Ruud Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 KEF LS50 is een blijvertje. De diverse IMF's, TLS80, RSPM, SACM de TDL Reference, Quad ESL 57 EN 63 die ik thuis heb gehad de afgelopen 40 jaar hadden allen hun specifieke kwaliteiten, waarvan de TDL Ref. mij het best beviel, maar nu met deze kleintjes is het zeker niet behelpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Mag ik zo vrij zijn om te vragen aan de enige gebruiker van de KEF LS50 of dit een blijvertje is? Ik heb de afgelopen dagen wat research gedaan op fora maar ik kom er niet echt uit, vind het een zeer interessant monitor speakertje. Maar dat dacht ik ook van de KEF RDM ONE, Jamo Concert 8, Reference 3A die allen zogezegd bij nader inzien "not my cup of tea" waren. M.n. de RDM ONE heeft mij kopschuw gemaakt voor het merk, die was echt slecht. Biedt de LS50 echt onvermoedde highend kwaliteiten of is het gewoon (dankzij China?) een goede prijs kwaliteitsverhouding. Dit laatste blijkt o.a. ook uit de Duitse Audio bestenliste, waar de LS50 nogal wat concurrentie moet dulden. Dit laatste voor wat het waard is natuurlijk, maar ik wil mijzelf behoeden voor de zoveelste miskleun. Sinds de introductie zit de LS50 in mijn kop, en hij wil er nog steeds niet uit. Wat bedoel je met de zoveelste miskleun? Vallen ze in huis tegen? Na een tijdje? Hoe zou je het beste geholpen kunnen worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Mag ik zo vrij zijn om te vragen aan de enige gebruiker van de KEF LS50 of dit een blijvertje is? Biedt de LS50 echt onvermoedde highend kwaliteiten of is het gewoon (dankzij China?) een goede prijs kwaliteitsverhouding. Dit laatste blijkt o.a. ook uit de Duitse Audio bestenliste, waar de LS50 nogal wat concurrentie moet dulden. Dit laatste voor wat het waard is natuurlijk, maar ik wil mijzelf behoeden voor de zoveelste miskleun. Sinds de introductie zit de LS50 in mijn kop, en hij wil er nog steeds niet uit. ik heb de LS50 niet gehoord maar wel de KEF R300, veel speaker, lekker & zeer goed geluid en dit voor een scherpe prijs. Als de "bestenliste" mag geloven uit AUDIO is de KEF R300 bijna net zo duur als de LS50, is makkelijker aanstuurbaar en heeft 4 klankpunkte meer. Verder zal de KEF R300, gezien de afmetingen, een wat voller geluid geven/wat dieper doorlopen. Mijn advies is dan ook, om de LS50 eens naast KEF R300 te horen, zodat je zelf kunt oordelen of al die jubelverhalen/mythen** rondom die LS50 daadwerkelijk ook door jouw als "waar" worden ervaren. Mijn ervaring is, dat vaak bij producten, die op zich een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben of een andere uitgesproken eigenschap bezitten, door een aantal mensen op diverse forums zo warm worden onthaald, dat er een soort kettingreactie wordt ontketend (sneeuwbaleffect) en het product uiteindelijk als het ware door jan-en-alleman op een voetstuk wordt geplaatst en bepaalde magische eigenschappen worden toegedicht Niettemin zeg ik ook, waar rook is, is vuur en zijn deze "mythische" producten altijd de moeite waard om eventueel op een shortlist te zetten..... maar dat in 1 gegeven prijsklasse, 1 product torenhoog boven de rest uit steekt, daar geloof ik niet zo in. Dit nog allemaal los van de "kwaliteitsvraag" of het beoogde product conform jouw smaak is. Maar wellicht is de LS50 inderdaad een "audiofiel/muziekaal" wondertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 @Arman: Je schrijft over research op fora, waar je niet uit komt. Dat klopt ook. Of je moet 86 luidsprekers willen aanschaffen. Iedereen luistert weer anders. Je zult zelf aan de slag moeten en op veel plaatsen gaan luisteren. Daarna de besten van je shortlist in huis halen en kijken welke het beste matched met vooral je akoestiek en in wat mindere mate de rest van de apparatuur. Mijn zoektocht naar luidsprekers heeft een jaar geduurd, maar ik ben wel tevreden en pieker nog niet eens over andere. De LS50; Men schrijft over een bijzondere klank in het middengebied. Dan ben ik meteen op mijn hoede. Ook deze jongens eerst in huis te halen dus. Bovendien zijn er meer goede monitoren b.v. de Boston 25 en Speakerland heeft een zeer goede kleine monitor. De laatste speelden op een beurs en ik ben de subwoofer wezen zoeken! Wat wil je horen? Wat is het budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Dat is het verhaal: Zelf veel gaan luisteren en veel vergelijken. Neem daar de tijd voor, dan krijg je vanzelf een beeld van speakers waar je je prettig bij voelt en aan jouw smaak voldoen. Niet veel speakers die op een bepaald moment "bejubeld" worden beklijven ook op langere termijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 ook ik geniet dagelijks van het mooie geluid van de KEF LS50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Mag ik zo vrij zijn om te vragen aan de enige gebruiker van de KEF LS50 of dit een blijvertje is? Ik heb de afgelopen dagen wat research gedaan op fora maar ik kom er niet echt uit, vind het een zeer interessant monitor speakertje. Maar dat dacht ik ook van de KEF RDM ONE, Jamo Concert 8, Reference 3A die allen zogezegd bij nader inzien "not my cup of tea" waren. M.n. de RDM ONE heeft mij kopschuw gemaakt voor het merk, die was echt slecht. Biedt de LS50 echt onvermoedde highend kwaliteiten of is het gewoon (dankzij China?) een goede prijs kwaliteitsverhouding. Dit laatste blijkt o.a. ook uit de Duitse Audio bestenliste, waar de LS50 nogal wat concurrentie moet dulden. Dit laatste voor wat het waard is natuurlijk, maar ik wil mijzelf behoeden voor de zoveelste miskleun. Sinds de introductie zit de LS50 in mijn kop, en hij wil er nog steeds niet uit. Misschien is na dit alles een monitor op zich gewoon niet je ding. Wat Pjotr al zegt: met een 13cm of daaromtrent conus vallen er gewoon noten van de balk af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Ruud heeft dat wel gecompenseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Bedankt allemaal voor de reacties, De keuze voor een monitor is ook een praktische (ruimte) waarbij ik er standaard van uit ga dat het laag aangevuld moet worden middels een subwoofer. Dit pas ik al langer toe. Budget is geen afweging, ik heb mijn zinnen gezet op de LS50 en ik weet wat die kosten (nu zijn ze nog nieuw te koop). Ik heb meerdere luidsprekers en 1 set ben ik zeer tevreden over, maar ik wil af en toe gewoon iets anders horen. Het is een pure "hebben" impuls die niet bij deze tijd past, daarom wat extra voorzorg ter compensatie Anders had ik ze waarschijnlijk al staan....... Inmiddels ligt er een uitnodiging van Ruud om e.e.a. te komen beluisteren. Als ik de indrukwekkende reeks voorgangers zie en de KEF LS50 blijkt dan nog in staat een punt te maken, dan maakt mij dat alleen maar nieuwsgieriger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Ik heb de Kefjes nu 2x gehoord de eerste keer erg slecht en de 2e keer erg goed. Deze speaker ziet graag een goede versterker en ruimte omzich heen. Is dat inoorde dan heb je muziek. Bij Ruud was het dus erg goed, ook zonder ondersteuning in het laag was het prima genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Het zou handig geweest zijn als Arcman aan de voorkant meer informatie had aangegeven, zoals het gebruik maken van een subwoofer. Dat maakt het adviseren een stuk makkelijker. We zijn hier niet geheel achterlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 @Jongensdroom, Ik kan je opmerking niet plaatsen, of ik snap hem niet. Binnen dit topic vraag ik toch heel specifiek naar de ervaringen met de KEF LS50. Ik vraag niet om een algemeen advies, waarbij het in mijn voordeel had kunnen werken als ik vooraf meer details over mijn set of situatie etc. had gegeven. Ik hoop dat je ziet dat ik mijn best doe om toe te treden tot de bovenstaande "we" categorie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Ik heb de Kefjes nu 2x gehoord de eerste keer erg slecht en de 2e keer erg goed. Deze speaker ziet graag een goede versterker en ruimte omzich heen. Is dat inoorde dan heb je muziek. Bij Ruud was het dus erg goed, ook zonder ondersteuning in het laag was het prima genieten. Bedoel je een krachtige versterker George? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Ik gebruik zelf een oude Dynaco stereo 400, inderdaad een krachtige versterker. Geheel gereviseerd door Jerry (Audiofreaksforum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Dat weet ik eigenlijk niet het gaat meer om de match, ik heb niet zelf ge experimenteerd met deze speaker. alleen in twee verschillende setups beluisterd en dat was dus erg verschillend. Edit, gezien de reactie van Ruud zal het daar we'll mee te maken hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Ook een Graaf Venticinque laat ze zingen met maar tweemaal 25 Watt aan boord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 @Jongensdroom, Ik kan je opmerking niet plaatsen, of ik snap hem niet. Binnen dit topic vraag ik toch heel specifiek naar de ervaringen met de KEF LS50. Ik vraag niet om een algemeen advies, waarbij het in mijn voordeel had kunnen werken als ik vooraf meer details over mijn set of situatie etc. had gegeven. Ik hoop dat je ziet dat ik mijn best doe om toe te treden tot de bovenstaande "we" categorie. Je moet toch echt beter je best doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 ik heb ze bij ruud gehoord klonk niet slecht vond wel geen snelle speaker daar heb ik met ruud over gehad maar je kunt niet alles hebben. en zonder sub vond ik het beter, maar er zijn mensen die menen dat hun speaker alles kan dat gaat lekker niet op het zijn compromissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Je kunt een luidspreker zoeken, die zo dicht mogelijk bij wat jij het belangrijkst vindt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 vroeger had je hony comb puntbron van technics en nu praat niemand erover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 vroeger hadden we cassettes, nu praat niemand erover... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Vroeger was alles beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Vroeger was alles beter Veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Ja, die jeugd van tegenwoordig. En die van vroeger......en die van over 20 jaar.... en die van ................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Kijk ze eens zitten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts