leobus Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Doe ik. Neem dan zelf wat eigen muziek. Ik heb zelf wel een grote collectie, maar ik weet niet of die matcht met jouw smaak (75% klassiek). Had jij enige tijd geleden ook niet iets gepost m.b.t. streaming audio? Ik kan je laten horen hoe goed dat tegenwoordig kan klinken. Mijn squeezebox is de deur uit en ik speel nu FLAC's af met een kleine laptop met SSD harddisk (geluidloos dus) met het programma J River Mediacenter, waarbij ik Gizmo op mijn tablet gebruik als remote control app. De laptop is via een Audioquest Diamond USB kabel gekoppeld aan een Zodiac+ DAC met Voltikus voeding. Zelfs als ik mijn Accupahse DP78 SACD-speler digitaal op de DAC aansluit (met een Audioquest Eagle digitale kabel), klinkt dat beter dan via de interne DAC in mijn Accuphase DP78. We keep in touch. Hallo, Een dergelijk setje komt mij bekend voor. Bij EastWest audio geweest? Ikzelf speel met dezelfde DAC maar de rest is Apple met Armarra erop. Speel je met de Antelope als voorversterker of voed je een andere voorversterker met het analoge signaal? Heb je al eens de voedingskabel van de Voltikus gewisseld? Dat kan leuke resultaten geven. Ik ben nog wel zoekende wat dat betreft. Maar effect heeft het zeker. Ik heb ergens gelezen dat ook betere zekeringen een leuke upgrade kunnen opleveren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Hoi Leobus, Ja, East West Audio is gevestigd in een van de andere kerkdorpen van de gemeente waar ik ook woon. Prettige zaak, aardige eigenaar, heel flexibel, prima service, ik kan alles eerst uitgebreid thuis beluisteren. Ik gebruik een MBL 5011 als voorversterker. Dat gaat prima. Aan de Voltikus hangt al een andere voedingskabel, een Harmonic Technology AC11. De hele set klinkt prima. Straks nog beter hoop ik als ik de Kef Blades heb (zie boven). Ik heb wel twee aparte groepen laten aanleggen voor mijn audio, maar ik heb geen betere zekeringen. Ik weet niet of dat kan bij mij, want het zijn volgens mij automatische zekeringen. Groeten, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 februari 2012 Author Report Share Posted 1 februari 2012 Hallo Theo, Dat wat je over East West zegt, kan ik alleen maar beamen. Ik bedoel met "zekeringen" de zekeringen in de Voltikus, niet die in de meterkast. Had je nog meer voedingskabels geprobeerd naast de Harmonic Technology? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 februari 2012 Report Share Posted 1 februari 2012 Okee, nou begrijp ik het. Maakt dat veel uit een andere zekering in de Voltikus? Dan ga ik het zeker eens proberen. Over welke zekeringen heb je het precies? AHP? Ik kan eens een Verastarr "Grand Illusion" stroomkabel proberen op mijn Voltikus. Dat is een behoorlijk zware en brede kabel, die de Voltikus makkelijk van zijn plek zal trekken denk ik. Welke stroomkabel heb jij eraan hangen? Woon je in de buurt van East West Audio en dus ook van mij? Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 februari 2012 Author Report Share Posted 2 februari 2012 Okee, nou begrijp ik het. Maakt dat veel uit een andere zekering in de Voltikus? Dan ga ik het zeker eens proberen. Over welke zekeringen heb je het precies? AHP? Ik kan eens een Verastarr "Grand Illusion" stroomkabel proberen op mijn Voltikus. Dat is een behoorlijk zware en brede kabel, die de Voltikus makkelijk van zijn plek zal trekken denk ik. Welke stroomkabel heb jij eraan hangen? Woon je in de buurt van East West Audio en dus ook van mij? Groet, Theo Hallo Theo, Andere lezers: sorry voor het Off Topic gaan. Zie hier het stukje over de zekeringen dat ik uit "Tweaks4U" heb gehaald. van Robert A Van Velzen Datum toegevoegd: donderdag 15 december, 2011 Twee zekeringen in de voltikus voeding van mijn antelope zodiac gold dac vervangen door hifi tuning supreme exemplaren......de zodiac speelde al op een heel hoog nivo, maar de verbetering was desondanks spectaculair. De zodiac klinkt nu nog veel meer als echte live muziek...eigenlijk zijn alle aspecten van de weergave er op vooruit gegaan. Fantastisch en dat voor zo'n bescheiden bedrag. Waardering: [5 van 5 Sterren!] Ik heb al diverse stroomkabels geprobeerd: De meegeleverde standaard Een Heavens gate kabel die ik van EW kon lenen. Wel een verbetering in rust, maar niet spectaculair. Een zelfbouw kabel; beter dan de standaard. Een kabel van SAC die ik ooit bij de upgrade van mijn CD speler kreeg (TEAC vrds 25) De laatste doet vrij veel t.o.v. de standaard. Vooral dynamischer; alsof er een dik gordijn weggetrokken is. Die hangt er nu aan. Ik krijg binnenkort nog een kabel van Accustic Arts om uit te proberen. Ik woon in Duiven. Niet heel ver weg dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Allemaal gehakt, heren. Maar chique gehakt, dat wel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Allemaal gehakt, heren. Maar chique gehakt, dat wel. M rc Houd op Marc, anders maak ik gehakt van je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 (edited) Nee, het is zo. Maar i.d.d. off-topic. Vraag liever de mensen géén verschil te horen in zekeringen en stroomkabels. M rc Edited 2 februari 2012 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2012 Report Share Posted 2 februari 2012 Ha ha, maar toch wel een typisch audiofiel neurotisch dingetje. Een DAC wordt overal als state of the art gepushed (totdat de volgende uber dac langs komt natuurlijk), maar hé, een minieme ingreep op een technisch gezien nauwelijks relevant onderdeel levert een spectaculaire (!) verbetering op. Jammer dat de fabrikant daar niet aan gedacht had. Die wist kennelijk niet waar ie mee bezig was toen hij de externe voeding (!) ontwikkelde. Zelf hypnose denk ik, maar ieder zijn hobby natuurlijk. Mooi apparaat verder hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Haha, deze discussie zie je op elk forum in de wereld tot in het oneindige gevoerd worden . Het is denk ik het bestaansrecht van de fora geworden, sinds de audiobladen zich hebben overgegeven aan de markt (adverteerders). Misschien komt er na de crisis wel weer een blad dat durft te zeggen waar het op staat, zoals ooit The Absolute Sound een 110Volt stroomkabel/verlengsnoer van Home Depot tussen alle exotische luidsprekerkabels teste en die er gemiddeld vanaf kwam. TAS april/may 2004 p.58: I'll leave the last observation to the most technically knowledgeable , musically literate, and experienced of my listening group: "You know what's really good about this cable? It sounds totally unscrewed around with". En ook opmerkingen als: "Some of the best depth of any cable". Aan het einde van het artikel moest de editor wel melden:" Note that Paul's opinion about the importance of cables is not that of The Absolute Sound" etc. blabla., want de volgende bladzijde was alweer een paginagrote advertentie van een kabelverhandelaar. Ik zou bijna iedereen eens aanraden om zaag en schroevendraaier te pakken en zelf aan de slag te gaan, maar daarmee brengen sommigen zichzelf en hun apparatuur in gevaar. Verander eens de waarde van de condensator in je scheidingsfilter, Vervang de tweeter. Zet je speakers aan de andere kant van de kamer. Leen andere speakers. Koop een beter pick-up element. Hoor de dramatische verschillen. Het verschil met de tweak in de voeding van de DAC, zoals Duck beschrijft, is als een olifant naast een mug. Experiment: zet 2 installaties naast elkaar met ongeveer dezelfde verkoopprijs. De ene met dure kabels, conditioners en al het andere audio-gefreak. De ander met een redelijke NAD versterker en mid-price cd-speler, waarbij de rest van het budget gestopt is in de luidsprekers. Welke zal door de luisteraars worden aangewezen als klankmatig de betere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Ik wil niemand ook belachelijk maken met hun ge-tweak (nou bijna niemand ). Een van de symptomen van het audio virus is de drang om steeds te blijven verbeteren. Als de set eenmaal na veel wikken en wegen min of meer compleet is (voor vele duizenden euro's aangeschaft), wil je nog steeds doorgaan met geluidsverbeteringen. De zooi weer verkopen en vervangen door iets duurders (hopelijk ook beter) is meestal financieel niet haalbaar (of erg onaantrekkelijk). Een paar honderd euro stoppen in wat accessoires meestal nog wel. De commercie speelt daar handig op in. Eigenlijk moet je na aankoop een knop in je hoofd omzetten en gewoon de eerste 5 jaar geen audioblad/forum/beurs/winkel meer bekijken. Ik ben zelf ooit begonnen aan het nabouwen van een Alpeh5. Was zo gefocussed om er het beste van het beste in te stoppen (denk dat ik wel voor 3000 euro aan elektronica onderdelen, koelprofielen, trafo's etc gekocht heb ervoor) , dat het apparaat nooit is afgekomen... Was ik meer bij het normale ontwerp gebleven en gewoon afbouwen met standaard onderdelen, dan had hier een van de fraaist klinkende klasse A versterkers (uit de tijd in ieder geval) staan te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Hallo, Een dergelijk setje komt mij bekend voor. Bij EastWest audio geweest? Ikzelf speel met dezelfde DAC maar de rest is Apple met Armarra erop. Speel je met de Antelope als voorversterker of voed je een andere voorversterker met het analoge signaal? Heb je al eens de voedingskabel van de Voltikus gewisseld? Dat kan leuke resultaten geven. Ik ben nog wel zoekende wat dat betreft. Maar effect heeft het zeker. Ik heb ergens gelezen dat ook betere zekeringen een leuke upgrade kunnen opleveren. Groet, Leobus Ik heb nu een avond en een middag gespeeld met een Verstarr "Grand Illusion" als stroomkabel aan de Voltikus. Deze uitstekende stroomkabel gaf tot mijn verrassing een duidelijk hoorbare verbetering. Het geluidsbeeld werd iets transparanter en schoner nog en vooral het laag klonk wat strakker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Ik wil niemand ook belachelijk maken met hun ge-tweak (nou bijna niemand ). Een van de symptomen van het audio virus is de drang om steeds te blijven verbeteren. Als de set eenmaal na veel wikken en wegen min of meer compleet is (voor vele duizenden euro's aangeschaft), wil je nog steeds doorgaan met geluidsverbeteringen. De zooi weer verkopen en vervangen door iets duurders (hopelijk ook beter) is meestal financieel niet haalbaar (of erg onaantrekkelijk). Een paar honderd euro stoppen in wat accessoires meestal nog wel. De commercie speelt daar handig op in. Eigenlijk moet je na aankoop een knop in je hoofd omzetten en gewoon de eerste 5 jaar geen audioblad/forum/beurs/winkel meer bekijken. (...) Helemaal mee eens. Ik heb dan ook al twee-en-half jaar niks meer aangeschaft, maar ben lekker bezig gegaan met wat ik had te verbeteren. Kabeltje hier, kabeltje daar, likje TS hier, likje TS daar. Nu acht ik mijn set af, en verwacht ik de komende 10 jaar geen wezenlijke aankopen meer te doen. Maar natuurlijk vind je altijd op den duur wel iets wat mogelijk beter kan, zonder de hele boel overhoop te gooien. Daar is ook niks op tegen lijkt me. Voortschreidend inzicht, heet dat. En daar is een forum ook heel geschikt voor. Zeg, met dat "nou, bijna niemand" bedoel je mij hopelijk niet? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Er zijn tweaks die technische verklaarbaar zijn. Maar óf en in welke mate het specifiek werkt blijft altijd de vraag. Er zijn ook tweaks waar geen zinnige verklaring voor te vinden is. Waarom die zouden werken zou ik niet weten. Bedenk eerst altijd wát je wilt bereiken en ga eerst eens uitzoeken welke component verbeterd moet worden. In plaats van willekeurig te gaan plakken, stekkeren en apparatuur vervangen. Wanneer je denk dat b.v. een CD speler beter kan, vraag dan iemand of hij met die speler langskomt. Zo'n forum is daar een mooie mogelijkheid voor. Bovendien wordt de eigenaar van de meegenomen apparatuur er ook wijzer van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Zeg, met dat "nou, bijna niemand" bedoel je mij hopelijk niet? M rc Bingo, maar jij kan dat wel hebben denk ik. Het fenomeen gehakt (wat het dan ook moge zijn) blijft natuurlijk wel iets wonderlijks. Maar er zit in ieder geval geen financieel gewin achter. Ik zou er alleen zelf nooit aan beginnen, tis niet sexy genoeg voor mijn neurose. Alle weerstanden vervangen door Caddock's a 20 euro wel, maar dan kom je al snel bij een koude kermis aan. Dat past er helemaal niet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Bingo, maar jij kan dat wel hebben denk ik. Het fenomeen gehakt (wat het dan ook moge zijn) blijft natuurlijk wel iets wonderlijks. Maar er zit in ieder geval geen financieel gewin achter. Ik zou er alleen zelf nooit aan beginnen, tis niet sexy genoeg voor mijn neurose. Alle weerstanden vervangen door Caddock's a 20 euro wel, maar dan kom je al snel bij een koude kermis aan. Dat past er helemaal niet in Ha, ik dácht het wel! Nu kun je natuurlijk makkelijker gehakt maken van gehakt dan van een (even Theo citeren:) "Verstarr "Grand Illusion" als stroomkabel", maar evengoed is dat net zo wonderlijk. Wél gemakkelijker zogenaamd te verklaren. Op audioshows zie je ook steevast kinderpolsdikke voedingskabels en professioneel ogende interlinks, en altijd heeft de fabrikant er een mooi audiofiel verhaaltje over. Misschien zijn we nu zo gewend aan de termen die dan gebruikt worden, dat we er allemaal in zijn gaan geloven, en vinden we dat een leuke technische verklaring. Maar het blijft bla-bla. Dan liever gehakt. Geen verklaring, ga zelf maar op zoek, aanvaard de verwondering. En nog niet commercieel, want nog experimenteel, en op basis van vrijwilligheid. Maar wat niet is kan komen. Dat jij er niet aan wilt beginnen snap ik wel, want dan moet je jezelf belachelijk gaan maken. En wie wil dát nou. Ik kan er wel tegen geloof ik. Vroeger wou ik ook iedereen overtuigen, maar nu denk ik al snel: wil je niet, dan niet. Vrijheid blijheid. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Er zijn ook tweaks waar geen zinnige verklaring voor te vinden is. Waarom die zouden werken zou ik niet weten. Waarop is de klankmatige verandering van gevlochten speakerdraad gebaseerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Waarop is de klankmatige verandering van gevlochten speakerdraad gebaseerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Waarop is de klankmatige verandering van gevlochten speakerdraad gebaseerd? Geen hoog frequent "grauwsluier" toch? M.a.w. dat je speaker kabels niet als antenne fungeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Op het gebied van stroomvoorziening heb ik al van alles in mijn set gehad. Kemp powerblock, Kemp power station (geupgrade met audiofiele zekeringen), Powerplant premier, JK acoustics netfilters. Ze zijn allemaal verdwenen. In het begin dacht ik van alle apparaten dat het een positief effect had op de weergave. Maar naar een tijdje haal je die dingen weg en dan klinkt het zonder eigenlijk beter of net zo goed. Voordeel is wel dat er een grote vraag naar is en dat tweede hands gekocht spul zonder verlies kan worden doorverkocht aan een nieuw slachtoffer. Ik heb nu een degelijk ongefilterd stekkerblok van Furetech en nette stroomkabels van Supra kabel en stevige stekkers. De aparte stroomgroep heb ik laten aanleggen toen ik nog geloofde in dit soort voorzieningen en zit er nog steeds. Als ik mijn hoofdkabel in een ander stopcontact steek hoor ik geen verschil. Klinkt wel audiofiel zo'n aparte stroomgroep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Voor wat betreft stroom is het één allemaal zo afhankelijk van het ander. Ik had vroeger Rega ribbelkast modellen en daarmee moest absoluut niets aan de stroom gedaan worden. Geen exotische netkabels, geen filters, etc. In mijn huidige set kwam ik er uiteindelijk op uit dat het een absolute noodzaak was. Er zat onvoldoende rust in het geluid, er zat een hardheid in het geluid die mij stoorde. Met een power plant van PS audio is dat probleem opgelost en kan ik weer van de muziek genieten zonder ervan afgeleid te worden. Vooral dus gewoon afgaan op je eigen oren is mijn advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Waarop is de klankmatige verandering van gevlochten speakerdraad gebaseerd? Vermindering van RF, gunstige impedantie, gunstig skineffect. Allemaal niet meetbaar, maar zou effect kunnen hebben. Klankmatig hoor je zelfs blind het verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Voor wat betreft stroom is het één allemaal zo afhankelijk van het ander. Ik had vroeger Rega ribbelkast modellen en daarmee moest absoluut niets aan de stroom gedaan worden. Geen exotische netkabels, geen filters, etc. In mijn huidige set kwam ik er uiteindelijk op uit dat het een absolute noodzaak was. Er zat onvoldoende rust in het geluid, er zat een hardheid in het geluid die mij stoorde. Met een power plant van PS audio is dat probleem opgelost en kan ik weer van de muziek genieten zonder ervan afgeleid te worden. Vooral dus gewoon afgaan op je eigen oren is mijn advies. Je bent aan het filteren dus... Dat merk ik met al die netvoorzieningen, afschermingen, filters enz. Je bent altijd een deel van je signaal kwijt. Wanneer dat oorspronkelijke signaal niet deugt, kun je met filters een aardig resultaat krijgen. Maar wanneer alles goed is... is mijn mening dat je dit soort aanpassingen zoveel mogelijk moet beperken. Een apparte groep kan natuurlijk nooit geen kwaad, Een scheidingtrafo ook niet echt, wanneer hij maar ruim overbemeten is,. Parallelfilters richten ook weinig schade aan. Maar seriefilter zou ik alleen gebruiken voor digitale apparatuur en dan nog moeten ze zwaar overbemeten zijn. Een hele tijd geleden meende ik ook dat filters, afschermingen en dat soort dingen een verbetering brachten. Toen een kennis "even" zijn versterker aangesloten wilde hebben en dit gebeurde met gewone PC kabels op een ongefiltert stopcontact hoorde ik plotseling toch wel heel veel meer dynamiek. Bij mijn set heb ik toen het grootste deel daarvan er tussenuit gegooid en verhip... de dynamiek was inderdaad een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 OP het gebied van stroomvoorziening heb ik al van alles in mijn set gehad. Kemp powerblock, Kemp power station (geupgrade met audiofiele zekeringen), Powerplant premier, JK acoustics netfilters. Ze zijn allemaal verdwenen. In het begin dacht ik van alle apparaten dat het een positief effect had op de weergave. Maar naar een tijdje haal je die dingen weg en dan klinkt het zonder eigenlijk beter of net zo goed. Voordeel is wel dat er een grote vraag naar is en dat tweede hands gekocht spul zonder verlies kan worden doorverkocht aan een nieuw slachtoffer. Ik heb nu een degelijk ongefilterd stekkerblok van Furetech en nette stroomkabels van Supra kabel en stevige stekkers. De aparte stroomgroep heb ik laten aanleggen toen ik nog geloofde in dit soort voorzieningen en zit er nog steeds. Als ik mijn hoofdkabel in een ander stopcontact steek hoor ik geen verschil. Klinkt wel audiofiel zo'n aparte stroomgroep. Hansko, Hiermee kunnen we elkaar de hand schudden! Ik heb ook nog zo'n Kemp-blok, "versie 1.0", en ik hoorde geen verschil. Ik heb later nog eens een DSS NZ-4000 powerconditioner gekocht (wat een naam...). Ook geen verschil. In het duitse blad Stereo hebben ze jaren geleden een blind-test gehouden met dit soort apparaten: geen verschil! Wat maakte bij mij wel verschil: de stroomkabel naar mijn oude Threshold versterker veranderen door een afgeschermd type. Dat was nodig omdat het standaard EU-snoertje met z'n veld in de versterker straalde, ik hoorde een brom afhankelijk van hoe de kabel precies naar de versterker liep. Ik heb een professionele buiten-kabel gekocht bij de electronica winkel. Was best een prijzig ding en is zeer inflexibel. Die ga ik binnenkort vervangen door de kabel die aan mijn conditioner zit (ik heb hem er al afgesloopt). Was die DSS toch nog ergens goed voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 Ik vroeg: "Waarop is de klankmatige verandering van gevlochten speakerdraad gebaseerd?" Hans van Liempd antwoordde: Vermindering van RF, Hoe werkt dat dan? Is dat gemeten? Hoe en waarmee? Hoe beroerd moet een versterker wel niet zijn om op te knappen van die enkele honderden picofarad die je erbij krijgt aan de uitgang? En dan nog: als ik een C-tje erxtra aan de uitgang plak heb ik hetzelfde. Wel eens van een Zobel netwerkje gehoord? gunstige impedantie, Uh? Ten opzichte waarvan? Bij welke frequenties? Wat bedoel je er eigenlijk mee? gunstig skineffect. Oh ja, dat effect dat pas boven een paar MHz optreedt. En dan nog vraag ik me af of dat gunstiger is, dan kun je beter litzedraad nemen. Dan heb je meer oppervlak om de skinstroom te doen geleiden, als dat al relevant zou zijn in audiuo. Allemaal niet meetbaar, maar zou effect kunnen hebben. Oh, het is dus niet meetbaar? Da's wel zo makkelijk. Dus vermindering van RF, gunstige impedantie (whatever that is) en skin effect is NIET meetbaar? Waarom noem je die termen dan? (Overigens zijn alle 3 perfect meetbaar als het effect inderdaad zou optreden, alleen niet met je Gamma multimetertje maar met een "iets" duurdere setup waarover ik gelukkig kan beschikken). Maar goed. Miracle Wraps en gehakt is ook niet meetbaar maar je meent dàt wel belachelijk te moeten maken. Dat begrijp ik dus niet. Klankmatig hoor je zelfs blind het verschil. Ik heb het geprobeerd, met telefoonkabel en met CAT5 wire. Ik hoorde geen verschil met een gewone 2.5 qmm QED kabel. Maar dat zal wel aan mijn goedkope zooi liggen (UcD, dus veel RF troep dus zou het moeten werken ?) en/of mijn tinnen oortjes of mijn vellen-zonder-laag of mijn run-off-the-mill Sony CD spelertje...... Werkelijk, als je niet weet waar je het technisch over hebt, beperk je dan tot je waarnemingen (die ik echt niet in twijfel trek) maar kom nou niet aanzetten met technische terminologie die je niet begrijpt. Electronica en audio is GEEN voodoo! Sorry Hans, electronica en audio is mijn vak, ik loop daar nu zo'n 30 jaar in rond en neem dat vak uiterst serieus. Mocht het zo zijn dat de door jou genoemde factoren de oorzaak van een hoorbare verandering zijn dan zou ik dat weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts