Jump to content

Test Kt-88 Eindbuizen

samro
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik kocht jaren geleden een nieuw quad gemached SED winged C Kt-88 eindbuizen met een meetresultaat van 40 mA per buis. Nu heb ik bij hetzelfde bedrijf weer een nieuwe quad set van hetzelfde merk KT-88's gekocht. Het meetresultaat wat op deze nieuwe buizen staat is maar 28 mA per buis viel me op. Meten deze buizen dan niet erg laag vraag ik me af, en gaan deze buizen nu minder lang mee? Of heeft het met de manier (instellen van de tester bv) van meten te maken? Het bedrijf waar ik de niuewe buizen kocht staat als zeer betrouwbaar bekend voor zover ik weet. Ze meten met een Amplitrex AT1000 buizentester.

Groeten, Samro

Dat getalletje is gewoon de stroom die er door de buis loopt bij een bepaalde instelling (van de buizentester).

Het gaat erom dat alle buizen gelijk meten, het verschil in absolute stroomwaarden is minder belangrijk.

Dat regel je in met de biasregelaars in de versterker of de versterker doet dat vanzelf (autobias, kathodebias).

So, nothing to worry about.

Ok bedankt, dat is een duidelijk antwoord. De oude kt-88's had ik ook nog even laten meten door dat bedrijf. Deze zijn bij nader inzien nog wel redelijk goed volgens mij, nl 86, 93,94,en 95 (% van nos neem ik aan?)Ik houd deze nu maar voor reserve. Mijn Kebschull mono blokken zijn met automatische bias, dus kan ik ze er zo in pluggen. Groeten, Samro