spido Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 Zojuist viel de nieuwe HVT in de bus. Meteen maar even doorgebladerd. Tussen al het "nieuws" (nieuwe namen, nieuwe merken, nieuw... niéts, dus!) trof ik op pag 31 een "Ingezonden Mededeling". De mededeling was kennelijk afkomstig van een audiowinkel, maar er stond niet bij wèlke. En het ging over een andere audiowinkel, maar ook dié werd niet met name genoemd. Kennelijk wil men geen juridisch gedoe. Maar wat er in die "Ingezonden Mededeling" werd verteld, lijkt me toch wel vermeldenswaard: LEVENSGEVAARLIJK Hier in de winkel werd mij een versterker aangeboden ter reparatie. Een "Alabaster" van Sonneteer. De klant had al zeven keer dit apparaat ter reparatie elders aangeboden met allerhande klachten maar meestal waren dat brom en kanaaluitval. Iedere keer stond het toestel lang bij de reparateur (tevens de leverancier) en iedere keer "verkocht" hij de eigenaar ook een upgrade... onder het mom van een wezenlijke verbetering. Uiteindelijk hebben de man en de vrouw véél te veel betaald voor deze versterker (liep niet via de importeur) maar ze hebben ook veel voor de "reparaties" betaald en zo mogelijk nóg meer voor de "modificaties". Een blik in de versterker leert ons dat er hopeloos mee is geknoeid. Onderdelen zijn verwijderd, veranderd, bijgeplaatst en dat alles met een hemelschreiende slechte soldeerkwaliteit. De volumeregelaar is deels gesmolten en de print kapot gesoldeerd. De modificatie van het netsnoer is zelfs levensgevaarlijk. Tot slot zijn de RCA-inputs vervangen door BNC om er vervolgens weer twee verloopjes van BNC naar RCA bij te leveren... Dit slaat werkelijk alles! Er is overleg geweest met importeur Riverside Audio en die hebben al jarenlang last van deze man met zijn modificaties en zijn parallelimport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 De klant had al zeven keer dit apparaat ter reparatie elders aangeboden met allerhande klachten maar meestal waren dat brom en kanaaluitval. Iedere keer stond het toestel lang bij de reparateur (tevens de leverancier) en iedere keer "verkocht" hij de eigenaar ook een upgrade... onder het mom van een wezenlijke verbetering. Uiteindelijk hebben de man en de vrouw véél te veel betaald voor deze versterker (liep niet via de importeur) maar ze hebben ook veel voor de "reparaties" betaald en zo mogelijk nóg meer voor de "modificaties". Is het ook niet een beetje dom om maar liefst 7 (zeven!) keer je versterker ter reparatie aan te bieden aan de leverancier en dan ook nog iedere keer te betalen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 Kan er geen traan om laten. Je bent wel een enorme oen als dit je overkomt. Twijfel of dit wel echt is gebeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 Dit zal zeker wel echt gebeurt zijn. :-) Uiteindelijk is mijn Sonneteer eens uitgefikt daarmee was het einde verhaal. Jammer, want hij klonk erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 Wat mij verwondert is dat Spido kennelijk geabonneerd is op dit blad. Als je niks nieuws verwacht en het zelfs niet ontdekt als het onder je neus staat, lijkt me élk abonnement op énig audioblad overbodig. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2012 Report Share Posted 9 maart 2012 Wat me verwondert is dat Spido overdag ook kan posten Dacht dat ie dan altijd met zn neus in de magazines zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2012 Author Report Share Posted 9 maart 2012 A. Wat mij verwondert is dat Spido kennelijk geabonneerd is op dit blad. B. Als je niks nieuws verwacht en het zelfs niet ontdekt als het onder je neus staat (...) Beste Mumsoft, Ad A. Het verwondert Spido dat jij denkt dat Spido kennelijk geabonneerd is op dat blad. Als jij Spido was, kreeg je het gratis toegezonden, samen met Hifi-Retail (nòg erger: voor de handel!). Ad B. Bedoel je gehakt? Als dat onder zijn neus zou staan, zou Spido het echt wel ruiken, hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2012 Author Report Share Posted 9 maart 2012 Kan er geen traan om laten. Je bent wel een enorme oen als dit je overkomt. Twijfel of dit wel echt is gebeurt. Beste Hansko, Als de leverancier degene is die ik sterk, ja zéér sterk vermoed, twijfel ik niet aan de waarheid van het verhaal. De klanten van die leverancier zijn eigenlijk z'n volgers. Z'n gelovigen, zelfs. Veel - ja vrijwel àlle - "modificaties" aan audio-apparatuur worden uitgevoerd door mensen die niet beschikken over deskundigheid, en dus de gevolgen en gevaren die uit hun geknoei voortvloeien niet kunnen overzien. Mensen, zoals we die ook op dit forum veel tegenkomen. Zo iemand, die maar zo'n beetje voor zichzelf knoeit, brengt anderen daarmee niet in moeilijkheden of gevaren. Meestal niet, althans. Maar als een leverancier dat doet, is het een ander verhaal. Van zo iemand verwacht je toch enige technische kennis, nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Tsja, het is een aparte man en dat is het. Toch vind ik dat Riverside Audio in deze ook wel wat boter op het hoofd heeft. De baas hiervan kwam/komt regelmatig bij bovengenoemde Dik, levert hem spullen en heeft alle merken die Trom heeft 'ontdekt' als importeur overgenomen. Wat de ravage in het binnenwerk van de Alabster betreft, dat zal wel kloppen. Ik heb de vernietiging meerdere keren met eigen ogen mogen aanschouwen. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 maart 2012 Members Report Share Posted 10 maart 2012 Toch vind ik dat Riverside Audio in deze ook wel wat boter op het hoofd heeft. De baas hiervan kwam/komt regelmatig bij bovengenoemde Dik, levert hem spullen en heeft alle merken die Trom heeft 'ontdekt' als importeur overgenomen. En dat is nog mild uitgedrukt! Ze waren bijkans aan de heup vergroeid. Ik weet niet welke ''concurrent'' het stukje had ingestuurd, maar het stinkt weer aan alle kanten. De nieuwe manier om concurrentie onderuit te halen? Gaat toch niet werken, die ''gelovigen'' neigen zo ongeveer richting fundamentalisme! Iets wat ik nog steeds heel knap vind van de goede man... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Ach, ik heb de meest geweldige dingen gehoord bij Rinsma. Ok, er gingen ook dingen fout maar dat was onderdeel van de pret. Mooi zelf meeknoeien, heb er wel eens een hele week intern gezeten aan versterkers te prutsen. Maar duurzaam is het allemaal niet en feitelijk is het sloopwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Ik ben indertijd bij Rinsma naar de Avid draaitafel wezen kijken. Hij modificeerde ook Thorens en ik had de indruk dat de arm daardoor verkeerd kwam te staan. Logisch dat die anders klonk Ik mocht hem wel maar iets bij hem kopen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Ach, ik heb de meest geweldige dingen gehoord bij Rinsma. Ok, er gingen ook dingen fout maar dat was onderdeel van de pret. Mooi zelf meeknoeien, heb er wel eens een hele week intern gezeten aan versterkers te prutsen. Maar duurzaam is het allemaal niet en feitelijk is het sloopwerk. Dat vind ik nogal wat als je zelf als importeur / verdeler daaraan schuldig maakt, zeker met een merk wat een behoorlijke naam heeft. De fabrikant zal dit niet leuk vinden lijkt me Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Ach, bij Rinsma weet je tenminste wat je krijgt. Je kunt vantevoren een blik werpen om de man zijn werk en je kunt zelf meehelpen. Vind het bijvoorbeeld kwalijker wat me laatst is overkomen. Ik heb een Michell Orbe gekocht, maar zag eerst een drie jaar oude demo in de buurt staan. Navraag bij de importeur bracht aan het licht dat het geen demo betrof maar een veel oudere speler die jaren privé bezit is geweest. Niet gekocht dus. Er zijn zat misstanden in de hifi branche en als ik eerlijk ben schaar ik Rinsma's modificaties daar niet onder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Klankmatig zal het allemaal best OK zijn, de uitvoering is niet altijd even netjes om het mild te zeggen (het "De Groef" effect). En voordat iedereen over mij heen gaat vallen: ik heb ze vanbinnen gezien ja. En de foto's op mijn PC om het te kunnen bewijzen indien nodig. Modificeren kan ook netjes en zelfs zo dat je alles weer terug naar origineel kunt bouwen indien nodig (verkoop ofzo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2012 Author Report Share Posted 12 maart 2012 (...) Er zijn zat misstanden in de hifi branche en als ik eerlijk ben schaar ik Rinsma's modificaties daar niet onder. Beste rbh, JIJ noemde de naam "Rinsma". "Ik hoor het u zeggen!", aldus Mr. Moskovic. "Nee, ik spreek u niet tégen!" "Maar verwacht u dan ook niet van mij dat ik het bevèstig!" Spido is zeer beducht voor juridische consequenties... zelfs al is hij geen rechtspersoon. "Geen misstand"? Terwijl de leverancier / modificateur (wié dat dan ook moge zijn!) jouw eigen superieure Sonneteer Alabaster zomaar heeft laten uitfikken? Zonder enige financiële compensatie, naar Spido verwacht? En al die "modificaties" dan, die levensgevaar opleverden en/of de levensduur van al die superbe Sonneteer versterkers van zijn andere klanten / volgelingen / gelovigen sterk verkortten, of zelfs stante pede beëindigden? Je bent wel èrg vergevingsgezind, m'n beste rbh! Vòlgeling, wellicht? Gelóvige, zelfs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 12 maart 2012 Report Share Posted 12 maart 2012 Ach Spido, lees de verslagen er eens op na toen ik jouw speakers kocht. Ik heb een zwak voor de aanklooiende hobbyist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts