alabaster Posted 28 maart 2012 Report Share Posted 28 maart 2012 Heren, Stel dat ik een phonotrap koop met een gebalanceerde ingang, hoe sluit ik mijn interlink, die ongebalanceerd is, hierop aan? Groet, Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 28 maart 2012 Report Share Posted 28 maart 2012 Met een adapter (zie bv Conrad). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 maart 2012 Report Share Posted 29 maart 2012 Je aansluiting van je platenspeler aanpassen. Meet of de groene draad naar aarde ligt in je je platenspeler. Is dit niet het geval dan is je platenspeler al gebalanceerd en kan je de stekkers gewoon vervangen voor XLR zo dat het op je versterker past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 31 maart 2012 Report Share Posted 31 maart 2012 Je aansluiting van je platenspeler aanpassen. Meet of de groene draad naar aarde ligt in je je platenspeler. Is dit niet het geval dan is je platenspeler al gebalanceerd en kan je de stekkers gewoon vervangen voor XLR zo dat het op je versterker past. Das een goeie. Je pick-up element geeft in feite al een gebalanceerd signaal af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2012 Report Share Posted 31 maart 2012 Wel meten zonder het element is aangesloten aan de vier draadjes, anders heb je kans dat het element defect is. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 31 maart 2012 Author Report Share Posted 31 maart 2012 i\Iedereen bedankt voor de suggesties. Ik denk dat de oplossing van Kappa inderdaad de mooiste is. Zelf moet ik dat niet gaan doen maar ik vermoed dat ik het wel ergens kan uitbesteden. Eerst gebruik ik toch maar verloopstukjes en als de phono me goed bevalt kan ik bovengenoemde suggestie toepassen. Oh ja, het gaat om een Blue Amp 42 en ik speel met een Allaerts MC1B element. Merwaardig genoeg heeft de Blue Amp maar twee gain settings: 58 en 64 dB. Welke waarde zouden jullie aanbevelen? De Allaerts geeft 0,5 mV. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2012 Report Share Posted 31 maart 2012 Is het dan niet verstandig naar Henk in Sneek te gaan, vooral met zo,n kostbaar element. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 31 maart 2012 Author Report Share Posted 31 maart 2012 Was mijn idee ook. Nadeel is dat ik dan de hele draaitafel moet meeslepen en ..Henk lief moet aankijken. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2012 Report Share Posted 31 maart 2012 Henk lief moet aankijken. Alabaster Tja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 maart 2012 Report Share Posted 31 maart 2012 Is dat nou zo'n moeilijk werkje, een paar stekkers aan die draadjes solderen? Ik heb die brakke dingen van mijn draaitafel tenslotte ook zelf kunnen vervangen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 31 maart 2012 Author Report Share Posted 31 maart 2012 Nou, dat is niet zo moeilijk, maar ik moet ook doormeten of de bedrading van de arm gebalanceerd is of niet etc.en ik ben geen techneut, helaas. Ala Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2012 Report Share Posted 1 april 2012 Was mijn idee ook. Nadeel is dat ik dan de hele draaitafel moet meeslepen en ..Henk lief moet aankijken. Alabaster Het is echt niet moeilijk en als je het element en tafel loskoppelt kan er niets gebeuren. Je neemt een multimeter de meest simpele voldoet een uit de €5,- euro bak is al prima. Deze zet je op weerstand meten, het ohm teken. Vervolgens zet je de zwarte pen aan de aarde vast van je platenspeler. Met de rode pen meet je dan de losgekoppelde groene draad in de headshell . Als het goed is zal je niets meten. In dat geval is de tafel al gebalanceerd. Meet je 0.00 ohm dan is de groende draad aan aarde gelegd en zal je de tafel moeten op pakken om het aan te laten passen. Is de tafel al wel gebalanceerd dan kan je met en paar simpele verloop stukjes van tulp naar XLR uit de voeten en zal je gewoon gebalanceerd spelen. Bevalt dan de nieuwe versterker kan je later altijd nog de bekabeling vervangen en mooie gebalanceerde interlinks aan je tafel hangen. Dan nog even een vraag met wat voor een arm speel je eigenlijk? Mogelijk heeft je arm al wel een aansluiting onder op de de sokkel waar je de bekabeling kan los koppelen. In dat geval is het makkelijk en heb je alleen nieuwe bekabeling nodig. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 1 april 2012 Author Report Share Posted 1 april 2012 George, ik heb een SME 3500 arm. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2012 Report Share Posted 1 april 2012 George, ik heb een SME 3500 arm. Jos In dat geval is het makkelijk. Van deze arm is de bekabeling te vervangen. Voor deze arm is gewoon gebalanceerde bekabeling te verkrijgen e hoef je ook niet te te gaan meten. Bij je HiFi dealer kan je deze bekabeling gewoon bestellen en zelf vervangen, mits je de tafel niet helemaal hoeft open te breken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 april 2012 Report Share Posted 1 april 2012 Is de tafel al wel gebalanceerd dan kan je met en paar simpele verloop stukjes van tulp naar XLR uit de voeten en zal je gewoon gebalanceerd spelen. Is dat zo..?? Ik dacht dat in zo'n verloopstukje de massa met een van de signaalpennen is verbonden. Je verbindt zo, een van beide pennen aan de ingang van de phonotrap met massa. Dus geen gebalanceerd signaal meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2012 Report Share Posted 1 april 2012 Met een syamdaard verloop ding wel maar als je een goede maakt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts