Pieter Posted 20 maart 2001 Report Share Posted 20 maart 2001 Hallo,ik heb thuis een Denon F10 set tot voole tevredenheid in gebruik.Zelfben ik van plan om nieuwe luidsprekers aan tot schaffen tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 maart 2001 Report Share Posted 20 maart 2001 Hoi Pieter, Ik vindt het moeilijk om hier een advies te geven. Iedereen "hoort" toch weer anders en wat voor de ene de oplossing is hoeft voor jouw niet op te gaan. Het beste zou zijn als je gewoon naar een paar winkels gaat waar ze die speakers verkopen. Neem je tijd en neem vooral je eigen cd's mee (want die ken je tenslotte het beste en daar luister je altijd naar). Kies voor die speakers die jouw het beste bevallen en laat je niks opdringen door een verkoper. Probeer tijdens deze luistersessies ook eens een andere speaker, misschien komt die wel beter tot zijn recht en probeer de speaker voor een tijdje bij jouw thuis uit (elke goeie winkelier laat dit toe), want daar moet ie tenslotte spelen. Het kan nl. zijn dat de speaker in de winkel fantastisch klinkt en thuis helemaal niet. Greetz, Roger P.S.: Probeer winkels te vinden die ZONDER switchbox werken (dus gewoon de apparatuur opstellen) want deze willen nog wel eens het geluid (negatief) be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest effes Posted 21 maart 2001 Report Share Posted 21 maart 2001 Probeer een zaak te vinden waar ook tweedehands merkapparatuur verkocht wordt. Als het je meer gaat om het geluid dan het uiterlijk kun je voor ca 1500,- heel fraaie speakers vinden. Tweedehands topmerken bij particulieren alleen als je weet hoe de speaker (ongeveer) kan klinken. (heb zelf mijn 802 van B&W verkocht aan een kennis voor 1500,- en daar heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 21 maart 2001 Report Share Posted 21 maart 2001 Pieter, Het is allemaal erg persoonlijk (beleving geluid en jouw ruimte waar de speakers komen te staan). Ik persoonlijk ben zeer gelukkig met mijn nieuwe aankoop (paar weken geleden) van de Hepta Spring. Waarom? Ik had B&W DM220 speakers staan, lekker warm geluid maar lelijke dozen. De Hepta's zijn een lust voor oog en oor, ze zijn gewoon erg fraai om te zien en geven een mooi gebalanceerd geluid van diep laag naar ultra hoog, soms wat overdreven gedetaileerd misschien maar wel leuk om sommige CD's opnieuw te beleven (wist niet dat er zoveel geluid op stond). Het stereobeeld is ook erg mooi door de midden-laag units die 90 graden gedraaid op de hoog units staan. Ik heb de Hepta's aangesloten op een Denon NS1 set, 2 x 50W en goede bekabeling (niet onbelangrijk). Ik zou zeggen, neem een set Hepta's mee naar huis en ga een paar avonden luisteren. Succes! David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Posted 22 maart 2001 Report Share Posted 22 maart 2001 Beste Pieter, Heb je er al eens aan gedacht om je eigen speakers te gaan bouwen. Bij "bijv. "Speaker & Co (Haarlem, Groningen en Rotterdam) of "Speakerland (in Oss) kun je vele ontwerpen (gebouwd) beluisteren. Houtpaketten , filters en speakers zijn daar te krijgen in allerlei kwaliteiten/prijzen. Voor niet veel geld en wat handigheid van jou kun je zo hele mooie speakers bouwen voor jouw bedrag. Succes Roel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts