René N. Posted 17 maart 2012 Report Share Posted 17 maart 2012 Ik heb een CD van Stuurbaard Bakkebaard geleend van de biep, Mercedes heet die: Er zitten op de bovenkant 2 van die (magnetische?) strips aan iedere kant van het middengat als diefstalbeveiliging, die vastgeplakt zijn met plastic. Dat plastic zit dan weer over de gehele bovenkant geplakt. Ik heb nu een CD besteld en binnengekregen, en deze klinkt heel anders, met veel minder dynamiek en laag. Zouden die magnetische strips invloed kunnen hebben? Of neemt de stijfheid van de CD toe door het volledig beplakken van de bovenkant? Of is de bestelde CD "gewoon" een versie van een mindere kwaliteit? Iemand ervaring met dit verschijnsel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2012 Report Share Posted 17 maart 2012 ik kan iig zeggen dat een laag op een CD (bij mij dus een Statmat CDI Blue en een Marigo 3D CD Stabilizer) een grote invloed kan hebben. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 maart 2012 Report Share Posted 17 maart 2012 Als ik die cd's op de Olive zou fikken, eh rippen, dan zou er geen verschil meer zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 Als ik die cd's op de Olive zou fikken, eh rippen, dan zou er geen verschil meer zijn. M rc Als ik die cd's op de Olive zou fikken, eh rippen, dan zou er geen verschil meer zijn. M rc Foei M rc, nu doe je het zelf ook. Een conclusie trekken zonder het zeker te weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 Zeg S@m, ik zeg "zou", hè. Dat drukt een verwachting uit, nietwaar? Een verwachting overigens, die gestoeld is op jarenlange ervaring met rippen van diverse soorten materiaal (cd-r's van diverse snit, kale cd's, oude bekraste kale cd's, en enkele besnotte cd's - ik vergeet nog wat categorieën), direct, of via de pc op de Olive. Eenmaal daar beland, klinkt het allemaal fantastisch. Uiteindelijk gaat het om het materiaal, dat bepaalt of een cd-r minder of juist beter klinkt dan een cd, en een harde schijf is daar met zijn magnetische eigenschappen best goed in. Ik durf zelfs te beweren: beter dan al die optische materialen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 Zeg S@m, ik zeg "zou", hè. Dat drukt een verwachting uit, nietwaar? Inderdaad: nietwaar! Dan zou er imho hebben moeten staan: "Als ik die cd's op de Olive zou fikken, eh rippen, dan zou er volgens mij geen verschil meer zijn" of "Als ik die cd's op de Olive zou fikken, eh rippen, zou er dan geen verschil meer zijn" Maar je intentie is goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 Pfff.. Als RenéN een keer deze kant op komt, en hij die cd's weet mee te nemen, kunnen we kijken of het écht klopt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts