Jump to content

Chips (Quantum Mechanica) Voor Je Set

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Het is weer lachen hier. Typisch weer het Hear forum. :blink: 

Er is een nieuw topic over voodoo. Deze keer niet eens een kabel topic. En het word opnieuw domweg belachelijk gemaakt. Ongelofelijk zelfs dat het woord oplichting erbij wordt gehaald in één van de betogen. Ik moet gelijk denken aan dat we allemaal worden opgelicht en dat elke dag weer opnieuw. Denk maar eens aan de kunstmatig hoog gehouden prijzen van onze dagelijkse levensbehoeften, de liter brandstof die in je voertuig verdwijnt, het veel te dure wijntje of andere alcoholische versnappering wat je avonds drinkt. Of wat dacht je van de hoge heren bij de banken en woningbouwverenigingen met hun giga salarissen en bonussen, die wij met zijn allen betalen. De heren van de politiek die flut voorstellen maken en doen alsof men het allemaal zo goed weet en ondertussen de begroting maar op blijft lopen en wij het weer slikken voor zoete koek en blijven betalen. Als je daar eens goed over zou nadenken, dan voel je je pas opgelicht.

Het zal mij dus een ruk zijn dat iemand uit Berlijn (mooie stad overigens) dus 5,00 € vraagt voor een sticker. Ik heb weleens 15,00 € betaalt voor een mooie Alpine sticker voor op de auto. (Alpine,bekend van de autoradio´s). Heb ik mij nooit over opgelicht gevoeld.  :D  :D

Het is weer lachen hier. Typisch weer het Hear forum. :blink:

Er is een nieuw topic over voodoo. Deze keer niet eens een kabel topic. En het word opnieuw domweg belachelijk gemaakt. Ongelofelijk zelfs dat het woord oplichting erbij wordt gehaald in één van de betogen. Ik moet gelijk denken aan dat we allemaal worden opgelicht en dat elke dag weer opnieuw. Denk maar eens aan de kunstmatig hoog gehouden prijzen van onze dagelijkse levensbehoeften, de liter brandstof die in je voertuig verdwijnt, het veel te dure wijntje of andere alcoholische versnappering wat je avonds drinkt. Of wat dacht je van de hoge heren bij de banken en woningbouwverenigingen met hun giga salarissen en bonussen, die wij met zijn allen betalen. De heren van de politiek die flut voorstellen maken en doen alsof men het allemaal zo goed weet en ondertussen de begroting maar op blijft lopen en wij het weer slikken voor zoete koek en blijven betalen. Als je daar eens goed over zou nadenken, dan voel je je pas opgelicht.

Het zal mij dus een ruk zijn dat iemand uit Berlijn (mooie stad overigens) dus 5,00 € vraagt voor een sticker. Ik heb weleens 15,00 € betaalt voor een mooie Alpine sticker voor op de auto. (Alpine,bekend van de autoradio´s). Heb ik mij nooit over opgelicht gevoeld.  :D  :D

Het heeft er allemaal niks mee te maken, belasting betalen is heel wat anders dan dit soort zakkenvullerij, al vind ik je voorbeeld bij de banken er wel aan raken.

Bovendien kosten die sticker € 50,- en heb je er dan voor en stereoset minimaal 2 nodig.

Maar ga rustig je gang, je hebt het recht te kiezen om belazert te worden.

:)

Je wordt pas belazerd c.q. opgelicht als het niet werkt. Als het nou voor 80% van de mensen werkt, en voor 20% niet, dan roepen die 20% (nou, ja, ééntje in ieder geval) altijd dat je wordt opgelicht.

Respecteren dat het voor 80% wél werkt is er niet bij, nee, voor die anderen zit het dan tussen de oren, die halen zich maar wat aan, de sukkels. En dat blaten we dan flink uit op de fora, want dat mag toch, en we zijn toch niet gèk?

Bind in man, ga wat kabels zitten vlechten, daar koel je van af.

Ik heb een werkelijk revolutionaire methode ontwikkeld om een set op afstand beter te doen klinken. Het werkt met optimalisatie van processen in de stofwisseling van de prefrontale cortex door subtiele mentale aanpassingen op transcellulair niveau.

De resultaten van de eerste praktijktesten zijn absurd spectaculair, als je dit probeert weet je niet wat je meemaakt. Ik pas het zelf al enige tijd toe en ik ben voorzichtig begonnen met de assessment van een select groepje liefhebbers. Helaas komt niet iedereen hiervoor in aanmerking, je moet oprecht open staan voor vernieuwing, in staat zijn om mentale processen te beheersen en om de focus op de materiële audiobeleving los te laten. 

Het werkt met een intellectueel licentiesysteem. De eerste keer proberen kost je vijf euro. Ik neem aan dat jij niet het risico wilt lopen om dit te missen. Wanneer zullen we beginnen? 

Kan je vast wat meer vertellen over de werking er van en kan je ook aantonen in een ABX test dat het werkt?

Kan je vast wat meer vertellen over de werking er van en kan je ook aantonen in een ABX test dat het werkt?

De werking blijft geheim. Er zijn in dit audiosegment altijd kapers op de kust. Een patent zal ik waarschijnlijk niet aanvragen omdat het eenvoudiger is om de werking geheim te houden als er niets over gepubliceerd hoeft te worden. 

Ik kan de mate van werkzaamheid in een ABX test aantonen. Geen probleem.

Ik heb een werkelijk revolutionaire methode ontwikkeld om een set op afstand beter te doen klinken. Het werkt met optimalisatie van processen in de stofwisseling van de prefrontale cortex door subtiele mentale aanpassingen op transcellulair niveau.

De resultaten van de eerste praktijktesten zijn absurd spectaculair, als je dit probeert weet je niet wat je meemaakt. Ik pas het zelf al enige tijd toe en ik ben voorzichtig begonnen met de assessment van een select groepje liefhebbers. Helaas komt niet iedereen hiervoor in aanmerking, je moet oprecht open staan voor vernieuwing, in staat zijn om mentale processen te beheersen en om de focus op de materiële audiobeleving los te laten. 

Het werkt met een intellectueel licentiesysteem. De eerste keer proberen kost je vijf euro. Ik neem aan dat jij niet het risico wilt lopen om dit te missen. Wanneer zullen we beginnen? 

Mind setting zou ik zeggen. Dat is waar het om draait allemaal

Nog een leuk stukje leesvoer ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prefrontale_cortex

Het heeft er allemaal niks mee te maken, belasting betalen is heel wat anders dan dit soort zakkenvullerij, al vind ik je voorbeeld bij de banken er wel aan raken.

Bovendien kosten die sticker € 50,- en heb je er dan voor en stereoset minimaal 2 nodig.

Maar ga rustig je gang, je hebt het recht te kiezen om belazert te worden.

Het heeft er ALLES mee te maken, Hans. Ook jij wordt elke dag weer opgelicht, hoor. Maar dat wil je niet zien.

Je doet zeker weinig de boodschappen bij de supermarkt. Als je het wel doet, dan let je niet op de prijzen of op de nieuwe verpakkingen met minder inhoud, maar wel dezelfde prijs betalen. Verkapte prijsstijgingen noemen we dat.hier.

Of de zogenaamde acties die men heeft bij de grootste kruidenier die zoooooo op de kleintjes let. Ja, ammehoela ermee.  Die acties bij deze kruidenier en die je cadeau krijgt bij een totaalbedrag van .... , betaal je als klant zelf. Ze halen dat terug bij de klant door op de best lopende artikelen net een eurocent meer erop te zetten. Of groente die men inkoopt of beter gezegd groentekwekers in Afrika die men laat telen voor ze en de oogt van te voren is opgekocht. Vervolgens het vervoert naar Nederland en het daar verkoopt voor een te hoge marktprijs. Kijk maar eens naar het kwaliteitverschil tussen groente uit de supermarkt en de gewone markt. Daarbij is de prijs op de gewone markt redelijk en de kwaliteit erg goed en vers. Bij de supermarkt is de prijs te hoog en de kwaliteit  bedroevend en niet vers.

En we betalen al jaren veel teveel belasting, maar dat wil je ook niet zien. 

OZB die omhoog gaat in tijden van crises en de huizenprijs is gezakt. BTW die omhoog gaat om gaten in de rijksbegroting te dichten en daarmee de crises nog groter maken, omdat de consument nu helemaal niets meer uit gaat geven in de winkels.

En wist je dat de hypotheekrente ook kunstmatig 1 % te hoog wordt gehouden door de 4 grootste banken in het land. Waarvan er 2 banken zijn (SNS en ABN-AMRO) in handen zijn van de regering. Dus die hebben niets te zeggen. Het is de Rabobank die het bepaalt deze rente en de ING er achteraan hobbelt hierin.

Is dat geen oplichting deze voorbeelden? Ik zou zeggen kijk toch eens beter om je heen.... in plaatst van je (te) druk te maken over een sticker.

En die sticker gaat al vanaf 3,00 €. 

http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?item=wa-quantum-fuse-chip-5-mm--1-piece&action=article&group_id=10000299&aid=22953〈=NL

De werking blijft geheim. Er zijn in dit audiosegment altijd kapers op de kust. Een patent zal ik waarschijnlijk niet aanvragen omdat het eenvoudiger is om de werking geheim te houden als er niets over gepubliceerd hoeft te worden. 

Ik kan de mate van werkzaamheid in een ABX test aantonen. Geen probleem.

Spannend, lijkt me leuk om eens een dergelijke test bij te wonnen.

Waar kan ik me opgeven?

Ik wil ook wel, maar ik heb de gans verkeerde mindset, heb ik van ravon begrepen. :(

Gelukkig heb ik mij laten belazeren met een niets kostende voodoo tweak waar ik net wel de juiste mindset voor had. Wat ze er toen niet bij hebben gezegd, is dat je dan voorgoed ongeschikt bent om je te laten oplichten door andere tweaks :angry:

Maar ja, dan kan ik nu lekker wel ravon én Hans van Liempd voor oplichters uitmaken. Een beetje geld vragen voor iets wat niet werkt! Tsk!

Ik denk trouwens ook verschillen te kunnen waarnemen tussen kabeltjes, maar ook tussen footers en andere tweaks (lang niet bij elke tweak/kabel of ieder apparaat), maar ik ben geïnteresseerd waar die starheid (lees: bekrompenheid) bij jou vandaan komt...

Doorgaans houdt de groei van starheid (kristallisatie) gelijke tred met het stijgen van de leeftijd.

Niet bij iedereen hoor, maar er zijn enkele fraaie voorbeelden te zien hier, da's waar. ;)

Het heeft er ALLES mee te maken, Hans. Ook jij wordt elke dag weer opgelicht, hoor. Maar dat wil je niet zien.

Je doet zeker weinig de boodschappen bij de supermarkt.

Starre mannen doen zelf geen boodschappen Onno. Dat doen hun vrouwen. ;)

Enne... Marc: bij nieuwe maan is creativiteit gedaald tot een minimum, terwijl het betrekken van uitgekristalliseerde stellingen een drukmaximum kent.

Over twee weken ligt het precies andersom...

Maar nu we het toch over oplichterij hebben: is een draaitafel-elementcombinatie van 3000 euro of meer niet je reinste oplichterij?

Beetje gedraaid metaal, paar spoeltjes, electromotortje en een naald waar een exotisch verhaaltje aan vast moet hangen, zeg maar.

Ben je dan ook niet een beetje raar als je zoiets uitgeeft?

En dan is het ook nog zo dat je voor 3000 euro niks hebt, althans, dat hoor ik van de echte draaitafeloplichters en -opgelichten.

Waarschijnlijk worden we allemaal op een of ander gebied opgelicht en voelt het heerlijk om dat te compenseren door anderen te wijzen op het terrein waarop zij worden opgelicht.

En natuurlijk ook omdat het zo "wijs" voelt om te kunnen zeggen dat jij daar dan zelf niet intrapt...

Misschien off-topic (hoewel), hier een tip van een oude knar: als je een feestje geeft, doe dat dan bij volle maan. Zeg er niets over, maar kijk hoe het gaat. 10 tegen 1 wordt het een bruisend feest waar je met plezier op terugkijkt.

Maar nu we het toch over oplichterij hebben: is een draaitafel-elementcombinatie van 3000 euro of meer niet je reinste oplichterij?

Beetje gedraaid metaal, paar spoeltjes, electromotortje en een naald waar een exotisch verhaaltje aan vast moet hangen, zeg maar.

Ben je dan ook niet een beetje raar als je zoiets uitgeeft?

En dan is het ook nog zo dat je voor 3000 euro niks hebt, althans, dat hoor ik van de echte draaitafeloplichters en -opgelichten.

Waarschijnlijk worden we allemaal op een of ander gebied opgelicht en voelt het heerlijk om dat te compenseren door anderen te wijzen op het terrein waarop zij worden opgelicht.

En natuurlijk ook omdat het zo "wijs" voelt om te kunnen zeggen dat jij daar dan zelf niet intrapt...

Ik vind het altijd leuk als iemand in staat is om veel geld uit te geven aan mooie dingen, succes werkt in mijn optiek aanstekelijk. Mijn ervaring is dat verzuurde typetjes die dure uitgaven van een ander in twijfel trekken dat meestal niet doen omdat ze het idee hebben dat die ander is opgelicht, ook al beweren ze van wel. Het gaat hier om een stickertje van een paar euro, je gaat mij niet wijsmaken dat je ook jaloers bent op de mensen die zich zo'n stickertje durven te veroorloven. 

Ochgotte... ik krijg de hele voodoo club op m'n dak... Dat maakt nog eens indruk.

Dat we met z'n alle belazerd worden, klopt, maar ik zal er toch alles aan doen om het te voorkomen.

Jullie kennelijk niet.

Maar het is mode... overal zie je de Boedha's opduiken, vage cursussen schieten als paddestoelen uit de grond. Ik heb zoiets rond 1970 ook al eens meegemaakt. Maak je maar niet ongerust, dat gaat wel weer over.

@ Thingman,

jij weet zeker niet wat het kost om producten in kleine series te maken. € 3000,- voor een draaitafel is daarom best te verantwoorden. Een stuk daarvan is voor de tussenhandel, maar die mensen zorgen weer dat dit ook werkelijk te koop is. Een SACD speler van € 5000,- mag zeker wél ??

Ik weet precies wat het kost om een sticker in kleine aantallen te laten maken. Zeer weinig, nog niet 1% van wat er voor deze onzin gevraagd wordt. Leuk, 4.900% winst... Dat lukt niemand, behalve wanneer je met zotte audiofielen te maken hebt.

:D

Mijn merk...?? Ik ben alleen een gebruiker van die spullen.

Maar om het verhaal van de 64 eindtransistoren even uit te leggen:

Kleine transistoren hebben de eigenschap om snel te kunnen werken. Helaas is het vermogen te gering. Maar zet er er een groot aantal min of meer parallel, dan heb je plotseling wél vermogen. samen staan ze sterk zeg maar. 

Het allereerste ontwerp had zelfs zoiets van 256 transistoren. Daar is ook een prototype van gebouwd. Die versterker bleek niet altijd in staat om alle belastingen te kunnen verwerken, dus de keren dat Chris daar enkele 10-tallen tot 100-derden er uit en in gesoldeerd heeft zijn niet op een hand te tellen. Toen Willem er bij kwam, zijn er allerlei controlecircuits en beveiligingen ontworpen. Hiermee is één van de minst storingsgevoelige versterkers ooit ontstaan.

Puur techniek, helemaal geen voodoo.

Ravon, helaas ben ik niet beschikbaar voor de sessie om dat geen  intellectueel licentiesysteem heb maar het voordeel heb ik wel, ik ben niet voor 5 euro,s opgelicht,

Ravon je moet dit uitproberen je plaats tussen versterker en speaker twee eenrichtingsverkeer  borden en dan moet je luisteren of het geluid beter op wordt,patent rechten delen we, geen probleem  :)

IK vind het maar niks 64 torren  en dat klink ook naar niks.

Hans je hebt gewoon spreiding in die torren en dat hoor je .

Ik heb een boek van Mottorola dat laten ze zien dmv foto,s.

En als je een goede versterker bouwt heb in principe geen beveiliging nodig .

Je bouwt alleen een beveiliging in als je verwacht bij het in en uitschakelen van de versterker  dc op de 

versterker komt te staan .

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...