WanFie Posted 15 augustus 2012 Report Share Posted 15 augustus 2012 Mits je No sanctuary here van Chris Jones maar niet grijsdraait M rc Die heb ik nog geeneens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 augustus 2012 Report Share Posted 15 augustus 2012 Die heb ik nog geeneens. Wees maar blij ook. Net als al die andere Stockfish cd's een enorm aangezet laag. Zal op je WP's zeer onaangenaam klinken schat ik zo in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 augustus 2012 Report Share Posted 16 augustus 2012 Ach, dat spul is hier eens komen aanwaaien, ongetwijfeld van een audiofiel bezoekje. Ik kwam er eigenlijk op omdat het genoemd wordt in het laatste verslag van de Audiclub Oost-Brabant: Ofschoon George Benson vanaf CD wel behoorlijk klonk, werd in het alom bekende ‘No Sanctuary’ van Chris Jones duidelijk dat het laag veel definitie en controle miste; de diepe, kenmerkende baslijn in dit (bij mij thuis) grijsgedraaide nummer was nauwelijks te onderscheiden. Nou, toen dacht ik: echt iets voor de audiofiel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 17 augustus 2012 Author Report Share Posted 17 augustus 2012 Aha oho. Ik zal het onthouden, Spido. Zo valt te begrijpen waarom zo weinig Hearders iets ophebben met gehakt. M rc In ieder geval niet met het volgieten van je apparatuur met een olie achtige substantie zoals op een ander forum te zien is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2012 Report Share Posted 17 augustus 2012 werkt lekker hoor die olie. maar niks is in zijn eentje zaligmakend vind ik. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2012 Report Share Posted 17 augustus 2012 Ach, dat spul is hier eens komen aanwaaien, ongetwijfeld van een audiofiel bezoekje. Ik kwam er eigenlijk op omdat het genoemd wordt in het laatste verslag van de Audiclub Oost-Brabant: Nou, toen dacht ik: echt iets voor de audiofiel. M rc Nu weet je gelijk, dat ik de verslagen niet schrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 augustus 2012 Report Share Posted 17 augustus 2012 Het is een open deur, maar ook mijn ervaring.... Geef iets aandacht en het gaat bloeien Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2012 Report Share Posted 17 augustus 2012 Ja, eventjes Hup, uitgebloeid M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 dat goedje is geweldig .een betere installatie als bij Marc moet ik nog tegenkomen,en dat heeft niks met sekte of eigenzinnigheid te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 dat goedje is geweldig .een betere installatie als bij Marc moet ik nog tegenkomen. Best mogelijk dat 'dat goedje' geweldig is, maar heb je ooit de set van Mark in betreffende ruimte/akoestiek beluisterd zonder dat goedje? Ik heb ooit luidsprekers gehad behandeld met 'dat goedje' en die klonken ook fantastisch, maar naar het schijnt klinken luidsprekers van hetzelfde merk en type zonder 'dat goedje' ook fantastisch dus wat is je ijkpunt Wol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 En met een beetje geluk, wat doorzettingsvermogen, een open mind, en het laten varen van vooroordelen kan iedereen dat bereiken. Zelfs Karma. Liever gezegd: het kan nog veel beter. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Met goedje klinkt het gewoon beter,maar Marc heeft ook zijn streamer getrolt en daar zit meer in als het goedje Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Gehakt werkt niet maar als je er gevoelig voor bent helpt het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Met goedje klinkt het gewoon beter,maar Marc heeft ook zijn streamer getrolt en daar zit meer in als het goedje Of het goedje nou wel of niet iets doet even in het midden gelaten. Hoe kan je dit beweren zonder betreffende set ooit zonder goedje te hebben beluisterd in dezelfde ruimte (en dan ook nog in dezelfde staat van welbevinden)..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Sammie, ik heb de set nooit gehoord zonder trollie.ik had het spul al 2 jaar in de kast liggen niks aan gedaan., toen ben ik gaan luisteren bij Paul en toen bij Marc,en toen wollie zelf aan de slag gegaan.kijken wat de voordeel of nadeel is van het product vd heide.en je komt er alleen achter als je onderzoek doet. Wist je dat het product al 30 jaar oud is. Als ik U was zou ik maar eens je huiswerk goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Sammie, ik heb de set nooit gehoord zonder trollie.ik had het spul al 2 jaar in de kast liggen niks aan gedaan., toen ben ik gaan luisteren bij Paul en toen bij Marc,en toen wollie zelf aan de slag gegaan.kijken wat de voordeel of nadeel is van het product vd heide.en je komt er alleen achter als je onderzoek doet. Wist je dat het product al 30 jaar oud is. Als ik U was zou ik maar eens je huiswerk goed doen. Geen idee waarom Wol opeens hooghartig moet gaan doen? S@m heeft zich zeer wel ingelezen, ook in 'gehakt' en dies meer zij. De vraag was of Wol dezelfde configuratie had beluisterd zonder 'goedje'. Het antwoord is blijkbaar nee, dus S@m kan hieruit concluderen dat Wol nooit kan weten hoe goed of slecht de set van Mark zal presteren - of heeft gepresteerd - zonder goedje. Het ging namelijk om dit citaat: dat goedje is geweldig .een betere installatie als bij Marc moet ik nog tegenkomen,en dat heeft niks met sekte of eigenzinnigheid te maken. En de vraag of dit door het goedje komt of door de juiste match van de juiste componenten in de juiste ruimte/akoestiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Sammie, ik heb de set nooit gehoord zonder trollie.ik had het spul al 2 jaar in de kast liggen niks aan gedaan., toen ben ik gaan luisteren bij Paul en toen bij Marc,en toen wollie zelf aan de slag gegaan.kijken wat de voordeel of nadeel is van het product vd heide.en je komt er alleen achter als je onderzoek doet. Wist je dat het product al 30 jaar oud is. Als ik U was zou ik maar eens je huiswerk goed doen. Misschien moet jij je huiswerk ook nog maar eens gaan doen. Het "goedje" trollensnot is een verzinsel van de iemand die zich op het audiofreaksforum Gehakt noemt. Daar heeft v.d. Heide niks mee te maken. Die Gehakt heeft v.d. Heide eens gesproken en denkt hem te begrijpen. Iets wat zowieso onmogelijk is (lijkt mij). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Hans dat goedje is al 30 jaar oud en word in een andere vorm gepresenteerd,dus niks nieuws onder de zon. Sammie ,een goede macht met trol en vd de heide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Als je daardoor het idee hebt, om meer bij de muziek te zijn, meer kan genieten door het gewoon te laten zijn dus aanwezig en bewust zijn en niet meer afgeleid door allerlei verstoringen in je hoofd, en weer leert te genieten .... wat is daar nu mis mee? Niets toch. Andere proberen zoiets met techniek of met keuze van bepaalde materialen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 wollie, leert nog elke dag ,geef een voorbeeld, mijn zoon heeft spotify doordat ik met spotify bezig bent heb ik meer cd.s gekocht, terwijl er verschillen zijn waar je eigenlijk niet zo druk moet over maken ,voor mij hoor ik wel degelijk verschil terwijl een ander hifi freak geen groot verschil is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 18 augustus 2012 Author Report Share Posted 18 augustus 2012 En met een beetje geluk, wat doorzettingsvermogen, een open mind, en het laten varen van vooroordelen kan iedereen dat bereiken. Zelfs Karma. Liever gezegd: het kan nog veel beter. M rc Ik heb best een open mind, maar ik zou bijvoorbeeld nooit mijn Ios phonotrap, die 2200 euro kost, laten volgooien met een soort van olie. En laat ik dan nog maar wat meer figuurlijke olie op het vuur gooien. Zelfs al zou het een verbetering brengen, dan nog zou ik het nog niet doen. Er zijn grenzen. Gewoon goed matchen van apparatuur, goede kabels, een goed audiomeubel en dat soort dingen is voor mij veel belangrijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 Beste Karma, Je hoeft voor mij niets, maar denk nou niet dat apparatuur een auto is die je laat volgooien. En of je er iets aan zou willen laten doen, kun je toch pas bepalen als je iets gehoord hebt. De verbeteringen die 'gehakt' brengt zijn met conventionele middelen doodeenvoudig niet (zo goed) te bereiken. Laat ik het anders zeggen, voor mij is gehakt de ultieme match. Als je het hebt over goede kabels of een goed audiomeubel ben je m.i. met hetzelfde bezig, maar dan minder doelgericht. Een anekdote: er was laatst iemand hier met een polsdikke, akelig dure stroomkabel, die met een meewarig gezicht mijn standaard stroomkabeltjes bekeek - standaard, want meegekomen met de apparatuur - en na verwisseling beteuterd moest erkennen dat zijn kabel een hardheid in het geluid bracht, die mijn kabel niet had. Nu had ik die natuurlijk 'volgegoten' met een soort van olie, dat spreekt. Ik vrees dat ik met mijn opmerking, waar Spido vervolgens mee aan de haal ging, je topic danig heb vervuild. Als je het leuk vindt, en tijd hebt (ik las dat je het behoorlijk druk hebt), ben je van harte uitgenodigd een keer te komen luisteren, want dan weet je waar het over gaat. Je topic gaat over Hoe verder met cd's. Daar had ik zelf ook eens een topic over, met de conclusie dat je beter kon gaan streamen. Ik zou dat nu niet meer zo onomwonden durven beweren, maar feit is, dat ik die weg ben ingeslagen. Ik ben zodoende wel wat verder gekomen met cd's, zeg maar Als een natuurlijke weergave van muziek je ter harte gaat, is het dus eigenlijk allemaal niet zo off-topic. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 augustus 2012 Report Share Posted 19 augustus 2012 Trollensnot - de naam zegt het al - is het product van een trol. Gehakt heeft een ludieke manier gevonden om audiofielen in de maling te nemen. Geeft niks, het werkt niet maar het helpt sommigen wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 augustus 2012 Report Share Posted 19 augustus 2012 Hallo, Sinds kort ben ik toegetreden tot de orde van de "gehaktofielen". Niet door mijn set te laten voorzien van kurk en olie, maar door een nieuw fenomeen op het gehakt gebied. Dat zijn een paar tegeltjes met daarop wat kurk en koolstof en nog wat lak (of olie). Die tegels moet je onder de voeding van een audiocomponent leggen om het "gehakteffect" te bereiken. Ik heb twee van die tegels onder mijn eindversterkers gelegd en ik moet eerlijk zeggen dat ik een behoorlijk effect waarneem. Het meeste valt op dat alles op de een of andere manier natuurlijker klinkt. Ook valt op dat het laag strakker is en dat de dieptewerking verbeterd is. Met dit effect in gedachten, ga je je afvragen of hersenen met je op de loop gaan, dus heb ik de tegels meegenomen naar een vriend. Die stond me bij de deur op te wachten met een cynisch lachje. "Het is hem in de bol geslagen", moet hij gedacht hebben. De tegels onder zijn DAC- en voorversterkervoeding gelegd en luisteren. Hetzelfde als bij mij; weer de overgang naar dat natuurlijke geluid enz. Toen ik weer naar huis ging met mijn tegels, zat de vriend een beetje beteuterd te kijken en te luisteren naar audio in plaats van muziek. Van te voren was ik zeer sceptisch en de vriend dus ook. Maar ik ben nu wel overtuigd dat "gehakt" wel degelijk een positieve bijdrage levert in mijn set. Ik ga verder met experimenteren. Of ik mijn set "vol met olie" laat gooien, weet ik nog niet. Eerst de verdere experimenten (onder andere apparaten tegels leggen) maar eens afwachten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 19 augustus 2012 Report Share Posted 19 augustus 2012 Dat zijn een paar tegeltjes met daarop wat kurk en koolstof en nog wat lak (of olie). Die tegels moet je onder de voeding van een audiocomponent leggen om het "gehakteffect" te bereiken. Geinig. Heb je al eerder geëxperimenteerd met 'voetjes' anders dan de standaard voetjes onder je versterker? En heb je al eens betreffende tegeltjes incl. kurk (met of zonder koolstof) vergeleken met de huidige 'gehakte' tegeltjes (dus zonder olie/lak)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts