jepe! Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een MF Nuvista M3 geintergreerde versterker. Nu blijkt hij alleen op de ab te reageren als je er minder dan een meter van af zit. Aan de batterijen kan het niet liggen, heb ik meerdere keren verwisseld. Ook universele ab heeft zelfde euvel. Iemand enig idee waaraan dat kan liggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Hangt wellicht ook van de hoek af? Mijn Humax is ook tamelijk richtinggevoelig. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Het oogje van die versterkers zit erg kritisch voor het kijkgaatje, het kan best zijn dat na evt. reparatie iemand het oogje wat heeft weggebogen zodat de kijkhoek erg klein is geworden. De voorste print moet er nl. een beetje schuin worden ingehangen en dan buigen de pootjes van het oogje mee zodat die scheef staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Laats bij mijn oom de Cambridge receiver met het zelfde probleem open gemaakt en blijkt dat de print gewoon te ver naar achter zit om goed door het gaatje te kunnen kijken. Helaas zat de print tegen het front aan geschroeft en zou ik het hele oogje moeten verangen (langere pootjes) om deze goed te zetten. Ik heb dit dus maar even laten zitten. Het apparaat is nog redelijk nieuw en dan meteen maar solderen is dan ook niet echt aan te raden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 10 februari 2012 Author Report Share Posted 10 februari 2012 Het oogje van die versterkers zit erg kritisch voor het kijkgaatje, het kan best zijn dat na evt. reparatie iemand het oogje wat heeft weggebogen zodat de kijkhoek erg klein is geworden. De voorste print moet er nl. een beetje schuin worden ingehangen en dan buigen de pootjes van het oogje mee zodat die scheef staat. Ah dat zou veel verklaren. Dank voor deze uitleg. Super dat je dat van deze versterker zo uit je hoofd weet. En er zijn er maar 500 van gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 februari 2012 Report Share Posted 10 februari 2012 Er belandt (belandde) nog wel eens wat op mijn werkbankje .... PS wil je mij nog eens mailen op mijn wanadoo adres? Ik heb jouw mail per ongeluk weggegooid geloof ik ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 11 februari 2012 Author Report Share Posted 11 februari 2012 Er belandt (belandde) nog wel eens wat op mijn werkbankje .... PS wil je mij nog eens mailen op mijn wanadoo adres? Ik heb jouw mail per ongeluk weggegooid geloof ik ..... Jouw wannadoo adres kan ik niet vinden. Heb je wel een pb gestuurd met mijn e-mail adres, maar dat is planet= kpn en die doen even niets meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts