Jump to content

Midi Of Mini Cd Speler

carl
 Share

Recommended Posts

Ik vroeg me af wat er eigenlijk op de markt is aan CD spelers met een breedte van pakweg 20 of 30 cm. De Meridian van mij is aan vervanging toe en ik wil wat ruimte voor andere apparatuur.Ik denk aan iets van tussen de 1000 en 2000 euro.

Die Cyus is volgens mij best goed. Bel Canto is natuurlijk vooral beroemd door hun DACs

Als je een bovenlader loopwerk zoekt zou je nog op zoek kunnen gaan naar een April Stello CDT100

http://www.aprilmusi...ub02_02_01.htmlhttp://www.aprilmusi...ub02_02_01.html

Discontinued (maar wellicht nog wel te vinden , wellicht met leuke korting)

Die Cyrus 8 zat ik eigenlijk ook al aan te denken evenals een Quad CD Elite. Rogier had echter nog nooit een Cyrus gehoord die goed klonk vertelde hij me. Quad kan je naast standalone ook als digitale voorversterker krijgen maar wat doe ik daar mee?

Iemand luisterervaringen?.

Belcanto ken ik eigenlijk niet,

Quad lijkt me goed om te proberen en Cyrus al was het maar om te vergelijken. Misschien kun je later uitbreiden met zo´n digitale voorversterker voor andere streaming bronnen: DAB radio, PC etc. Belcanto ken ik meer van hun digitale versterkers, maar lijkt me ook goed om te beluisteren.

Hm, zag ik laatst niet in een of andere Music Emotion zo'n smal audiofiel geval besproken? Zal het eens opzoeken.

Bij mijn Olive moest zogenaamd ook nog een externe DAC, maar daar ben ik mooi van teruggekomen.

groetjes

M :ph34r: rc

Hoi Carl, zoals ik in Sneek al vertelde...

pd-h600-01_GALLERY.jpg

Of het de gewenste kwaliteit is weet ik niet. Bij de Stemvork in Uden staat een zwarte. Die heeft overigens ook nog een andere kleine CD speler (de Dynavox).

:)

Het is hetzelfde systeem als Cyrus Hans. Alleen denk ik dat zo'n Cyrus makelijkre te lenen is.

In de music Emotion stond een Frans merk, Isem ook nooit van gehoord (totdat ik dat arikel las) Marc.

47 Lab is natuurlijk ook nog een optie.

De luisterkamer is een rotzooitje door allerlei externe factoren. Morgen de LS terugzetten.

Het gaat er tenslotte toch om hoe 't bij jouw klinkt. De Teac en Dynavox zijn relatief goedkoop, maar of ze daarme minder zijn..??

Beide apparaten staan overigens bij De Stemvork in Uden, thuis beluisteren zou dus mogelijk moeten zijn.

:)

Carl, google en vind :huh:

Musical fidelity M1 CDT alleen transport ca. 750 euro

Compleet en betaalbaar

CD-speler Rega Apollo R Ca.700 euro (bovenlader)

Cambridge Sonata CD30 300 euro

Onkyo C-733 ca. 485 euro

Pro-Ject / CD Box 350 euro

hoeveel smaken wil je nog meer hebben.....

Denk dat die niet past...

prima-luna-lecteur-de-cd-prologue-8_001.jpg

M :ph34r: rc (die cd-spelers hopeloos ouderwets vindt)

Ik heb nooit beweerd niet ouderwets te zijn Marc - wat een lelijk ding en waarvoor al die buizen. IK ga in ieder geval die Cyrus eens een keer thuis proberen als dat lukt.Volgens mij wel degelijk spul en goed voor de komende zoveel jaar . Kennelijk kan je er ook een streamer op aansluiten van Cyrus.Dus wie weet wordt ik wel eens modern.