Jongensdroom Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Dat bepaal ik zelf. Wat doe je hier dan nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Dat bepaal ik zelf. Natuurlijk, maar zeur dan niet zo. Je lijkt wel een wijf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Natuurlijk, maar zeur dan niet zo. Je lijkt wel een wijf Nou, nou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Nou, nou. Twijfel gewoon niet zo. Je hebt prachtige spullen en een prima gehoor. On-topic die AMI Musik DS5 lijkt me echt een topper en kost maar 490€ Hij kan 44,1 kHz tot en met DSD 128 ! En je krijgt er voor die prijs zelfs een fatsoenlijke USB kabel bij Een review http://www.alpha-audio.nl/2014/01/review-ami-musik-ds5/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Vandaag hebben we de CD speler (via SPdif) nog eens uitgebreid vergeleken met de muziek van PC (via Pink Faun USB 2 kaart). Hetzelfde effect wat ik hoorde met de Hiface 2 kwam nu ook weer sterk naar voor. De "CD speler op SPdif" en de "PC via de USB naar de Hiface en SPdif" ontlopen elkaar weinig. De verschillen op een rijtje: CD speler, krachtiger in het laag, levendiger, maar ook wat korreliger en minder schoon hoog. PC, het hoog is schoner, het klinkt verfijnder, meer resolutie ??, minder vermoeiend. Ik heb er dus geen spijt van, dat ik het USB2 kaartje i.p.v. de Hiface heb gekozen. Dat er zoveel verschillen in digitale weergave konden voorkomen, is voor mij een openbaring. En al zeker wanneer er maar één DAC wordt gebruikt. Deze audiofiel hoort dus verschillen tussen één DAC (maar wel met verschillende aansturing). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Hams ,deze conclusie lijkt op nergens hoe het klinkt dan kan ik ook zegen dat mijn rega beter klinkt als jou rake draaitafel of mijn sony ta 4650 beter klnikt beter als jou Array versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Hams ,deze conclusie lijkt op nergens hoe het klinkt dan kan ik ook zegen dat mijn rega beter klinkt als jou rake draaitafel of mijn sony ta 4650 beter klnikt beter als jou Array versterker Dat zou je best kunnen zeggen. Waarom niet. Ik heb het trouwens niet over beter of slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 Omdat in dit draadje alles wat met dacs te maken heeft wel kan, een aantal dure jongens (dromen?) waar ik wel benieuwd naar ben. Moelijke naam http://resonessencelabs.com/product/invicta-mirus/ (leuk je hele cd verzameling op een paar flash disks) http://www.positive-feedback.com/Issue65/invicta.htm Luxman is back http://www.luxman.com/product.php?pid=27 http://www.computeraudiophile.com/content/525-luxman-da-06-dac-review/ De Chinesen komen http://www.auralic.com/en/ http://www.computeraudiophile.com/content/531-auralic-vega-digital-audio-processor-review/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Gewoon wat audio p*rn (die ik niet zou kopen, tenzij de prijzen met minstens 70% zakken). Maar wel leuk on te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 OnWeiss goeie dac?? Made in NL. http://www.didit-highend.com/index.php/products https://www.facebook.com/#!/Passion4Sound2/photos/a.181738898536290.37566.181246021918911/750887274954780/?type=1&fref=nf Geen idee eigenlijk, vind 4000 euro veel te veel geld voor een dac. Intro prijs van 2000 lijkt me "normaler" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 http://www.didit-highend.com/index.php/products Aan hun filosofie te zien mikken ze wel op "The sky is the limit" en dan is dat een vrij normale prijs. Goede presentatie i.i.g. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 Ja,ik sprak ook meer over wat ik er voor over zou hebben, maar toch ook wel een beetje wat je er voor krijgt. Bij een high end draaitafel snap ik beter waarom het veel geld kost. Heb ik met een dac iets meer moeite mee. Maar goed, mooi dat een NL bedrijf met een apparaat komt dat naar de top streeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 Ja,ik sprak ook meer over wat ik er voor over zou hebben, maar toch ook wel een beetje wat je er voor krijgt. Bij een high end draaitafel snap ik beter waarom het veel geld kost. Heb ik met een dac iets meer moeite mee. Maar goed, mooi dat een NL bedrijf met een apparaat komt dat naar de top streeft. Mee eens. Als het eenmaal ontwikkeld is kost het aan onderdelen nooit hetgeen dat in het algemeen de commerciële prijs rechtvaardigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 Mee eens. Als het eenmaal ontwikkeld is kost het aan onderdelen nooit hetgeen dat in het algemeen de commerciële prijs rechtvaardigt. Dan koop je toch een zak losse onderdelen De aardappels zijn op het moment 1 cent/kg inkoop, toch betaal je er in de winkel 1 euro/kg voor, raar hè ... Blijft het een vreemde gedachtegang vinden dat de kostprijs van losse componenten/grondstoffen bepalend zou moeten zijn voor de uiteindelijke productprijs. In werkelijkheid zijn die kosten slechts een fractie van de werkelijke productiekosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2014 Report Share Posted 10 augustus 2014 Ik doelde op Duck... Een dac is niet meer dan een printje en een trafo. Ik wil het niet veralgemeniseren. Het begrip pricepoint is me wel bekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 Het blijft natuurlijk een economische keuze. Hoeveel kan je er verkopen bij eenbepaalde prijs? Wellicht heeft dit soort apparatuur wel een negatieve prijs elasticiteit. Dan snap ik de prijs wel (zou ik ook doen dan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 Ik doelde op Duck... Een dac is niet meer dan een printje en een trafo. Ik wil het niet veralgemeniseren. Het begrip pricepoint is me wel bekend Een schilderij van [vul maar een bekende naam in] is niet meer dan vier latjes, een vierkante meter linnen doek en wat verf plus wat uurtjes om de verf op het doek te krijgen. Kostprijs is niet relevant. De enige vraag die relevant is: heb ik er het bedrag voor over dat de maker (of fabrikant) er voor vraagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 Ach het is natuurlijk een apparte discussie, maar ik vind dat we het gewoon over electronica hebben, waarbij net zoals bij een smartphone, tv, stofzuiger of boormachine de prijs toch voornamelijk door de onderzoekskosten + kostprijs van de onderdelen + fabricatie kosten + distributie/verpakking + marketing + diverse marges van de (tussen)handel wordt bepaald. Kunst is toch een heel ander soort gebied, met andere "wetten". Ik ben blij dat de meeste electronica niet volgens die wetten geprijsd wordt. Overigens vind ik dat de laatste 1 a 2 jaar er relatief veel tamelijk dure DACs (zeg $4000-10000) op de markt verschijnen, Het is een groeimarkt kennelijk, daar maken fabricanten gebruik van. Gelukkig zijn er ook genoeg betaalbaardere alternatieven, die ook heel goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 Ach het is natuurlijk een apparte discussie, maar ik vind dat we het gewoon over electronica hebben, waarbij net zoals bij een smartphone, tv, stofzuiger of boormachine de prijs toch voornamelijk door de onderzoekskosten + kostprijs van de onderdelen + fabricatie kosten + distributie/verpakking + marketing + diverse marges van de (tussen)handel wordt bepaald. Yup en dat geldt voor jouw Highend spulletjes evengoed als voor jouw spaarlampjes Waarom, eigenlijk deze discussie? Zie je ook niet mopperen dat de TL buizen bij de Gamma 4x over de kop gaan... dat wordt dan weer heel gewoon gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 @Duck-Twacy. Ik zie voor wat betreft prijs geen wezenlijk verschil tussen kunst en elektronica. Iemand of een fabrikant vraagt een bedrag voor zijn product en ik als klant vraag me af: heb ik er dat voor over. Zo eenvoudig is het toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 augustus 2014 Author Report Share Posted 11 augustus 2014 @Duck-Twacy. Ik zie voor wat betreft prijs geen wezenlijk verschil tussen kunst en elektronica. Klopt... het is de kunst om die spullen te verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2014 Report Share Posted 11 augustus 2014 Yup en dat geldt voor jouw Highend spulletjes evengoed als voor jouw spaarlampjes Waarom, eigenlijk deze discussie? Zie je ook niet mopperen dat de TL buizen bij de Gamma 4x over de kop gaan... dat wordt dan weer heel gewoon gevonden Ik vraag me gewoon af hoe men de prijs bepaald. Toevallig aan de hand van deze, ongetwijfeld zeer fraaie, Nederlandse dac. Maar dat was puur toeval en verder niets ten nadele van deze fabrikant. Ik zie gewoon verder een trend dat DACs relatief duur worden, bv tov platenspelers. Hoeveel DACs van 4000-20000 dollar ik het laatste 2 jaren al niet voorbij heb zien komen (valt deze nog mee eigenlijk). Ik denk dat men gewoon van de vernieuwde interesse gebruik maakt (streaming etc). Zelf blijf ik voorlopig zeer tevreden met mn April en hoef niets anders (kan alleen geen DSD aan) Van TL buizen heb ik verder geen verstand, die heb ik niet, mn meeste spaarlampen komen van Ikea (ook prut), maar doen t verder wel aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 september 2014 Author Report Share Posted 8 september 2014 Ik had nog een probleempje... m'n DAC deed het niet meer. Meer specifiek, het USB insteekkaartje deed het niet meer. Dus vandaag in de auto naar Pink Faun. Na wat zoeken bleek de USB connector kapot. Dit vermoedde ik al, omdat door het telkens loshalen van de USB kabel deze nogal wat te lijden heeft. Dat loshalen was nodig omdat de kaart de losse voeding anders niet zag. Vandaag dus met Matthijs besproken. Een opstartvolgorde zou moeten werken. Eerst de PC aan, dan de DAC en als laatste de aparte voeding. En nu speelt het alweer. Hulde voor Pink Faun. Toch een voordeel, spullen bij de fabrikant kopen. Ook de truuk met de opstartvolgorde werkt. Opgelost... En Matthijs hartelijk bedankt voor de snelle service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 september 2014 Report Share Posted 8 september 2014 Ik had nog een probleempje... m'n DAC deed het niet meer. Meer specifiek, het USB insteekkaartje deed het niet meer. Dus vandaag in de auto naar Pink Faun. Na wat zoeken bleek de USB connector kapot. Dit vermoedde ik al, omdat door het telkens loshalen van de USB kabel deze nogal wat te lijden heeft. Dat loshalen was nodig omdat de kaart de losse voeding anders niet zag. Vandaag dus met Matthijs besproken. Een opstartvolgorde zou moeten werken. Eerst de PC aan, dan de DAC en als laatste de aparte voeding. En nu speelt het alweer. Hulde voor Pink Faun. Toch een voordeel, spullen bij de fabrikant kopen. Ook de truuk met de opstartvolgorde werkt. Opgelost... En Matthijs hartelijk bedankt voor de snelle service. Hieperdepiep ......... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts