Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Waarom geen Nagaoka JT-322? die heb ik ook in mijn Sony PS-6750 speelt heel fijn. Mooie "naked" Shibata naald. Gewicht 4,8 gram Statische comp 25*10 Dynamische comp 10*10 Voor 144euro en 50cents ben je binnen pdf zit in je mail Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 14 april 2012 Author Report Share Posted 14 april 2012 Het is een andere geworden Jack.. :-) http://www.lptunes.com/Benz-Micro-MC20E2-L-MC20E2-Low-Output-Moving-Coil-p/benzmc20e2l.htm Afgesteld en wel voor € 195,- vlak in de buurt van de bezitter van de draaitafel. Thnx voor de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Dat lijkt me ook een móóie keus! Laat maar gauw eens weten hoe goed 't klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 14 april 2012 Author Report Share Posted 14 april 2012 Dank je Spido. En Tubejack ook nog bedankt dat je erop wees dat de 5010 MC aan kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 april 2012 Report Share Posted 16 april 2012 (...) Maar eerlijk, ik heb nog nooit een echt goed klinkende high output MC gehoord, daarom geef ik in de beginpost ook mijn voorkeur voor MM aan. Weet niet waarom ik ze nooit goed vind klinken, teveel bewegende massa? Vind jij ze wel goed klinken? (...) Beste rbh, In afwachting van je Benz-recensie, een reactie op deze vraag. Welnu... Gedurende de vele jaren van mijn audioverslaving heb ik veel, ja héél veel elementen in de armen genomen. Uiteindelijk beviel mij één type het best: low impedance / low output MC. En dat dan nog toegespitst op het aloude merk Ortofon. Fine Line tip met Boron cantilever. Al tientallen jaren gebruik ik bij voorkeur een "Concorde" gevormde MC200, waarvan ik nog niet zo lang geleden een "nieuw" (d.i. ongebruikt, new old stock) exemplaar uit Denemarken ontving. http://www.vinylengi...on/mc-200.shtml Dit element gebruik ik met een Ortofon MCA-10 MC-voorversterkertje op batterijvoeding (om rimpelspanningreutel te vermijden). Het beste alternatief hiervoor is m.i. een vintage, nu helaas moeilijk verkrijgbaar MD element, dat dus de o zo kritische MC-voorversterking omzeilt: de EDR.9 van Empire (een merk dat destijds werd overgenomen door... you'll never guess... Benz!). (...) I have been told this Empire EDR.9 outperforms many MC Cartridges costing many times the price paid. I believe it. This cartridge design, more than 25 year old, may be the best MM cartridge in its class. It is an understatment to say it is an outstanding value. (...) http://forum.audiogo...gnet-Cartridge- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 april 2012 Report Share Posted 16 april 2012 de EDR.9 van Empire (een merk dat destijds werd overgenomen door... you'll never guess... Benz!). Jammer toch eigenlijk dat die jongens nooit iets hebben gedaan met alle MM/MI kennis en kunde die ze toen gekocht hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 april 2012 Report Share Posted 16 april 2012 Volgens mij is Benz maar een klein bedrijfje met enkele mensen. Dat die geen grootschalige ontwikkelingen doen lijkt me duidelijk (of het moet hobbymatig gebeuren). Ik heb overigens nog geen MM of MI element gehoord wat met goede MC's mee kan. Het laag is altijd vetter en rommeliger, terwijl het hoog minder sprankelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 Volgens mij is Benz maar een klein bedrijfje met enkele mensen. Dat die geen grootschalige ontwikkelingen doen lijkt me duidelijk (of het moet hobbymatig gebeuren). Ik heb overigens nog geen MM of MI element gehoord wat met goede MC's mee kan. Het laag is altijd vetter en rommeliger, terwijl het hoog minder sprankelt. Ik heb/had natuurlijk niet zulke goede MC elementen(EMT vd Hul/Kolibri vd Hul) dus daar kan ik niet over meepraten, wel kan ik zeggen dat ik buitengewoon tevreden ben over mijn Sound Smith "The Voice" Tja en dat laag, heb je daar niet altijd al last van gehad?? En dat sprankelende hoog? Al die MC elementen lopen op in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 Tja... mijn laatste MM element is toch al weer 10 jaar geleden en was een Linn K9. De set stond toen nog in de huiskamer. Hier kwam ik eigenlijk laag te kort dus dat vette laag kwam daar wel van pas. Laatst heb ik nog eens een paar weken een Thorens TD 146 MKII hier gehad, daar zat een ADC element in. Op zich niet verkeerd, maar absoluut niet vergelijkbaar met de Glider. Maar ik bedoel eigenlijk andere MM elementen die ik bij anderen hoorde. Er is me er niet één bijgebleven. En dat oplopende hoog...?? nog nooit wat van gemerkt (mits de phonotrap juist staat ingesteld). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 Ik moet zeggen dat het smaak kan zijn. Ik heb liever een element dat geen nadruk op het hoog legt. Maar goed een nadruk op het een of ander is nooit goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 Misschien dat ik voor een Audio Technica ga of het element dat Jack adviseert. Moet ik natuurlijk eerst even bij hem langs gaan! Kan ik alvast even luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 17 april 2012 Author Report Share Posted 17 april 2012 Ik ben ook een MM liefhebber. Jarenlang genoten van een Grado Statement Master, nadat ik daarvoor enige negatieve MC ervaringen had. Ik deel nu echter met Spido de liefde voor Ortofon MC elementen. Dat komt doordat hun budget MC mij echt heeft verrast met een zeer nauwkeurig en gedetailleerd geluid. Simpel elementje, lage bewegende massa en een mooi fijn naaldje. Heb mezelf ook verwent met een nieuwe Ortofon Cadenza Black. Past perfect in Mørch Green arm, welke in een ander topic werd besproken. Leuk hoor.. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 En dat oplopende hoog...?? nog nooit wat van gemerkt (mits de phonotrap juist staat ingesteld). Zit dat niet ver boven in het audiospectrum? Ik heb er hier ook geen last van. Wel vind ik bij een 1:1 vergelijk van 2 dezelfde albums bij een aantal opnames het hoog beter gedefinieerd. Het komt meer los uit het geheel. Verder is laag van een LP vaak ook mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2012 Report Share Posted 17 april 2012 (...) Ik deel nu echter met Spido de liefde voor Ortofon MC elementen. (...) Heb mezelf ook verwend met een nieuwe Ortofon Cadenza Black. Past perfect in Mørch Green arm, welke in een ander topic werd besproken. Leuk hoor.. :-) Beste rbh, Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 mei 2012 Author Report Share Posted 4 mei 2012 Eerste reactie op de gisteren geinstalleerde Benz Micro in de TD 125 is heel positief. Veel detail. Veel minder platenspelersound, meer hifi. Zal binnenkort zelf eens luisteren. Maar vandaag zelf eerst mijn eigen speler ophalen. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 mei 2012 Author Report Share Posted 4 mei 2012 Zelf een hele middag bezig geweest een Michell Orbe / Mørch UP4 / Ortofon Cadenza Black af te stellen. Ben onder de indruk van de bouwkwaliteit van al de drie produkten. De sound is wennen. Veel preciezer, meer dan ik had verwacht. Minder rock 'n roll. Ga eens lekker een tijdje luisteren... :-) Ondertussen zijn de berichten van de bezitter van de Benz dusdanig dat we weer een audiofiel kunnen bijschrijven in het grote boek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 mei 2012 Author Report Share Posted 6 mei 2012 Behoorlijke wisselingen van sound in de eerste 10 speeluren van het element. Eigenlijk kun je niet definitief inregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 mei 2012 Report Share Posted 6 mei 2012 Mijn Goldring G1042 moest wel 100 uren inspelen. Dat heb ik uiteraard niet bijgehouden, maar nu bevalt hij goed. Ik weet niet hoe lang het duurt bij de Ortofon, maar langer dan tien uur lijkt me voor de hand liggen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 mei 2012 Report Share Posted 12 mei 2012 Behoorlijke wisselingen van sound in de eerste 10 speeluren van het element. Eigenlijk kun je niet definitief inregelen. Beste rbh, Wisselingen... ja, het element "speelt in", wordt complianter, volgzamer... Maar ook je "gehoor" past zich aan... er treedt gewenning & acceptatie op... Het "realiteitsprincipe" moet essentieel zijn, dunkt Spido. Knalt een knal? Dreunt een dreun? Glanst een glans? Zijn de diverse stadia van toonvorming te onderscheiden? Komt bijvoorbeeld een cello net zo goed uit de verf als een viool? Hoor je het pulserend uitsterven van klokken, buizen en los aangeslagen snaren? En kun je horen hoe spraakklanken worden gearticuleerd? Stemhebbend of stemloos (s/z, p/b, t/d, f/v/w)... assimilatie - progressief of regressief - dat soort dingen, dus. (Soms is Spido zo blij, dat-ie ooit ook nog fonetiek en fonologie heeft bestudeerd...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 mei 2012 Author Report Share Posted 22 mei 2012 Beste Spido, Je gaat vast lachen, maar ik vertel het toch.. Heb de armbedrading van de Ortofon Salsa / Hadcock combi in de Mørch arm gezet. En nu klinkt het zoals ik wil. En je weet, ik luister niet naar al die audiofiele gekkigheden, wil gewoon alles uit de muziek. En dat krijg ik nu. Topcombi. Heb trouwens zelf ook naar de Benz geluisterd. Uitstekend elementje. Maar zorgt er wel voor dat de speakers (Mission 761) aan vervanging toe zijn. Even iets te veel input voor zo'n speaker. Met de Penaudio's was het een stuk beter. Misschien wel speksteen. Kan dat nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 mei 2012 Report Share Posted 22 mei 2012 Misschien wel speksteen. Kan dat nog? ))))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 mei 2012 Author Report Share Posted 22 mei 2012 Eej, niet voor mij hé, ik blijf bij hout. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 mei 2012 Report Share Posted 23 mei 2012 Eej, niet voor mij hé, ik blijf bij hout. :-) Erkenning begint met ontkenning Nee joh ik plaag maar. Verder is dit topic leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts