Jump to content

Eindversterker: Advies Gevraagd

Strzel
 Share

Recommended Posts

Bedankt voor al jullie reacties tot dusver.

Ter info: de Audiolab kan schakelen tussen digitale en analoge voorversterking. Tevens is de uitgang te fixeren zodat je hem gewoon als CD-speler kunt gebruiken op een losse voorversterker of geïntegreerde versterker. Voorlopig wil ik voorversterkerdeel van de Audiolab gaan gebruiken. Wellicht laten weer een upgraden naar een losse voorversterker.

Tot nu toe in de discussie veel over voorversterkers. Ik zie nog weinig concrete tips over eindverversterkers. Dis graag wat merken en types....

Is het bijvoorbeeld ook een idee om zoiets als een gebruikte Accuphase te kopen van 10-15 jaar oud? Of moet ik die gelijk onder handen laten nemen door een techneut omdat componenten verouderd zijn en de specs zijn teruggelopen?

Tot nu toe in de discussie veel over voorversterkers. Ik zie nog weinig concrete tips over eindverversterkers. Dis graag wat merken en types....

Imho is er slechts een enkel advies te geven....ga luisteren...

Als de pre in de Audiolab echt zo goed is dan zal geen enkele eindversterker een probleem zijn en is de keuze slechts smaak gebonden (kwaliteit, pride of ownership, klankkarakter).

Weer eens zin in wat anders. Buizen is leuk, maar niet zaligmakend.

Voorlopig krijg ik alleen reacties van malloten op mijn annonce! Kwestie van lange adem.

Weet iemand trouwens een leuke hifi-verkoop site. En dan niet Hifi.nl waar bijna alleen maar handelaren op zitten.

Guest tubejack

Mijn advies:

"Ik weet niet wat voor een buizenversterker je hebt" maar als hij niet weg hoeft

om de nieuwe te financieren zou ik hem nog even laten staan" Als ik dat 10 jaar terug

had gedaan dan had dat veel geld gescheeld :wacko:

Voorzover ik weet, zijn er geen "leuke" verkoopsites. Marktplaats is het meest gangbare...

Weer eens zin in wat anders. Buizen is leuk, maar niet zaligmakend.

Voorlopig krijg ik alleen reacties van malloten op mijn annonce! Kwestie van lange adem.

Weet iemand trouwens een leuke hifi-verkoop site. En dan niet Hifi.nl waar bijna alleen maar handelaren op zitten.

Niet zaligmakend, maar het kan wel zalig klinken

Array??

Nee, Vincent.

Als het gaat om de door 'de Groef' aangeboden set dan ziet dat er mooi afgewerkt uit. Moeite waard om te gaan luisteren lijkt me...