thingman Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 De hypothese dat er een verband KAN zijn is niet specifiek genoeg om als werkhypothese te dienen voor het bepalen van een verband tussen materialen en gemoedstoestand of geluidskwaliteit. Toch is in werkelijkheid de enige beperking die aan een werkhypothese kan worden opgelegd, die welke door het bewustzijn zelf wordt opgelegd. Het is algemeen bekend dat vooruitstrevendheid zich op dit gebied heeft kunnen ontwikkelen doordat mensen (niet persé geschoolde wetenschappers) het hebben gewaagd rekening te houden met het ongelofelijke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Bij het samenstellen van mijn set heb ik me in eerste instantie gefocussed op de draaitafelkant. Ik heb dan 3 apparaten aan te sluiten: de versterker, de phonotrap en de draaitafel. Daarbij stelde ik vast dat er duidelijke verschillen waren die voor mij wezenlijk waren in een stukje "gemakkelijk en toegankelijk kunnen luisteren". In stopcontact 1 zit mijn versterker, in stopcontact 2 mijn phonotrap, in stopcontact 3 de voeding van mijn netsnoer (actieve afscherming) en in stopcontact 5 mijn draaitafel. Op die manier heb ik drie maanden lang genoten van mijn draaitafel. Toen ik eenmaal die combinatie had gehoord was het bij experimenteren snel duidelijk dat bij andere combinaties het muziekplezier minder was.Met mijn CD speler heb ik behoorlijk wat te stellen gehad. Ik was bijna zover hem te verkopen omdat deze geen diep bevredigend muzikaal resultaat gaf. Ik stelde een paar keer vast dat het netsnoer van mijn CD speler in stopcontact 4 het beste op zijn plaats zat. De voeding van dit netsnoer (actieve afscherming) deelde ik met de draaitafel (stopcontact 5). Op een avond luisterde ik naar mijn CD speler en kwam er opeens wel muziek uit, ik bedoel daarmee dat het geluid bij langer luisteren opeens intrensiek was. Nu bleek dat de voeding van het netsnoer (actieve afscherming) van mijn CD speler eruit lag, omdat de draaitafel nog aangesloten was. Na een omweg van polechecking van de voeding van het netsnoer e.d. bleek dat deze voeding "gewoon" naar stopcontact 3 verhuisd moest worden. Ik heb nu een verloopje gemaakt en beide voedingen van de netsnoeren zitten nu in stopcontact 3. Ik kon ook nu feitelijk horen dat het geluid van mijn CD speler voorheen iets uit-fase achtigs had, waardoor je iets gaat missen. En dan te bedenken dat het hier alleen gaat om een voeding (actieve afscherming) van een netsnoer. Ik werd er destijds ziek van. Ik weet dus dat bij langer luisteren je wezenlijke verschillen kunt vaststellen die ook iets wezenlijks doen met het muziekplezier. Feitelijk niets anders dan bij ieder ander stekkerblok, of het nu steraarding heeft of niet. Als je de eigen set kent heb je een referentie in je hoofd en zijn die verschillen makkelijker hoorbaar. Helder en verrekte interessant! Ik heb hoegenaamd geen ervaring met draaitafels, maar wel met cd-spelers, versterkers en afgeschermde, dan wel niet-afgeschermde netsnoeren. Niet dat ik het als vuistregel wil hanteren, maar afgeschermde netsnoeren doen het in mijn beleving nooit goed op versterkers. Zelfs het absoluut goedkope Belden netsnoer presteert op versterkers volgens mij beter dan een exoot met afscherming en viercijferig prijskaartje. Niet dat ik dat laatste ooit zou kunnen of willen kopen, maar ermee experimenteren is leuk en leerzaam. Met je conclusies geef je in elk geval ook te kennen wat ik eerder al opmerkte vanuit m'n eigen ervaringen, namelijk, dat het niet verstandig is om wat dan ook uit te sluiten als mogelijk kwaliteitsbepalende factor, zelfs niet het voor de hand liggende en datgene wat in eerdere situaties wel goed uitpakte. En los daarvan is volharding vanzelfsprekend onontbeerlijk, en ook daar geef je blijk van. Ik weet het we hebben wat dit betreft een klote hobby, ik werd er destijds echt niet goed van toen ik dit ontdekte. Ik heb eigenlijk een hele grote aversie tegen dit soort dingen, futiliteiten zeg maar. Wat mij betreft geldt nog steeds hoe beter de set, hoe groter dit soort ellende wordt. Dat snap ik en dat heb ik nou ook... Maar ik word tegelijkertijd voortgedreven door de wens om al het mogelijke uit de set te persen, en daar is tijd, geduld en voornoemde volharding voor nodig. Daarbij is het referentiekader uiteraard een soort van baken: elke volgende keer dat de set opgebouwd moet worden zou tenminste dezelfde weergavekwaliteit gerealiseerd moeten worden, maar liever nog een hogere. Optimalisatie en verfijning houdt ook in het leren kennen van de beperkingen en de compromissen, want die zijn er hoe dan ook en jammer genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Als dit dan echt zo'n "klote-hobby" voor jou is, waarom kàp je er dan niet mee? Jouw problemen komen mij voor als een ernstige vorm van zelfkwelling! Lezen en begrijpen is kennelijk een kunst ..... Wanneer je nou 'ns de boel gewoon volgens de gebruiksaanwijzing zou aansluiten, het volume op een natuurlijke waarde instelt, lekker achterover hangt in je gerieflijke luisterfauteuil... en dan stomweg gaat geniéten van de muziek? Wat dacht je daar van? Ik heb eenmaal een bepaald muziekplezier ervaren van het luisteren naar een (mijn vorige) set dus het is wat mij betreft nu alles of anders helemaal niets ... Die "referentie" van jou... daar klopt tòch niks van, hoor. Vertrouw daar maar niet op. Want wat weet jij van de microfoonplaatsing, bij de opname die jou tegenvalt? En van de microfoon-regie? Wat van de toegevoegde effecten - de galm, de "equalizing" (of non-equalizing), het pan-potten, en van de akoestiek van de betreffende studio of zaal? Niet veel, hè? Niet genoeg, om een referentie op te baseren, nietwaar? Wellicht weet jij dat beter dus leg maar eens uit ... Laat de muziek je gewoon gebéuren. Je overkómen. Elke opname heeft zo z'n eigen... karakter, zeg maar. Z'n kwaliteiten, en z'n tekortkomingen. En naarmate je apparatuur en je akoestiek beter zijn, zul jij je minder storen aan de tekortkomingen en je meer verheugen over de kwaliteiten. Als je de wijsheid bezit die vereist is voor berusting, althans... Ik durf de stelling aan dat in 99% van alle opnames wel iets zit dat kan boeien en de aandacht kan vasthouden. Voor een langdurig leven met een set is het juist de opgave om te zorgen dat de set de muziek niet in de weg zit en dat tot in de fijnste nuances. En ik geloof verder dat ik er niet alleen in sta met de stelling dat naarmate de apparatuur beter is, soms de kleinste futiliteiten een verandering in het geluid kunnen betekenen en daarbij soms ook erg wezenlijk kunnen zijn. Hoe beter de set, hoe minder "plug en play" tenminste dat is mijn ervaring. Mocht je tot slot iets anders vinden, ook prima, maar meldt dat dan en niet een enigszins boude reactie zoals je nu doet. Een gebrek aan respect is er al genoeg in deze huidige tijdsgeest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Nottingham analogue hyperspace, een hele oude versie, alu arm, Grado master staement, of andersom Bow ZZ8 Graaf WFB Two Graaf GM20 Zingali Overture 2S De Bow heb ik nooit gehoord, maar de spullen van Analogue Audio heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Ik vond de demo's van Wim van Kraanen ook altijd heel overtuigend. Volgens mij werd op shows vaak met een Benz Glyder gespeeld. Ik vond de Zingali's destijds altijd prachtig klinkende speakers, ik werd er altijd stil van zo mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Niet dat ik het als vuistregel wil hanteren, maar afgeschermde netsnoeren doen het in mijn beleving nooit goed op versterkers. Zelfs het absoluut goedkope Belden netsnoer presteert op versterkers volgens mij beter dan een exoot met afscherming en viercijferig prijskaartje. Niet dat ik dat laatste ooit zou kunnen of willen kopen, maar ermee experimenteren is leuk en leerzaam. Ik heb alleen in mijn huidige set ervaring met afgeschermde netsnoeren dus ik kan het niet beamen of ontkrachten. Ik heb nu wel een afgeschermd netsnoer op mijn versterker, maar wel van de actieve soort (overigens na uitgebreid experimenteren met netsnoeren). Met je conclusies geef je in elk geval ook te kennen wat ik eerder al opmerkte vanuit m'n eigen ervaringen, namelijk, dat het niet verstandig is om wat dan ook uit te sluiten als mogelijk kwaliteitsbepalende factor, zelfs niet het voor de hand liggende en datgene wat in eerdere situaties wel goed uitpakte. En los daarvan is volharding vanzelfsprekend onontbeerlijk, en ook daar geef je blijk van. 100% met je eens, maar op een gegeven moment heb ik gelukkig tot nu toe altijd wel een moment gehad dat het goed of goed genoeg is geweest. Dat snap ik en dat heb ik nou ook... Maar ik word tegelijkertijd voortgedreven door de wens om al het mogelijke uit de set te persen, en daar is tijd, geduld en voornoemde volharding voor nodig. Daarbij is het referentiekader uiteraard een soort van baken: elke volgende keer dat de set opgebouwd moet worden zou tenminste dezelfde weergavekwaliteit gerealiseerd moeten worden, maar liever nog een hogere. Optimalisatie en verfijning houdt ook in het leren kennen van de beperkingen en de compromissen, want die zijn er hoe dan ook en jammer genoeg. Waar ik uiteindelijk vooral een goed audiogeheugen voor heb is de mate van genot die een set je kan geven. Uiteindelijk streef ik naar een set die enigszins een vergrootglas vormt. Mijn streven is er niet op gericht om een zo neutraal mogelijk geluid te krijgen. Ik kan slecht tegen een wat steriel of analytisch geluid, dat soort geluid houdt mijn aandacht niet langdurig vast. Dat is dan mijn persoonlijke voorkeur en dat kan voor een ieder weer anders liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 100% met je eens, maar op een gegeven moment heb ik gelukkig tot nu toe altijd wel een moment gehad dat het goed of goed genoeg is geweest. Ik ook, gelukkig. Ook nu weer, na een verhuizing die 9 maanden geleden feitelijk plaatsvond. Het heeft niettemin al met al toch een maand of 7 geduurd voor alles op zijn plek ging vallen. In mijn geval lag dat, behalve aan eerder genoemde valkuiltjes waar ik niet bedacht op was, vooral aan de luidsprekers: Apogee is enorm kritisch qua opstelling en het aantal variabelen dat onder de noemer 'opstelling' valt is groot. Het moet allemaal samenkomen in elk geval en zelfs als er één variabele niet heel goed zit heeft alles te lijden. Aan de andere kant is het dan ook weer zo, dat als het eenmaal goed is, je ook echt wat hebt. Waar ik uiteindelijk vooral een goed audiogeheugen voor heb is de mate van genot die een set je kan geven. Uiteindelijk streef ik naar een set die enigszins een vergrootglas vormt. Mijn streven is er niet op gericht om een zo neutraal mogelijk geluid te krijgen. Ik kan slecht tegen een wat steriel of analytisch geluid, dat soort geluid houdt mijn aandacht niet langdurig vast. Dat is dan mijn persoonlijke voorkeur en dat kan voor een ieder weer anders liggen. Jij benoemt het; ik ervaar 't hetzelfde, maar noem het dan maar 'de magie'. Een gewoon goede geluidsinstallatie klinkt ook best goed als je 'm willekeurig neerzet, maar dat is niet genoeg (voor mij). Goed klinken is nog geen magie. Magie omvat behalve een natuurlijke klank voor mij vooral een omhullend vermogen, zoals ik dat ook bij akoestische live-uitvoeringen onderga. Het gevoel en het horen dat de ruimte zelf het geluid draagt en mij onderdompelt in een beleving die verder gaat dan een trillende conus (aluminiumvlies in mijn geval). Het geluid is er niet alleen, maar is ook tastbaar aanwezig in de zin van ambiance, en dat vult de hele ruimte. De sonische douche; 'the boy in the bubble"; termen die lyrisch overkomen op iedereen die het niet heeft gehoord, en klinkklare onzin zijn voor sceptici die zoiets nooit uit electronische dozen hebben horen komen, maar gelukkig behoorlijk echt voor sommige muziekliefhebbers die ik tot mijn kennissenkring reken. Er zijn best veel fatsoenlijk klinkende sets, maar er zijn er maar heel weinig die me deel laten uitmaken van de muzikale boodschap en daarvoor heb ik hetzelfde geheugen als jij beschrijft. Ik zou er simpelweg niet mee kunnen leven als ik dat niet aan m'n set kon onttrekken. De boel zou waarschijnlijk nauwelijks meer aangezet worden en ik denk dat er dan een gewoon setje uit de Macro zou komen, want dat kan ook heel goed klinken en neemt veel minder fysieke ruimte in. Gelukkig heb ik altijd nog een Stax electrostatische hoofdtelefoon, al is onderdompeling daarbij een beetje 'onecht'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Het gevoel en het horen dat de ruimte zelf het geluid draagt en mij onderdompelt in een beleving die verder gaat dan een trillende conus (aluminiumvlies in mijn geval). Het geluid is er niet alleen, maar is ook tastbaar aanwezig in de zin van ambiance, en dat vult de hele ruimte. Dat omschrijf je mooi, exact hoe ik de weergave ervaar van m'n Wadia met en zonder (buizen) voorversterker... (met pre is met de sonische douche ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Zeker mooi omschreven. Maar dat lukt ook met eenvoudiger middelen. Misschien zelfs... gemakkelijker? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Zeker mooi omschreven. Maar dat lukt ook met eenvoudiger middelen. Misschien zelfs... gemakkelijker? M rc Niet iedereen heeft een potje smurfen snot of olifanten speeksel (OS..?) in de kast staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Oorsmeer, mijn beste. Volgens mij(n) heb ik gewoon ongelofelijk geluk, eigeluk. Maar ik ben toch ook twee jaar bezig geweest om dit te bereiken, en ik werd gedreven door onbehagen. Dat is ook in die jaren niet helemaal verdwenen, maar nu... Niettemin, ik meen het: eenvoud is je ware. En geluk is met de dommen. (Pfoe, ik zit vol spreuken vandaag, heb mijn handtekening ook maar eens aangepast) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Ik ben al jaren zeer tevreden. Het heeft wat gekost, maar verandering van spijs...en mijn oog wil ook wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 O ja, tevreden... ben ik pas een paar maanden. Maar ik hoop niet op verandering van spijs, integendeel. Het wordt hier nogal off-topic, maar mijn set is gewoon al twee jaar steeds beter gaan klinken, en ik beschouw hem nu als (zowat) af. Sindsdien is er rust in mijn tent. En klinkt het hier elke dag hetzelfde, al draai ik heel vaak wat anders. Zo'n streamer geeft toch veel meer zicht op de muziek dan een berg cd's. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Toch is in werkelijkheid de enige beperking die aan een werkhypothese kan worden opgelegd, die welke door het bewustzijn zelf wordt opgelegd. Ik vrees dat je het begrip werkhypothese ten onrechte gebruikt. Ik stelde dat de door jou gekozen werkhypothese niet specifiek genoeg is om bruikbaar te zijn. Je hoeft namelijk helemaal niets te onderzoeken om te kunnen stellen dat er een verband KAN zijn tussen materiaalgebruik en gemoedstoestand. Die bewering is in zichzelf voldoende en indien gebruikt als werkhypothese enigszins diskwalificerend. Het klinkt natuurlijk wel heel erg interessant en filosofisch-wetenschappelijk allemaal. Het is algemeen bekend dat vooruitstrevendheid zich op dit gebied heeft kunnen ontwikkelen doordat mensen (niet persé geschoolde wetenschappers) het hebben gewaagd rekening te houden met het ongelofelijke. Dat is een drogredenatie want niemand weet welke richting vooruitstrevend is. Desondanks bestaat er altijd een kans dat trial and error tot een resultaat leidt. En als dat zo is, dan is een verband altijd wetenschappelijk aantoonbaar en achteraf altijd verklaarbaar. Veel verbanden waarvan audiofielen plegen te beweren dat ze bestaan kunnen niet worden aangetoond. Het blijft meestal bij knullig omschreven subjectieve waarnemingen die voornamelijk worden beïnvloed door datgene wat zich tussen de oren afspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 O ja, tevreden... ben ik pas een paar maanden. Maar ik hoop niet op verandering van spijs, integendeel. Het wordt hier nogal off-topic, maar mijn set is gewoon al twee jaar steeds beter gaan klinken, en ik beschouw hem nu als (zowat) af. Sindsdien is er rust in mijn tent. En klinkt het hier elke dag hetzelfde, al draai ik heel vaak wat anders. Zo'n streamer geeft toch veel meer zicht op de muziek dan een berg cd's. M rc Wacht maar op die audiofiele zekering, dan gaat het pas goed klinken..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Zeker mooi omschreven. Maar dat lukt ook met eenvoudiger middelen. Misschien zelfs... gemakkelijker? M rc Vertel mij wat! Als je goed zou lezen zag je dat ik het nergens over "de complexiteit van de middelen" heb gehad. De keuzes die daarmee samenhangen worden op andere vlakken gemaakt, en zijn zeker ook heel legitiem. Het punt is gewoon dat ik lang niet zo meedeelzaam ben als jij, voor wat betreft terpentijn-gebaseerde smeermiddelen, audiohomeopathie, en andere modificaties die de toetssteen der sceptiek niet kunnen doorstaan... In zekere zin lukt het inderdaad gemakkelijker om met eenvoudiger middelen grootse resultaten te behalen, maar wat je misschien nog niet beseft (of wilt erkennen) is, dat er (op dit moment althans) hoe dan ook een plafond is aan het haalbare, en dat dit voorlopige plafond wel degelijk nog voor een belangrijk deel bepaald wordt door de kwaliteit van de hardware. Tegelijkertijd is het wat mij betreft zo, dat Karma ook gelijk heeft wanneer hij stelt dat het moeilijker is om het plafond te halen, naarmate de set grotere high-end ambities heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 De sonische douche; 'the boy in the bubble"; termen die lyrisch overkomen op iedereen die het niet heeft gehoord, en klinkklare onzin zijn voor sceptici die zoiets nooit uit electronische dozen hebben horen komen, maar gelukkig behoorlijk echt voor sommige muziekliefhebbers die ik tot mijn kennissenkring reken. Een bel van geluid waarbij de luidsprekers lijken te verdwijnen. Dat is precies zoals mijn gasten het geluid hier omschrijven en ik begrijp waarom die mensen dat doen want ik hoor het ook. Waarom claim je die ervaring? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Wacht maar op die audiofiele zekering, dan gaat het pas goed klinken..... Misschien vergaat het mij net zo als jou met die Miracle Wraps. En misschien vind Robx mijn set er enorm op vooruit gaan, en merk ik er niks van. (Maar meestal horen wij wel hetzelfde, al zal ik er soms een andere waarde aan toekennen). Enfin, we zullen zien. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Vertel mij wat! Als je goed zou lezen zag je dat ik het nergens over "de complexiteit van de middelen" heb gehad. De keuzes die daarmee samenhangen worden op andere vlakken gemaakt, en zijn zeker ook heel legitiem. Ik reageerde op de Wadia en buizenvv van S@m. En dacht daarbij aan mijn eigen eenvoudige[r] spulletjes. In zekere zin lukt het inderdaad gemakkelijker om met eenvoudiger middelen grootse resultaten te behalen, maar wat je misschien nog niet beseft (of wilt erkennen) is, dat er (op dit moment althans) hoe dan ook een plafond is aan het haalbare, en dat dit voorlopige plafond wel degelijk nog voor een belangrijk deel bepaald wordt door de kwaliteit van de hardware. Tegelijkertijd is het wat mij betreft zo, dat Karma ook gelijk heeft wanneer hij stelt dat het moeilijker is om het plafond te halen, naarmate de set grotere high-end ambities heeft. Het is voor mij zonneklaar dat er beperkingen zitten in mijn set, die door de aanschaf van (bijvoorbeeld) een krachtiger versterker en andere speakers naar een hoger plan zijn te tillen. Maar dan zit ik meteen ook weer op de vloer en kan de reis naar het plafond andermaal een aanvang nemen; en daar heb ik h e l e m a a l geen zin in... En dan is het nog maar de vraag of het daarmee ook lukt. Vantevoren heb ik daar geen duidelijk idee van. De kwaliteit van de hardware zegt immers niets over de geschiktheid ervan. Ik ben de audiofiele dans van upgrade naar upgrade ontsprongen, en nu is het zaak te behouden wat ik heb. Mijn grootste angst is toch dat er iets stukgaat. Iets anders begeer ik niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Ik reageerde op de Wadia en buizenvv van S@m. En dacht daarbij aan mijn eigen eenvoudige[r] spulletjes. Okee, misverstand... Ik dacht dat je reageerde op wat "mijn mooie omschrijving" werd genoemd... Het is voor mij zonneklaar dat er beperkingen zitten in mijn set, die door de aanschaf van (bijvoorbeeld) een krachtiger versterker en andere speakers naar een hoger plan zijn te tillen. Maar dan zit ik meteen ook weer op de vloer en kan de reis naar het plafond andermaal een aanvang nemen; en daar heb ik h e l e m a a l geen zin in... En dan is het nog maar de vraag of het daarmee ook lukt. Vantevoren heb ik daar geen duidelijk idee van.De kwaliteit van de hardware zegt immers niets over de geschiktheid ervan. Ik ben de audiofiele dans van upgrade naar upgrade ontsprongen, en nu is het zaak te behouden wat ik heb. Mijn grootste angst is toch dat er iets stukgaat. Iets anders begeer ik niet. M rc Jij hebt inderdaad een hoop omwegen weten te vermijden. Maar zo gelukkig is niet iedereen. En ik heb ook zomaar eens het idee dat voor veel liefhebbers het opdoen van ervaringen ook een deel van de charme van de hobby is. Of is geweest... Gelukkig hij wiens set niet dagelijks anders klinkt! Een eenmaal bereikt 'plafond' komt als het goed is niet vanzelf omlaag, tenzij er geen grip is op de factoren die dat plafond bepalen. Ik geloof dat ik me daar ook niet meer druk om hoef te maken tegenwoordig Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 De Bow heb ik nooit gehoord, maar de spullen van Analogue Audio heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Ik vond de demo's van Wim van Kraanen ook altijd heel overtuigend. Volgens mij werd op shows vaak met een Benz Glyder gespeeld. Ik vond de Zingali's destijds altijd prachtig klinkende speakers, ik werd er altijd stil van zo mooi. Ik heb recentelijk dezelfde speakers als Seed7 gekocht. Ook ik werd er altijd blij van als Wim weer eens met de Zingali's draaide. En ja hoor, Ze doen het geweldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 maart 2012 Report Share Posted 5 maart 2012 Kijk nou... dat lijkt me (ook, maar dan iets uitgebreider graag) iets voor dit topic: http://www.hear.nl/f...-aanwinsten-ii/ M rc PS: zoeken op Zingali leverde me toch een hoop plaatjes op, niet mooi meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 6 maart 2012 Report Share Posted 6 maart 2012 Ik heb recentelijk dezelfde speakers als Seed7 gekocht. Ook ik werd er altijd blij van als Wim weer eens met de Zingali's draaide. En ja hoor, Ze doen het geweldig Nog maar even uitwijden dan .... Ik heb ergens rond 2000 nog een show van hem bijgewoond waarin hij speelde met de Zingali Home Monitor 112 op Graaf buizen en Nottingham draaitafel. Tot op de dag van vandaag het meest muzikale geluid dat ik ooit op een show heb gehoord. Zelfs een oude Jimi Hendriks opname klonk prachtig. Je kon zelfs op de bühne een brom ontwaren in de apparatuur die op zo'n natuurlijke wijze onderdeel uitmaakte van het geheel. Om dat soort details zo te horen met zo'n mooi en volwassen geluid. Het is de enige keer dat ik echt stil werd en met mij geloof ik de rest van de zaal. Het was even bijkomen. Er waren veel mensen maar je kon toen de muziek stopte een speld horen vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2012 Report Share Posted 6 maart 2012 Kijk nou... dat lijkt me (ook, maar dan iets uitgebreider graag) iets voor dit topic: http://www.hear.nl/f...-aanwinsten-ii/ M rc PS: zoeken op Zingali leverde me toch een hoop plaatjes op, niet mooi meer. Ja mooi hè Ik zal er binnenkort even iets over posten, in de juiste rubriek dan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 maart 2012 Report Share Posted 6 maart 2012 Ja mooi hè Ik zal er binnenkort even iets over posten, in de juiste rubriek dan.... Da's mooi, ja. Misschien worden het mijn volgende luidsprekers. Hoewel... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts