een hoop goede zelfbouw speakers zijn die speakers waaraan je denkt dat kan super worden maar ga niet vertellen ik bouw een speaker en die klinkt super zo werkt dat niet,er gaat heel wat water door de Rijn voor de speaker het hoogte punt bereikt heeft. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Alles hepsosevoorsenteges hè Als je tweeters eerste orde filtert stop je er relatief veel te veel mid en vooral laag in. Dat beweegt dan wel maar produceert geen geluid meer. En dat levert extra vervorming op. Net zoiets als laag willen krijgen uit een BR onder de afstemfrequentie. Maar goed, er zijn liefhebbers van. Beste Pjotr, Als het om bas/middentoners zou gaan die boven hun optimale weergavebereik, in het stadium van natuurlijke rolloff, hinderlijk gaan opbreken - met pieken en dalen als gevolg - of sterk gaan bundelen, was er aan die kant van het systeem een met behulp van filtering vrijwel onoplosbaar probleem. Althans: een probleem dat niet oplosbaar was zonder ernstige fasevervorming te veroorzaken. En als het om tweeters zou gaan die naar het laag toe aan ernstige (Q) eigenresonantie zouden lijden bij een betrekkelijk hoge frequentie, zou er aan die kant een probleem kunnen zijn. Maar ten aanzien van de luidsprekers die jij kennelijk bedoelt, komen de problemen aan geen van beide kanten voor. Je opmerking klopt dus, ook in dit geval, van geen kant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Leo bus ik stuur je een pm Ik vind dat er een hoop goede zelfbouw speakers zijn die speakers waaraan je denkt dat kan super worden maar ga niet vertellen ik bouw een speaker en die klinkt super zo werkt dat niet,er gaat heel wat water door de Rijn voor de speaker het hoogte punt bereikt heeft. mvg wol Maak je niet ongerust. Het project van Leo gevolgd hebbende, is er ook heel wat water doorde Rijn gegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Beste Spido. Meer energie aan een tweeter toevoegen onder het frequentiebereik dan waarvoor hij gemaakt is leidt onherroepelijk tot nodeloze extra vervorming. En dat doe je met 1e orde filters, of je nu wilt of niet. Een dome kan nog wel wat hebben voor hij gaat roken maar een ribbon is met 1e orde zeker snel naar de eeuwige jachtvelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Beste Spido. Meer energie aan een tweeter toevoegen onder het frequentiebereik dan waarvoor hij hgemaakt is leidt onherroepelijk tot nodeloze extra vervorming. En dat doe je met 1e orde filters, of je nu wilt of niet. Een dome kan nog wel wat hebben voor hij gaat roken maar een ribbon is met 1e orde zeker snel naar de eeuwige jachtvelden. Beste Pjotr, Het hangt er van af bij welke frequentie een dometweeter moet inzetten, om het werk van de bas/middentoner over te nemen. En natuurlijk ook van zijn eigenresonantie (de demping en de frequentie daarvan). In het geval van de DT-254, bijvoorbeeld, heeft de toepassing zoals ik die schetste nog nooit tot praktische problemen (zoals jij die schetste) geleid: ook niet bij haast oorverdovende, langdurige (popmuziek!) belasting. En hij wordt zo al vele jaren op deze wijze gebruikt, en in heel veel luidsprekers. De tweeter komt in die systemen pas in actie zo'n drie octaven boven zijn eigenresonantiefrequentie, wat voldoende bescherming biedt. Zie http://www.monacor.de/en/products/speaker-technology/hifi-tweeters/dt-254/ Voor foil-tweeters wordt een vergelijkbare praktijk gevolgd, alleen bij (nog) hogere wisselfrequentie. Ook daar treden geen praktische problemen op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Komkommerstrijd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Mee eens en plus een Hoe wil je 16 Hz op plaat uit de speksteen speaker laat komen laat dat maar een horen en meten dat is fobie. Een luidspreker met een bereik van 40 Hz tot 20 kHz geeft ook 16 Hz weer zij het engszins verzwakt. Als "gewone" luidsprekers 16 Hz niet weer zouden kunnen geven zou niemand zich druk maken om rumble. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Jack ,je moet duidelijk zijn naar de klant vertel gewoon wat een product niet kan en wel kan dan ben je geloofwaardig,dan komen klanten vanzelf via mond op mond reclame en laat het verschil ook horen met feiten en laat de keus aan de klant over en niet aan de verkoper. mvg wiel Wol dat lijkt me: "standaard policy". Ik dring een ander nooit wat op. Tevreden klanten komen terug, van anderen hoor je nooit meer iets. Om dergelijke open deuren gaat het ook helemaal niet in dit topic. Waar het wel om gaat, zijn goede speakers die uitblinken. Kom jij nu maar eens met een luidspreker die volgens jou wel goed is. Tot die tijd, vind ik het moeilijk om jou nog serieus te nemen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Beste Ravon, Rumble van draaitafels heeft vaak een tamelijk breed spectrum... Zie bijvoorbeeld: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=54740 Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ik bedoel uiteraard subsonische rumble. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ik liep laatst langs het kanaal in ons dorp en zag een fietsje in de wal liggen. Geschrokken keek ik in het water en zag een kabouter drijven, ik in het water gesprongen en de kabouter gered. Hij was heel dankbaar en vroeg wat ik graag wilde. Ik vertel hem dat mijn broer in Canada woont en dat ik graag op bezoek wilde maar niet durf te vliegen en ook niet op een boot durfde. Dus ik vroeg hem om een brug vanaf Hoek van Holland naar Canada. “Dat is wel erg veel werk” vond hij.”Red ik niet alleen”. Toen vroeg ik om de ideale luidspreker, eentje waar zelfs Wollie geen commentaar op kon hebben. Kijkt ie me aan en zegt: ”die brug, moeten daar ook lampjes op”??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Hij is leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Tl 200, gaaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Hij is leuk Tl 200, gaaf Dank je jongens. Moet kunnen toch, even lachen met en om elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 de variant op "vrouwen begrijpen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts