WanFie Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Ik heb voor het bedienen van m'n audiospullen een Universele Philips afstandsbediening in gebruik SBC RU 865). Het ding beviel indertijd zo goed, dat ik er voor in de huiskamer ook maar een gekocht heb. Maar in beide gevallen werken die op dit moment niet optimaal. Op m'n luisterzolder wil het ding n.l. de code's van de Esound CDspeler afstandsbediening niet goed leren en in de huiskamer die van de digitale TV ontvanger. De Philips geeft keurig aan "stored", maar het werkt maar heel af en toe. Soms reageert de CD speler op de afstanbdsbediening, maar meestal niet en soms maar één keer. Doe ik iets verkeerd, of is die Esound afstandbediening zo afwijkend dat de Philips hier niks mee kan..?? Ik heb de batterijen van beide apparaten al vervangen door verse, ook heb ik met verschillende omgevingslicht geprobeerd om de codes er goed in te krijgen... helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Geen ervaring met de philips maar wel met de harmony. Die kan je gewoon comando's leren van de origineele ab. Dan kan die alle comando's geven die er zijn. Ik weet niet of dat ook met de philips kan? Groetjes george Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 april 2012 Author Report Share Posted 8 april 2012 Dat zou moeten kunnen. Met b.v. de Consonance, Primare en Harman Kardon werkte dat probleemloos. De Esound heeft kennelijk lastig te leren codes, die wanneer hij die geleerd heeft ook niet precies uitvoert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Mogelijk gebruiken zij een andere ir frequentie die buiten de philips ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Is de E-sound Mandarijn of Kantonees..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Mijn,ouders hadden ook 2 van deze afstandsbedieningen. Althans zelfde serie maar iets eerder model. werkten prima maar na 1,5 jaar wilde een van de 2 ook niet goed meer codes leren. Wat hij voorheen perfect deed ging hij eigenlij weigeren. Ik vermoed toch dat het een defect is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 april 2012 Report Share Posted 8 april 2012 Kan het geheugen niet vol zijn? Als dat bij de harmony vol is gaat deze ook rare dingen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2012 Author Report Share Posted 9 april 2012 Misschien, ik heb zoals gezegd, twee van die dingen. de andere deed het (toen hij nieuw was) ook al niet op de Panasonic digitale TV ontvanger. Ik vermoed dat het iets met de snelheid van de code's te maken heeft. Maar dan is het nog merkwaardig, dat hij aangeeft dat de code is ingelezen (stored), maar dan maar één keer werkt. B.v. bij het knopje "volgend nummer" werkt het één keer en dan niet meer. Zo ook bij sommige nummers. 1, 2 en 4 doen het b.v. wel, maar 3, 6 en 7 niet. Ik zal eens kijken of ik hem kan resetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts