Jump to content

Proceed Pdt 2 En Pdp 2

jepe!
 Share

Recommended Posts

Ik kon voor een leuke prijs een Proceed dac (pdp 2) kopen met een defect loopwerk, de pdt-2.

Ik vind de dac erg dynamisch klinken en hij valt me erg mee voor zijn leeftijd.

Hij mist het subtiele hoog van bv een MF Mdac, maar het geluid heeft veel meer body. Terwijl de MDAC wel een erg fraai hoog heeft maar over het geheel genomen bij mij althans erg iet klonk. Te veel nadruk op het hoog, zoals veel dacs hebben de laatste tijd.

Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om het loopwerk te laten repareren. Ik heb overigens nog een Philips cd 882 die dezelfde cdm unit heeft, althans dat dacht ik. Vinden jullie het zonde om de cd 882 te offeren voor de Proceed PDT 2?

Hoor ook graag wie er ervaringen hebben met de PDT-2. Of met de Proceed PDP-2 dac.

Leuk, dat is dat model met die hele strakke, bijna industriele audio-pro design. Wat een leuke koop. Nee, ik weet niets van loopwerken, de technische mensen onder ons wel. Maar waar heb je de DAC aan gekoppeld? Probeer E-Bay eens voor het loopwerk. Oh, ik begrijp dat het loopwerk moeilijk te krijgen is CDM1 MkII.

The CDM-1 Mk II transport mechanism is an improved version of the CDM-1, which was used in the Philips CD960 and the Marantz CD94.

The Mk II version was also used in the Arcam Delta 170, The Krell CD-1, Marantz CD80, Micromega CDF1, and the Revox B226.

Not the least players, I would say.

http://www.ebay.nl/itm/Philips-CDD882-CD-Transport-with-remote-CDM-1-mkII-CDD-882-/290645305543?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item43abcf68c7

Maar waar heb je de DAC aan gekoppeld?

http://www.ebay.nl/i...=item43abcf68c7

Ik heb die Dac nu gekoppeld aan een cec 5100 loopwerk. Vroeg mij af of die Proceed beter of anders zou zijn als loopwerk.

Ik heb nog een cd 882 staan van Philips waar het loopwerk uitgehaald kan worden. Is misschien zonde?

De cec 5100 klonk in iedergeval een stuk eter dan het 882 loopwerk van Philips.

Ik heb die Dac nu gekoppeld aan een cec 5100 loopwerk. Vroeg mij af of die Proceed beter of anders zou zijn als loopwerk.

Ik heb nog een cd 882 staan van Philips waar het loopwerk uitgehaald kan worden. Is misschien zonde?

De cec 5100 klonk in iedergeval een stuk eter dan het 882 loopwerk van Philips.

De proceed komt niet in de buurt van het 5100 loopwerk. Ik zou er geen minuut tijd aan verspelen als je die CEC al hebt staan.

De proceed komt niet in de buurt van het 5100 loopwerk. Ik zou er geen minuut tijd aan verspelen als je die CEC al hebt staan.

Kun je dat met absolute zekerheid zeggen? Heb ervaring met beiden? Waarom worden er voor die Proceed loopwerken dan zulke enorm hoge prijzen gevraagd?