Guest Posted 8 februari 2013 Report Share Posted 8 februari 2013 Spido,Sido,Spido zit je weer aan de kluk kluk Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 8 februari 2013 Report Share Posted 8 februari 2013 Ik heb inderdaad zelf bij herhaling en over de jaren kunnen vaststellen dat UCD niet zo goed klinkt. Ach, wat iemand "goed" vindt is niet zo belangrijk. Zo'n beetje alle versterkers kunnen "goed" zijn, wat dat "goed" ook wezen mag. UCD klinkt nergens naar. Als je buisruis of buisvervorming uit een UCD module wilt horen zul je die kunstmatig aan het signaal moeten toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 februari 2013 Report Share Posted 8 februari 2013 Jack,laten we eerst over de uitgangtrafo,s hebben,en dan neem ik een voorbeeld, bekijk is de fase draaing van verschillende uitgangstrafo,s in het laag en in het hoog. Als ik een E kern of een Schmitmand trafo of een ringkern trafo op een buizen opstelling aansluit heb ik al drie verschillend klank eigenschappen,welke heeft de juiste klank eigenschap. Meet eens de fase van de Leak van Spido eens door ,niet schrikken PS wollie is geen anti buizen hater integendeel zelf I love rorhe ,Ik heb verschillende buizen versterkers thuis staan ,maar ik wil gewoon uitleggen dat perfecte versterker niet bestaat.Dat elke versterker zijn mankementen heeft. Verdachtmakingen dat ik opgelicht zou zijn Jack is gewoon een prikkel,een AT kost 30 euro en Lyra kost 1200 euro,s en het zal niet aan de kostprijs liggen. Mij gaat het erom dat je wel accepteert wel het verhaal van Spido want daar reageer je niet op en ik vertel dat een Lyra het veertigvoudig kost, en geef als prikkel dat je opgelicht bent en krijgen we wel een reactie. mvg wol PS Opgelicht betekent als je product niet krijgt of als je achteraf het product niet kan inleveren dat is oplichting niet meer en niet minder,dus als iemand voor een plakplaatje 50 euro,s neertelt en hij is inde wolken is het voor mij geen oplichting. Wol in het diep laag is fase onhoorbaar. En in het hoog is m.i. -3dB bij 25Khz al voldoende om geen fase draaiingen in het audiogebied tot 20Khz te krijgen. Je kan ook nog hoger maar boven 50khz heeft m.i. weinig zin. Het is veel moeilijker en duurder om een voeding te maken, die in dat audio gebied nog goed werkt. Als je een heel ander geluid krijgt met verschillende uitgangstrafo s deugd volgens mij je versterker niet. We hebben bij de TSS al in 2008 een test gedaan met de UL-40S2 met VDV 6040 ringkernen en de VDV GIT80 en het verschil is nihil Ik kon het verschil niet horen, de rest v/d studenten volgens mij ook niet. Maar dat was mijn vraag ook niet. Jij had een oplossing, niet? Jammer dat je Spido's woordgrapjes niet begrijpt, misschien te hoog gegrepen voor dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 9 februari 2013 Report Share Posted 9 februari 2013 Tubejack, Hoog grijpen gaat gemakkelijker met een quantum-sticker onder je schoenzolen, echt waar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 februari 2013 Report Share Posted 9 februari 2013 Tubejack, Hoog grijpen gaat gemakkelijker met een quantum-sticker onder je schoenzolen, echt waar! Ik heb een Peter Belt <device> onder de input selector van mijn versterker liggen. In de vorm van een mooie kerstkaart die ik gekregen heb van een bijzonder mens. Wat denk je? Het werkt! Echt waar! Of zou het door de positieve gedachtes komen? die ik krijg als ik aan hem denk. Misschien dat zo'n quantum sticker wat is voor onder mijn hardloop schoenen. Wil niet hoger grijpen, maar makkelijker leren een marathon lopen. Dus verder komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 Jack,beter luisteren of naar de KNO arts gaan een van die twee,dan hoor je ook geen verschil in condensators dus elco,s in de signaal weg is al voldoende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 Ik geloof dat ze iets doen, wat voor nu nog onmeetbaar is. De wraps waren geen succes bij mij. De chips heb ik nog niet geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 Ik ben benieuwd zaterdag naar de chipje,s ,ik laat me verrassen. Jammer dat je ze niet gratis kent uitproberen. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 Jack,beter luisteren of naar de KNO arts gaan een van die twee,dan hoor je ook geen verschil in condensators dus elco,s in de signaal weg is al voldoende Ik heb tijdelijk een Onkyo neergezet die heeft geen koppel condensatoren meer, is volledig dc. Behoorlijk transparant, stabiel & vrijwel onbeperkt. Gewoon goed. Maar doe mij de buisjes maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Telkens komen er nieuwe oplichters die met onzinverhalen en hoofdprijzen. En het erge is, dat serieuze audiohandelaren zich er mee in laten. De volgen de stap is, dat goedgelovige audiofielen er ook in trappen en zelf geloven dat er verschil is... Waarschijnlijk heeft het gewicht van je portemonaie ook al invloed op je oren. Maar ik heb het niet geprobeerd, dus ik mag niet meepraten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Hi Hans, zijn die kabels van jou gratis? Ik bedoel voor kostprijs dan, hè. 't is dat Jack die kaart van Peter Belt gratis kreeg, anders was die ook al opgelicht. Wat een boze wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Hi Hans, zijn die kabels van jou gratis? Ik bedoel voor kostprijs dan, hè. 't is dat Jack die kaart van Peter Belt gratis kreeg, anders was die ook al opgelicht. Wat een boze wereld. Wat hebben mijn kabels met die onzin van stikkertjes en smeerseltjes te maken..??? In mijn kabels zit materiaal en eerlijk handwerk, geen fantasieverhaal over nanostructuren, structuurinformatie en weet ik wat al meer. En Peter Belt... dat is misschien wel de gehaaiste... Wanneer je daar gevoelig voor bent, doe je voordeel er mee., Wanneer je denkt dat het helpt, helpt het ook. Maar die er veel geld voor vragen, blijven oplichters en soms zelfs overtuigt van hun "vinding". Zakkenvullers en gestoorden.. dat zijn het in mijn ogen (en oren). http://www.kwakzalverij.nl/ En wat leesvoer: http://www.gezondheidszorg.eu/memom/103.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Nou Hans, heb jij een wetenschappelijke verklaring van het hoe en waarom jouw kabeltjes beter/anders klinken dan bv recht toe - recht aan kabeltjes? Zoniet, dan vallen die breisels imo ook onder Voodoo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Toch is er een groot verschil tussen voodoo stickers (ed) en kabels. Door de kabels gaat tenslotte het signaal. De stickers (ed) doen helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Dat is jouw mening Hans, maar die is op geen enkele wetenschappelijke basis gestoeld. Net zo min als wraps, gehakt, edelstenen en horoscopen. Ik verbaas me telkens weer dat dit gegeven er bij jou op de één of andere manier niet in komt... Btw, heeft het dielectricum volgens jou wel invloedt op de weergave? Ik denk trouwens ook verschillen te kunnen waarnemen tussen kabeltjes, maar ook tussen footers en andere tweaks (lang niet bij elke tweak/kabel of ieder apparaat), maar ik ben geïnteresseerd waar die starheid (lees: bekrompenheid) bij jou vandaan komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Je kunt het starheid noemen, maar wanneer ik van dergelijk voodoo spullen al vaak gehoord heb, demo meegemaakt heb en zelf vanalles heb gexperimenteerd heb geloof ik er niet meer in. Overigens met smeerseltjes en stickers ben ik niet aan het werk geweest. Wanneer er dan voor het onbenuligste prul, vrijwel unaniem hoofdprijzen gevraagd worden ben ik er echt helemaal klaar mee. Bij b.v. kabels en luidsprekeropstelling ligt het toch iets anders, daar liggen tenminste nog elektrische en mechanische aspecten aan ten grondslag. Het dielectricum heeft invloed op de capaciteit, dus je zou verschillen kunnen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Het dielectricum heeft invloed op de capaciteit, dus je zou verschillen kunnen horen. Een paar honderd pico farad extra bij 8Ω doet volgens mij elektrisch niet zoveel Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Die rotzooi is bestemd voor mensen met geld die niet weten wat ze aan het doen zijn en die graag het gevoel/idee/beeld willen scheppen dat ze het maximale doen om hun set goed te laten klinken. Die goedwillende luitjes kunnen hun geld beter investeren in muziek of een cursus akoestiek, daar heb je als liefhebber véél meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Wat een onzin gewiste interlink , die signaal banen in de Array zijn die ook getwist Dat hoor je toch niet ,its voodoo Toon dat maar eens aan met foto,s of theoretische onderbouwing. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 februari 2013 Report Share Posted 11 februari 2013 Wat een onzin gewiste interlink , die signaal banen in de Array zijn die ook getwist Speciale wokkel printjes gebruikt heb ik mij laten vertellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2013 Report Share Posted 12 februari 2013 Wat een onzin gewiste interlink , die signaal banen in de Array zijn die ook getwist Dat hoor je toch niet ,its voodoo Toon dat maar eens aan met foto,s of theoretische onderbouwing. mvg wol De ingangsdraden binnen een (huidige) Array zijn gevlochten, de luidsprekerdraden massief en getwist. Maar waarom deze vraag, het gaat hier over voodoo onzin. Om er nu weer een kabeltopic van de maken heeft geen zin, die zijn er genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 12 februari 2013 Report Share Posted 12 februari 2013 Maar waarom deze vraag, het gaat hier over voodoo onzin. Eerlijk is eerlijk Hans, maar gevlochten breisels horen net zo goed bij Voodoo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 februari 2013 Report Share Posted 12 februari 2013 De standpunten zijn ingenomen. Wie koopt die dingen aanstaand weekend op de AZ-show om ze uit te proberen? Zo'n chip-sticker begint bij 5 euro dacht ik. Oh jammer de speakerversie is duur. Maar er is ook een platenspeler versie. De wraps topte het hoog af bij me, is kijken of dit iets beter doet. Alle veranderingen hoeven geen verbetering te zijn. Ik zal eens vragen of er ook demo-versies zijn om een artikel over te schrijven. Tenzij we natuurlijk willen blijven ruziën en klagen, gewoon óm het ruziën en klagen, ga dan vooral verder, maar dan tijdens de AZ-show onder het genot van een kop koffie. Producten http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?item=&action=page&group_id=10000299〈=NL Of lees hier op Audioreview.nl een artikel op de luidsprekers: http://audioreview.nl/reviews/accessoire/301-review-wa-quantum-supreme-loudspeaker-chips Platenspeler http://www.audioreview.nl/reviews/accessoire/284-review-wa-quantum-chips-voor-toonarm-en-aftast-element Quality Hifi artikel - luidsprekers http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_WA_Quantum_Chips_bij_Kemp_Elektroniks_door_John_van_Polen_april_2012.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2013 Report Share Posted 12 februari 2013 We hebben hear al eens een topic over volgeschreven. Zie: http://www.hear.nl/forums/topic/13924-chips-quantum-mechanica-voor-je-set/?hl=wa-quantum De eigenaar van deze "GMBH" is in mijn ogen gewoon een oplichter. Het is in ieder geval geen vertrouwenwekkend bedrijf, daar in die achterbuurt in Berlijn. Hij heeft zichzelf een "selfmade ingenieur" titel gegeven. Dat er mensen zijn die hier in trappen. Ik begrijp er helemaal niks van. Ik zou hem ook advies vragen wanneer je een ernstige ziekte hebt, Jomanda wekte ook vertrouwen. Dit zit echt in dezelfde categorie. Voor mij zijn die links die je aanhaald Ivan, een reden om de "vakpers" nóg minder te vertrouwen. Je mag het dan ruziën noemen, maar braaf de handel achterna sjokken is in dit geval helemaal van de gekke. Maar ik zou het gewoon gaan kopen. € 50,- voor stickertje... het lijkt groep 1 en 2 van de basisschool wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 12 februari 2013 Report Share Posted 12 februari 2013 Maar ik zou het gewoon gaan kopen. € 50,- voor stickertje... het lijkt groep 1 en 2 van de basisschool wel. Wat kost dat macrame ook alweer Hans..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts