Jump to content

Audioshow East West Audio

Theo
 Share

Recommended Posts

Ik ben net terug van de audioshow van East West Audio, die gehouden wordt dit weekend in Alverna, onder de rook van Nijmegen.

Het zwaartepunt van de show ligt op de (hoorn)luidsprekers van Blumenhofer en allerlei streaming audio producten van o.a. T&A, Arcam en Calix.

In een hele ontspannen sfeer heb ik in goede luisterruimtes geluisterd naar een paar opstellingen.

De grote set met de grote FS1 speakers van Blumenhofer klonk geweldig. Ze draaiden LP's op een Acoustic Signature draaitafel, versterking ging via (heel apart) Grandinote monoblokken, met ingebouwde voorversterker(s) en bekabeling met nederlandse Life Cables.

De FS1's klonken droog en strak in het laag, met mooie stemmen en evenwichtig zo te horen over het hele frequentiebereik.

Ook de één na grootste set met kleinere speakers van Blumerhofer (type weet ik niet meer) klonk uitstekend, zeker nadat we iets meer afstand hadden genomen ten opzichte van de speakers. In het begin stonden de stoelen er te dicht op.

Verder stonden er nog stands van STS (met hun prachtig opgenomen demonstratie CD's, die via een hoofdtelefoon beluisterd konden worden) en Music & Emotion. STS gaf nog een gratis demo CD mee.

Kortom een aanrader om even met deze grijze dagen lekker te gaan luisteren onder het genot van gratis koffie.

Ik ben ook geweest en gezellig gepraat met Marco, Ron en Fritz. Ook nog geluisterd naar de Big Fun 17: big Fun zou ik maar zeggen. Wel interessanr dat streaming ben benieuwd of ik ooit voor val.

Leuk CDtje (hoop ik) gekocht: great recordings from the 50's . Kreeg er wel een boel Music Emotions bij. Aardige kerel.

Dan hebben we elkaar wellicht gezien Carl. Zoveel bezoekers waren er vanmorgen om 11 uur nog niet.

Ik heb dat pakketje van 4 CD's (inclusief die 50s CD) gekocht bij Fritz en ook nog even leuk met hem staan praten over zijn opnames. Ik heb hem toegezegd even per mail te reageren op zijn CD's.

Als je wilt weten hoe goed streaming kan klinken en hoe gemakkelijk het te bedienen is, dan moet je een keer komen luisteren. Kan je gelijk mijn nieuwe Kef Blades horen

Ik was vanmorgen de eerste bezoeker. M'n caravan moest n.l. naar de dealer en ik kon hem alleen vroeg uit de stlling halen.

In twee zalen staan de sets opgesteld. In de eerste zaal de grootste set met Acoustic Signature draaitafel met 12" Jelco en van den Hul Canary element (zie ook test in laatste Music en Emotion). Hier draaide de LP van Ingram Washington door STS uitgebracht. Dit was voor mij de reden deze LP maar snel te kopen. Fritz vertelde n.l. dat er van de 500 exemplaren slechts 50 over waren.

In de andere ruimte een wat kleinere set Blumenhofers in de lengte en een aantal kleinere sets over dwars. Soms spelen er een paar sets tegelijk, wat het kermisgevoel verhoogd. Maar meestal konden we rustig luisteren.

Het mooist vond ik de Blumenhofers met een hoornopening aan de onderzijde. Een paar weken geleden vielen deze in de Winkel van East West ook al positief op.

Deze dus.

Fun17w1.jpg

Verder veel streaming en PCaudio (Apple).

Het is geen VAD of X-fi, maar wel een show waar je goed kunt kennismaken mt de Blumenhofers en digital audio.

Zeker de moeite.

:)

• Members

De LP is toch echt van STS. Ingram Washington, "What a difference a day make".

Ik was inderdaad erg vroeg en na een paar uurtjes had ik alles wel gezien en gehoord en was weer bijgepraat.

:) .

Jazeker breng Fritz weer vinyl uit! Na het nodige pushen vanuit een bepaalde hoek is hij overstag gegaan en gaat ook weer nieuwe albums uitbrengen. Hij heeft ook ruiterlijk tegegeven dat het medium toch nog wel over wat meer mogelijkheden bezit als dat hij had verwacht...

Ik vond het geluid op de Blumenhofers wat groot uitvallen. Ligt dat nu aan de (opstelling van de) Blumenhofers of de LP Ik houd niet zo van die zingende reuzen. Hoe duur was die LP eigenlijk Hans.