Jump to content

Hoe Verder Met Cd's

Recommended Posts

Ik ken zat mensen die een Powerplant hádden en er toen weer vanaf zagen. Uiteindelijk weer net zo tevreden als Karma nu zegt te zijn, en weer met zijn allen van de fora vertrokken. Logisch dat je dan weinig ervaringen hoort van andere ex-Powerplant gebruikers. Dat is m.i. dan ook de dood in de pot voor een forum. Lekker tevreden zijn, niks meer zeggen, en je nooit meer laten zien. Ja, tot het weer ergens gaat wringen.

Nu kan ik me dat ook zelf aantrekken, want ondanks dat ik veel verder ben met cd's heb ik me niet laten horen in dit topic. Dan voer ik maar ter verdediging aan, dat ik mezelf al te vaak en te luid heb laten horen, en als je wat regelmatiger je neus in het forum steekt, móet je het al eens hebben 'meegekregen'.

Karma, het ga je goed, het waren een paar fantastische drie dagen.

M :ph34r: rc

Lijkt me niet de bedoeling van een forum voor audioliefhebbers dat iemand zijn mening/ervaring niet meer wil verkondigen vanwege "reacties". En inderdaad laatste keer was ik ook lekker tevreden en zakte het forum op hifi.nl (niet voor niets) door zijn hoeven. Ik heb me een jaar of zeven niet meer gemeld en overigens ook weinig meer met audio bezig gehouden buiten met eigen set.

Met de toon die jij nu aanslaat zou ik zeggen start je eigen spikes topic want wat mij betreft ben je hier ongewenst.

Ach, ik reageer inhoudelijk en jij pikt het op jouw manier op. Het zal wel met een slecht karma te maken hebben of zo maar zoals ik al schreef mag je dat voor je vrindjes bewaren.

Ik heb ook marmer geprobeerd en ontkoppeld met zacht materiaal in de vorm van dempers. Bracht (te)veel rust, en inderdaad een in mijn oren ook wat (te) neutraal karakter. Wellicht kan dat wel set en smaakafhankelijk zijn. Ik gebruik nu esdoorn/maple hout.

Oh ja vergeten, de platenspeler was niet blij om stroom te krijgen via de filter optie, klonk ook niet, vreemd vond ik dat toen, dat bleef me met name bij. Esdoorn/maple hout lijkt me leuk te testen. Waar kun je dat krijgen, moet ik richting Gamma-Praxis, maar daar hebben ze toch meestal van dat bouwmateriaal en niet zulk mooi meubilaire-achtige hout?

Ja, die powerplants, blijven interessant, de één is er eerst heel blij mee, de ander denkt laat maar zitten en verkoopt het weer. Waar zou dat aanliggen. Van PS Audio begreep ik dat de meest perfecte sinus opnieuw wordt opgewekt, dat zou toch geen enkel apparaat moeten teleurstellen of speelt er iets anders mee tussen de interactie van beide apparaten? Oeps, andere thread eigenlijk.

Voor het overige ben ik ook erg "probeerderig": ontkoppelen van de ondergrond (uiteindelijk met spikes dubbel ontkoppeld),

Hallo Karma... je bent toch echt zelf begonnen over ontkoppelen met spikes. Wat Ravon zegt klopt gewoon. Met spikes ontkoppel je niet en het is geen diode. Wanneer je dit verteld wordt, klim je op de kast. Volledig onterecht.

Dat er met verschillende voetjes onder een CD speler wel degelijk klankverschillen gehaald kunnen worden, ben ik met je eens. Waar het precies aan ligt weet ik niet. Volgens mij klinkt een CD speler beter wanneer hij flink wat weegt. De trillingen uit het loopwerk worden dan n.l. beter afgevangen. De natuurstenen tegel kun je er dan ook beter bovenop, i.p.v. er onder te leggen.

Welk type Consonance heb je trouwens geprobeerd..??

:)

Ja hoor, structuurinformatie, wat denk je daarvan? Die PS Audioplant maakt er waarschijnlijk een potje van.

Als een stroombron een perfecte sinusvormige uitgangsspanning levert, dan is dat een harmonische bron, harmonischer dan een sinus kun je het niet krijgen.

Je zou als structuurinformatieliefhebber er dus juist blij mee moeten zijn, dit even afgezien van de vraag of dat geklets over structuurinformatie niet een beetje geforceerd is.

Ja, we zouden de discussie over powerplants hier voort kunnen zetten onder deze thread, misschien kan de moderator nog wat posts overzetten? Het lijkt me leuk dit soort producten te vergelijken, PS Audio, Monster, Kemp elektroniks etc. Wat de ervaringen zijn of het geluidsmatig anders klinkt. Misschien is zo´n apparaat ook wel te tweaken, te verbeteren met ´micro/structuurinformatie´ oplossingen. Ja, zo´n ferrietring is niet alleen een zegen he Robx? Vreemd toch.

Power conditioners

http://www.hear.nl/forums/topic/11706-power-conditioners/page__hl__powerplant

Hallo Karma... je bent toch echt zelf begonnen over ontkoppelen met spikes. Wat Ravon zegt klopt gewoon. Met spikes ontkoppel je niet en het is geen diode. Wanneer je dit verteld wordt, klim je op de kast. Volledig onterecht.

Dat er met verschillende voetjes onder een CD speler wel degelijk klankverschillen gehaald kunnen worden, ben ik met je eens. Waar het precies aan ligt weet ik niet. Volgens mij klinkt een CD speler beter wanneer hij flink wat weegt. De trillingen uit het loopwerk worden dan n.l. beter afgevangen. De natuurstenen tegel kun je er dan ook beter bovenop, i.p.v. er onder te leggen.

Welk type Consonance heb je trouwens geprobeerd..??

Dit topic gaat niet over spikes en als topicstarter vraag ik daar geen discussie over te starten waar dan geen gehoor aan wordt gegeven. Ik klim nergens op de kast in mijn reactie. Ik ga nu trouwens stoppen met mijn reacties op het spikes gebeuren. Voor de rest benadruk ik het nogmaals dat ik mijn teleurstelling over dit en de andere fora niet onder stoelen of banken steek. Een natuurstenen tegel bovenop het apparaat leggen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, Gaat helaas ook niet meer lukken want ik heb hem al verkocht. Wellicht voel ik geen noodzaak meer om nog verder te experimenteren. De draaitafelweergave was al af en ik weet gewoon dat mijn CD speler weergave ook af is. Eigenlijk hetzelfde verhaal als mijn vorige set en mijn ervaring is dan dan je eigenlijk wilt spelen totdat het kapot gaat en je ook hoopt dat het niet kapot gaat. Ik ben ook an twee jaar bezig geweest om het allemaal zo te krijgen zoals het nu is, het is toch vooral tijdrovend al dat experimenteren. De Consonance die ik hier een aantal weken had was een CD120 NOS. Geen upsampling, geen digitaal filter en geen opamps. Plaats erg diep, klinkt erg rustig en erg natuurlijk. Onder mijn CD speler heb ik uiteindelijk ook nog stillpoints geprobeerd. Erg gerenomeerd. Maar toen dat ook niets uithaalde ben ik ermee gestopt. Het klinkt gewoon het beste met de eigen pootjes.

Als een stroombron een perfecte sinusvormige uitgangsspanning levert, dan is dat een harmonische bron, harmonischer dan een sinus kun je het niet krijgen.

Je zou als structuurinformatieliefhebber er dus juist blij mee moeten zijn, dit even afgezien van de vraag of dat geklets over structuurinformatie niet een beetje geforceerd is.

Beste RAVON,

Het begint bijna eng te worden maar ik ben het met je eens. Ik heb ook niks met de term structuurinformatie. Geluid moet je zo ervaren dat je ervan bezeten wordt. Net zoiets als verliefd zijn.

Oh ja vergeten, de platenspeler was niet blij om stroom te krijgen via de filter optie, klonk ook niet, vreemd vond ik dat toen, dat bleef me met name bij. Esdoorn/maple hout lijkt me leuk te testen. Waar kun je dat krijgen, moet ik richting Gamma-Praxis, maar daar hebben ze toch meestal van dat bouwmateriaal en niet zulk mooi meubilaire-achtige hout?

Bij mij werkt de powerplant gewoon. Je hebt een link geplaatst naar een oud topic en daar stond precies een omschrijving waarin ik me helemaal kan vinden. Zonder powerplant bleef het geluid een bepaalde hardheid in het hoog houden. Met een powerplant is dat helemaal weg en is er weer muziek. Alleen voor een (mijn) CD speler werkt het niet. Zelfs voor de active shielding van mijn netsnoeren werkt zo' n powerplant en het effect is altijd hetzelfde. Het esdoorn heb ik uiteindelijk via internet gevonden. Er was in mijn woonplaats geen enkele houthandel die zoiets had. Het was een houthandel in Breda waar je zoiets online kunt bestellen. Esdoorn is echter wel erg duur (alle hout wel trouwens). Tweehonderd euro voor twee planken waar vier apparaten op kunnen staan. Ik hoor er verschil tussen maar dat zijn beslist geen grote verschillen.

Iemand als Karma is jaren in de weer om het geluid naar zijn zin te krijgen. Daarbij gaat het om verschillen in cd-spelers, met powerplant, met interlinks, met stroomkabels, met bepaalde houtsoorten, en Ivan heeft bijv een nare ervaring met een marmerplaat onder de draaitafel.

Dát zijn m.i. aspecten die met structuurinformatie te maken hebben. Een prachtige sinus heeft een mooie structuur, maar dat is niet de structuur die ik bedoel. Het zijn dan ook maar woorden, die nooit precies de bedoeling kunnen weergeven. Wat een mens, eh, audiofiel i.h.a. nastreeft, is een natuurgetrouwe weergave van muziek. En daar draait het begrip structuurinformatie om. Ruimtelijkheid, plaatsing, echtheid, het 'erbij' zijn, door de muziek geraakt worden, erbij betrokken worden: als een set dat doet, is die vriendelijk voor structuurinformatie.

Het geeft het beestje een naampje, meer niet.

En m.i. streeft Karma dat na in zijn set, dus dat ik aankom met structuurinformatie is dan zo gek niet, lijkt me.

En dat dan i.v.m. die Powerplants, die, als ze alleen maar een prachtsinus leveren, gewoon altijd te preferen zullen moeten zijn boven de stroomvoorziening van de energiemaatschappij. Reuze merkwaardig als dat niet altijd het geval is. Maar niet voor mij, dus.

M :ph34r: rc

nee een ferrietring op een voedingslijn is destructief. platgeknepen neuzelig geluid. zoek maar eens in je set waar ze zitten (vaak op 220v-in van de cd speler). weghalen en nadenken over andere, betere, rf-bestrijding.

ik heb wel extra ferrietringen op voeding van internet-modem en pc's. daar toegepast gaat de audio duidelijk beter klinken. minder zooi op het lichtnet.

groet

(...) Wat een mens, eh, audiofiel i.h.a. nastreeft, is een natuurgetrouwe weergave van muziek. En daar draait het begrip structuurinformatie om. Ruimtelijkheid, plaatsing, echtheid, het 'erbij' zijn, door de muziek geraakt worden, erbij betrokken worden: als een set dat doet, is die vriendelijk voor structuurinformatie.(...)

Beste Mumsoft,

Nee, wat een audiofiel werkelijk nastreeft, is helemaal geen "natuurgetrouwe weergave", maar een perversie daarvan.

Een verheviging, een zware overdrijving, een wansmakelijke aandikking van de aspecten die door de betreffende (pervers, weet u nog?) audiofiel als kenmerkend voor de werkelijkheid wordt beschouwd.

Guest tubejack

Aha oho. Ik zal het onthouden, Spido.

Zo valt te begrijpen waarom zo weinig Hearders iets ophebben met gehakt. :(

M :huh: rc

Verkeerde naam en doelgroep.

Volgens mij heeft "zijn informatie" te maken met "bewust zijn van geest." Wij mensen zijn te geconditioneerd, denken veel te veel.

Beleven gisteren nog of zijn al bezig met overmorgen. M.a.w. zijn continue afgeleid.

Zet àlles wat mogelijk kan storen uit, maak afspraken met de rest van de familie dat je niet gestoord wilt worden.

Er probeer dan écht te luisteren zonder afleidende gedachtes, één met de muziek. M.a.w. "Er zijn"

Kost soms moeite. Met bewust luisteren, hoor je zoveel meer :)

Beste Mumsoft,

Nee, wat een audiofiel werkelijk nastreeft, is helemaal geen "natuurgetrouwe weergave", maar een perversie daarvan.

Een verheviging, een zware overdrijving, een wansmakelijke aandikking van de aspecten die door de betreffende (pervers, weet u nog?) audiofiel als kenmerkend voor de werkelijkheid wordt beschouwd.

Dan ben ik geen audiofiel...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...