Hans van Liempd Posted 7 mei 2012 Report Share Posted 7 mei 2012 @ Carl, Ik heb de E bag in Munchen gezien. Eigenlijk een monitor met grote woofer, maar zonder tweeter. Op de plaats van de tweeter steekt een electret microfoontje naar buiten (achter het luidsprekerdoek. Achterop zijn met twee potmetertjes twee frequenties in te stellen. Ik heb er foto's van gemaakt, die zou ik je kunnen mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2012 Author Report Share Posted 7 mei 2012 @ Carl, Ik heb de E bag in Munchen gezien. Eigenlijk een monitor met grote woofer, maar zonder tweeter. Op de plaats van de tweeter steekt een electret microfoontje naar buiten (achter het luidsprekerdoek. Achterop zijn met twee potmetertjes twee frequenties in te stellen. Ik heb er foto's van gemaakt, die zou ik je kunnen mailen. Prima Hans alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2012 Author Report Share Posted 7 mei 2012 Eerlijk gezegd is dit het effect wat ik verwachtte. De bewerking van track A bestond uit het toepassen van een tamelijk steil hoogdoorlaatfilter vanaf ongeveer 50 Hz. De rommel rond 30 Hz is daardoor sterk afgezwakt en de rest van het signaal is zoals het was. Track B is niet bewerkt. Leuk resultaat. Sterker nog, eigenlijk miste ik niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2012 Report Share Posted 7 mei 2012 Carl, zijn de door mij bewerkte tracks ook goed aan te horen? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2012 Author Report Share Posted 7 mei 2012 CD klinkt verder prima Marc maar het voordeel van de RAVON tracks is dat ze elkaar kort volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2012 Report Share Posted 7 mei 2012 Ja. die zijn er voor het vergelijk, de rest is bedoeld om zo af en toe weer eens op te zetten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 7 mei 2012 Report Share Posted 7 mei 2012 ... de rest is bedoeld om zo af en toe weer eens op te zetten. lekker droog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 september 2014 Author Report Share Posted 2 september 2014 Wat ik bij Carl heb gehoord lijkt in de verste verte niet op het beschreven probleem. Het heeft zichzelf opgelost, en hoogstens is het een probleem van een slecht opgenomen cd, dat zich in ongelukkige omstandigeheden maar al te graag laat horen. Die omstandigheden zijn er bij Carl niet meer. Ik zou zeggen; zand erover (of in de voet van de speakers, nog beter) M rc Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en inderdaad nooit meer last gehad van dit extreme laagprobleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts