carl Posted 24 januari 2012 Report Share Posted 24 januari 2012 (edited) Ik zou deze wel eens willen proberen. Bij Stassen vragen ze daar een normale prijs voor, nog net te betalen als mijn dochter niet meer studeert. http://www.google.nl...iw=1600&bih=750 Edited 29 januari 2012 by Moderator2 topic gesplitst Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2012 Report Share Posted 26 januari 2012 Dit jaar hebben we nog High End kosten aan de buitenkant Jack Volgend jaar hoop ik dat mijn tweede dochter met haar studie klaar is. Dat scheelt weer zo'n 6/7 duizend euro op de begroting Kortom tot die tijd doen we het zeer voorzichtig aan. Daarna heb ik weer ruige plannen Voordeel bij Hifi is dat ik me daar op kan voorbereiden door beursbezoek e.d. Behoort tot die ruige plannen dat je je oor eens te luisteren gaat leggen bij een goed gehakte installatie? Dat scheelde mij tenslotte een hoop High End kosten. Of ga je wellicht je huis volzetten met Phonar speakers? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2012 Author Report Share Posted 26 januari 2012 Kijk even onder buizenvraag wat mijn probleem is Mumsoft. In het kort is regeren vooruitzien. Overigens hebben die Phonar fans zich hear nooit meer vertoond. Dat wil niet zeggen dat Phonar geen goede LS maakt. Dat gehakt zou ik toch niet durven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2012 Report Share Posted 26 januari 2012 Angst is een slechte raadgever. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2012 Author Report Share Posted 27 januari 2012 Angst wel maar hier heb ik over nagedacht , het blijft toch voodoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 januari 2012 Report Share Posted 27 januari 2012 Nee, het is een ontdekking. Het is onthullend. Nadenken doe ik ook heel veel, maar luisteren maakt je sprakeloos. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2012 Report Share Posted 27 januari 2012 Ik kan wachten hoor Jack Ik zou deze wel eens willen proberen. Bij Stassen vragen ze daar een normale prijs voor, nog net te betalen als mijn dochter niet meer studeert. http://www.google.nl...iw=1600&bih=750 Magico is vast erg goed, maar 12000 euro (zelfs al is er al wat af) vind ik nog steeds best duur. Ik ken iemand in de diy wereld die een eliptical filter op zijn eigen speaker heeft toegepast (nl http://www.audiotech...138|7||Jelke_NL ). Vergt vooral erg veel peicisie metingen (hetgeen de betreffende diy-er wel kan) Ik zou deze (laten) nabouwen http://www.troelsgra....dk/PRELUDE.htm (als je woonkamer > 40 M2 is). Ben je voor circa 2000 euro klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 januari 2012 Report Share Posted 27 januari 2012 Kun je dat aansturen met een buizenversterker ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2012 Report Share Posted 27 januari 2012 Was dat een vereiste? Lukt dat met die Magico ook? Met een 50 watt BAT zal wel redelijk lukken. De impedantie kromme van die Magico valt we mee (niet onder 4 ohm) http://www.soundstagenetwork.com/measurements/speakers/magico_v2/ Alleen 86 db/w/m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 januari 2012 Report Share Posted 27 januari 2012 Dus beide zo op het eerste gezicht: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 januari 2012 Author Report Share Posted 28 januari 2012 Jongens ik ben nog helemaal niet zover alleen in het stadium van voorselectie !!! Die Magico moet overigens kunnen denk ik Jack Volgens de Guide to High End is er overigens bij een gemiddelde kamer van 3000 feet ongeveer 40 watt voldoende en ik heb er 70 tot mijn beschikking. Tot slot heb ik de phono kabel/connector operatie maar aan mijn hifi man in Beek bij Nijmegen gegeven. Hans wilde het doen maar die zit (bijna) in Portugal. Mijn platenspeler klinkt beneden de maat en ik hoop dat het de tijdelijke Linn kabel is. Ik hoop niet dat het mijn naald is want dat schijnt 600/700 euro te kosten bij een Benz Ruby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Die Magico moet overigens kunnen denk ik Jack Waarom baseer je dat Carl ? http://www.stereophile.com/content/conrad-johnson-premier-eleven-power-amplifier-page-3 <knip> ] So, what's your point? It should be obvious that I hold the Conrad-Johnson Premier Eleven in high esteem—I've done little here but rave about it. Is it perfect? Of course not. But neither is anything else out there. For my taste, listening to the music that I listen to (primarily, but not exclusively, acoustic) at the levels I listen at (not all that loud), I haven't heard its equal, much less its superior. If your speakers are power-hungry—or represent difficult loads—then a 70Wpc tubed amplifier may not be for you. <knip> Ik zou me nog 3x achter mijn oor krabben. Maar wie ben ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 januari 2012 Author Report Share Posted 28 januari 2012 Ik wil altijd wat leren Jack maar waarom zou deze combi niet kunnen. Die Magico heeft geen moeilijk impedantie verloop en is inderdaad op zich niet erg gevoelig. Maar de ruimte is ook weer niet zo groot en daarbij woon ik in een uiterst stille omgeving wat ook een paar Db moet schelen. Het zou moeten kunnen, maar ik kan het verder niet checken in de Guide to High End van Robbert Hartley want die heb ik net uitgeleend aan mijn zoon van 19 (gaat de goede kant op). Overigens voordat ik koop gaat er nog heel wat water in de zee, wat dat betreft ken je me zolangzamerhand toch wel Ik zal nog zeker heel wat speakers tussen de 4 en 10 duizend gaan beluisteren. Suggesties zijn welkom maar ik denk aan een twee of twee en halfweg en het moet niet te groot (breedte max 25cm) zijn vanwege de vrouwelijke impedantie. Verder maak ik me primair zorgen om de naald van mijn Ruby want die is ook drie en half jaar oud en dat met mijn speeltijd. Even nog een aanvulling met een paar anderen LS die op de uitprobeerlijst staan: - Proac D28 - Franco Serblin Accorda -Verity Reinzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 28 januari 2012 Report Share Posted 28 januari 2012 Carl, Wat dacht je van de luidsprekers van Master CC en Persuader, Sonus Faber Guarneri Evolution, Diapason Astera. Allemaal erg mooi en zeer muzikaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Zoek eens op Hear meeting of Heardag 2009. http://www.hear.nl/forums/topic/12597-inschrijving-meeting-bussum-23-mei-2009/page__hl__%20hear%20%20meeting%20%202009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2012 Author Report Share Posted 29 januari 2012 Wat dacht je van de luidsprekers van Master CC en Persuader, Sonus Faber Guarneri Evolution, Diapason Astera. Allemaal erg mooi en zeer muzikaal. Daar heb ik ook wel aan gedacht Onno,maar: - Die Master is wel erg breed, ik meen 30 cm en ik heb maar een kamerbreedte van 3,8 Verder heb ik hem vaak gehoord en vind hem prachtig klinken maar heeft die LS niet erg veel ruimte nodig? - Die Sonus Faber is meen ik 15 000 euro en dat vind ik een veel te stevige prijs. Zou die voor 5000 euro beter klinken dan de gewone Guerneri? Overigensklinken alle Sonus Faber iets aan de gepolijste kant. Ik speel ook nogal wat blues en dat moet rouw kunnen klinken.Die nieuwe LS van Franco Serblin (die jouw Sonus Faber ontworpen heeft) zijn overigens veel goedkoper. Hoop ze nog eens te kunnen beluisteren - Diapason komt zeker in aanmerking maar dan de Adamantes. Maar nogmaals het is voor de langere termijn. De Verity Reinzi komt ook in aanmerking maar die heb ik nog nooit gehoord. Nogmaals ,waarschijnlijk zal ik eerder een nieuw element nodig hebben, Ik ga even Jacks site checken. En niet er op ingaan anders zet de moderator weer over op analoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 De Rosso Fiorentino 'Fiesole' kon ook wel eens in je rijtje passen, die wordt echt interessant als die opwaardeerbaar is naar de 'Volterra', geen idee of dat een optie is die wordt aangeboden. Iets heel anders, de 'Nada'. Dan heb je nog aardig budget over om de kast geheel naar jou smaak door een meubelmaker te laten maken. "Die Qual der Wahl" Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Ik vind de Wilson Audio Sophia erg mooi (ook) met een buis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 - Die Sonus Faber is meen ik 15 000 euro en dat vind ik een veel te stevige prijs. Zou die voor 5000 euro beter klinken dan de gewone Guerneri? Overigensklinken alle Sonus Faber iets aan de gepolijste kant. Ik speel ook nogal wat blues en dat moet rouw klinken. Carl, wat kunnen vooroordelen toch hardnekkig zijn, de nieuwe generatie SF zijn allesvreters en met name de LIUTO is de meeste "brutale" uit de SF-familie Qua impedantie verloop zijn de LIUTO,s zeer geschikt voor buizen (echte 8 Ohm boxen met redelijk constante imp.verloop) Qua rendement (opgave 88db) kwestie van uitproberen en afhankelijk van grootte luisterruimte en of je het dak van het huis wil blazen, maar in Beek hebben ze demo,s staan die je (Rob Willems kennende) best thuis mag uitproberen. (Heb zelf de Liuto,s ook bij hifi-winkel Beek vandaan) Ik de indruk, dat je niet erg ver bij me vandaan woont, dus je bent welkom hier in Groesbeek. Verder heb ik wat redelijke bluesmuziek en rock CD,s hiero Luidsprekers die m.i.z. een redelijke rendement hebben en ik ook met zeer veel plezier gehoord heb op buizenversterkers (met blues/rock muziek) is het merk Triangle Ook Cabasse-luidsprekers zijn redelijk dynamisch/levendig en hebben doorgaans een zeer hoog rendement ( > 90db) Mijn bescheiden set Groetjes GJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Carl Blumenhofer is ook een optie (East-West audioshop in Wychen is dealer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2012 Author Report Share Posted 29 januari 2012 Ik de indruk, dat je niet erg ver bij me vandaan woont, dus je bent welkom hier in Groesbeek. Luidsprekers die m.i.z. een redelijke rendement hebben en ik ook met zeer veel plezier gehoord heb op buizenversterkers (met blues/rock muziek) is het merk Triangle Ook Cabasse-luidsprekers zijn redelijk dynamisch/levendig en hebben doorgaans een zeer hoog rendement ( > 90db) Mijn bescheiden set Groetjes GJ Ik woon vlak bij de Vijverhof inderdaad niet te ver van jou. Ik heb mijn Oracle en Conrad Johnson natuurlijk bij Rob gekocht en van de week net weer een paar nieuwe buizen bij hem gekocht.. Proacs ken ik redelijk want een vriend van mij heeft ze ook bij Rob gekocht, fraaie LS met een lange traditie (vroeger heette ze Celef) vandaar die belangsteling voor de Proac D28. Prachtige LS die SF daar niet van maar toch hoor ik dat enigszins gepolijste elke keer weer terug maar goed misschien spelen ze hier wel de sterren van de hemel. De Liuto is inderdaad de meest brutale en zeer veel waar voor het geld. Maar zoals ik al zei het is voor op iets langere termijn, op die basis krijg je ze niet mee. Cabasse en Triangle zijn inderdaad goede suggesties.Ga eens kijken op internet wat ze tegenwoordig hebben. PS De opstelling aan de LS kant lijkt wel wat op elkaar, maar ik heb mijn TV verborgen in een kast aan de zijkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Hmm, Carl komt met een paartje Magico's aan en velen proberen hem er vanaf te brengen. Misschien is de combinatie met buizen wel een heel goed argument om het niet te doen. Maar niemand heeft nog gezegd dat de Magico's niet goed klinken. Ik kan helaas ook niet zeggen of deze specifieke Magico wel goed klinkt. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de Magico M5 heb gehoord en dat was toch wel een hele ervaring. Zo'n vanzelfsprekend geluid. Van een andere klasse dan bijvoorbeeld de Wilson Alexandria, die vooral maar op 1 plek echt goed klonk. De magico's klonken in mijn oren gewoon de vanzelfsprekendheid zelve: extreem neutraal, een stereobeeld dat niet bewoog als je zelf beweegt. Dat laatste kan natuurlijk voornamelijk ook aan een goede akoestiek en plaatsing hebben gelegen. Maar als deze Magico V2 ook maar iets heeft van die M5... Er zit overigens ook heel veel techniek in. Ik weet niet of dat zomaar te evenaren is met zelfbouw. Als ik zoveel alumimium moest kopen, en dan die drivers, ... kom ik vast niet veel goedkoper uit! En dan al het werk...meten, luisteren, meten, al die filteronderdelen die je moet aanschaffen om steeds weer andere opties te proberen. Troels Gravesen besteed toch veel te weinig tijd aan zijn ontwerpen om met iets echt heel goeds te komen? Ik vind zijn website erg interessant, maar zie zijn ontwerpen meer als een soort basis van waaruit je zelf moet fine-tunen voor het beste resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2012 Author Report Share Posted 29 januari 2012 Ik heb die Magico (nog) niet gehoord maar het ontwerp spreekt me wel aan. Niet overdreven groot en extreem stijf door het gebruik van aluminium. In die zin net zo compromisloos als Wilsons van kunststeen of de Kef Blade van glas (?). Hout heeft haar beperking. Het grote voordeel is dat er relatief makkelijk mee te werken valt, en het vervoer is ook niet duur. Nogmaals ik kijk op iets langere termijn en ben nog tevreden over mijn 14 jaar oude Monitor Audio maar als ik ooit nog wat nieuws koop, wordt het iets compromisloos. Maar het moet wel in mijn kamer kunnen. Overigens heb ik een L kamer met een luisterdeel van pakweg 6 maal 4 en 2.9 hoog. Mijn huidige LS staan 70 cm van achter en zijwand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2012 Report Share Posted 29 januari 2012 Compromisloos bestaat niet op luidspreker gebied. Maar in een kamer van 3,8 meter breed zou ik inderdaad niet het door mij eerder genoemde 3 weg systeem neerzetten. Die Magico V2 lijkt me ook wat groot.. De Micro monitor (Q1) lijkt ideaal, maar om een of ander reden is die weer veel duurder (25k)? Denk dat je rond dan 4000 a 5000 euro per set iets kan vinden dat vrijwel even goed is. Maar zoiets moet je toch zelf zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2012 Author Report Share Posted 29 januari 2012 Het is natuurlijk maar een Forum Duck maar een monitor zou natuurlijk ook kunnen temeer omdat de helft van mijn huidige LS eigenlijk hol is met het doel zand er in te doen of niet. Die prijzen van Magico begrijp ik overigens ook niet. Overigens heb ik laatst bij Hans van Liempd geluisterd en van te voren dacht ik dat zijn LS te groot waren voor zijn kamer en dat ging (zeer) goed al heeft hij er veel moeite voor moeten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts