Jump to content

Chips (Quantum Mechanica) Voor Je Set

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Ik sluit nooit iets uit. Jij kennelijk wel.

Geen idee waarop je dit baseert, maar duidelijk is dat je me niet kent. 'Niets uitsluiten' is m'n nickname.

Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat je in real live best een aardige kerel kan zijn...

Ik sluit niet uit dat jij je in het echt net zo gedraagt als hier.

Goed ingeschat m.u.v. de momenten dat ik betreffende chips achter m'n oren plak dan kan ik me ook nogal zelfvoldaan opstellen... ;)

Goed ingeschat m.u.v. de momenten dat ik betreffende chips achter m'n oren plak dan kan ik me ook nogal zelfvoldaan opstellen... ;)

Doe geen moeite, dat lukt zonder die chips ook prima :P Klinkt het doorspoelen van de WC ook beter als je die chips achter je oren hebt zitten?

Ik hoor tenslotte ook niet wat Mumsoft hoort.

:)

Dat denk jij maar. Toen jij bij me was hoorde jij net als ik dat het scherp begon te klinken. De volgende dag was het weg. En dan hoor jij nog een verschil tussen een cd en een kopie daarvan, maar gooi je het gehoorde verschil op 'iets' in de software die gebruikt werd voor het laten faden van de tracks. De analogie met anderen die verschil horen in puur gekloonde cd's ontken je. Je hebt ook nog nooit zélf een testje gedaan met TS, dus hoe zou jij weten dat je het verschil niet hoort?

Je hoort tenslotte verschil tussen jouw kabel en een 'gewone', en je het daar ik weet niet hoeveel verklaringen voor verzonnen, terwijl de voor de hand liggende door jou wordt vermeden.

Veilig vasthouden aan een 100-jarig oud wereldbeeld is natuurlijk wel zo prettig voor iemand die te oud is 'voor die rotsooi'. Gooi die bovenkamer van je eens open, Hans.

De volgende keer dat jij hier komt zal ik je laten horen hoe de Hear-cd hoort te klinken.

M :ph34r: rc

• 2 weeks later...

Sorry naar alle " believers", maar kun je je voorstellen, dat we 30 jaar geleden hadden kunnen voorspellen dat we anno 2012 zo zijn afgedwaald in de audio techniek dat we zijn gaan geloven dat er zoiets bestaat als een plakker, dat je overigens er ook op kunt leggen (ipv plakken, zie de website), dat verder niet in de signaalweg zit maar wel een kwantummechanische werking heeft? Hiervoor heb je normaal gesproken hele gevoelige apparatuur nodig om de kansen dat electronen zich ergens bevinden te kunnen beinvloeden en een zeer gedegen kennis van de materie! Dan is dit wel het laatste wat je doet met je kennis, zoiets uitvinden... Dan kun je beter het gehele energieprobleem oplossen.

Als je de waarschijnlijkheid dat een electron zich ergens zou kunnen bevinden wilt beinvloeden, en wel op zulke wijze dat de muziek die het als drager ervan "vervoert" beter gaat klinken over de gehele linie, en zelfs de frequentiekarakteristiek ervan verandert (zie tekst bij het produkt), dan praten we over een behoorlijke invloed, en dan vraag ik me af waar dan die electronen anders zouden kunnen blijven, of welke weg ze eventueel anders kunnen kiezen... Ik geloof, dat de ontwikkelaar direct in aanmerking komt voor de Nobelprijs en dat er een nieuwe Einstein geboren is!

Maar serieus, het is wel triest dat dit soort dingen op de markt worden gebracht. Het heeft niks met audiotechniek te maken. Ik ben benieuwd of je dit voor de rechter zou kunnen brengen. Gelukkig gaat het maar om kleine bedragen. Ik denk dat de ontwikkelaar degene is die hier het hardste lacht.

Treshold,dan had je ook 20 jaar geleden de HVT kunnen opdoeken met een zilver papiertje van een zekere peter dat kreeg je als bijlage.

En nog langer geleden had Audiac een soort van "wasknijper" met een chip voor op je stroomdraad.

Guest tubejack

Jawel hoor ik maak genoeg leuke dingen mee, maar ik heb even geen zin om iets posten op dit forum

als dat toch alleen maar als "onzin" wordt bestempeld.

Sorry naar alle " believers", maar kun je je voorstellen, dat we 30 jaar geleden hadden kunnen voorspellen dat we anno 2012 zo zijn afgedwaald in de audio techniek dat we zijn gaan geloven dat er zoiets bestaat als een plakker,

Waarschijnlijk 'loop' je nog niet zo lang mee in audioland want 30 jaar geleden werd er ook geëxperimenteerd met metalen knijpertjes in de gordijnen e.d.

Niets nieuws onder de zon dus... ;)

Die ongelovigen zie je ook nooit in de kerk, maar blijven zitten mokken in het cafeetje ertegenover.

Marc

Maar die ongelovigen hebben, met gevaar voor eigen leven, ons wel veel verder gebracht in de geschiedenis! Zonder ongelovigen geen Darwin, geen Spinoza, etc.

Als die plakkers zouden werken, dan zaten alle geluidstudios er vol mee. (En zou ons energieprobleem zijn opgelost).

Wat ik bedoel te zeggen, is dat de audiofielen steeds verder van de techniek en " common sense" zijn afgegleden. Maar zonder die techniek kunnen we echt niet! Geen enkele serieuze fabrikant kan zonder de techniek. Daarom zullen we nooit "gehakt" zien in een Mark Levinson, en zitten er nooit allerlei plakkers en magic wasknijpers op een Revel Salon. En dat, terwijl er bij Harman genoeg natuurkundigen rondlopen die de wetten van de kwantummechanica kennen.

Dus de audiofielen laten de techniek over aan de fabrikanten en de opnamestudios. Veel geprezen opnames zijn gemaakt met kilometers aan gewoon koperdraad met standaard pluggen en dergelijke. Spoelen in wiselfilters van de duurste speakers zijn honderden meters gewoon redelijk dun koperdraad. Dan komt de audiofiel die daar een metertje van het duurste van het duurste aan toevoegt, met een paar quantum-chips erop. Want dan klinkt het pas goed. Gelukkig weet de niet technisch aangelegde audiofiel het allemaal veel beter dan die stomme fabrikant en die rare opnametechnicus zonder-oren-aan-z'n-kop. :P

Daarom zullen we nooit "gehakt" zien in een Mark Levinson

Dat schrijf je nou wel, maar ik meen gelezen te hebben dat Oppo een officiele upgrade doet met smurfensnot.

Gelukkig weet de niet technisch aangelegde audiofiel het allemaal veel beter dan die stomme fabrikant en die rare opnametechnicus zonder-oren-aan-z'n-kop. :P

Er zijn toch ook echt fabrikanten en technici die wel met 'bijzondere' accessoires en 'audiofiele' kabels werken ;)

Dat schrijf je nou wel, maar ik meen gelezen te hebben dat Oppo een officiele upgrade doet met smurfensnot.

Er zijn toch ook echt fabrikanten en technici die wel met 'bijzondere' accessoires en 'audiofiele' kabels werken ;)

En ook aan de opnamezijde worden er goede kabels gebruikt en niet van de standaard rot snoertjes .

Beste Treshold,

Draai de zaken niet om alsjeblieft. Een vergelijking doortrekken (gelovigen - ongelovigen) levert vaak abberaties op. Ik bedoelde maar te zeggen dat de 'ongelovigen' nooit eens iets proberen, ook al wordt het onder hun neus gehouden. Ze komen dus niet in de 'kerk'.

Niemand zal ooit willen beweren dat techniek niet belangrijk is, ik al helemaal niet. Wiskunde-achtergrond, jarenlang werkzaam in de automatisering. Dat er ook nog zaken zijn in de audio die wij niet begrijpen, die ongetwijfeld wel een technische achtergrond hebben, maar geen wel-begrepen achtergrond, heeft ook mij hogelijk verbaasd. Doet dat nog steeds.

Daarbij neem ik de technische verklaring van die plakkers met een korreltje zout. Dat er zoiets wordt bijgesleept vind ik verklaarbaar, immers, anders verkoopt het niet. We willen toch minstens een beetje het idee hebben dat we niet op drijfzand leven.

Dus je kunt ze best aanvallen op die vermeende kwantummechanica, maar niet op de werking, want dat spul heb jij nog nooit geprobeerd. Gooi dus met het badwater niet ook het kind weg.

Van mij hoef je overigens niks te proberen, van sommige mensen krijg ik de indruk dat ze nog niet dood gevonden willen worden naast zo'n plakker of een Miracle Wrap, om maar wat te noemen. Maar wellicht zit er iets in waar je wat aan hebt, je zou bijv. kunnen gaan denken dat de huidige stand van techniek mogelijk niet het hele antwoord is op de vraag waarom we horen wat we horen.

Dat begint echter meestal met wat ervaring. die Miracle Wraps kun je bv zonder kosten een tijdje uitproberen. Is het niks voor je, prima. Maar laat iedereen in zijn waarde, en respecteer het als iemand anders er wél plezier aan beleeft.

M :ph34r: rc

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...