Jump to content

Cd Speler Vervangen Door Los Loopwerk

mart
 Share

Recommended Posts

Mijn cd speler past niet in de kast waar die in moet. de CD 17 MKIII van Marantz is te breed. En om die triviale reden wil ik hem omruilen. of eerst verkopen. Hij staat aangesloten op een Meridian dac. Misschien kan ik er 250 a 300 euro voor krijgen en dan een los tweedehands loopwerk daarvoor aanschaffen. maar ik heb geen idee wat vergelijkbaar is in kwaliteit in die prijsklasse.

iemand enige tips met een blik op marktplaats?

Mart

Heb een hele mooie Sony X50ES door Sebastiaan de Vries omgebouwd tot dedicated loopwerk. Staat al jaren stof te happen. Maar ja, te breed denk ik... :-)

CEC heeft in dit segment ook wel een behoorlijke naam, Teac ook..

eh...natuurlijk even melden: de marantz is 46 cm en mijn kastje 45 cm. dus iets ruimte om te ademen dan mag het nieuwe loopwerk max 44 cm zijn.

mart

edit: die vrds loopwerken, zijn die lasers nog wel te vertrouwen na 15 jaar?

eh...natuurlijk even melden: de marantz is 46 cm en mijn kastje 45 cm. dus iets ruimte om te ademen dan mag het nieuwe loopwerk max 44 cm zijn.

mart

edit: die vrds loopwerken, zijn die lasers nog wel te vertrouwen na 15 jaar?

Ik ben bevooroordeeld maar een CEC TL51x is een mooie loopwerk, ik heb er zelf 1. Maar nu ik nadenk is dat denk ik niks voor jou. Een loopwerk met bovelader is waarschijnlijk niet handig voor jou.

• 3 months later...

even een oude vraag die ik nog niet heb opgelost nieuw leven inblazen:

ik zoek dus vanwege meubel een smaller loopwerk dan mijn huidige cd17 voor bij de meridian 563 dac. een 500 loopwerk is lastig en al wat ouder maar een 506 speler zou die een beter of even goed loopwerk hebben als mijn cd17 mkIII met extra gebufferde servo motor?

Mart