Andre Kel Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Hoi allemaal, Er ontstaat een groot probleem in mijn huiskamer..... Bij laag volume zit er een kraak in mijn luidsprekers, een betere omschrijving is misschien dat het niet zuiver klinkt. Dit is vooral te horen in het mid en hoog, het laag laat het minder horen waarschijnlijk omdat het niet zo binnen het frequentie bereik ligt, denk ik dan... Het ligt niket bij de cd speler , wat het gebeurt bij elke bron die ik er aan zet. Dus blijft de versterker of de luidsprekers over. Het linker kanaal heeft het wel wat erger, als ik de speaker kabels omruil kraakt het rechter kanaal weer, Dus de rechter speaker op het linker kanaal van de versterker. Het lijkt de versterker te zijn. Er kraakt niks als ik met de volume knop draai het lijkt dus niet in de potmeter te zitten... Wat kan het zijn. HELP! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Zoals je zelf al aangeeft Andre waarschijnlijk de versterker. Ik zou hem direct uitzetten en eerst een andere proberen om dit te checken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 als ik de speaker kabels omruil kraakt het rechter kanaal weer, Dus de rechter speaker op het linker kanaal van de versterker. Het lijkt de versterker te zijn. Er kraakt niks als ik met de volume knop draai het lijkt dus niet in de potmeter te zitten... Wat kan het zijn. Als de luidsprekerbekabeling in orde is (lees: geen oxidatie en rigide montage) dan lijkt het me logisch dat het de versterker is. Waarom zou het je potmeter niet kunnen zijn. Heb je 'm al enkele keren volledig rondgedraaid/heen en weer (versterker uit)..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Goeie tip. Of er iets kraakt als je aan de volume-knop draait zegt niks. Bij mij kraakt die bij het draaien, maar het geluid is top. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 3 maart 2012 Author Report Share Posted 3 maart 2012 Hoi, Heb de draai truc geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het geluid blijft onzuiver, krakerig... Wat denken jullie wat het kan zijn? Weet er iemand een goede monteur hier in het zuiden? Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Hoi, Heb de draai truc geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het geluid blijft onzuiver, krakerig... Wat denken jullie wat het kan zijn? Weet er iemand een goede monteur hier in het zuiden? Groet, Andre Jammer. Je weet zeker dat er met de bekabeling niets mis is? Dan zou ik eerst contact opnemen met de importeur Wim van Kraanen (Analogue Audio) wellicht heeft hij een simpele oplossing... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Hoi, Heb de draai truc geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het geluid blijft onzuiver, krakerig... Wat denken jullie wat het kan zijn? Weet er iemand een goede monteur hier in het zuiden? Groet, Andre Waarschijnlijk staat de ruststroom te laag ingesteld. Vroeger had ik ook wel eens zoiets. Je zou hier eens kunnen proberen. Het is in ieder geval een betrouwbaar adres. Hij houd zich vooral bezig met PA reparaties, maar doet ook high end. http://www.muziekser...el.nl/Home.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 5 maart 2012 Author Report Share Posted 5 maart 2012 Hoi, het kan misschien toch een kable probleem zijn, er is net een stekker afgebroken. Maar goed dat lijkt me enerzijds sterk omdat rechts soms ook kraakte. Tja, Wim.... Nette vent, geen slecht woord over hem. Maar toen ik twee jaar terug een pobeelm had met mijn versterker, stelde hij voor om de versterker naar Italie te sturen... Dat was de enige service die ze konden bieden. Wim was wel heel netjes tec, en heb hem ook nog de tip van KT88 gegeven. Alleen al het versturen was toen 360euro daar werd ie voor 12o open gemaakt.... was ik al bijn 500 kwijt geweest en er was nog niks aan gedaan... Ik heb Sander een PM gestuurd. Even afwachten. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 maart 2012 Report Share Posted 5 maart 2012 Ik denk dat je dan nog even geduld moet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 maart 2012 Report Share Posted 5 maart 2012 Het is helaas niet in de buurt Andre maar dit lijkt me een betrouwbaar adres. http://www.theaudioclinic.nl/index.html Kom je hier een bakkie doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 maart 2012 Report Share Posted 5 maart 2012 Ik denk dat je dan nog even geduld moet hebben. 'T gaat daar niet vanzelf... Ik volg 't en leef mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 6 maart 2012 Report Share Posted 6 maart 2012 .Ik heb Sander een PM gestuurd. Je zou natuurlijk ook even de (nieuwe) connectoren opnieuw aan de kabels kunnen zetten (of een stukje strippen en ze bare-wire aansluiten)... Hoi, het kan misschien toch een kable probleem zijn, er is net een stekker afgebroken. Maar goed dat lijkt me enerzijds sterk omdat rechts soms ook kraakte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 8 maart 2012 Author Report Share Posted 8 maart 2012 Hoi Allen, Lees net pas het bericht van Sander, heb ik nu wel spijt van mijn PM. Wist ik niet.... Hoe dan ook, even verder met de versterker. Heb de kabels nagekeken. Er wasondertussen een banaan stekker afgebroken. Nieuwe gehaald. Dacht misschien is het dat, werd hier ook al geopperd. Maar helaas... Met iemand in de stad gesproken die aangaf dat het een condensaotir probleem kan zijn. Wat mijniet vrolijk maakte daar dit niet simpel te meten was welke condensator... Hij vertelde ook, en dat is hier ook eerder gezegd, dat het een ruststroom probleem kan zijn. Nu zit ik vandaag (vanavond) naar mijn nieuwe banaan stekkers te luisteren... In het begin gaat het goed. Vervolgens naar een dik uur, als de versterker goed warm is begint het probleem weer. Het lijk net als of, Birdy was het, door een distortion zingt... Ik denk dat klopt niet... Vraag: Ligt hat dan aan de condensators of is dit meer typerend voor een ruststroom probleem? Dus in eerste instantie geen probleem, maar als de versterker goed warm is begint het. Ik ga het eens in de gaten houden of het dat ook is, koud niet en warm wel. Ik hoor va jullie. Groet, Andre Oja, het zijn toch echt beide kanalen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2012 Report Share Posted 8 maart 2012 Vraag: Ligt hat dan aan de condensators of is dit meer typerend voor een ruststroom probleem? Dus in eerste instantie geen probleem, maar als de versterker goed warm is begint het. Het hoeft niet eens aan de condensatoren of ruststroom te liggen, maar kan ook b.v. aan vermogensweerstanden in de eindtrap die warm worden, slechte soldeer verbindingen. (eind) transistoren die niet meer goed gekoeld worden etc. Mijn advies: stop met experimenteren en ga naar een goede reparateur of nog beter neem contact op met de importeur of leverancier. Doen die niets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 maart 2012 Author Report Share Posted 9 maart 2012 Hoi Jack, Dank je wel (iedereen trouwens voor de antwoorden en ondersteuning). Ik ga eens kijken bij die gast die ik gister sprak. Zal je verthaalook meenemen. Als dat niks wordt dan moet ik verder gaan kijken, en wie weet kom ik dan een bakkie doen. Altijd leuk om mede forummers te ontmoeten. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 André: PM retour. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2012 Report Share Posted 16 maart 2012 Quod est inferius, est sicut quod est superius.Quod est superius, est sicut quod est inferius. Ad perpetranda miracula rei unius The father of all perfection in the whole world is here. (line 6, Newton translation) If you have eyes to see: behold! If you have ears to hear: harken! The world's perfection is in stone, and it is in stone alone. http://en.wikipedia..../Emerald_Tablet De Steen der Wijzen van de één is echter de Steen des Aanstoots van de ànder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts