Guest tubejack Posted 24 maart 2012 Report Share Posted 24 maart 2012 Bij jou klinkt het fijn Marc, bij Paul ook, maar ik kan zonder. Wat mij betreft einde gehakt. Het gel*l er over komt mijn oren uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 maart 2012 Report Share Posted 24 maart 2012 Jack,dat zal wel komen door de Delos, de Kleos vindt ik analytisch klinken gewoon super voor strijkkwartetten eigenlijk moet je ze alle twee hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Jack,dat zal wel komen door de Delos, de Kleos vindt ik analytisch klinken gewoon super voor strijkkwartetten eigenlijk moet je ze alle twee hebben. Dat klopt Wol, de combinatie draaitafel TD-2001 en Delos klinkt een klein beetje warm. Maar in combinatie met Array of een andere neutrale versterker is dat erg fijn. Alle twee, is een beetje prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Met mijn Array versterker àlleen, ga ik dat niet redden Hans. Jouw B-10 en M10' s kunnen dát beter. Mijn boxen klinken ook al niet, dus het enige in mijn keten waar iets natuurlijke warmte moet komen is van de platenspeler (doet hij prima) of de cd-speler ... een single of multi bit speler maakt verschil. Bij jou zal dat verwacht ik niet anders zijn. Anders had je toch nooit een Droplet met buizen gekocht? Komen we bij het prijskaartje de NAD kost 1795€ De Pink Faun met extra USB zal ook zoiets kosten. Het is bijna zoals zegt: in een andere setup zal de NAD én Pink Faun anders klinken. Ik vind dat geen enkel component warmte moet toevoegen. Dat is dan ook precies de reden waarom de Droplet weg is. De Pink Faun met E-sound klinkt veel natuurlijker. De Pink Faun heeft een discrete uitgangstrap i.p.v. de veelgebruikte opamps. De laatste horen m.i. niet in high end apparatuur. De oudere versterkers van Array klinken ook erg neutraal. Tenminste neutraler dan veel wat er op de markt is. Maar eigenlijk zou je elk apparaat moeten kunnen omwisselen zonder dat er klankverschil is. En dan zo, dan beter niet meer mogelijk is. Dan is het pas goed. Met apparaten met een eigen klankkleur blijf je rommelen. De versterker is de aggresief, dan maar een softklinkende CD speler er voor of MIT kabels er achter. Wanneer je van kleuring houd, ben je eigenlijk niet met hifi bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Ik vind dat geen enkel component warmte moet toevoegen. De Pink Faun heeft een discrete uitgangstrap i.p.v. de veelgebruikte opamps. Maar eigenlijk zou je elk apparaat moeten kunnen omwisselen zonder dat er klankverschil is. En dan zo, dan beter niet meer mogelijk is. Wanneer je van kleuring houd, ben je eigenlijk niet met hifi bezig. Hans, Je loopt toch al wat langer mee, in dit hifi-gedoe om te moeten beseffen, dat hetgeen je nu stelt ONJUIST is. - ook jij zult nimmer enige zekerheid hebben in hoeverre jouw componenten "neutraal" zijn - ook jij weet, dat juist binnen hifi, het afstemmen van bepaalde componenten op elkaar, juist alleen kan als deze componenten niet neutral zijn en voor velen juist de jus v/d hobby is - wat heb je aan de wetenschap als je set z.g.n. "neutraal" is, terwijl de meeste mensen en ja zelfs de meeste audiofielen niet het verschil horen tussen een Gibson of een Fender Guitar - wat heb je aan de wetenschap als je set z.g.n. "neutraal" is maar er tussen opname en geluidsbron er allerlei zaken hebben plaatsgevonden, zoals keuze van microfoons, diverse bewerkingen aan het geluid en de uiteindelijke resultante hiervan steeds meer afhankelijk is, van wie de opname heeft geleid, wie er aan de knoppen in de studio hebben gedraaid. en dan aan ons audiofielen, totaal geen marge meer gegund om thuis wat te experimenteren, wat toe te voegen of whatever Hans, Een audiofiel zegt meer al te vaak en te snel een natuurgetrouwe weergave na te streven maar in werkelijk streeft hij ook maar gewoon een weergave na, die voor hem/haar het prettigst in de oren klinkt ! Ik ben er 100% van overtuigd, dat ook wij audiofielen nog voldoende bandbreedte hebben om met niet-100%-neutrale componenten te mixen, spelen etc.. en toch nog steeds een zodanige kwaliteit weten neer te zetten, die als "werkelijk" wordt ervaren Ik weet zelfs zeker, dat bij vele audiofielen de weergave vaak nog iets gepolijster/vriendelijker mag/moet klinken, dan in real-live. Wel eens stevige live-blues muziek gehoord met rauw mondharmonica-spel (over een PA-installatie) Wellicht als je live bij zo,n concert aanwezig bent, je dit zeer fraai vind en geweldig vind klinken maar zeker weten, dat je deze weergave thuis niet zult nastreven (dan heb ik het hier niet over geluidsvolumes) Geluidsweergave thuis blijft altijd een beetje myfi maar daarom niet minder legitiem, ook voor jouw Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Misschien moet je nog maar eens een keer komen luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Hans, Even een mogelijk misverstand wegwerken. Fantastisch dat jij een DAC hebt gevonden die goed past bij je set. Maar als zelfs de ontwerper dit zegt [....] De S-10 klinkt daardoor buizenachtig "echt" en extreem dynamisch. http://www.arrayaudio.nl/s10.htm Dan zeg ik neutraal? : "gewoon lekker genieten" Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Zijn adviesprijs van 1799 euro is zeer slim vastgesteld. In de prijsklasse tot 3000 euro is er namelijk best nog wat serieuze concurrentie, maar wanneer 2000 euro de bovengrens is zou ik niet weten welke D/A converter ik liever zou hebben dan de NAD M51. En dichter bij een echt koopadvies durf ik niet te gaan zitten...gaat dat horen! Zouden er ook geen DAC,s zijn < 1.000 euro, die qua geluidskwaliteit zeker net zo goed zijn Ik twijfel geen moment dat deze DAC gewoon doet wat ie moet doen maar ik hoor ook goede berichten over onderstaande - Burson of Metrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Hans ,elke versterker kleurt en elke versterker is niet instaat om de juiste klank weer te geven hoe het moet,. dat doet een dac,s ook niet,,je moet gewoon de passende appendage zoeken die bij de installatie past. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Hans, Even een mogelijk misverstand wegwerken. Fantastisch dat jij een DAC hebt gevonden die goed past bij je set. Maar als zelfs de ontwerper dit zegt [....] De S-10 klinkt daardoor buizenachtig "echt" en extreem dynamisch. http://www.arrayaudio.nl/s10.htm Dan zeg ik neutraal? : "gewoon lekker genieten" Ik weet heel zeker, dat dit NIET door de ONTWERPER is geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Zouden er ook geen DAC,s zijn < 1.000 euro, die qua geluidskwaliteit zeker net zo goed zijn Ik twijfel geen moment dat deze DAC gewoon doet wat ie moet doen maar ik hoor ook goede berichten over onderstaande - Burson of Metrum Ik heb vooral gekeken of er opamp in de uitgangstrap zaten. Bij de meeste dac's ook de dure worden die heel vaak toegepast, Ook bij de jouw voorgestelfde Metrum. De Burson is wel discreet opgebouwd, maar ik heb die niet gehoord dus ik kan niet zeggen of die goed is. Er zitten vaak veel mogelijkheden op 'n die nooit gebruikt zullen worden. Het gaat mijn om het weergeven van CD's én in de toekomst misschien vanaf de harddisk. Ik weet ook dat er wekelijks nieuwe dac's ontwikkelt worden, met steeds meer mogelijkheden en hoger bitrate's. Morgen is zo'n ding dus al weer ouderwets. Iets wat goed klinkt kan jaren mee, en daar gaat het m.i.over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Hans ,elke versterker kleurt en elke versterker is niet instaat om de juiste klank weer te geven hoe het moet,. dat doet een dac,s ook niet,,je moet gewoon de passende appendage zoeken die bij de installatie past. mvg wiel Dus fouten met fouten corrigeren..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 maart 2012 Report Share Posted 25 maart 2012 Ik weet heel zeker, dat dit NIET door de ONTWERPER is geschreven. Dat kan ik niet achterhalen, het staat op de site. Kennelijk heeft de schrijver iets met buizen en vind die klankeigenschappen ook terug in de S-10. Ik was het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2012 Author Report Share Posted 29 maart 2012 Heeft iemand de Rega dac al eens gehoord? http://www.rega.co.uk/html/DAC.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 maart 2012 Report Share Posted 30 maart 2012 Hans.je kunt het ook anders zeggen,het kleurt aks je niet de juiste combinatie hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 maart 2012 Report Share Posted 30 maart 2012 Heeft iemand de Rega dac al eens gehoord? http://www.rega.co.uk/html/DAC.htm Waarom zou je die willen horen als je mijn dac nog niet eens gehoord hebt? En wat moeten we met al die high resolution bestanden als die toch geen sikkepit beter klinken dan wat van een cd komt. Die link was van jou, toch? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 maart 2012 Author Report Share Posted 30 maart 2012 Beste Marc, Ik ga helemaal niets kopen. Mijn DAC kan nog wel een jaar of 5 mee (en mn tweede dac ook hopelijk). Als ik een link plaats, hoef ik het er niet 100% mee eens te zijn. De link (waar ik denk dat je naar refereert) vond ik gewoon wel aardig omdat er door relatief outsiders van het hifi wereldje gekeken (en geanalyseerd) werd naar diverse onderwerpen. Verder vind ik audio apparatuur die goed gemaakt is gewoon leuk (maar ik hoef echt niet van alles te hebben, zou nu eerder gaan voor iets simpelers, dan nog groter en duurder (als ik in de markt was)). Dus noemde ik de Rega omdat ik er veel lovende vehalen over gelezen heb (en Rega heeft wel een goed reputatie). En hij is niet te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts