Jump to content

Chips (Quantum Mechanica) Voor Je Set

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

net zulke onzin .... ik bestelde zojuist een Audiomagic Pulse Gen ZX voor in de eindversterker. enige ding waar er nog niet eentje in zit. wat het bracht in de rest, wil ik daar ook. kost een beetje wast een berg :D

vreselijke oplichterij natuurlijk.

groet

ps .. .dit is toch niet helemaal offtopic :unsure:

net zulke onzin .... ik bestelde zojuist een Audiomagic Pulse Gen ZX voor in de eindversterker. enige ding waar er nog niet eentje in zit. wat het bracht in de rest, wil ik daar ook. kost een beetje wast een berg :D

vreselijke oplichterij natuurlijk.

groet

ps .. .dit is toch niet helemaal offtopic :unsure:

Nou, dit is niet " net zulke onzin" want het is een RF filter. Als je apparatuur hebt dat daar gevoelig voor is, dan heeft het wel degelijk zin. Tegenwoordig met de EC norm moeten apparaten ook een bepaalde ongevoeligheid voor elektro-magnetische storing hebben en mogen dat ook niet teveel uitzenden. Maar dat kan natuurlijk altijd beter! Dit is geen kwantum-mechanisch magic-wonder-ding. maar ik kan me ook goed voorstellen dat het op veel plaatsen geen verschil maakt, omdat het onderhevige apparaat goed (genoeg) ontworpen is.

Ik leg me er bij neer dat er grofweg 2 soorten audiofielen zijn. De ene soort, die zo effectief mogelijk een zo goed mogelijk geluid wenst te bereiken. Die wil grote stappen zetten en alles moet verklaarbaar zijn en evt. in een blindtest te herkennen. Die soort pakt weergave bij de basis aan. Eerst een goede opstelling van de speakers: grote huiskamer, speakers ver van de wanden en de perfecte stereo-3-hoek. Immers, zo is stereo bedoeld en hiervoor is alles ontworpen cq. opgenomen. Daarna speakers die alles kunnen waarvan men uit luistertesten weet dat het belangrijk is. Daarna goede randapparatuur om de speakers aan te sturen en de opname goed af te spelen.

Nu moet ik ook de 2de variant van de audiofiel beschrijven, waar ik vast niet goed in ben. Dat zou eerder iemand zijn die met compromissen moet werken die een optimale weergave wat in de weg staan, bijvoorbeeld geen goede akoestiek. Met een bepaalde handicap wordt toch gezocht naar een oplossing en wie weet kan de laatste onywikkeling uit de kwantummechaniek wel voor een klein wonder zorgen. Immers: "Zonder uitzondering leidt toepassing van de Chips tot een meer ontspannen en natuurlijk geluid. Zeer opvallend is dat afzonderlijke muzikale lijnen beter onderscheiden kunnen worden en als het ware meer gelijkwaardig worden. De klankkleur van instrumenten krijgt een betere definitie. Hardheid en scherpte nemen sterk af. Ook de ruimtelijkheid verbetert aanzienlijk; stemmen en instrumenten worden meer gefocusseerd neergezet. Daarnaast komen ook dynamische accenten veel beter uit de verf. Dit alles leidt tot meer betrokkenheid van de luisteraar."

Nu snap je misschien de opwinding bij sommigen. Om te komen tot dergelijke verbeteringen moet je toch echt een hele grote stap nemen. En het kan er bij mij gewoon niet in dat zo;n plakker ingrijpt in het akoestisch veld, de ruimtelijke weergave aanzienlijk verbetert. Normaal heb je daarvoor enorme absorberende panelen nodig. Nou ja, ik behoor duidelijk tot die eerste groep nuchtere audiofiele boeren. :D

Waarschijnlijk 'loop' je nog niet zo lang mee in audioland want 30 jaar geleden werd er ook geëxperimenteerd met metalen knijpertjes in de gordijnen e.d.

Niets nieuws onder de zon dus... ;)

Ik ga in audioland zo'n 30 jaar mee. Kocht in 1982 mijn eerste Nakamichi deck. Maar ik wist niet dat dit fenomeen toen al bestond. Zou leuk zijn om te zien welke van die produkten de tand des tijds hebben doorstaan. Die wasknijpers en zilverpapiertjes zie ik in elk geval niet in de winkel liggen (behalve bij de Blokker).

hmmmm ... boeiend dat je wel redelijk benoemt waarom de Pulse Gen ZX iets zou kunnen doen. een filter is het niet nmm, het is een negative feedback systeem denk ik. denk aan antigeluid waarmee je stilte produceert.

iig levert toepassing van deze dingen resultaat op. het lost niet alles op hoor, alleen uitgebreide RF-bestrijding (van 220v-ingang tot audiotrapje) leverde het huidige resultaat.

overigens moet ik eerlijk blijven: ook bullshit-dingen als Bybee's maken me enorm blij. en of dat echt iets doet of mij helpt mezelf bedonderen ... boeiend.

groet

Ik ga in audioland zo'n 30 jaar mee. Kocht in 1982 mijn eerste Nakamichi deck. Maar ik wist niet dat dit fenomeen toen al bestond. Zou leuk zijn om te zien welke van die produkten de tand des tijds hebben doorstaan. Die wasknijpers en zilverpapiertjes zie ik in elk geval niet in de winkel liggen (behalve bij de Blokker).

De krokodillenbekjes van destijds zijn vervangen door de kelkjes aan de muur.

11883_pic1.jpg4f941f6e-c29f-4421-b601-f2cfb7226f54.jpg

snapback.pngmumsoft, on 15 March 2012 - 15:51 PM, said:

Ik bedoelde maar te zeggen dat de 'ongelovigen' nooit eens iets proberen, ook al wordt het onder hun neus gehouden. Ze komen dus niet in de 'kerk'.

wel grappig, de stelligheid waarmee je dit poneert

Niet zó moeilijk hoor. Even later geef je aan bij die groep te behoren.

En het kan er bij mij gewoon niet in dat zo;n plakker ingrijpt in het akoestisch veld, de ruimtelijke weergave aanzienlijk verbetert.

Wat er bij jou niet in kan, ga je niet proberen, toch?

En zo ken ik er meer Hear.

Een hoop heisa maken, de boel eens lekker opschudden, was dat je doel? Het was al dagen of je hier een kogel door de kerk kon schieten zonder iemand te raken.

M :ph34r: rc

Wat er bij jou niet in kan, ga je niet proberen, toch?

En zo ken ik er meer Hear.

Een hoop heisa maken, de boel eens lekker opschudden, was dat je doel? Het was al dagen of je hier een kogel door de kerk kon schieten zonder iemand te raken.

Het kan er bij mij niet meer in. Ik heb ook al aardig wat kabels versleten om er achter te komen dat het standaard koperdraadje ook goed is. De verschillen die ik meende te horen tussen kabels zijn in elk geval veel kleiner dan menig andere verandering die ik heb aangebracht aan mijn set, en die wel gewoon met de standaard elektro-akoestiek te verklaren is.

Waarom is audio zo anders dan andere techniek? Waarom hebben we geen gouden moeren in de velgen van de auto (behalve om cosmetische redenen), of speciale stickers voor op de spoiler waarmee je ineens veel harder kunt rijden, of een geheime speciale coating in onze benzinetank waardoor de auto 3x zo zuinig rijdt? Waarom zijn vliegtuigvleugels niet in een special kleur gespoten, zodat er nooit meer turbulentie optreedt? Waarom plakken we geen quantum chips op onze mars-racket, zodat die veel sneller gaat?

Ik weet niet waarom audio wel een kerk heeft maar andere techniek niet. Wat is er heilig aan een luidspreker, versterker, ik snap het niet.

En voor het opschudden van de zaak moet je ook de topic starter aankijken. Maar die verwijt ik natuurlijk niets. :D

Als iemand mij niet kan uitleggen waarom iets werkt, zonder gewoon toe te geven dat het niet bekend is waarom het werkt, en dan met iets uit de kwantummechanica aan komt zetten dat niet kan kloppen, of zaken uit de akoestiek verdraait, dan kan ik er voor mezelf zeker genoeg van zijn dat het om een charlatan gaat.

En natuurlijk lijkt op een forum alles zwart-wit. De werkelijkheid is wat grijzer. Sommige tweaks doen wel zeker wat, vooral als ze met z'n allen op de juiste manier worden toegepast. Maar soms lijkt de verhouding totaal zoek. En de toevlucht in accessoires valt elke marketeer op maar is een doorn in het oog van de echte Natlab-ontwikkelaar of R&D medewerker bij Harman of Sony. En het is triest om te lezen dat een luidsprekerontwerper met tegenzin een dure kabel binnenin z'n boxen toepast, omdat de markt daar nu eenmaal om vraagt, maar het zijns inziens geen verschil maakt behalve in de verkoopprijs.

(...) Zonder ongelovigen geen Darwin, geen Spinoza, etc. (...)

Beste Threshold,

Gelóófde Darwin niet dat alle soorten zijn ontstaan door natuurlijke selectie? *

Gelóófde Spinoza niet dat alle dingen zijn bepaald door God: niet door de vrijheid van diens wil, maar door zijn absolute natuur, of onbegrensde macht? **

(* "On the Origin of Species by Means of Natural Selection", m.n. hfdst. 4

** "Ethica", m.n. stelling 16.)

Treshold,dan zijn plateau,s van verschillende martiaal soorten van draaitafel,s ook oplichterij .

dan is basreflex ,hoorn t.o.v.gesloten kast ook oplichterij, en dan praten we nog niet over de verschillend materiaal soorten als membraan van de speaker units..

Hetzelfde met wreaps, jullie hadden bij die man thuis moeten horen hoe het daar bij hem met wreaps klonk, en dan pas een oordeel geven.

Die fout heb ik vroeger ook gemaakt,die met die voodoo spullen in luister kamers op hifi show liep ik vroeger ook voor bij,maar nu niet meer,ik stel wel de eis met en zonder appendage te horen.

Dat klokje met kurk tast het beeld en geluid aan. het maak het geluid groter en klinkt vriendelijker --kleur rijker ---.

Het zelfde met trollensnot ,2 jaar in de kast gehad ,niks mee gedaan, toen maar de stoute schoenen aan getrokken en naar Paul gegaan van het andere groene form gegaan,nou ik wist niet wat ik hoorde gewoon

geweldig, nog eigenwijs om het niet te gebruiken toen naar Marc gegaan ,en dat was voor mij een duidelijke bevestiging dat tollensnot functioneerde ,bij Marc--Mumsoft[- klonk het nog beter je hoorde totaal geen

installatie alleen muziek.

Achteraf kreeg ik een Mail van Paul dat hij pissig was dat ik trollensnot 2 jaar in de kast had staan voor hem terecht ,voor mij onterecht want ik vond het van te voren maar voodoo dus ongeloofwaardig,dan zie je ook

dat een mens zich ook kan vergissen.

mvg wiel

H,H junior

Ongelovige Spido,wie zegt dat je die voodoo spullen niet kan horen,

Er is wetenschappelijk aangetoond dat je mensen moet en niet moet door een stofje in de hersenen , en de oorzaak lig in de hersens die iets ruiken en niet ruiken wat we zelf niet kunnen waarnemen heel simpel gezegd.

Dat is voor mij ook de voorlopige conclusie dat mensen het wel horen en dat mensen het niet horen.

Eigenlijk moet je over 2 jaar een test doen in Maastricht daar komt een super hersenscan die zelf je gedachte kan lezen, .dat zou ik wel een test willen doen met proefpersonen om de functie van trollensnot uit te proberen .

mvg wiel

Het kan er bij mij niet meer in. Ik heb ook al aardig wat kabels versleten om er achter te komen dat het standaard koperdraadje ook goed is.

Ik niet. Ik ben met mijn neus in de boter gevallen, zogezegd. Ik heb standaard netsnoeren, en een huis-en-tuin-stekkerblok. Dié heb ik aangepast voor structuurinformatie, zodat ze geen foute informatie afgeven. Klaar.

Je moet weten waar het om gaat, bij die dingen. Veel, zo niet alle fabrikanten van touwtjes heben daar geen weet van, en zetten iets in elkaar dat zus of zo uitwerkt, maar nooit helemaal goed. Dat zijn ook charlatans in jouw ogen, want wat die allemaal niet beweren over hun kabeltjes... heel indrukwekkkend allemaal, maar zinnig?

Ik weet niet waarom audio wel een kerk heeft maar andere techniek niet. Wat is er heilig aan een luidspreker, versterker, ik snap het niet.

Het gaat om een kopie van de werkelijkheid die we met technische middelen proberen te maken. De huidige verklaarde techniek is niet voldoende. Dat geldt voor zowel beeld als geluid.

Maar muziek is emotie, dus daar komen al die fora ook vandaan.

Als iemand mij niet kan uitleggen waarom iets werkt, zonder gewoon toe te geven dat het niet bekend is waarom het werkt, en dan met iets uit de kwantummechanica aan komt zetten dat niet kan kloppen, of zaken uit de akoestiek verdraait, dan kan ik er voor mezelf zeker genoeg van zijn dat het om een charlatan gaat.

Zie mijn opmerking over kabels. Voor gehakt is er nog geen verklaring (gelukkig :( )

Het zal je duidelijk zijn dat ik nog geen charlatans ontwaar. Als het nou niet werkt, ja, dan.

En het is triest om te lezen dat een luidsprekerontwerper met tegenzin een dure kabel binnenin z'n boxen toepast, omdat de markt daar nu eenmaal om vraagt, maar het zijns inziens geen verschil maakt behalve in de verkoopprijs.

Ik heb de kabels in mijn speakers behandeld, c'est tout. Alweer, het gaat erom dat je weet waar het om gaat.

Al die tweaks die hier de laatste tijd zijn langsgekomen zijn een deelverzameling van het gehaktconcept. En ook al snapt een mens er niets van, je erin verdiepen geeft een boel inzicht, verwondering en vreugde.

Het afdoen als voodoo helpt je echter niets, nada, nitsjewo.

• 10 months later...

In Berlijn is door WA-Quantum een uitvinding gedaan die de wereld op zijn kop zal zetten. Binnenkort hebben we supergeleiding bij kamertemperatuur en gaan auto's vliegen. De toepassingen zijn onbeperkt!

Met een revolutionair materiaal kan namelijk invloed worden uitgeoefend op het gedrag van bosonen en fermionen. Hiervoor was tot nu toe een deeltjesversneller nodig zoals gebouwd door de CERN.

Het materiaal, dat zich simpelweg slechts in de buurt van een metaal hoeft te bevinden, zorgt ervoor dat de geleiding hierin verbetert. Het effect is zelfs duidelijk hoorbaar en zichtbaar in audiovisuele apparatuur. Men spreekt al van een "perpetuum mobile"!

Nu te koop in de goede audio-video-zaken. Dit goede nieuws wou ik graag met jullie delen.

Hier een voorbeeld van een toepassing waar het materiaal in een sticker is verwerkt. Binnenkort vast ook op de Marssonde te zien.

articles_3.jpg?salt=346079a404300c91

Nou moe, het is al mainstream, die nieuwe uitvinding, zelfs Kemp heeft ze al.

En dan staat er: We do not know of any accessory for audio and video systems with a better price/performance ratio.

Nou, ikke wel. Lekker puh. :P

Maar ik denk dat Treshold weer even wil rellen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...