mart Posted 2 mei 2012 Report Share Posted 2 mei 2012 ...en hij doet het niet meer!!! Ding uit elkaar. Spoelen deed die eerst ook niet maar na wat gepiel met de as spoelt ie wel weer heen en weer. (stofje tussen?) Twee motoren, spoelen gaat dus goed maar de andere motor van de capstan (oja hoe heette dat ding ook al weer) slaat even aan en stopt dan. Als ik de play knop ingedrukt hou dan draait die motor wel door maar haperend. Alleen het bandje niet! En ik kan het net niet zien of er iets klem zit in de overbrenging ofzo. Ik ben bang dat als ik hem nog verder uit elkaar haal ik niet meer weet welk schroefje waarbij hoorde dus ik zet hem maar weer in elkaar. Iemand verstand van? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 Waarschijnlijk zijn er snaren, vet en aandrukrollen verdroogd. Ik weet wel iemand die dat doet, stuur maar een PM dan stuur ik zijn email adres en kun je het verder zelf regelen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 http://www.audio-reparatie.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 3 mei 2012 Author Report Share Posted 3 mei 2012 dank Jack, maar hij heeft een erg volle wachtkamer met band en casseterecorders laat hij me weten. Dus dat gaat het niet worden. Ik denk overigens dat als ik weer bandjes wil gaan afspelen ik sneller eentje van marktplaats kan kopen, leert een snelle rondgang, dan deze laten repareren. Lijkt me dat de mijne geen waarde meer heeft. of zit er hier op het forum nog iemand die iets over heeft voor een nakamichi cr1 die herinnert moet worden aan zijn kerntaak: bandjes afspelen. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 Nakamichi speelt niet (zoals jij hebt omschreven): aandrukwieltje vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 3 mei 2012 Author Report Share Posted 3 mei 2012 en is dat zelf te doen? en waar vind ik een aandrukrol? ik zal een googlen Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 ff bij transtec vragen ? de vroegere importeur van Nakamichi. ieuw ... keek net op de website van Nakamichi ... wat triest ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 transtec, die waren toch failliet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 New Transtec? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 mei 2012 Report Share Posted 3 mei 2012 ik zie nog een site die zo heet ? doorstartje. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijnand Posted 4 mei 2012 Report Share Posted 4 mei 2012 Mijn CR5E is te koop. wijnand@klavierles.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 4 mei 2012 Author Report Share Posted 4 mei 2012 Ik haalde het apparaat van zolder om die stapel bandjes eens door te nemen om te horen wat de tand des tijds heeft doorstaan en ik in mijn digitale collectie wil hebben (Niet door het bandje te digitaliseren overigens). Niet om het serieus in mijn huidige set op te nemen. Dus ik ga er geen kopen. Sterker die van mij mag weg want ik ga hem ook niet laten repareren. te veel gedoe en voor het doel wat ik had is dat het niet waard. Ik heb nog andere mogelijkheden om die stapel bandjes door te nemen. dank voor de reacties. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 mei 2012 Report Share Posted 22 mei 2012 Die van Wijnand staat nu bij mij te spelen, overigens voor een vriendelijk prijsje overgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts