Jump to content

Chips (Quantum Mechanica) Voor Je Set

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

benieuwd hoe die overdaad aan soldeerwerk zich op termijn houdt ....

groet

De 64 transistoren worden machinaal surface mount op een keramische print geplaatst. Deze constructie heet een hybrid. Het keramiek zorg voor de warmte afvoer naar de koelplaat (is het front).

:)

ik heb ervaring met electronica op leeftijd. die overigens telkens te herstellen is. hier zou ik niet aan beginnen. of zit er een 20 jaar garantie bij zoals bij Bryston?

groet

20 jaar garantie op een apparaat wat niet de verfijning in weergave geeft spreekt mij niet aan. heb zo'n Array apparaat, al bijna 8 jaar, en er is nog nooit wat mee aan de hand geweest. Kan ik van de meeste andere apparaten die ik heb gehad niet zeggen.

spreek je over nog eens 7 jaar wel weer. dan weten we het. veel electronica gaat na tien jaar dood wegens falende soldeerverbindingen. zeker smd en 'modern' soldeerspul. en repareren van die kaasplank vol met mini-onderdelen is vast een klus.

groet

spreek je over nog eens 7 jaar wel weer. dan weten we het. veel electronica gaat na tien jaar dood wegens falende soldeerverbindingen. zeker smd en 'modern' soldeerspul. en repareren van die kaasplank vol met mini-onderdelen is vast een klus.

groet

Zal het in mijn agenda zetten maar  ben er niet bang voor. En als er dan wat mee zou zijn heb ik voor amper 50 euro cent per dag (over 10 jaar berekend) genoten van mijn Array phono

Guest tubejack

groet

Rob die gaat echt niet stuk. Het zit m.i. zeer solide inelkaar met prima componenten.

Mijn S-1  was van 2001 of 2003  dus 12 of 10 jaar oud en ik schat dat hij minstens nog zolang mee gaat.

@ Thingman,

jij weet zeker niet wat het kost om producten in kleine series te maken. € 3000,- voor een draaitafel is daarom best te verantwoorden. Een stuk daarvan is voor de tussenhandel, maar die mensen zorgen weer dat dit ook werkelijk te koop is. Een SACD speler van € 5000,- mag zeker wél ??

Ik weet precies wat het kost om een sticker in kleine aantallen te laten maken. Zeer weinig, nog niet 1% van wat er voor deze onzin gevraagd wordt. Leuk, 4.900% winst... Dat lukt niemand, behalve wanneer je met zotte audiofielen te maken hebt.

:D

't Was maar een vraag hoor...

Uit de verdediging blijkt het antwoord.

Ik weet precies wat het kost om een sticker in kleine aantallen te laten maken. Zeer weinig, nog niet 1% van wat er voor deze onzin gevraagd wordt. Leuk, 4.900% winst... Dat lukt niemand, behalve wanneer je met zotte audiofielen te maken hebt.

Dan weet jij, Hans, vast ook wel hoeveel tijd (lees: geld) het kan kosten voordat het ontwerp van zo'n sticker uiteindelijk gemaakt is. Wat je - niet onwaarschijnlijk - terug ziet in de uiteindelijke prijs van zo'n sticker...

Zo lust ik er nog wel eentje... wat ben je toch goedgelovig... :D

En dat zegt de man(?) die geen andere versterker dan Array op z'n Wilson's wil proberen omdat ie geloofd(!) dat er niets beters is, hahahaha...

Jongelui, niet zo ruziën. Voor mij zien alle eendjes er eender uit, maar mensen zijn allemaal anders in mijn ogen. Misschien hebben jullie dat ook? Kun je je dan voorstellen dat die uiterlijkheden, die verschillende karaktertrekken, die afwijkende voorkeuren en zo meer, gecorreleerd kunnen zijn met een andere manier van luisteren?

Waarom denkt iedereen dat het oor en wat daarmee samenhangt bij iedereen hetzelfde functioneert, nota bene op het vlak van muziekbeleving, waar het gaat om kunst.

Van die specialiteit van mij is in de praktijk bekend dat zo'n 90% van de luisteraars het hoort, maar die ondergaan toch ook niet allemaal hetzelfde.

Dus Pietje hoort het, Jantje niet, en nu liggen Pietje en Jantje hier te rollebollen.

Boeiend.

Dat met die stikker is gewoon koehandel ,het heeft het zelfde effect als trol de snol en dat kost niks.

Hans het concept is aardig van de array  maar het werkt niet met 64 eind torren ,er zijn al een aantal firma,s voor gegaan voor de array en daar hoor niks meer van , het enigste wat je nog ziet is Sanken met 900 torretjes er in ,vroeger was dit een rage heel veel fabrikanten hadden dat en nu kun je de fabrikanten op een hand tellen.

wollie de zeurkous  :)  :D

Hans het concept is aardig van de array  maar het werkt niet met 64 eind torren ,er zijn al een aantal firma,s voor gegaan voor de array en daar hoor niks meer van , het enigste wat je nog ziet is Sanken met 900 torretjes er in ,vroeger was dit een rage heel veel fabrikanten hadden dat en nu kun je de fabrikanten op een hand tellen.

wollie de zeurkous  :)  :D

De eerste versterkers van Array zijn in 1995 gebouwd. Die werken nog steeds.

'T zal wel te duur worden.

Op de site van Sanken zie ik overigens geen versterkers.

:)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...