Seed7 Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 Het afkappen is bedoeld als test, om inzicht te krijgen, niet als oplossing per se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 Als iemand roomcorrecter gebruikt, mag van mij een ,want hoeveel cd.s zijn niet ge edit een beetje kleuring kan er ook nog bij,ik heb er aantal gehoord,mij kan dat totaal niet boeien ..het klinkt naar vervorming . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 Hoeveel kleuring wil je horen bij 35 Hz Wol? Da's toch alleen maar gerommel en gestommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 Seed7,daar ben ik niet met je eens, luister maar eens naar het laag van een maggie en naar een conus speaker mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 En Spido zal wel reageren met zijn kastje maar je moet in het laag de impuls eens zien van KF speaker wat een uit slingering die heeft in het laag en dat is meet technisch bewezen. Ps elke speaker heeft wel zijn voor en nadelen. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 februari 2012 Author Report Share Posted 29 februari 2012 Ik zei de gek. Ben ook erg benieuwd naar de betreffende cd. ik weet niet of Audacity een EQ in zich heeft, maar ik vond al wat opensource ervoor. Eens met Hans dat je zo min mogelijk 'troep' in de set moet toelaten. M rc Ik zal een copie laten maken met daarbij aangegeven de passages Marc. Stuur je mij je adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Seed7,daar ben ik niet met je eens, luister maar eens naar het laag van een maggie en naar een conus speaker mvg wiel Lagere Q in het laag gaat "altijd beter" in ons soort luisterruimten, is een design keuze die helaas meestal door marketing en onkunde wordt gedicteerd. Ook de koper laat zich veel te vaak verleiden om naar de (lage) F-3 te kijken in plaats van naar hoe het laag afvalt en wat dat betekend voor de interactie met de ruimte (daar lig m.i. ook de daadwerkelijke winst van DIY audio/luidsprekerbouw). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 En Spido zal wel reageren met zijn kastje maar je moet in het laag de impuls eens zien van KF speaker wat een uit slingering die heeft in het laag en dat is meet technisch bewezen. Ps elke speaker heeft wel zijn voor en nadelen. mvg wiel Wollie is terug! Aandeel l*lkoek stijgt meteen opzienbarend! Seed7,daar ben ik niet met je eens, luister maar eens naar het laag van een maggie en naar een conus speaker Luisteren naar iets dat er niet ìs... dat kan alleen de ware audiofiel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Hoezo is de beste versterker een draad? Marc zal wel verwijzen naar de vroegere uitspraak van QUAD: een versterker behoort "een rechte draad met slechts versterking" te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Klopt, hoewel ik de bron niet meer kende. En mijn variant zou een draad zijn met TS of OS. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Klopt, hoewel ik de bron niet meer kende. En mijn variant zou een draad zijn met TS of OS. M rc Het komt op mij een beetje vreemd over dat mensen die beweren verschillen tussen draden te horen spreken van "een draad". Die uitspraak van QUAD werd waarschijnlijk gedaan in de tijd dat er nog geen verschillen tussen draden werden waargenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Ravon, je hebt (een beetje) gelijk. Daarom die variant. Een kale draad, zeg een Anti-cable als basis. Maar we dwalen af van het topic. Van Quad weet ik alleen dat ik ze er mooi vond uitzien. Van mijn LFD weet ik dat de bouwer onderscheid maakt in draden die intern gebruikt zijn. Kijk, dát geeft vetrouwen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Die uitspraak van QUAD werd waarschijnlijk gedaan in de tijd dat er nog geen verschillen tussen draden werden waargenomen. Misschien... De letterlijke tekst van QUAD: "A straight wire with gain". Waarmee ze doelden op de neutraliteit, de afwezigheid van welke kleuring ook. Enkel versterking van het originele signaal. Zie de 7e alinea op http://www.quadindustrial.com/Company/HistoryofQuad/tabid/60/Default.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 29 februari 2012 Report Share Posted 29 februari 2012 Waarmee ze doelden op de neutraliteit, de afwezigheid van welke kleuring ook. Het is mij duidelijk wat er bedoeld wordt en ik denk dat mijn punt ook duidelijk is. Alleen als alle draden hetzelfde klinken cq. als er geen verschillen tussen draden worden waargenomen kan "een draad" als transparant of neutraal worden beschouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 maart 2012 Report Share Posted 1 maart 2012 De toenmalige importeur van Quad in Nederland (dhr. Henri van Hessen, fa. TransTec) had, om de neutraliteit van de Quad eindversterker aan te tonen, een vergelijkings-opzetje gemaakt. Hierbij kon, via een relais, het signaal door een enkele Quad eindversterker worden gevoerd òf door twee Quad eindversterkers in serie. Er bleek inderdaad geen duidelijk verschil hoorbaar te zijn. Maar dat kon ook wel best te wijten zijn geweest aan de invloed van de relais, of doordat die éne Quad eindversterker c.q. de éérste eindversterker in de serie van twee er al zo'n rommel van maakte dat er überhaupt geen verslechtering als gevolg van de tweede eindversterker meer hoorbaar kòn zijn... Hoe dan ook: in beide mogelijkheden klonk het niet al te best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Hm. Ze hebben dus niet met een straight wire with gain, noch met een gay wire with strain getest. Gemiste kans. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Het is mij duidelijk wat er bedoeld wordt en ik denk dat mijn punt ook duidelijk is. Alleen als alle draden hetzelfde klinken cq. als er geen verschillen tussen draden worden waargenomen kan "een draad" als transparant of neutraal worden beschouwd. Als ALLE draden hetzelfde klinken? Dat lukt nooit. Dus er bestaan geen neutrale draden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 maart 2012 Author Report Share Posted 2 maart 2012 Ik heb de CD inmiddels geript. Vanavond ga ik de passages even opzoeken en dan stuur ik hem op.Ben toch wel benieuwd. Van de week wel iets verder gekomen. De kast naast de LS is inmiddels gevuld met boeken. Dat heeft een beetje hetzelfde effect als die Rockwool dus die is opgeslagen voor ander gebruik, vrouw blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Da's mooi. Weet je nu ook bij welke frequenties het probleem zich voordoet? (heb niet de hele draad weer doorgelezen, sorry) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Als ALLE draden hetzelfde klinken? Dat lukt nooit. Dus er bestaan geen neutrale draden. De beste versterker is een draad, ... De conclusie van het bovenstaande is dat OF alle draden hetzelfde klinken OF dat de bewering dat de beste versterker een draad is niet klopt als je niet specificeert welke draad je bedoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 De conclusie van het bovenstaande is dat OF alle draden hetzelfde klinken OF dat de bewering dat de beste versterker een draad is niet klopt als je niet specificeert welke draad je bedoelt. Tja... en wanneer je in die versterker een ander draadje stopt klinkt hij ook weer anders dan met het eerste draadje... :huh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 maart 2012 Author Report Share Posted 3 maart 2012 Da's mooi. Weet je nu ook bij welke frequenties het probleem zich voordoet? (heb niet de hele draad weer doorgelezen, sorry) M rc Met de CD krijg je nog een mailtje Marc met korte samenvatting Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 maart 2012 Author Report Share Posted 9 maart 2012 PS ben van de week even bezig geweest een TV aan te sluiten. Hifi komt het weekend weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2012 Report Share Posted 14 maart 2012 CD is binnen, track bekeken, en beluisterd. Niks bijzonders, gewoon wat gepluk aan een bas op de achtergrond. Met Audacity is er zo te zien niks onder de pakweg 90 Hz. Als dit gerommel 7 gedonder oplevert zal het wel een resonantie zijn op die geplukte bas-tonen. Maar dan mag je dat van andere bronnen ook wel verwachten. Enfin, ik weet nu niet wat ik moet doen. Alles onder de 200Hz weghalen (als dat al kan)? En wat heeft Carl daaraan? Wat hebben die sweeps van Ravon nu wel of niet opgeleverd? Carl reageert niet op PM's, en is ook op zijn eigen topics niet geabonneerd, dat krommuniceert wel lekker. Carl, ga eens naar je notifications en zet eens wat aan. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 maart 2012 Author Report Share Posted 14 maart 2012 Ik was dinsdag voor onderzoek in het ziekenhuis vandaar dat ik maandag en dinsdag effen of line was Marc. Gisteravond druk bezig geweest met luisteren. Met ietwat gedempte poort de sterren van de hemel maar weer op die bewuste CD dat gedonder en ik overdrijf dus echt niet (je bent welkom om het te horen als je het niet gelooft- los daarvan ben je ook welkom). Voor mij is dit toch wel nuttige info. Als dat probleem er zit op pakweg 90 hz zou dat toch aan te pakken moeten zijn bijvoorbeeld met die http://www.moremusic...ata/daad-3.html Zoiets kan je ook nog wegzetten als je niet echt aan het luisteren bent (ivm WAF). Maar wellicht is het ook nog zelf te maken. Ik vond trouwens ook nog iets anders leuks http://stereos.about...ns/p/bagend.htm Dat is een beetje het laatste redmiddel. Ik denk dat de volgende stap moet zijn een meting ter plaatse. Ik zal ook op de analoge dagen eens effen Rick Paap aanspreken. In ieder geval bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts