kappa7 Posted 7 december 2013 Report Share Posted 7 december 2013 Niet alle USB interfaces met USB2 zijn goed. Hier is iemand die het een en ander met elkaar heeft vergeleken en die is bij slechts twee kaartjes uit gekomen die voldeden. Is wel een mooie dac trouwens daar ga ik nog wel het een en ander van na bouwen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 december 2013 Author Report Share Posted 9 december 2013 Dat niet alles goed is, geloof ik direct. Maar ik speel nu een paar dagen via de geleende M2Tech Hiface 2 naar de SPdif ingang van m'n PinkFaun dac 3.24. Nu hoor ik pas wat voor prachtige muziek er op m'n server staat. De Hiface maakt van een USB 2 een hoogwaardig SPdif signaal. Dat de PinkFaun via de SPdif coax fantastisch kan klinken had ik al eerder gehoord, maar met de Hiface lijkt het nóg beter. Eigenlijk is het jammer dat de SPdif stap er nog tussen zit. Ik vraag me af of het met een I2S kaartje beter zou gaan. Maar hoe krijg ik dan weer een fatsoenlijk I2S signaal uit m'n PC-tje..?? Via USB ga ik ook om de SPdif aansluiting heen, en dat bevalt me toch een stuk minder. Met JRiver heb ik nu twee zone's gemaakt. Zo kan ik de directe USB aansluiting, met die via de Hiface, vergelijken, zonder telkens alle instellingen opnieuw te moeten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Een leuk overzichtje, voor als je nog wat nodig hebt http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic.php?f=23&t=3077 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Deze ziet er wel erg mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Brr... agressief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 ik zou niet weten waar ik moest beginnen als ik een DAC moest kiezen. Electrocompaniet ken ik van de eindversterker (na 25 jaar nog very happy), maar ja wat zegt dat. En Audionote ... een DAC 4.1 kit (>> acoustic dimension), omdat ik eens Audionote heb gehoord op het Rijswijkseplein in Den Haag, de one brand shop van Ed de Jong. Magisch ... analoog althans. Alleen denk ik dat ik intussen meer uit digitaal geperst heb dan ik destijds daar hoorde. Eigenwijs he. En als ik die DAC 4.1 kit van binnen zie dan denk ik ... :biggrin: ok ik ben onverbeterlijk. maar die DAC ook niet denk ik. lijkt me wel een goed begin. geen ge-over-sample en geen brickwall filter en geen koppelcondensatortjes en nog zo wat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2013 Author Report Share Posted 31 december 2013 ik zou niet weten waar ik moest beginnen als ik een DAC moest kiezen. ok ik ben onverbeterlijk. maar die DAC ook niet denk ik. lijkt me wel een goed begin. geen ge-over-sample en geen brickwall filter en geen koppelcondensatortjes en nog zo wat. groet Pink Faun ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 ja eens is een kandidaat gezien hun aanpak.. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Ga vooral veel luisteren, in je eigen set als t kan. De verschillen zijn behoorlijk groot en veel hangt ook af van de digitale bron en manier van aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Overigens kwam de pink faun in ons eerdere vergelijk als minste uit de test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Overigens kwam de pink faun in ons eerdere vergelijk als minste uit de test. Pink Faun ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2014 Author Report Share Posted 1 januari 2014 Overigens kwam de pink faun in ons eerdere vergelijk als minste uit de test. Hoe vaak met ik nog uitleggen dat dit vergelijk niet deugde..?? Ik vind het erg vervelend dat de naam Pink Faun zo telkens negatief naar buiten wordt gebracht. Dat kan nooit de bedoeling van een forumvergelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Hoe vaak met ik nog uitleggen dat dit vergelijk niet deugde..?? Ik vind het erg vervelend dat de naam Pink Faun zo telkens negatief naar buiten wordt gebracht. Dat kan nooit de bedoeling van een forumvergelijk zijn. Je had mijn bedenkingen op voorhand ook niet zo moeten wegwuiven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Bij mij thuis klonk de Pink Faun niet natuurlijk genoeg. De Weiss 2 deed dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 ik zou niet weten waar ik moest beginnen als ik een DAC moest kiezen. Gewoon lekker zelf maken Rob. Je kan toch solderen? Nou makkelijker kan haast niet ..... zonder oversampeling, koppelcondensatoren or whatever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Gewoon lekker zelf maken Rob. Je kan toch solderen? Nou makkelijker kan haast niet ..... zonder oversampeling, koppelcondensatoren or whatever Daar hoef je niet eens voor te kunnen solderen. Gewoon alles en nog wat er uit laten? Less is more toch? Dus waarom zou je er dan niet alles uit laten en je speakers direct met een PIO'tje (voor de fine tuning) op de USB, S/PDIF poort aansluiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Uit die test kwam voor mij (en dat heb ik toen ook gezegd) dat ik met alle dac's zou kunnen leven. Pas als je ze niet blind gaat vergelijken komen er kleine verschillen aan het licht en vervolgens bepalen allerlei factoren die niets met geluid te maken hebben welke als beste uit de bus komt. Ga goed blind vergelijken en al die verschillen vallen weg. Met die Pink Faun is helemaal niets mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2014 Author Report Share Posted 1 januari 2014 Bij mij thuis klonk de Pink Faun niet natuurlijk genoeg. De Weiss 2 deed dat wel. Heb je d'r moeite voor gedaan..?? En heb je met voldoende muziek geluisterd ?? Voor SPdif b.v. is de uitgang van het aansturende apparaat erg belangrijk. Ik kan je zeggen dat met de USB2 kaart én op de SPdif ingang (met de Hiface 2) de resolutie erg hoog is. Zonder scherpte, slap laag of heesheid. Zoals ik elders al geschreven heb, was er een condensator van m'n USB1 insteekkaartje losgeraakt. Wanneer dit gebeurt is tijdens het inbouwen heb ik altijd met die losse condensator gespeeld. De betreffende condensator had in ieder geval een belangrijke voedingsfunctie. Ik ben de laatste dagen bezig geweest om de omstandigheden voor de DAC zo gunstig mogelijk te maken. Voedingen uit PC's hebben kennelijk een grote invloed. Lees anders e.e.a. maar eens op http://www.computeraudiophile.com/. Maar om aan de wijzigingen meteen conclusies te trekken is met even te kort door de bocht. Voorlopig eens een paar dagen verschillende muziek beluisteren. Ik ben benieuwd wat Kappa 7 (vrijdag), Jerry en Groovy (a.s. maandag) er van gaan vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Heb je d'r moeite voor gedaan..?? En heb je met voldoende muziek geluisterd ?? Voor SPdif b.v. is de uitgang van het aansturende apparaat erg belangrijk. Ik kan je zeggen dat met de USB2 kaart én op de SPdif ingang (met de Hiface 2) de resolutie erg hoog is. Zonder scherpte, slap laag of heesheid. Zoals ik elders al geschreven heb, was er een condensator van m'n USB1 insteekkaartje losgeraakt. Wanneer dit gebeurt is tijdens het inbouwen heb ik altijd met die losse condensator gespeeld. De betreffende condensator had in ieder geval een belangrijke voedingsfunctie. Ik ben de laatste dagen bezig geweest om de omstandigheden voor de DAC zo gunstig mogelijk te maken. Voedingen uit PC's hebben kennelijk een grote invloed. Lees anders e.e.a. maar eens op http://www.computeraudiophile.com/. Maar om aan de wijzigingen meteen conclusies te trekken is met even te kort door de bocht. Voorlopig eens een paar dagen verschillende muziek beluisteren. Ik ben benieuwd wat Kappa 7 (vrijdag), Jerry en Groovy (a.s. maandag) er van gaan vinden. Simpele muzikanten logica: de ene dac doet wel wat ik wil, de andere niet, ik koop de eerste. Je bent van harte welkom om je dac bij optimaal aan te komen sluiten, dan gaan we samen vergelijken. Dit plan komt geheel overeen met mijn goede voornemens voor 2014 (nou is het pas 1 januari natuurlijk). We nodigen Groovy uit om de catering te verzorgen . Iets minder aardig, maar misschien wel meer realistisch: Hans het lijkt wel of je perse wilt dat je dac de betere is!? Waarom wil je dat? Kies gewoon de beste. Je mag mijn dac bij je thuis proberen. Ik breng de computer, het beeldscherm, het hele spul mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Het lijkt wel of je perse wilt dat je dac de betere is!? Is het geen wedstrijd dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Ik ben benieuwd wat Kappa 7 (vrijdag), Jerry en Groovy (a.s. maandag) er van gaan vinden. Hoi hans natuurlijk ben ik ook erg benieuwd maar dan vooral naar jou set en wat het totaal plaatje doet.Daarin kan ik natuurlijk nooit aangeven of jou dac nu beter of juist slechter klinkt dan toen tijdens het vergelijk. Om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen zou je de andere DACs er naast moeten horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Het probleem is vaak om eerlijk te zijn, wellicht schop je iemands kindje tegen de schenen, wordt dat vaak niet in dank afgenomen. Zelf houd ik me na eerdere negatieve ervaringen ook meestal op de vlakte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Ik ben benieuwd wat Kappa 7 (vrijdag), Jerry en Groovy (a.s. maandag) er van gaan vinden. Hans, sterke opmerking van een ander forum lid. "Wie met andermans oren luistert, bedriegt zichzelf..." Er is àltijd "beter" Nou én! Ga gewoon lekker genieten van je dac of andere spullen. I.p.v. al die onzekerheid..... Wat een ander vind, is toch totaal niet belangrijk. Denk eens hoe (mooi) het gemaakt is Doe ik ook , succes verzekerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Ik voel een praatgroep aankomen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 januari 2014 Report Share Posted 1 januari 2014 Ik voel een praatgroep aankomen . Wat Hans heeft met zijn dac, heb jij met je platenspeler. Ga er gewoon eens een paar maanden naar luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts