VANZOMERENG Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Kwam dit tegen... Chips geprogrammeerd en wel, voor op je luidsprekers, kabels, luidsprekers etc.... Wat mij betreft valt dit onder dezelfde categorie Miracle Wraps etc...... Wat me wel altijd opvalt, dat deze tweaks zogenaamd worden onderbouwd met de logica v/d natuurkundige wetten of anderzins wetenschappelijk worden onderbouwd maar waarom worden deze dan nooit standaard bij de hardware ingebouwd door de reguliere hififabrikanten, als tegen relatief lage additionele kosten, grote winst in de weergave- kwaliteit kan worden bereikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Kwam dit tegen... Chips geprogrammeerd en wel, voor op je luidsprekers, kabels, luidsprekers etc.... Wat mij betreft valt dit onder dezelfde categorie Miracle Wraps etc...... Wat me wel altijd opvalt, dat deze tweaks zogenaamd worden onderbouwd met de logica v/d natuurkundige wetten of anderzins wetenschappelijk worden onderbouwd maar waarom worden deze dan nooit standaard bij de hardware ingebouwd door de reguliere hififabrikanten, als tegen relatief lage additionele kosten, grote winst in de weergave- kwaliteit kan worden bereikt Da's niet zo moeilijk te snappen. Dacht jij dat alle fabrikanten van hardware op de hoogte zijn van alle factoren die de kwaliteit kunnen beïnvloeden? Ik evenmin. Daarom is er altijd ruimte voor pionierswerk. Het duurt een paar jaar voordat simpele verbeteringen doorgedruppeld zijn in het bewustzijn van de gemeenschap; het duurt decennia voordat echte veranderingen zover zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 (...) Het duurt een paar jaar voordat simpele verbeteringen doorgedruppeld zijn in het bewustzijn van de gemeenschap; het duurt decennia voordat echte veranderingen zover zijn. De echte optimist aan het woord! En dat na zoveel jaren constante àchteruitgang in de high fidelity... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Da's niet zo moeilijk te snappen. Dacht jij dat alle fabrikanten van hardware op de hoogte zijn van alle factoren die de kwaliteit kunnen beïnvloeden? Ik evenmin. Daarom is er altijd ruimte voor pionierswerk. Het duurt een paar jaar voordat simpele verbeteringen doorgedruppeld zijn in het bewustzijn van de gemeenschap; het duurt decennia voordat echte veranderingen zover zijn. Het probleem is, dat veel van de verwachte verbeteringen tussen de oren plaatsvinden. Het is lastig om de echte verbeteringen er uit te filteren. Alhoewel ik echt niet snap hoe ze op sommige "hulpmiddelen" komen. Wie verzint dat: houten knoppen, chips, klankschaaltjes, suikerzakjes, zandworstjes enz... ?? En wanneer ze zoiets verzinnen, waarom wordt er dan gelijk maar de hoofdprijs voor gevraagd.?? En het ergste is... er wordt altijd vaag over gedaan, nooit komt er een eerlijk antwoord op de vraag van hoe het nou eigelijk werkt. Altijd weer het verhaal van de eindeloze onderzoekskosten e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Kwam dit tegen... Chips geprogrammeerd en wel, voor op je luidsprekers, kabels, luidsprekers etc.... Wat mij betreft valt dit onder dezelfde categorie Miracle Wraps etc...... Wat me wel altijd opvalt, dat deze tweaks zogenaamd worden onderbouwd met de logica v/d natuurkundige wetten of anderzins wetenschappelijk worden onderbouwd maar waarom worden deze dan nooit standaard bij de hardware ingebouwd door de reguliere hififabrikanten, als tegen relatief lage additionele kosten, grote winst in de weergave- kwaliteit kan worden bereikt Ik ga ze niet uittesten deze keer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Ik ga ze niet uittesten deze keer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 februari 2012 Report Share Posted 23 februari 2012 Worden dat soort bedrijven nu zelf niet moe van alle dommigheid die ze moeten verkopen. Voor die paar grijpstuivers jezelf belachelijk maken Nu ja, Kemp nooit serieus genomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 Nu ja, Kemp nooit serieus genomen. Ik heb ze altijd een kans gegeven maar ik neig nu ook naar niet meer serieus nemen. Zonde eigenlijk en bedroevend tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 Volgens de fabrikant beïnvloedt de chip de signaaloverdracht op subatomair niveau volgens de beginselen van de quantumfysica. Mensen willen gewoon bedonderd worden. Ik lees dat dit "high-end" bedrijf 1 aandeelhouder heeft en wanneer ik verder doorzoek dat 't geen website heeft. Het pand (Niemetzstrasse 27 Berlijn) lijkt het meest op een kraakpand, althans de omgeving. Helaas is 't pand zelf in Google Maps afgeplakt. Met quantum kom je overigens al gauw in de Reiki en aanverwantehoek terecht.... Geef mij maar Kwantum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 het is 'bedonderd' groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 het is 'bedonderd' groet Ook goed... Mensen willen gewoon bedonderd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 Nog wat gezocht naar de firma. Andreas B.F. Muller woont op Niemetzstrasse 27 in Berlijn en is de eigenaar van WA-Quantum. Er wonen overigens meer mensen met verschillende namen op dat adres. Hij noemt zich Privatgelehrter, wat dit betekent: " freiberuflich arbeitender, nicht angestellter oder beamteter Gelehrter". Dus een niet gediplomeerde "geleerde". Al met al geen duidelijk figuur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Beste Hans, als je dan toch je research doet, neem dan eens contact op met de importeur van Nederland en geef je bevindingen eens aan hem door. Wellicht dat je een echt antwoord erop krijgt van de importeur. http://www.kempelektroniks.nl/ Ik vind het nu lijken op amok maken op iets wat je niet uit heb geprobeerd (ben je vast ook niet van plan) en het is ook niet goed voor het forum en audiobranche in zijn algemeenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 geheel eens met audiofreak. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 x2 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Beste Hans, als je dan toch je research doet, neem dan eens contact op met de importeur van Nederland en geef je bevindingen eens aan hem door. Wellicht dat je een echt antwoord erop krijgt van de importeur. http://www.kempelektroniks.nl/ Ik vind het nu lijken op amok maken op iets wat je niet uit heb geprobeerd (ben je vast ook niet van plan) en het is ook niet goed voor het forum en audiobranche in zijn algemeenheid. Onno, wij zijn het niet altijd met elkaar eens m.b.t. dergelijke "aanpassingen". Maar ik ben helemaal niet van plan om contact met de Nederlandse importeur op te nemen. Net zo min als ik met Jomanda contact ga opnemen betreffende haar onzin. Ik vind het jammer dat er zoveel mensen met dergelijke praktijken meegaan. Het is gewoon inzin én er wordt ook in dit geval weer veel te veel geld gevraagd. Mensen die hiermee in zee gaan neem ik dus niet serieus. Of dit nou goed is voor het forum of niet. Het lijkt me overigens wel goed, want gezonde discussies worden er nauwelijks meer gevoerd. Het wordt tijd dat de audiohandel eens inziet dat de handel door dergelijke onzin alleen maar belachelijk gemaakt wordt. Nieuwe klanten ga je er zeker niet mee winnen. Ben nou eens serieus en zorg dat je je electronica en luidsprekers op orde hebt. Daar is nog veel in te halen heb ik afgelopen weekend weer gehoord. Stikkertjes, schaaltjes, dempertjes en suikerzakjes kun je later nog proberen. Mits je daar gevoelig voor bent, want die hele alternatieve geneeswijze voor audiosets speelt zich alleen af tussen je oren. Je hebt dan wel een flinke buidel geld nodig, want dat is kennelijk noodzaak. Dergelijke handel kost n.l. altijd handenvol geld. Wat ik dus doe is duidelijk maken dat we het in dit geval alweer niet over een serieus bedrijf hebben, Maar over een vaag persoon die probeert ergens een slaatje uit te slaan. Tis toch te gek dat jullie daar in mee gaan.!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Ik vind het nu lijken op amok maken op iets wat je niet uit heb geprobeerd (ben je vast ook niet van plan) en het is ook niet goed voor het forum en audiobranche in zijn algemeenheid. Onzin, dit soort kul proberen te verkopen is niet goed voor de audiobranch (wel voor de levendigheid van een forum). En waarom zou je in hemelsnaam alles moeten proberen wat er aangeboden word, zeker als het overduidelijke onzin is? Een goede marketeer kan zelfs nog een drol verkopen, zegt men wel eens. Maar dat heeft niets met vooruitgang te maken (anders dan van de kassa van de verkoper). Genoeg aandacht aan dit topic wat mij betreft. Er zijn genoeg onderwerpen die 1000 maal interessanter zijn (gelukkig worden er hier ook een paar besproken de laatste tijd sinds er weer enkele meer technisch onderlegde personen dit forum bezoeken (naast het vaste clubje)). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Helemaal mee eens Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 De echte optimist aan het woord! En dat na zoveel jaren constante àchteruitgang in de high fidelity... Kom kom Spido, niet zo somber man! Maar ik snap je opmerking wel hoor. Wanneer je teveel wilt vasthouden aan het verleden ga je klinken als de oudjes: "vroeger was alles beter". Dat is op een bepaalde manier zeker zo, maar niet op alle manieren. Althans, dat meen ik zelf te bemerken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Het probleem is, dat veel van de verwachte verbeteringen tussen de oren plaatsvinden. Het is lastig om de echte verbeteringen er uit te filteren. Alhoewel ik echt niet snap hoe ze op sommige "hulpmiddelen" komen. Wie verzint dat: houten knoppen, chips, klankschaaltjes, suikerzakjes, zandworstjes enz... ?? En wanneer ze zoiets verzinnen, waarom wordt er dan gelijk maar de hoofdprijs voor gevraagd.?? En het ergste is... er wordt altijd vaag over gedaan, nooit komt er een eerlijk antwoord op de vraag van hoe het nou eigelijk werkt. Altijd weer het verhaal van de eindeloze onderzoekskosten e.d. Verbeteringen tussen de oren zijn ook verbeteringen. Ik durf zelfs te zeggen: dat zijn hele echte verbeteringen. Verklaringen zoeken is mooi, maar niet noodzakelijk om verbeteringen waar te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 De forumsoftware werkt weer eens niet goed. Quoten gaat niet zoals ik wil. Misschien is daar wel een leuke tweak voor. Dus doe ik het maar zo: Onno, wij zijn het niet altijd met elkaar eens m.b.t. dergelijke "aanpassingen". Maar ik ben helemaal niet van plan om contact met de Nederlandse importeur op te nemen. Net zo min als ik met Jomanda contact ga opnemen betreffende haar onzin. Prima toch dat we het niet altijd met elkaar eens zijn. Dat maakt en houdt het ook leuk. Anders zouden we elkaar alleen maar napraten en leren we niets van elkaar. Ik vind het jammer dat er zoveel mensen met dergelijke praktijken meegaan. Het is gewoon inzin én er wordt ook in dit geval weer veel te veel geld gevraagd. Mensen die hiermee in zee gaan neem ik dus niet serieus. Of dit nou goed is voor het forum of niet. Het lijkt me overigens wel goed, want gezonde discussies worden er nauwelijks meer gevoerd. Dat er mensen zijn die daarin meegaan is hun eigen keuze en als deze mensen wel verschillen horen is dat prima. En kennelijk vinden deze mensen het dus niet teveel geld ervoor. Daarbij bepaal jij dat niet of het teveel geld is voor hen. Dat jij het teveel geld vindt is iets anders. Net zoals dat je die mensen niet serieus neemt is gevaarlijk, want daarmee geef je een veroordeling af aan die mensen. Mijn inziens is het beter om een ander gewoon in zijn eigen waarde te laten en er geen veroordeling over te doen. Het wordt tijd dat de audiohandel eens inziet dat de handel door dergelijke onzin alleen maar belachelijk gemaakt wordt. Nieuwe klanten ga je er zeker niet mee winnen. Ben nou eens serieus en zorg dat je je electronica en luidsprekers op orde hebt. Daar is nog veel in te halen heb ik afgelopen weekend weer gehoord. De audiohandel mag doen wat ze willen en kennelijk is het voor hun geen onzin. Er zullen best nieuwe klanten voor zijn. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun electronica en luidsprekers op orde hebben en best weleens willen experimenteren met zulke tweaks of net het laatste beetje verbetering eruit willen persen uit hun set. Er zijn meerdere wegen naar het audiowalhalla en een ieder zoekt zijn eigen weg daarin. Daarbij is het voor sommigen mensen ook leuk om er wel mee bezig te zijn en dat juist een onderdeel is van hun hobby en/of beleving. En de weg naar 'beter' houdt nooit op voor sommigen. Het is aan jezelf of het genoeg is en je ermee tevreden bent. Degene die dat bepaalt is jezelf en niet een ander. Stikkertjes, schaaltjes, dempertjes en suikerzakjes kun je later nog proberen. Mits je daar gevoelig voor bent, want die hele alternatieve geneeswijze voor audiosets speelt zich alleen af tussen je oren. Je hebt dan wel een flinke buidel geld nodig, want dat is kennelijk noodzaak. Dergelijke handel kost n.l. altijd handenvol geld. Jouw mening. Ik heb een totaal andere mening erover, maar dat is je vast al duidelijk. Niet alleen de 'alternatieve geneeswijze voor audiosets' speelt zich af tussen de oren. Ook de 'reguliere geneeswijze voor audiosets' speelt zich af tussen de oren. Zonder je oren heb je niets aan je audioset, hooguit dan dat je ernaar kan kijken en betasten. Weet je Hans, een maat van mij heeft een treinbaan waar ik als treintjes liefhebber stik jaloers op ben en hij geeft daar bakken met geld aan uit. Hij heeft daar veel plezier in zijn hobby en passie. Hij koopt locs van honderden euro's en moet ze dan ook nog zelf in elkaar zetten. Hij stroopt beurzen af in binnen en buitenland en is blij als een klein kind als hij iets heeft weten te scoren. Hij geeft ook gewoon vele honderden euro's uit aan materialen voor aankleding van zijn treinbaan. Een zakje met wat graspoeder kost algauw een paar euro en hij koopt gerust voor een paar honderd euro zulke zakjes. Om vervolgens een paar weken later weer een ander soort graspoeder te kopen, omdat dat toch nog iets verfijnder is en mooier staat en hopsa weer een paar honderd euro. Is hij nu gestoord of idioot of weet hij niet waar hij mee bezig is? Nee, hij is gewoon lekker bezig met zijn hobby. Moeten we hem nu voor gek gaan verklaren? Ik niet, want ik zie hoe leuk hij vindt om ermee bezig te zijn en kennelijk heeft hij daar veel geld voor over en kan hij het gewoon betalen. Wat ik dus doe is duidelijk maken dat we het in dit geval alweer niet over een serieus bedrijf hebben, Maar over een vaag persoon die probeert ergens een slaatje uit te slaan. Ik denk dat je hier de plank misslaat. Dat bedrijf die het maakt en de importeur die het verkoopt denken daar serieus anders over. Als we alles op een weegschaal zouden leggen en kijken naar andere branche's, dan worden we allemaal wel elke dag een paar keer bedonderd. Zo voelde ik mij vandaag weer bedonderd bij het tankstation. Bij elke liter die ik tank denk ik hup, daar is weer minimaal 1 euro voor de overheid. Of zoals van de week dat ik de OZB binnen krijg van de gemeente en zie wat ik moet betalen, terwijl mijn huis in waarde is gedaald. Dan voel ik mij bedonderd. Dan denk ik erbij dat hun een slaatje over mijn rug eruit willen slaan. En het erge is nog dat ik er niets tegen kan doen ook. Dat vind ik veel erger. Trouwens een bedrijf wie er letterlijk een slaatje ergens uit probeert te slaan zijn de fastfood ketens, supermarkten, horeca enz. Tis toch te gek dat jullie daar in mee gaan.!!! Ik voel mij hierin niet aangesproken, want ik heb deze tweak niet aangeschaft of uitgeprobeerd. Ga ik het uitproberen? Misschien wel of misschien niet. Voorlopig niet, want mijn centjes moet ik nu eerst naar die gemeente brengen en de eigenaar van het tankstation wil ook al mijn geld hebben. De buurtsuper schreeuwt ook om mijn centjes vandaag, want de koelkast en vriezer zijn leeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Weet je Hans, een maat van mij heeft een treinbaan waar ik als treintjes liefhebber stik jaloers op ben en hij geeft daar bakken met geld aan uit. Hij heeft daar veel plezier in zijn hobby en passie. Hij koopt locs van honderden euro's en moet ze dan ook nog zelf in elkaar zetten. Hij stroopt beurzen af in binnen en buitenland en is blij als een klein kind als hij iets heeft weten te scoren. Hij geeft ook gewoon vele honderden euro's uit aan materialen voor aankleding van zijn treinbaan. Een zakje met wat graspoeder kost algauw een paar euro en hij koopt gerust voor een paar honderd euro zulke zakjes. Om vervolgens een paar weken later weer een ander soort graspoeder te kopen, omdat dat toch nog iets verfijnder is en mooier staat en hopsa weer een paar honderd euro. Is hij nu gestoord of idioot of weet hij niet waar hij mee bezig is? Nee, hij is gewoon lekker bezig met zijn hobby. Moeten we hem nu voor gek gaan verklaren? Ik niet, want ik zie hoe leuk hij vindt om ermee bezig te zijn en kennelijk heeft hij daar veel geld voor over en kan hij het gewoon betalen. Joepie! Dit is voor mij de quote van de week. Zo niet van het jaar. Heerlijk. Ach, had ik zo'n treinbaan! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 O ja... er zijn hobby's genoeg waar je veel geld aan kwijt kunt. Typisch is, dat dit alleen mannen zijn. Vrouwen hebben wel hobby's maar die kosten meestal niet zo idioot veel. Tenzij je een shopverslaving ook als hobby ziet... @ Onno, iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil, maar ik vind dat onze hobby op deze manier een randje krijgt waar uiteindelijk niemand op zit te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Hans, Je leeft toch niet alleen in je een eigen wereld hoop ik. Ik denk dat er een aantal zijn die het zeker niet met je eens zijn over de hobby en het randje waar niemand op zit te wachten, zoals jij zegt. Een ieder is vrij om te doen wat hij wil, dus als zo'n iemand wel gelooft of gehoormatig vaststelt bij zichzelf d.m.v. zijn oren dat zo'n tweak wel werkt, wie is dan de ander om te zeggen dat men dat niet moet doen. Laat zo'n iemand nou dat zelf bepalen. Jij bepaalt voor jezelf dat het voor jou zulke tweaks niet werken en dat is jouw mening, die gestoeld is op andere tweaks die voor jou niet werkte. Anders gezegd, jij hoort er geen enkel verschil bij cq in. Als er dan weer een nieuwe tweak is gekomen, dan weet jij al van te voren dat het niet werkt. Ja, voor jou werkt het wellicht niet. Maar voor een ander hoeft dat niet zo te zijn. Mijn inziens is de enige manier om erachter te komen of een tweak wel of niet werkt om het zelf uit te proberen. En heb je het uitgeprobeerd en vastgesteld dat het niet werkt voor je, dan kan je dat schrijven of zeggen en het daarbij laten. Heb je het uitgeprobeerd en het werkt wel dan kan je dat ook schrijven en zeggen en het daarbij laten. Daarnaast zou je kunnen toelichten (als je dat wilt of de behoefte daaraan hebt) waarom het wel of niet voor je werkt, nadat je het hebt geprobeerd. Zo zou het moeten mijn inziens. Shopverslaving, wat is dat nou weer? Ik ken vrouwen en trouwens ook mannen die graag shoppen, maar dat niet zien als een soort van verslaving, eerder als een hobby. Er zijn vrouwen die iets hebben met schoenen en zich suf daaraan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 beste hans, jouw hobby hoeft geen randje waar jij niet op wacht. maar mag ik dat randje wel uitproberen? om meer gaat deze discussie niet. en mijn ex zag echt geen verschil tussen hobby en shopverslaving hoor. beetje ongepaste opmerking ook. hou het bij de inhoud. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts